شناسهٔ خبر: 31773713 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایسنا | لینک خبر

پامپئو: مخالف محدود کردن حمایت ما از ائتلاف عربی در یمن هستیم

71496

وزیر خارجه آمریکا گفت: واشنگتن مخالف اعمال هرگونه محدودیتی بر کمک‌های آمریکا به ائتلاف عربی در یمن تحت رهبری عربستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی که پس از دیدار با مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن داشت، اظهار کرد: دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور مخالف اعمال هرگونه محدودیتی بر کمک و حمایت آمریکا از ائتلاف عربی در یمن به رهبری عربستان است.

پامپئو گفت: راه کاهش مشکلات مردم یمن طولانی کردن دوره درگیری‌ها با لغو مشارکت ما در آن نبوده، بلکه راه آن حمایت از ائتلافی به رهبری عربستان است که برای شکست "شورشیان" "تحت حمایت ایران" و "تضمین صلح عادلانه" به حمایت نیاز دارد.

همچنین پامپئو تاکید کرد: توافقی که در یمن حاصل شده باید اجرا شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه به نگرانی‌های واهی واشنگتن نسبت به تلاش‌های نیروهای وابسته به انصارالله که مانع‌تراشی در زمینه پیشرفت روند سیاسی در یمن خوانده شده، اشاره کرد و گفت: دو طرف درباره لزوم پایبندی طرف‌های درگیر در یمن به تعهدات خود در مذاکرات سوئد و ادامه تلاش‌ها برای پیشبرد روند سیاسی توافق کردند.

همچنین دو طرف در این دیدار درباره جدول زمانی اخیر برای استقرار دوباره نیروها در الحدیده، تبادل زندانیان و گام‌های بعدی در روند سیاسی گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام