شناسهٔ خبر: 31756738 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

معاون آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد:

۳۲ درصد مدارس مازندران تخریبی است

قائم‌شهر معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران گفت: ۳۴ درصد از مدارس را خیرین ساخته‌اند و ۳۲ درصد از مدارس مازندران تخرییی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار نظری عصر پنجشنبه در جلسه مشترک مجمع خیرین مدرسه‌ساز مازندران و قائم‌شهر، مجمع خیرین را الگوی جامعه دانست و اظهار کرد: مازندران هزار و ۹۵۴ خیر دارد که این عزیزان یکهزار و۵۹۷ مدرسه ساخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش یک دستگاه اجرایی و یک نهاد اجتماعی و زیرساختی است، گفت: تا زمانیکه رتبه آموزش‌وپرورش در اعتبارات کشور رتبه بیستم باشد دردی از مشکلات آن درمان نمی‌شود.

نظری درخصوص طرح ۳ ساله شدن هنرستان‌ها، تصریح کرد: برای اجرای این طرح در ۳۴۵ هنرستان مازندران، یکهزار و۷۶ نیروی انسانی و ۲۱۴ کلاس و ۲۳۳ کارگاه و ۱۵ میلیارد تومان اعتبار لازم است تا استاندارد سازی نسبی‌در این هنرستان‌ها حاکم شود.

معاون مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران خاطرنشان کرد: در سال گذشته یکهزار نفر دانش‌آموز به ظرفیت هنرستان‌های استان اضافه شده‌اند.

نظری با بیان اینکه در سال جاری ۵۸.۵ درصد از دانش‌آموزان در رشته‌های نظری و ۴۹.۵ درصد در رشته‌های فنی و حرفه‌ای در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند. که پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم، مازندران ۴۸.۲۶ درصد در هدایت تحصیلی به رشته‌های فنی و حرفه‌ای سوق پیدا کنند.