شناسهٔ خبر: 31767127 - سرویس بین‌الملل
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیانیه ائتلاف 14 فوریه بحرین به مناسبت هشتمین سالگرد ورود نیروهای اشغالگر به این کشور

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی ائتلاف 14 فوریه بحرین، ائتلاف 14 فوریه بحرین ضمن محکوم کردن حضور نیروهای عربستانی و اماراتی در این کشور، بر مقاومت تا بیرون راندن آنها و استیفای حق ملت بحرین برای تعیین سرنوشت خود تاکید کرد. 

در این بیانیه آمده است در هشتمین سالگرد حمله و اشغالگری نیروهای عربستانی- اماراتی به کشور خود، این حمله و حضور وحشیانه آنها را محکوم می کنیم و آن را اشغالگری می دانیم که باید هر چه سریع تر پایان یابد.
این ائتلاف با ذکر چند نکته تاکید کرد: اشغالگری عربستان و امارات در کشور ما با هدف ظلم و ستم علیه ملت بحرین صورت گرفت، زیرا ملت بحرین در راستای درخواست هایش مبنی بر پایان دادن به استبداد و انحصاری شدن حکومت و ثروت های کشور در دست یک خاندان، بپا خاست. این موضوع پذیرفتنی نیست و حق تعیین سرنوشت و انتخاب نظام سیاسی مد نظر ملت، حق قانونی مردم است.
نکته دوم اینکه هدف از حمله و اشغالگری در خاک مقدس بحرین، سرپوش گذاشتن بر سلسله شکست های رژیم های عربستان و امارات در لبنان، سوریه، عراق و یمن بود. ارتش های عربستان و امارات با پرچم های «دروغین» پیروزی وارد بحرین شدند تا این کار به منزله جبران شکست های پی در پی مزدوران آنها باشد.
نکته سوم این که حمله با اشغالگری پایان یافت تا بحرین در برابر عمل انجام شده قرار بگیرد و ملت عزیز بحرین در برابر زور و منطق برتری تسلیم شود؛ اما اکنون هشت سال از حمله و اشغالگری گذشت و هدف آنها برای تسلیم کردن ملت پایدار در برابر این عمل انجام شده محقق نشد و این ملت به جنبش مستمر برای مطالبه همه حقوق سیاسی خود از جمله خروج نیروهای اشغالگر عربستانی و اماراتی و ایجاد نظام سیاسی که مشروعیت آن کاملا برخاسته از اراده مردمی باشد، ادامه می دهد.
به رغم این که نیروهای اشغالگر، تحرکات گسترده مردمی را که خواستار تعیین سرنوشت و پایان دادن به حکومت دیکتاتوری هستند، با اقدامات وحشیانه سرکوب می کنند، همه رهبران و شخصیت های دینی و ملی همچنان بر مطالبات خود پافشاری می کنند.
ائتلاف 14 فوریه در بیان نکته چهارم گفت مقاومت در برابر اشغالگری با ابزارهای در دسترس، در همه ادیان اقدامی قانونی است. ما بر اساس اصول دفاع از سرزمین، وطن و مقدسات عمل می کنیم. مقاومت در برابر اشغالگری عربستان و امارات تا بیرون راندن آنها از خاک مقدس بحرین، حق این ملت است و ما برای عزت دین خداوند و تحقق حاکمیت و استقلال کشور خود به مبارزه گسترده و فراگیر ملی ادامه خواهیم داد.
ائتلاف 14 فوریه در پایان گفت از ملت پایدار بحرین که امروز با مشارکت خود در برنامه های «مقاومت مدنی»، بار دیگر بر عزم و اراده خود برای بیرون راندن اشغالگران و پاک کردن خاک این کشور از لوث وجود آنها تاکید کردند، تشکر می کنیم. همچنین از کشورها، جنبش ها و آزادگان جهان که در مسئله بحق ما در کنارمان ایستادند، قدردانی می کنیم و ضمن درخواست طلب رحمت و مغفرت از خداوند برای همه شهدای نیک خود که با سربلندی، از عزت و کرامت ملت پایدار بحرین دفاع کردند، تاکید می کنیم مبارزه برای آزادسازی خاک وطن و دفاع از عزت و کرامت متوقف نخواهد شد و خروج اشغالگران از کشور موضوعی است که بدون تردید عملی خواهد شد.