شناسهٔ خبر: 31171381 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مایک پنس: وقت آن رسیده که دوستان اروپایی ما نیز از برجام خارج شوند

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در نشست ورشو به تکرار مواضع خصمانه و ادعاهای تکراری آمریکا علیه ایران پرداخت.

صاحب‌خبر -

مایک پنس: وقت آن رسیده که دوستان اروپایی ما نیز از برجام خارج شوندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در نشست ورشو مدعی شد رهبرانی از منطقه در اظهارات خود در این نشست، ایران را بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات منطقه دانسته‌اند.

مایک پنس همچنین ضمن حمایت از خروج آمریکا از برجام گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ پای حرفش ایستاد و ایالات متحده را از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار با ایران خارج کرد.»

معاون ترامپ در ادامه ضمن انتقاد از کشورهای اروپایی گفت: «اروپایی‌ها از تلاش‌های آمریکا برای مقابله با ایران حمایت نکرده و سازوکاری را برای مقابله با تحریم‌های آمریکا ایجاد کرده‌اند. وقت آن است که دوستان اروپایی ما نیز با خروج از برجام برای فشار علیه ایران به ما بپیوندند.»

پنس سازوکار مالی موسوم به «اینستکس» را گامی حساب‌نشده خواند که فقط ایران را تقویت، اتحادیه اروپا را تضعیف و فاصله میان اروپا و ایالات متحده را بیشتر می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در نشست ورشو از امارات و بحرین به دلیل حمایت از تلاش‌های ضدایرانی آمریکا قدردانی کرد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه در موضعی همسو با اظهارات وزیر خارجه این کشور تلویحا ابراز امیدواری کرد که فشار اقتصادی ناشی از تحریم‌ها موجب بروز ناآرامی در ایران شود.

انتهای پیام/