شناسهٔ خبر: 31771745 - سرویس بین‌الملل
منبع: دانشجو | لینک خبر

تا برگزاری دادگاه اصلی؛

تمدید بازداشت تروریست مهاجم به مسلمانان در نیوزیلند

عامل حمله تروریستی به مسجدی در نیوزیلند، بعد از مجرم شناخته شدن در دادگاه محلی، تا زمان برگزاری جلسه محاکمه اصلی به تاریخ ۵ آوریل، در بازداشت باقی خواهد ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «برنتون تارانت» تروریست مهاجم به مسجد النور در نیوزیلند بامداد شنبه در دادگاهی محلی حاضر شده و به‌دلیل قتل 49 نفر مجرم شناخته شد.

تارانت که بعد از کشتار 17 دقیقه‌ای نمازگزاران جمعه در شهر «کریستچرچ» به‌وسیله پلیس بازداشت شده بود، دقایقی پیش در حالی که زنجیر به دست و پا داشت، به دادگاه آورده شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در این دادگاه که غیرعلنی هم برگزار شد، بعد از تفهیم اتهام، دستور داده شد که تارانت بدون داشتن حق درخواست تجدید نظر یا آزادی مشروط، تا جلسه محاکمه اصلی در دادگاه عالی کریستچرچ به تاریخ 5 آوریل، در بازداشت نگه داشته شود.

برخی رسانه‌های محلی نیز مدعی هستند فردی قصد داشت مخفیانه به همراه یک سلاح سرد وارد دادگاه شده و تارانت را به قتل برساند.

بامداد گذشته به وقت تهران (ظهر جمعه به وقت محلی) بود که رسانه‌های نیوزلندی از وقوع حمله مسلحانه به مسجد «النور» در شهر «کریستچرچ» خبر دادند. درپی حمله تروریست‌های مسلح به نمازگزاران جمعه در دو مسجد در نیوزلند، حداقل 50 نفر کشته و 30 تن دیگر مجروح شدند.