شناسهٔ خبر: 31170792 - سرویس ورزشی
منبع: برنا | لینک خبر

هر حرفی را نمی‌توانیم بزنیم؛

فرکی: بازی سختی مقابل سپاهان داریم/ اگر عمری بود برای فصل بعد نواقص را برطرف خواهیم کرد

سرمربی تیم فوتبال پیکان تهران گفت: در خانه باید بتوانیم از امتیاز میزبانی استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حسین فرکی، سرمربی تیم فوتبال پیکان امروز در نشست خبری پیش از بازی با سپاهان اظهار کرد: من هم به خاطر تاخیر ۸ دقیقه ای عذرخواهی می کنم. این دومین بازی برگشت است و بازی سختی مقابل سپاهان صدرنشین داریم. با شناختی که از این تیم داریم به دنبال این هستیم که برخلاف بازی با استقلال عملکرد خوب و همراه با نتیجه داشته باشیم.

او ادامه داد: در خانه باید بتوانیم از امتیاز میزبانی استفاده کنیم اما مشکلاتی داریم که نمی‌توانیم چنین کاری را انجام بدهیم و به ایده‌آلمان دست پیدا کنیم. حرف برای گفتن زیاد است اما هر حرفی را نمی‌توانیم بزنیم چون ممکن است برداشت منفی از سوی همکارانمان داشته باشد اما برخی از حرف‌ها را هم نمی‌شود پنهان کرد. پیکان به گونه‌ای حرکت کرده که در چند هفته آخر لیگ با شکست مواجه شده است، هفته قبل هم یک باخت دیگر آوردیم بنابراین نواقصی داریم که باید به موقع به آن پرداخت، در حال حاضر بیان این موارد به ما کمکی نمی‌کند.

فرکی تصریح کرد: عزم خود را جزم کردیم تا آنچه را که در توان داریم به کار بگیریم مهمترین مسئله بازیکن و بستن تیم است، تیمی که در همه پست‌ها بدون نقص باشد را در اختیار نداریم. در حال حاضر ما بازیکنانی داریم که باید بگویم جنسمان جور نیست.آنچه که تصور و ایده ماست را باید به تیم انتقال بدهیم و از آن انتظار مثبتی داشته باشیم. امیدوارم شرایطمان نسبت به قبل بهتر باشد اما این شرایط در پیکان وجود دارد و ما نیاز به زمان داریم.

سرمربی پیکان با اشاره به وضعیت تیم عنوان کرد: نکته بعدی که باید به آن اشاره کنم این است که در ۲.۵ فصل گذشته که تیم پیکان در لیگ برتر حضور داشته ۱۰-۱۵ بازیکن از این تیم جدا شده‌آند و بازیکنان جایگزین هم نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند و ما هم به زمان نیاز داریم. خیلی از حرف‌ها را نمی‌شود گفت اما بخشی از حرف‌هایی که می‌شد زد را بیان کردم، امیدوارم در آینده بهتر شویم. پیکان با به دست آوردن ۲ برد شرایطش خوب می‌شود و این بردها در روحیه بازیکنان و عملکردشان تاثیر مثبت می‌گذارد. ما با چنین نکاتی مواجه هستیم، باید این نیم فصل را با همین شرایط ادامه دهیم تا اگر عمری بود در فصل بعد نواقص را برطرف کنیم.

فرکی افزود: مدیریت باشگاه هم به مسائل اشراف کامل دارند و خودشان از تیم شناخت کامل دارند. مدیریت و هیأت مدیره باشگاه مشکلات را می‌دانند به هر حال از خود من هم انتظار می‌رود که کار را به سمت بهتر شدن و نتیجه گرفتن هدایت کنم اما فوتبال کار یک‌شبه نیست.

سرمربی پیکان درمورد اینکه آیا بهتر نبود که شما زودتر از نیم‌فصل به پیکان می‌آمدید و از نظر زمانی زودتر تیم را تحویل می‌گرفتید؟ گفت: بحث من در مورد مجید جلالی نیست، او در پیکان خوب نتیجه گرفته است، اما هر مربی به جایی می‌رسد که دیگر نمی‌تواند ادامه دهد. پیکان هم یک باشگاه قانونمند است و آنها می‌خواستند سرمربی خود را با دقت و بررسی انتخاب کنند و ۳-۴ مربی نامزد داشتند و با حوصله و دقت روی آن کار می‌کردند در مقطعی به این نتیجه رسیدند که از نکونام استفاده کنند اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و زمان هم از دست رفت و من یک ماه مفید در پیکان در اختیار داشتم، شاید اگر این کادر زودتر تغییر می‌کرد این مدت به ۲ ماه می‌رسید و شرایط بهتر می‌شد اما باید بدانیم که فوتبال فقط تمرین و بازی تدارکاتی نیست و تیم در مسابقه رسمی محک می‌خورد و عیارش مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما بازیکنان یکنواخت و یک سطح داریم و غیر از دفاع و دروازه‌بان در سایر پست‌ها باید جابجایی انجام شود و به دلیل اینکه همه بازیکنان یکسان هستند. اسباب رقابت در این تیم کم است. ما بازیکنان ۱۰۰ درصد یا ۵۰ درصد نداریم، بازیکنانی ۶۰-۷۰ درصدی داریم که همه در یک سطح هستند و من در بازی بعدی هم شاید تغییراتی در تیم ایجاد کنم تا از تیم شناخت پیدا کنم، در حال حاضر در این فاز هستم و امیدوارم نتیجه لازم را بگیریم تا از بعد روحی و روانی به تیم کمک شود. کارمان ساده نیست، به زمان نیاز داریم اما پیکان هیچ چیز برای بزرگی در فوتبال کم ندارد.