شناسهٔ خبر: 31760688 - سرویس ورزشی
منبع: طرفداری | لینک خبر

آرسنال (4) 3-0 (3) رن؛ پلنگ سیاه در نقش شوالیه تاریکی

میلاد وفادار

توپچی‌ها به لطف درخشش ستاره گابنی خود «اوبامیانگ» بار دیگر شکست در دیدار رفت را جبران کرده و در رقابت‌های لیگ اروپا باقی ماندند.

صاحب‌خبر -

طرفداری- دیدار برگشت آرسنال و رن از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران در لندن آغاز شد.

مشخصات بازی

  • روز و تاریخ برگزاری: پنجشنبه ۱۴ مارس ۲۰۱۹ | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
  • ورزشگاه: امارات
  • تورنمنت: لیگ اروپا | مرحله یک هشتم نهایی
  • داور: آندریس تریمانیس
  • گلزنان: اوبامیانگ (۵ و ۷۲) و میتلند نایلز (۱۵)

ترکیب ابتدایی دو تیم و مروری بر جریان بازی

توپچی‌ها که در بازی رفت در فرانسه ۳-۱ مغلوب شده بودند، با انگیزه بالایی بازی را آغاز کردند و در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی حکم صعود خود را دریافت کردند. سرعت بالای خط حمله آرسنال برای تیم مهمان دردسر ساز شده بود. در دقیقه ۳۵ اوبامیانگ قصد داشت روی ارسال اوزیل گلی تماشایی به ثمر برساند ولی توپ با برخورد به ساق پایش با اختلاف راهی اوت شد. با تمامی حمایت‌های طرفداران رن، بازی در نیمه اول همان ۲-۰ تمام شد تا امیدهای تیم سیاه پوش زنده بماند. 

در همان دقیقه ۴۷ و روی شوت سار از حوالی محوطه جریمه، توپ پس از برخورد با موستافی و نوک انگشتان چک به دیرک دروازه اصابت کرد و وارد دروازه آرسنال نشد. در دقیقه ۵۵ بازیکنان رن انتظار داشتند داور با نشان دادن کارت زرد دوم، لاکازت را از زمین بازی اخراج کند ولی این اتفاق نیافتاد. تکل فوق العاده کولاشیناچ در دقیقه ۶۱، ارسال هوشمندانه سار را پیش از ایجاد خطر دفع کرد. در دقیقه ۶۶ ضربه بنسبانی به زاویه بیرونی دیرک دروازه آرسنال برخورد کرد و البته کمک داور هم با پرچم زدن، خطای آفساید را اعلام کرد. امری در دو تعویض همزمان، مخیتاریان و ایووبی را در دقیقه ۷۰ به جای اوزیل و لاکازت به زمین فرستاد. پس از زدن گل سوم، اوبامیانگ می‌توانست باز هم گلزنی کند ولی دو بخت خوب را از دست داد: در مورد اول توپ زیر پایش گیر کرد و ضربه پایانی را بی دقت زد و در مورد دوم روی پاس خیلی خوب رمزی و زمانی که با دروازه‌بان حریف تک به تک بود، در زمان بندی و نشانه گیری خودش اشتباه کرد و این توپ را هم به اوت زد. آخرین تعویض ورود توریرا به جای رمزی در دقیقه ۸۷ بود.

در نهایت این بازی پر برخورد با ۸ کارت زرد (که سهم هر تیم ۴ کارت بود) پایان یافت و آرسنال راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شد.

شرح گل‌ها

آرسنال ۱-۰ رن؛ اوبامیانگ (۵): ارسال زمینی میتلند نایلز درون محوطه جریمه به رمزی رسید و او پس از چرخشی تند و تیز، پاسی زمینی برای اوبامیانگ فرستاد تا این مهاجم گابنی به راحتی از محوطه شش قدم توپ را به درون دروازه هدایت کند.

آرسنال ۲-۰ رن؛ میتلند نایلز (۱۵): اوبامیانگ با سرعت بالای خود روی خط عرضی به توپ رسید و آن را به تیر دورتر سانتر کرد تا میتلند نایلز به هوا برخیزد و با ضربه سر خودش، اختلاف را به دو گل برساند. 

آرسنال ۳-۰ رن؛ اوبامیانگ (۷۲): مخیتاریان فرار کولاشیناچ را دید و توپ را به او پاس داد تا پس از سانتر این بازیکن بوسنیایی، اوبامیانگ خودش را از مدافع حریف جدا کرده و با ضربه خود کوبک را برای سومین بار تسلیم کند.

خلاصه بازی