شناسهٔ خبر: 31171354 - سرویس استانی
منبع: آنا | لینک خبر

امام‌جمعه تبریز:

جوانان را به آینده کشور امیدوار کنیم

امام‌جمعه تبریز گفت:‌ دشمنان انقلاب اسلامی درصدد هستند جوانان را به آینده کشور ناامید کنند؛ اما وظیفه ما است که به جوانان درباره آینده کشور امید بدهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مرند،‌ حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم  ظهر امروز در دیدار مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از مردم ولایت مدار و عزیز آذربایجان که به‌طور یکپارچه در راهپیمایی دشمن‌شکن حضور داشتند قدردانی کرد و گفت:‌ دشمنان انقلاب اسلامی درصدد هستند جوانان و دانشگاهیان را به آینده کشور ناامید کنند وظیفه ما است که به جوانان درباره آینده کشور امید بدهیم و راهپیمایی 22 بهمن پاسخ کوبنده بر دهان دشمنان و استکبار جهانی است.

وی افزود: در مسائل فرهنگی باید دقت بیشتری شود زیرا هر چقدر در مسائل فرهنگی هزینه کنیم هزینه نیست بلکه سرمایه است.

امام‌جمعه تبریز درباره مدگرایی و ترویج مد بین جوانان اظهار کرد: مد و مدگرایی و ترویج آن در دانشگاه‌ها از اهداف و ترفندهای دشمن بوده و این وظیفه است که باید در ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی تلاش کرد.

آل هاشم تصریح کرد: در ارتقای علمی و کارگاه‌های پژوهشی و مسائل علمی و تخصصی در دانشگاه‌ها باید توجه ویژه‌ای شود و با ارتقای علمی و پژوهشی می‌توان دشمنان را در توطئه‌هایشان ناکام گذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی بیان کرد: از الزامات فرهنگی ترویج ارزش‌های معنوی و دینی در دانشگاه‌هاست و اینها باید روزبه‌روز افزایش یابند. فضای دانشگاه‌ها باید فضای اسلامی و ظاهر آنها هم نشان‌دهنده فضای اسلامی باشد و باید به مسائل بصیرتی توجه بیشتری شود. دانشگاه‌ها باید مکانی سیاسی باشند نه سیاسی باز، فکر و اندیشه  دانشجو سیاسی باشد و از افراد مهم و با بصیرت برای آگاهی سیاسی دانشجویان دعوت شود.

عزیز جوانپور دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی نیز با عرض تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی از سیاست‌های آموزش عالی تجمیع واحدهای دانشگاهی و ناحیه‌بندی واحدها است که نخستین ناحیه‌بندی با دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای مرند، جلفا و هادیشهر اتفاق افتاد و این اتفاق باعث چابک‌سازی و تقویت بنیه علمی واحدها می‌شود.

محمدحسین صادقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند نیز گفت:‌ این واحد دانشگاهی در طرح ناحیه‌بندی جدید با چهار واحد جلفا، هادیشهر، خاروانا با محور دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند با یک خیزش علمی و فرهنگی آغاز به کار کرده که ثمرات آن به‌ یقین مشاهده خواهد شد.

انتهای پیام/4121/