شناسهٔ خبر: 31170600 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

یادواره ۱۹۳ شهید تداركات و پشتیبانی سپاه استان فارس برگزار شد

یادواره سرداران و ۱۹۳ شهید تداركات و پشتیبانی سپاه استان فارس با عنوان «خادمان ملكوتی» در شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امام جمعه شیراز ظهر امروز در سومین یادواره شهدای تدارکات و پشتیبانی سپاه استان فارس که در سالن پیامبر اعظم(ص) کنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس برگزار شد، اظهار داشت: این جلسات شهدا را که برگزار می‌کنیم می‌دانیم که شهید نیازی به این جلسات ندارد اما برای این است که ما ایمان خود را تازه کنیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با یادآوری رشادت‌های شهدا گفت: اینان برای اینکه عزتمند باشیم رشادت‌های فراوانی انجام دادند و اجازه ندادند فریاد هل من ناصر ینصرنی ولی امر زمانشان بی‌جواب بماند و رفتند و حمایت کردند و شهید شدند.

امام جمعه شیراز افزود: ایمان به خدا و پیامبر و اوصیای الهی و حرکت ارزشمند انقلاب اسلامی که باعث تجدید حیات دین در جهان معاصر شد، جامعه و جهان را از پلیدی شرک پاک می‌کند و این تجدید ایمان و پیمان با خدا و اولیای خدا ثمره این جلسات است.

وی تأکید کرد: به برکت ایثار و صبرها همان ایثارهای شهدا و خانواده‌هایشان توانستیم آمریکا را در دهه 50 از ایران و در دهه 90 از منطقه غرب آسیا بیرون کنیم و خودشان هم متوجه شدند که هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

دژکام به مشکلات اقتصادی کشورمان اشاره کرد و گفت: امروز در عرصه جنگ اقتصادی قرار داریم و سختی‌های مسائل اقتصادی را حس می‌کنیم و بی‌تدبیری‌ها و سوءمدیریت‌ها هم به این مشکلاتی که مردم گریبانگیر آن هستند، دامن می‌زند و دشمن هم می‌خواهد این مشکلات را تقویت کند تا ما تسلیم شویم.

وی با بیان اینکه با وجود همه این مشکلات راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که ما اهل صبر هستیم و اهل تسلیم نیستیم،‌ گفت: صبر و مقاومتی که مردم ایران در 22 بهمن به نمایش گذاشتند مسلماً خداوند هم پاداش عظمی برای آن در نظر گرفته است.

دبیر یادواره شهدای تدارکات و پشتیبانی سپاه استان فارس نیز در این مراسم اظهار داشت: مجموعه آماد سپاه استان فارس 193 شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

محمد عاشوری گفت: در این ستاد شهدای آماد شناسایی شدند که 103 نفر از آنان دارای آدرس بودند و توانستیم از خانواده‌های آنان سرکشی کنیم.

وی از خانواده‌های این شهدا که در مراسم حاضر بودند درخواست کرد تا اطلاعات و دست‌نوشته‌های شهدا را در اختیار آنان قرار دهد که بتوانند بانک اطلاعاتی خود را تکمیل کنند.

معاون تدارکات و پشتیبانی سپاه استان فارس در پایان یاد شهدای بانو را نیز که نقش مهمی در پشتیبانی جنگ به عهده داشتند، گرامی داشت.

سخنرانی سید ناصر حسینی‌پور آزاده و نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» و همچنین تجلیل از خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/