شناسهٔ خبر: 31756551 - سرویس بین‌الملل
منبع: انتخاب | لینک خبر

وزیر دفاع ترکیه: جنگنده‌های اف ۳۵ در نوامبر به ترکیه منتقل می‌شود

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه با بیان این که روند انتقال جنگنده‌های اف ۳۵ آمریکا به ترکیه به صورت عادی و بدون هیچ مشکلی در حال انجام است، گفت: امیدواریم در ماه نوامبر جنگنده‌های اف ۳۵ به شهر مالاتیا منتقل شود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر دفاع ترکیه با بیان این که روند انتقال جنگنده‌های اف ۳۵ آمریکا به ترکیه به صورت عادی و بدون هیچ مشکلی در حال انجام است، گفت: امیدواریم در ماه نوامبر جنگنده‌های اف ۳۵ به شهر مالاتیا منتقل شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد: علی رغم اظهارات برخی در رسانه‌ها، روند انتقال جنگنده‌های اف ۳۵ به ترکیه به صورت عادی و بدون مشکلی در حال انجام است.

وی ادامه داد: در حال‌حاضر خلبان‌های ما و پرسنل‌های نگهداری و محافظت از جنگنده‌ها کارهای آموزشی خود را در آمریکا انجام می‌دهند. امیدواریم در ماه نوامبر این جنگنده‌ها وارد شهر مالاتیا (در منطقه آناتولی شرقی) ترکیه شوند. در حال حاضر در مالاتیا آمادگی‌های لازم به پایان رسیده است.

این در حالی است که ژنرال اسکاپاروتی، رئیس مرکز فرماندهی اروپایی آمریکا اعلام کرد: اگر چه ترکیه یک متحد مهم ناتو است، اما اگر آنکارا انتقال سیستم دفاعی موشکی اس ۴۰۰ را به خاک کشورش قبول کند، واشنگتن جنگنده‌های اف ۳۵ را تأمین نمی‌کند.

وزیر دفاع ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش درباره‌ی توافق ادلب با روسیه گفت: قرار است یک مرکز هماهنگی مشترک در آنجا ایجاد شود.

لینک کوتاه کپی لینک