شناسهٔ خبر: 31767196 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

نماز جمعه در شهرهای مختلف خوزستان برگزارشد

اهواز-ایرنا- آیینهای عبادی سیاسی نماز جمعه امروز همزمان با سراسر کشور در شهرهای مختلف استان خوزستان برگزار شد و ائمه جمعه به تبیین مسایل روز برای نمازگزاران پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهربا مرور حوادث و تحولات کشور در سال 97گفت: جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی از شیرینی های سال 97 بود که با وجود دشمنی های فراوان محقق شد.
وی اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به نظام دریغ نکردند ولی تمام توطئه های آنها خنثی شدند.
امام جمعه دزفول با اشاره به فشار اقتصادی دشمن علیه ایران افزود: تمام امکانات کشور باید برای شکست دوباره دشمن بسیج شوند.
وی با اشاره به پیروزی مکرر جبهه مقاومت و شکست های پیوسته آمریکا و همدستانش در سال گذشته گفت: ترامپ به صورت مخفیانه به عراق آمد و حتی جرات نکرد از پادگان نظامی خود بیرون بیاید حال آنکه رئیس جمهوری ایران در سفری رسمی در این کشور حاضر شد.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی اعطای نشان شجاعت ذوالفقار از سوی رهبر معظم انقلاب به سردار سلیمانی را یکی دیگر از رویدادهای مهم سال 97 دانست و افزود: اعطای این نشان افتخار بزرگی برای ملت ایران بود البته حضرت آقا فرمودند مجاهدت در راه خدا با پاداش های دنیایی قابل جبران نیست.
وی با اشاره به سفر تاریخی و پیروزمندانه بشار اسد به ایران و دیدار با رهبری اظهار داشت: این سفر تاریخی نقطه عطفی در ثبات ایران در منطقه بود.
خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به انتصاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: امید است این انتصاب جان تازه ای به قوه قضاییه بدهد و ترس و وحشتی در دل قانون گریزان به ویژه مفسدان اقتصادی ایجاد کند.
وی با بیان اینکه مفسدان اقتصادی در شرایط سخت تحریم به مردم ظلم کرده اند، افزود: امید است رئیس جدید قوه قضاییه با روحیه انقلابی و جهادی خود با همکاری قضات، دولت و مجلس تحول خوبی در این قوه ایجاد کند البته این کار آسان نیست و نیاز به همت، تلاش و برنامه ریزی دقیق دارد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم همراهی مسئولان برای مبارزه با مفسدان اقتصادی گفت: داشتن انگیزه برای خدمت به کشور و رفع مشکلات اقتصادی ضروری است.
امام جمعه دزفول با اشاره به حواشی پیرامون نصب و برداشتن تابلوی ورودی دزفول از سمت اندیمشک اظهار داشت: دشمنان بدانند هرگز نمی توانند بین مردم ما اختلاف و تفرقه ایجاد کنند.
وی از مردم، نخبگان، مسئولان، رسانه ها و فعالان فضای مجازی خواست مطلب و سخنی نگویند که بوی تفرقه از آن بیاید.
امام جمعه دزفول گفت: لازمه رفع مشکل و نصب مجدد تابلوی دزفول آرامش، درایت مسئولان و بصیرت مردم است ، این تابلو دوباره با تصاویر شهدا نصب خواهد شد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه مردم دزفول و اندیمشک از دیرباز با هم ارتباط و رفت و آمد داشته اند، گفت: اکنون همه باید مراقب باشند تا در فضایی آرام و همراه با تدبیر این تابلو نصب شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم کمک به نیازمندان در آستانه عید نوروز اظهار داشت: اکنون شرایط سخت اجتماعی و اقتصادی وجود دارد و انتظار می رود تمام مردم به اندازه توان خود به فقرا کمک کنند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات زیبایی اسب اصیل عرب خوزستان با همت هیات سوارکاری دزفول گفت: این مسابقات با حضور داوران بین المللی و شرکت 150 اسب در مجموعه ورزشی شهید سودداگر دزفول در حال برگزاری است.
امام جمعه دزفول برگزاری این مسابقات را اقدامی کم نظیر در سطح کشور دانست و افزود: ترویج اسب سواری از دستورات دین مبین اسلام است.
به گزارش ایرنا به مناسبت روز شهید از سه پدر شهید والامقام شهرستان دزفول در فاصله بین دو نماز ظهر و عصر تجلیل به عمل آمد.
/6002/3022

مسولان استان درسال جدید به فکر اشتغال جوانان باشند
دزفول-ایرنا-امام جمعه شهرستان شوش گفت: استاندار ومسولان استان درسال جدید اولویت کاری خود را حل مشکل بیکاری جوانان قرار دهند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمد امام درآخرین نمازجمعه سال 97 در محل مصلی شوش، اظهار داشت: حل این مشکل وظیفه ذاتی ،عرفی،شرعی واجتماعی مسولان است زیرا جوانان که چشم امیدشان به دست اندرکاران امور در کشور و استان است.
وی با بیان اینکه امکانات دراستان زیاد است تنها باید از این ظرفیتها درست استفاده کنیم.، گفت: مسولان با کسانی که طرح اشتغالزا دارند همکاری کنند و سنگ اندازی ومانع تراشی نکنند.
وی همچنین با تبریک فرا رسیدن ماه رجب گفت: در فصل بهار معنویت و در ماه هایی چون رجب و شعبان و رمضان چشمه تقوای الهی را جاری کنیم.
وی با اشاره به پیش رو بودن آیین معنوی اعتکاف و همزمانی آن با نوروز گفت: اعتکاف نمایشی از بندگی الهی و تقوا است و حضور جوانان در این آیین عبادی هرساله صحنه های زیبایی خلق می کند و امسال نیز شاهد تکرار آن خواهیم بود.
امام جمعه شوش با تبریک میلاد با سعادت امام علی ع و روز پدر بر احسان و نیکی به والدین تاکید کرد و گفت: قدر پدر و مادر را باید دانست چراکه خداوند به واسطه همین افراد هر عملی را از ما قبول خواهد کرد و محبت کردن و احترام کردم آنها واجب بوده لذا آسایشگاه جای پدر و مادر مادر نیست.
امام جمعه شوش با اشاره به اعطای نشان ذوالفقار از سوی فرمانده کل قوا به سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: اعطای بالاترین نشان افتخار کشور به این فرمانده ، تجلیل رهبر و ملت ایران از همه خانواده‏ های سرافراز شهدای مدافع حرم است که شایسته دریافت بهترین مدال‏ های دنیوی و اخروی هستند.
همچنین پیش از خطبه ها فرماندار به همراه تعدادی از مسولان شهرستان در مصلی نمازجمعه میزخدمت دایر کردند وبه مشکلات وسوالات مردم پاسخ دادند و دربرخی موارد نیز فرماندار دستور پیگیری داد.
7280/6002/

ایران اسلامی شکست سنگینی به دولت آمریکا تحمیل می کند
آبادان-ایرنا-امام جمعه بندرماهشهر گفت: ، طبق بیانات اخیر مقام معظم رهبری به زودی با استقامت های دولت ایران در این شرایط سخت اقتصادی شکست سنگینی بر دولت آمریکا وارد خواهیم کرد به گونه ای که هرگز در تاریخ فراموش نخواهد شد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرماهشهر در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با گرامیداشت سالروز ملی شدن صنعت نفت بیان کرد: با این رویداد غرورآفرین توانستیم یک استقلال نسبی در صنعت نفت داشته باشیم، هر چند که علیه دولت مصدق کودتایی در آن زمان شکل گرفت، چراکه استکبار جهانی هیچ گاه نمی تواند استقلال یک کشوری را تحمل کند، این مسئله در بین کشورهای اروپایی نیز حکم فرماست، این کشور ها حسب ظاهر مستقل می باشند در صورتی که کاملا تابع هستند.
وی اضافه کرد: نمونه آن مخالفت های دولت آمریکا در جریان روابط خوب بین ایران عراق است، تعبیرهای بسیار سخیفی در رابطه با دولت عراق داشتند، طبق بیانات اخیر مقام معظم رهبری به زودی با استقامت های دولت ایران در این شرایط سخت اقتصادی شکست سنگینی بر دولت آمریکا وارد خواهیم کرد به گونه ای که هرگز در تاریخ فراموش نخواهد شد.
امام جمعه بندرماهشهر در پایان عنوان کرد: جبهه اسلام و کفر همواره در تقابل با یکدیگر بودند، چرا که جبهه اسلام همیشه به وعده های الهی عقیده داشتند، به رغم به راه اندختن تمام این جنگ های روانی، یک دولت پوشالی و توخالی است، این در واقع خاصیت دولت های شیطانی است، امید داریم در کنار قدرتمند تر شدن نظام اسلامی ایران، اضمحلال دولت های شیطانی نیز بیشتر شود.
خطیب جمعه بندرماهشهر در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف اظهار داشت: همه باید برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اعتکاف به ویژه برای جوانان تلاش کنیم، چرا که جوانان بیشتر در معرض تهاجمات فرهنگی هستند، از طرفی جوان بیشتر در مسیر حقیقت جویی و خداجویی قرار دارد.
وی افزود: از این رو اگر جوانی در جاده صحیح قرار گرفت با سرعت مسیر تعالی را طی می کند و اگر مسیر غلط را بپیماید سقوط او قطعی است، مسیر اعتکاف نمونه ویژه یک مراسم خودسازی است.
امام جمعه بندرماهشهر در ادامه با اشاره به فرارسیدن سال نو و عید باستانی نوروز خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های خوب این عید به جا آوردن صله ارحام است، که بسیار سنت نیکویی است، در این ایام باید در کنار دید و بازدید از خویشاوندان از نیازمندان نیز با کمک هایی یاد کنیم، تلاش کنیم مسافرت های ما تنها جنبه تفریحی نداشته باشد.
حجت السلام غبیشاوی در پایان با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در مراسم چهارشنبه آخر سال عنوان کرد: با وجود گفتن تمامی هشدار از رسانه ها و تریبون های مختلف، کودکان و نوجوانان متاسفانه مجدد اقدام به فعالیت های خطرناکی می کنند که بعضا عواقب جبران ناپذیری به دنبال دارند، در این مسئله خانواده ها باید مراقبت های ویژه ای از فرزندانشان داشته باشند، از ماموران نیروی انتظامی و اماکن نیز انتظار نظارت های بیشتری براین موضوع و توزیع مواد محترقه در بین نوجوانان داریم .
9858/6002