شناسهٔ خبر: 31170910 - سرویس استانی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کارگردان لرستانی: فیلم کوتاه یکی از راه‌های رسیدن به سینمای بلند است

فیلم کوتاه نرده به نویسندگی و کارگردانی سجاد عالی زاده داستانی را روایت میکند که مردی مرز بین دیوانگی و عاقل بودنش را به اندازه یک دیوار میبینند و دچار دوگانگی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دراین فیلم بازیگرایی همچون امیرخسرو عزیزی و پوریا توکل خواه و محمدرضا یعقوب کاظمی ایفای نقش کرده اند.فیلمبرداری این فیلم به عهده ی کیوان شعبان و صدابردار آن مصطفی گودرزی است ؛مانیز دراین فرصت سعی نمودیم مصاحبه ای کوتاه با نویسنده وکارگردان لرستانی و جوان،  سجاد عالی زاده که دراین روزها درعرصه فیلم کوتاه خوب درخشیده داشته و مخاطبان خبرآنلاین را رویت به آن دعوت می‌کنیم.

آقای عالی زاده برای اولین سوال روند زندگی شما درعرصه فیلم ساز ی ازکجا شروع شد؟
شروع فعالیتم از سال ۹۰ با بازی در نمایش خاطره ای نداشتم حتی اگر هزار سالم بود به کارگردانی قطب الدین صادقی در سالن حافظ شروع شد و تا سال ۹۲ چند اجرای عموم تئاتردر سالن های معتبر داشتم تا اینکه در سال ۹۲ به علت تصادف شدید که منجر به شکستگی و خرد شدگی مهره چهارم کمر و  دندانهایم شد  به مدت یک سال و نیم از این عرصه دور شدم و بعد از بهبودی بیش از ده اجرای عموم تئاتر داشتم و بازی در چندین فیلم و همچنین کارگردانی چند فیلم کوتاه

شما  به عنوان یک فیلمساز به نظرتان بهتراست که چطوربه فیلم کوتاه نگاه کنیم؟ به عنوان یک مدیوم مستقل یا راهی برای رسیدن به سینمای بلند؟
قطعا نگاه مستقل به فیلم کوتاه تاثیر بسزایی در بهبود کم و کاستی های شرایط فیلمسازی در سینمای ایران خواهد داشت و به خاطر ساختار مختص به خودش باید به عنوان یک مدیوم مستقل مورد توجه قرار گیرد . بله می توان گفت یکی از راه های رسیدن به سینمای بلند است فیلم کوتاه علاوه بر اینکه مشق خوبی برای فیلمهای بلند هست باید در جشنواره های مختلف شرکت کنی که شناخته شوید.

یکی از مشکلات اکثر فیلمساز های جوان تامین بودجه است

از دید شما مشکلات فیلم کوتاه در ایران چه چیزهایی می‌تواند باشه؟
یکی از مشکلات اکثر فیلمساز های جوان تامین بودجه است که متاسفانه در ایران به آن توجهی نشده است معمولا در سینمای کوتاه جهان حمایت های دولتی نقش بسزایی در روند ساخت فیلم ها دارند و یکی از مشکل های دیگه فیلمسازان نبود کمپانی های پخش فیلم در فستیوال های جهانی است

فضای فیلم کوتاه ایران را چطور می‌بینید؟
فضای فیلم های کوتاهی که توسط فیلمسازان ساخته میشه از لحاظ کیفی با توجه به رشد تکنولوژی و در دسترس بودن تجهیزات دیجیتالی و غیره نسبت به سالهای گذشته خیلی بهتر شده است و نگاه فیلمسازان تخصصی تر شده است.

مردم به فیلم کوتاه اقبال چندانی نشان نمی‌دهند

به نظرشما تصور عمومی مردم نسبت به فیلم کوتاه چگونه است؟
عموما مردم  فیلم کوتاه رو در سطح یک فعالیت دانشجویی برای کسب تجربه و مشق می بیننداگرچه کسب تجربه است ولی واقعیت امراین است که مردم به فیلم کوتاه اقبال چندانی نشان نمی دهندو تصور عمومی مردم از فیلم کوتاه به خاطر عدم پشتیبانی و حمایت از این هنر در ورطه ای از حاشیه و عزلت کاشانه ای بی فروغ دارد...حال اینکه آزمون و خطا و سابقه فیلمسازی در آینده و پرداخت در زیرساخت ها از همین فیلمهای کوتاه آغاز میگردد...امیدوارم نه از فردا بلکه از همین امروز و اکنون برنامه ریزی مدونی از سمت مسئولین و دست اندرکاران برای برگزاری هرچه بهتر و باکیفیت تر انجام پذیرد تا درآینده سینما مملو از مخاطبینی شود که با انواع و اقسام سلایق دست دردست همدیگر به پای فیلم بشینند

۴۶