شناسهٔ خبر: 31171623 - سرویس بین‌الملل
منبع: آفتاب | لینک خبر

ده‌ها داعشی خود را تسلیم کردند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد حدود ۲۴۰ تن از افراد مسلح داعش که در آخرین مقر خود در شرق فرات در سوریه محاصره شده بودند، خود را تسلیم نیروهای ائتلاف بین المللی و نیروهای سوریه دموکراتیک کردند و آنها عملاً از این منطقه بیرون آورده شدند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
 دیده بان حقوق بشر سوریه صبح امروز (پنچ شنبه) به نقل از منابع خود اعلام کرد که ۷ کامیون روز گذشته از این منطقه خارج شد که در این کامیون‌ها حدود ۲۴۰ تن از اعضای داعش حضور داشتند و بیشتر آنها از اتباع خارجی بودند و این نیروها از افرادی بودند که خود را تسلیم نیروهای سوریه دموکراتیک و ائتلاف بین المللی کرده‌اند.

به گزارش الیوم السابع،دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که منطقه تحت کنترل داعش کاهش یافته است و تنها صدها متر از نزدیکی کرانه‌های شرقی رود فرات باقی مانده است تا بدین ترتیب داعش کنترل خود را تقریباً به صورت کامل در منطقه شرق فرات از دست می‌دهد.

از سوی دیگر، عدنان عفرین، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت که صدها نیروهای داعش در حال حاضر در مساحتی که به حدود یک کیلومتر در شرق سوریه می‌رسد، محاصره شده‌اند.

وی با بیان اینکه داعش به زنان برای انجام عملیات انتحاری متوسل شده است، تصریح کرد: درگیری‌های شدیدی در جریان است.

عفرین گفت: مقاومت قابل توجهی از سوی نیروهای سوریه دموکراتیک در جریان است.

طی روزهای اخیر نیروهای داعش دست به ضد حملاتی زده‌اند که نیروهای سوریه دموکراتیک را به عقب نشینی واداشته است.

عفرین خاطرنشان کرد: مساحت جغرافیایی که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم، در گذشته ۷۰۰ متر مربع بود و در حال حاضر به یک کیلومتر مربع از منازل و اردوگاهی در جنوب الباغوز می‌رسد.

منبع: ایسنا