شناسهٔ خبر: 31171384 - سرویس ورزشی
منبع: ایرنا | لینک خبر

ماموریت جهانی بانوی تیرانداز همدان برای کسب سهمیه المپیک

همدان- ایرنا- مینا قربانی بانوی مستعد و نخبه تیراندازی همدان در تلاش برای تحقق رویای حضور در مهمترین رویداد ورزشی جهان یعنی بازی های المپیک است؛ رویایی که در صورت تحقق برگ زرینی به دفتر ورزشکاران دیار هگمتانه می افزاید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بازی های المپیک بسیار متفاوت با سایر مسابقات بین المللی است و ورزشکاران برای حضور در این میدان مهم جهانی باید سهمیه لازم را کسب کنند.
از این رو مینا قربانی در تلاش است تا نخستین دوره حضورش در این رویداد مهم را تجربه کند و در ویترین افتخارات ورزش استان همدان تاریخ ساز شود.
مه لقا جام بزرگ اولین و تنها تیرانداز همدانی است که توانسته حضور در المپیک را تجربه کند و حالا مینا قربانی می خواهد این افتخار را برای خود رقم بزند.
او در غیاب جام بزرگ پرافتخارترین تیرانداز کشور، تنها نماینده استان همدان در مسابقات جام جهانی هند برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو است.
قربانی حالا فرصت طلایی را در پیش دارد تا با درخشش در آوردگاه جام جهانی بتواند برای نخستین بار سهمیه المپیک را تصاحب کند.

** اعتقاد سرمربی اوکراینی به قربانی
درخشش مینا قربانی در ماه های اخیر و حضور مطلوب در اردوهای تیم ملی سبب شده تا «الکساندر سماکین» سرمربی اوکراینی تیم ملی تپانچه ایران از او به نیکی یاد کند.
سماکین در سفر اخیر خود به همدان به تمجید قربانی پرداخت و او را جزو پدیده های آینده تیراندازی ایران برشمرد.
سرمربی اوکراینی تیم ملی یادآور شد: تیراندازی همدان مطلوب است و قربانی از همدان عضو تازه تیم ملی است و آینده خوبی برای او تصور می کنم.
حالا سماکین از قربانی برای حضور در جام جهانی هند دعوت کرده تا این بانوی تیرانداز مهمترین آزمون زندگی خود را در پیش داشته باشد.

** جام جهانی هند سکوی پرتاب به المپیک 2020
رقابتهای جام جهانی تیراندازی هند با حضور 495 ورزشکار از 58 کشور جهان از یکم اسفندماه آغاز و تا 9 این ماه در شهر دهلی نو ادامه می یابد.
براین اساس 15 ملی پوش کشورمان متشکل از جواد فروغی، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت الهی، مینا قربانی، امیر جوهری خو، وحید گل خندان و مصطفی نصیری در رشته تپانچه و حسین باقری، پوریا نوروزیان، مهیار صداقت، امیرمحمد نکونام، الهه احمدی، نجمه خدمتی، حسنا توتون چی و آرمینا صادقیان در رشته تفنگ زیر نظر کادر فنی (الکساندر سماکین، ابراهیم اینانلو و مریم طالبی) پا به این رقابت ها می گذارند.
گفتنی است که این تیم در دو گروه، روزهای 27 و 30 بهمن ماه تهران را به مقصد هندوستان ترک می کنند.
این رقابت ها حکم سهمیه المپیک 2020 توکیو را دارد و مهمترین آوردگاه شروع سال 2019 میلادی برای تیراندازی آسیا محسوب می شود.

** برای سهمیه المپیک لحظه شماری می کنم
ملی پوش تیراندازی کشورمان با بیان اینکه برای نخستین بار راهی این مسابقات می شود، گفت: با انگیزه بسیار بالا، برای حضور در این مسابقات لحظه شماری می کنم.
مینا قربانی اظهار داشت: آرزوی هر ورزشکاری حضور در المپیک است و می خواهم با تمام سعی و تلاش به این مهم برسم.
این تیرانداز همدانی افزود: البته به هیچ عنوان در رشته تیراندازی نمی توان پیش بینی کسب رتبه را داشت اما همین که اعتماد کادر فنی تیم ملی برای حضور در این رویداد مهم را جلب کرده ام، انگیزه بسیار بالایی یافته ام.
وی اضافه کرد: انتخابم برای حضور در مسابقات جام جهانی برای کسب سهمیه المپیک افتخار بسیار ارزنده ای است و امیدوارم بهترین نتیجه ممکن را در این رقابت ها کسب کنم.
ملی پوش تپانچه کشورمان خاطرنشان کرد: تمرین های خوبی را در ماه های اخیر پشت سر گذاشته ام و در یک سال گذشته رکوردهای خوبی داشته ام.

** به موفقیت قربانی امیدواریم
رئیس هیات تیراندازی همدان نیز گفت: مینا قربانی در ماه های اخیر سخت تلاش کرده و از بهترین های تیراندازی همدان به شمار می رود.
ناصر محمودی افزود: در مسابقات جام جهانی تیراندازی هندوستان می توانستیم 2 سهمیه داشته باشیم که متاسفانه مه لقا جام بزرگ به دلیل مصدومیت غایب بزرگ این رقابت ها است.
وی اضافه کرد: با این حال خوشحالیم که مینا قربانی نماینده همدان در این دوره از مسابقات است و با آمادگی لازم برای کسب سهمیه المپیک به میدان می رود.
محمودی خاطرنشان کرد: برای کسب سهمیه المپیک 2020 چند رویداد مهم بین المللی را در پیش داریم و امیدوارم ملی پوشان تیراندازی همدان بتوانند سهمیه کسب کنند.
همدان یکی از قطب های اصلی تیراندازی کشور است و هم اینک 500 ورزشکار در رشته تیراندازی در این استان فعالیت دارند.
7520/2090