شناسهٔ خبر: 31171385 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: ۱۴ میلیارد دلار یارانه تامین کالاهای اساسی در لایحه بودجه ۹۸ است

R7860/P1494/S6,67/CT11

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در لایحه بودجه امسال ۱۴ میلیارد دلار برای پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی گذاشته شده است گفت: باید کاری کنیم که کشاورزی در روستاها اقتصادی باشد تا از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، احمدعلی کیخا امروز در نخستین جشنواره مرکبات جیرفت با بیان اینکه جنوب کرمان ظرفیت‌های بزرگی در همه زمینه‌ها از جمله کشاورزی دارد که باید از آن استفاده کرد اظهارداشت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در این منطقه وجود دارد و بنا به ضرورت و درخواست نماینده این منطقه سازمان نظام مهندسی کشاورزی جنوب کرمان مستقل می‌شود که رئیس سازمان نظام مهندسی کشور قول مساعد برای استقلال این سازمان داده است.

وی با بیان اینکه می‌طلبد برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای دشت‌های کشور انجام شود گفت: عدم توجه به این مهم یکی از دلایلی است که تاکنون کشاورزی ما نتوانسته است خیلی موفق عمل کند.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جنوب کرمان 500 هزار تن تولید محصول ارگانیک دارد که باید برنامه‌ریزی توسعه برای آن دیده شود افزود: برای مدیریت بهتر به پایداری تولیدات فکر نکردیم.

وی با بیان اینکه کشاورزی رویکرد توسعه در مناطق آب‌دار کشور را باید برنامه‌ریزی کرد گفت: در سال جاری 14میلیارد دلار برای پرداخت کالاهای اساسی برنامه‌ریزی شده است.

کیخا با اشاره به اینکه می‌طلبد برنامه جامع برای حفظ و بهبود کیفیت محصولات داشته باشیم بیان کرد: یکی از مزیت‌های نسبی کشور ما باغبانی است و نوع برنامه‌ریزی برای آن متفاوت بوده و این مسئله کار را سخت کرده است و باید در این زمینه توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت منابع آب کارهای بزرگی انجام دادیم، عنوان کرد: تاکنون به راه حل‌های فنی تکیه کردیم و تخصص را کنار گذاشتیم و باید در هر زمینه‌ای تخصصی کار کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سکونتگاه های ما در ایران در مناطقی توسعه داده شده که آب نداریم به همین دلیل با مشکل کم‌آبی مواجه شدیم افزود: از طرفی آب بصورت رایگان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهیم که این باعث می‌شود که صرفه‌جویی نشود.

وی با بیان اینکه درآمد هر محل باید در همان منطقه صرف شود و از خرج کردن آن در سایر استان‌ها جلوگیری شده تا به اقتصاد آن منطقه کمک بزرگی شود گفت: در طول سال‌های گذشته کشاورزان ما نتوانستند با محصولات خارجی رقابت کنند اما امروزه بخاطر تحریم‌ها رقابت آنها به صددرصد رسیده است.

کیخا با اشاره به اینکه باید کاری کنیم که کشاورزی در روستاها اقتصادی باشد و از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود عنوان کرد: در لایحه بودجه امسال 14 میلیارد دلار برای پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی از جمله ذرت، گوشت و غیره گذاشته شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای حفظ و پیروزی این نظام خون‌های زیادی داده شده گفت: باید با تمام وجود نظام و آرمان‌های آن را حفاظت کنیم.

انتهای پیام/ ع