شناسهٔ خبر: 31170747 - سرویس اجتماعی
منبع: ایسنا | لینک خبر

لزوم افزایش اشراف اطلاعاتی در مناطق حاشیه‌نشین

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی

فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های ناجا اشراف اطلاعاتی بر مناطق حاشیه نشین است، گفت: کارها و اقدامات خوبی طی چند سال گذشته صورت گرفته است اما کفایت نمی‌کند و نباید به این حد بسنده کرد و بایستی بیش از این مراقب بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا سردار حسین اشتری در همایش عمومی فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی که با حضور علیرضا رزم حسینی - استاندار و جمعی از فرماندهان و مدیران انتظامی استان در مجتمع فرهنگی رفاهی امام سجاد (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا خصوصاً شهدای شب گذشته از همرزمان سپاه پاسداران که در یک حرکت تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل شدند، اظهارکرد: گروه‌های سلفی و تکفیری به دلیل شکستی که خوردند به دنبال ناامن کردن کشور هستند و یک سری حملات کور تروریستی انجام می‌دهند.

فرمانده ناجا به بازدید روز گذشته خود از مرزهای استان خراسان رضوی اشاره و اظهار کرد: انصافاً کارهای بزرگی در استان صورت گرفته و توانمندی‌ها در بین نیروها خوب است. آرامشی که امروز در مرزها و شهرها داریم مثال زدنی است اما با تمام اینها بایستی مراقب باشیم اما نباید به این حد بسنده کرد و بایستی هوشیار بود و با اشراف اطلاعاتی هوشمندانه آمادگی چند برابری نسبت به گذشته داشته باشیم تا غافلگیر نشویم.

اشتری با اشاره به هفت محور در پیام فرماندهی معظم کل قوا تأکید کرد: بایستی بر اساس این هفت محور اولویت‌ها در ناجا طی سال آتی برنامه‌ریزی کنیم و به اجرا درآید.

وی افزود: استان خراسان رضوی به دلیل وجود حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) که سالانه پذیرای چندین میلیون زائر است از جایگاه و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پیش بینی ایشان از اینکه امسال ۲۲ بهمن تماشایی خواهیم داشت، گفت: انصافاً ۲۲ بهمن امسال با حضور گسترده مردم پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شد. این حضور پررنگ باعث یأس و ناامیدی دشمنانی می‌شود که همواره با عملیات روانی و رسانه‌ای سعی می‌کنند یأس و ناامیدی را به مردم القا کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی وظیفه تأمین و حفظ نظم و امنیت را در اقصی نقاط کشور را بر عهده دارد، اظهارکرد: نیروی انتظامی تأمین امنیت سرمایه گذاران در اقصی نقاط کشور حتی در نقطه صفر مرزی را تضمین می‌کند.

اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما مبتنی بر مبانی دینی و اخلاقی بوده است، گفت: تمرکز در نیروی انتظامی نیز روی این موضوع است چرا که سازمان عظیم ناجا بیشترین ارتباط را با مردم دارد و به‌طور حتم این موضوع بایستی سرلوحه کار پلیس باشد.

اشتری تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های اصلی پلیس مبارزه با هر نوع فساد است. نیروی انتظامی مجری قانون و همواره عدالت محوری را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد. نظم و انضباط و رعایت سلسله مراتب دستورالعمل‌ها باید اجرا شود و در رأس باشد اما بایستی برادرانه و دلسوزانه اقدام شود.

فرمانده ناجا افزود: حفاظت از ثمره خون شهدا یعنی همین آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی است که بایستی از آن حمایت و پاسداری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نظارت و بازرسی یکی از موضوعاتی است که بایستی همیشه مورد تأکید فرماندهان و مدیران نیرو باشد. آنان باید با اطلاع و بدون اطلاع قبلی به‌طور مستمر به زیرمجموعه‌های خود سر بزنند و نظارت و بازرسی را در این خصوص افزایش دهند.

فرمانده ناجا با پراهمیت بر شمردن موضوع آموزش در ناجا گفت: نیروی انتظامی به دلیل اینکه هر روزه با یک آسیب و جرم جدید روبه‌رو می‌شود بایستی همواره در حال یادگیرندگی و در عین حال یاددهنده به مردم باشد چرا که موقعی می‌تواند یاددهنده خوبی باشد که آموزش‌های تخصصی لازم را به‌خوبی فرا گرفته باشد.

اشتری افزود: در استان خراسان رضوی کارهای بزرگ و مناسبی انجام شده است. پاسخگویی به مردم روز به روز بهتر شده است و اعتمادی که مردم به ناجا دارند به علت همین عملکرد مناسب شما است. بر اساس نظرسنجی‌هایی که درباره میزان اعتماد مردم صورت گرفته ناجا در بین ۳۲ دستگاه در رده دوم قرار دارد یعنی مردم به ما اعتماد دارند و قدردان هستند.

وی افزود: بارها مشاهده کردیم که مردم چگونه با حضور به موقع خود در صحنه قدردانی کردند نظیر آن حادثه‌ای که موجب شهادت مأمور پلیس در یاسوج شد مشاهده کردیم که جمعیت عظیمی در مراسم تشییع پیکر این بزرگوار حضور پیدا کردند. این حضور نشان دهنده قدردانی مردم از عملکرد خوب پلیس است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس فرمانده ناجا در خاتمه گفت: به برکت خون شهدا و تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه‌روزی شما امنیت مثال زدنی در کشور وجود دارد که بایستی قدر آن را بدانیم.

انتهای پیام