شناسهٔ خبر: 31170919 - سرویس ورزشی
منبع: ایرنا | لینک خبر

صحرانوردان نابینای همدانی شانس مدال آوری دارند

همدان- ایرنا- رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان همدان گفت: صحرانوردان نابینای همدانی در رده سنی جوانان شانس مدال آوری دارند.

صاحب‌خبر -

سمیه سهیلی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات دو صحرانوردی قهرمانی کشور آقایان و بانوان گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از عصر امروز به میزبانی مجموعه ورزشی هرندی تهران آغاز می شود.
وی اضافه کرد: تیم جوانان همدان سال قبل توانست عنوان نائب قهرمانی را کسب کند و امسال نیز از شانس لازم برای تصاحب سکوی قهرمانی برخوردار است.
سهیلی بیان کرد: در بخش بانوان با توجه به اینکه ورزشکاران این بخش تازه کار هستند، شانس مدال ضعیف است و در رده بزرگسالان نیز کار سختی در پیش داریم.
وی افزود: در جوانان به طور قطع مدال کسب می کنیم چرا که تیمی هماهنگ و قدرتمند را به مسابقات اعزام کرده ایم.
رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان همدان خاطرنشان کرد: امروز 12 دونده همدانی در سه رده سنی جوانان، بزرگسالان و بانوان به رقابت های قهرمانی کشور اعزام شدند.
وی یادآور شد: مهرداد نجفی، محمد رضا اقبالی، مهدی سیاری و علی ملکی در رده سنی جوانان به مربیگری روح الله کلهری و حمید اسلامی، امیرحسین وزینی، مهرداد مرادی و حامد زهدی به مربیگری حسین صالحی در این رقابت ها شرکت می کنند.
سهیلی اظهار داشت: ترکیب تیم بانوان همدان را نیز اکرم ساسان پور، رقیه جلوداران، پرستو حضرتی و فاطمه کوچعلی به مربیگری سهیلا مرادی و سرپرستی آرزو محبی منش تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد: مسابقات در گروه آقایان (بزرگسالان) پنج کیلومتر، در گروه بانوان (بزرگسالان) سه کیلومتر و جوانان آقایان و بانوان سه کیلومتر انجام می شود.
رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان همدان افزود: این مسابقات به صورت تیمی برگزار می شود و به همین دلیل کار را برای تیم همدان سخت کرده است چرا که ما در انفرادی بیشتر شانس مدال داریم.
وی بیان کرد: در مجموع اکثر دونده های نابینای همدانی سرعتی هستند و در بخش استقامت کمتر شانس قهرمانی دارند.
هم اکنون بیش از یکصد ورزشکار در بخش نابینایان و کم بینایان همدان فعالیت دارند.
7520/2090