شناسهٔ خبر: 31171521 - سرویس سیاسی
منبع: فارس | لینک خبر

سفیر ایران در نیجریه:

ایران امروز ضامن صلح و ثبات در منطقه است

سفیر کشورمان در نیجریه با بیان اینکه ایران خواستار صلح، پیشرفت و عدالت برای همه ملت هاست، گفت: جمهوری اسلامی امروز ضامن صلح و ثبات در منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی کشورمان با شکوه و با حضور صدها تن از سفرا و دیپلمات ها و شخصیت های سیاسی و فرهنگی، دینی و مذهبی و فعالان و مدیران اقتصادی و ایرانیان مقیم در ابوجا پایتخت نیجریه برگزار شد.
در این مراسم که در آستانه برگزاری انتخابات سراسری در نیجریه برپا شد، پس از اجرای سرود دو کشور و تلاوت آیاتی از قرآن مجید، «مرتضی رحیمی زارچی» سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره ای کوتاه به تاریخ 55 ساله مبارزه ملت ایران در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، گفت : شعار و خواست ملت ایران در این انقلاب آزادی، استقلال و عدالت و پیشرفت بوده و هست و این ملت برای تحقق آن تلاش های زیادی کرده و خسارات زیادی تحمل و به پیشرفت های بزرگی نائل آمده است.
مرتضی رحیمی زارچی سپس با برشمردن گوشه ای از دستاوردهای ملت ایران در 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: ایران امروز در خط مقدم مبارزه با گروه های تروریستی همچون داعش قرار دارد.
وی با بیان اینکه ایران امروز خواستار صلح و پیشرفت و عدالت برای همه ملت هاست، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز ضامن صلح و ثبات در منطقه است.
سفیر ایران اضافه کرد: ایران امروز طرفدار گفتگو و حل و فصل سیاسی همه اختلافات در داخل کشورها و بین کشورها در منطقه و مخالف هرگونه یکجانبه گرایی است و خواستار احترام همه طرف ها به پیمان ها و قراردادهای دو و چند جانبه است.
در پایان این سخنان سفیر کشورمان با اشاره به جایگاه و اهمیت ایران و نیجریه در غرب آسیا و غرب آفریقا به ظرفیت های دو کشور برای توسعه همکاری ها اشاره کرد و با یادآوری دیدار حسن روحانی و محمد بوهاری رؤسای جمهوری ایران و نیجریه در تهران خواستار صلح ، امنیت و پیشرفت برای دولت و ملت نیجریه با برگزاری انتخابات آزاد و موفق شد.
روز شنبه 27 بهمن ماه انتخابات سراسری برای تعیین رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و اعضاء سنا و فرمانداران 36 ایالت در نیجریه برگزار می شود.

انتهای پیام/