شناسهٔ خبر: 31171295 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

ساکنان 70 روستای شیروان تقاضای صدور اسناد مالکیت دادند

بجنورد- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان گفت: از ابتدای اجرای طرح صدور سند مالکیت تاکنون، صاحبان واحدهای مسکونی در 70 روستای این شهرستان، تقاضای صدور اسناد مالکیت دادند.

صاحب‌خبر -

عزیز ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این روستا در بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه هستند اظهار داشت: تعداد روستاهای مشمول طرح در این شهرستان، 150 روستا است.
وی با اشاره به پیشرفت 42 درصدی صدور اسناد مالکیت روستایی در این شهرستان گفت: تا پایان سال گذشته هفت هزار و 214 سند مالکیت روستایی در این شهرستان و امسال 189 فقره صادر شده است.
ابراهیمی افزود: صدور اسناد مالکیت روستایی برای تمامی روستاهای دارای شورای اسلامی و بالای 20 خانوار با هدف ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت مسکونی روستا و امکان بهره گیری روستاییان از تسهیلات بانکی و افزایش ارزش حقوق و اقتصادی املاک واقع در روستا صادر می شود.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان گفت: پس از انتخاب روستا برای صدور سند وضعیت ثبتی روستا از اداره ثبت محل استعلام شده و نسبت به نقشه برداری و تهیه نقشه تفکیکی و انجام فرایند صدور سند اقدام می شود.
هم اکنون 68 هزار نفر در قالب 18 هزار خانوار در نواحی روستایی شیروان سکونت دارند.
7186/ 6042