شناسهٔ خبر: 31171627 - سرویس سیاسی
منبع: فارس | لینک خبر

حجت الاسلام علی مهدیان

انقلاب خامنه ای بر بستر انقلاب خمینی

پیام رهبر نه یک پیام سیاسی و نه امنیتی و نه اقتصادی و امثالهم بود بلکه یک پیام در ساحت حرکت تاریخی و تمدنی جبهه اسلام است.

صاحب‌خبر -

گفتمان ناامیدی در کشور به زبان های مختلف در حال بروز و ظهور بود. شکست های مکرر دولت در اهداف داخلی و خارجی اش فضا را برای بروز این گفتمان مهیا میکرد. بهاریها با اسم انقلاب و آرمانهایش، نظام را دچار انسداد و شکست میدیدند و عدالتجویان با نقدهای سطحی و شعاری از این و آن فراگیر شدن اشرافیت و دنیا زدگی مسوولین را یعنی فساد فراگیر مسوولین را نشان میدادند. سبزی ها مدتها بود که به فکر عبور از روحانی افتاده بودند و با اینکه برخی از وزرای کلیدی روحانی از طایفه شان بودند اما به مرور طبق معمول زیر بازی زدند و شروع به نقد ساختار نظام کردند.

خلاصه همه گفتگوهای نخبگانی طعم تلخ ناامیدی داشت. دقیقا در چنین شرایطی رهبر انقلاب آغاز دوران تاریخی جدیدی را اعلام کرد. پیام رهبر نه یک پیام سیاسی و نه امنیتی و نه اقتصادی و امثالهم بود بلکه یک پیام در ساحت حرکت تاریخی و تمدنی جبهه اسلام بود.

در یک کلام میتوان گفت دوران انقلاب دیگری آغاز شد. انقلاب بر بستر استقامت. در حالیکه همه نگاه ها به گذشته بود این نگاه آینده را هدف گرفته بود. در حالیکه خیلی ها به فکر دفاع بودند این پیام حمله و حماسه را آغاز میکرد.

الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا ماجرای حرکت چهل ساله جبهه حق است. شاید تنها اتفاقی که در این بستر این چنین سخن از امید میگفت حرکت اعتقادی مردم در جشن 22 بهمن بود. مردم و نه تحلیلگران تحت تاثیر دشمن این پیام را با حضورشان داده بودند و امام و رهبر ترجمه این رخداد معنوی را در ساحت جریان تاریخی و تمدنی انقلاب ارائه کرد. تتنزل علیهم ملائکه یعنی همه قوای عالم در خدمت این جامعه اند الاتخافوا و لاتحزنوا روح پیام رهبری است که ترجمه این پیام الهی ملائکه به مردم است که نترسید و ناامید نباشید و ابشروا بالجنه یعنی سخن از یک بشارت و گشایش جدید.

و انقلابی این بار با طعم خامنه ای آغاز شد. مخاطب پیام جوانان هستند آماده ترین قشر برای قیام و انقلاب چرا که دستهایشان به ملکوت ساده تر و نزدیک تر میرسد. کسانی که محل بروز آینده اند در جان یک ملت. کسانی که برای اشاره به هویت فردای انقلاب بهترین نشانه اند.

انقلاب 97 با انقلاب 57 فرق هایی دارد. این انقلاب بر بستر استقامت مردم سوار است و آن انقلاب در بستر گم گشتگی و بی هدفی. این انقلاب با نظام انقلابی شکل یافته پیش میرود و آن انقلاب نظام ها را شکست و استبداد را تبدیل به مردمسالاری کرد. این انقلاب آغاز یک نهضت علمی را فریاد میکشد و آن انقلاب آغاز یک نهضت سیاسی . این نهضت ظرفیتهایی را میبیند که استفاده نکردیم و آن قیام ظرفیتهایی را میبیند که میبردند و میدزدیدند و در اختیار استکبار میگذاشتیم. این قیام رسما مقابل آمریکا در مبارزه است با همه بازوهایش و آن قیام بعد از زدن یک بازوی آمریکا در ایران تازه بعد از دو سال در داستان لانه جاسوسی به نحو فراگیر نشان داد که دریافته است که دشمن اصلی آمریکا است.
این انقلاب بنا است عدالت را بر پیشانی انقلاب بنشاند و آن انقلاب به رفع ظلمی که بر پیشانی جامعه نشسته بود میاندیشید.

انقلاب در انقلاب. قیامی بر بستر استقامت و مقاومت چهل ساله. نور علی نور. اگر مختصات حقیقی دوران خود را میخواهیم بدانیم خوب است پیام رهبری را دوباره و دوباره مرور کنیم و به خاطر بسپاریم و تدریس کنیم. یک رسالت تاریخی جدید متناسب با دوران تاریخی جدید بر گرده امت قرار داده شده. همه ماموریتهای ما باید در این چارچوب ترسیم شود.