شناسهٔ خبر: 31170473 - سرویس ورزشی
منبع: مشرق | لینک خبر

رجب زاده: در ذوب‌آهن رفتار خوبی با من نشد

منبع: تسنیم

بازیکن و مربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن به انتقاد از مسئولان این باشگاه پرداخت و تأکید کرد که آنها به تعهدات خود در قبال او عمل نکرده‌اند. ‌

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مهدی رجب‌زاده درباره حمایتش از تیم فوتبال ذوب‌آهن در دیدار برابر الکویت و حضورش در ورزشگاه فولادشهر پس از حواشی به وجود آمده در ارتباط با این بازیکن اظهار داشت: اگر من در ذوب‌آهن نیستم قرار نیست تیمم را دوست نداشته باشم.

وی افزود: عمر ورزشی من در این تیم سپری شده است و از صمیم قلب تیمم را دوست دارم و در گذشته نیز این را اثبات کرده بودم. علاقه‌مند بودم که این دیدار را از نزدیک تماشا کنم و در هر صورت دلم برای فولادشهر تنگ می‌شود. نمی‌توانم که خودم را در خانه حبس کنم.

بیشتر بخوانید:

خداحافظی اسطوره تیم اصفهانی از فوتبال

بازیکن و مربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن ادامه داد: به طور قطع در آینده نیز چه در ذوب‌آهن باشم و چه نباشم به فولادشهر می‌آیم. خوشبختانه تیم از این مرحله عبور کرد. البته به نظر من الکویت تیم قدرتمندی نبود و ذوب‌آهن باید راحت‌تر از این می‌برد و به گل می‌رسید. ذوب آهن در دیدار مقابل الکویت باید زودتر گلزنی می‌کرد، چون لیگ کویت چندان قوی نیست.

رجب‌زاده گفت: اعتقاد من این است که ذوب‌آهن باید با دو یا سه گل پیروز می‌شد، اما با توجه به شرایط تیم در لیگ و اینکه تحت فشار بودند پیروزی بسیار مهم بود. به اعتقاد من بازی آینده ذوب‌آهن سخت‌تر است. الغرافه تیم بهتر و قدرتمندتری است و سابقه طولانی‌تر و بازیکنان بهتری دارد و ذوب‌آهن بازی سختی پیش رو دارد. امیدوارم این برد از نظر روحی و روانی به تیم کمک کرده باشد.

در ذوب‌آهن رفتار خوبی با من نشد
رجب‌زاده درباره حواشی به وجود آمده درباره او و اینکه چرا با وی به عنوان اسطوره ذوب‌آهن چنین برخوردی صورت گرفت، تصریح کرد: اینکه به من اسطوره می‌گویید لطف شماست و قبلاً هم بزرگان اصفهان و حتی مسئولان باشگاه این کلمه را درباره من به‌کار برده‌اند، اما اگر از بازیکنی به عنوان اسطوره یاد می‌کنیم بهتر است با او مانند اسطوره هم رفتار کنیم. در باشگاه ذوب‌آهن رفتار خوبی با من نشد. برخی حواشی به وجود آمد که باید از خودم دفاع می‌کردم، چون ممکن بود برای عوام ذهنیتی درباره من به وجود بیاید و باید برخی صحبت‌ها را مطرح می‌کردم.

بازیکن و مربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن بیان داشت: زمانی که در تمام مصاحبه‌های خود می‌گوییم رجب‌زاده اسطوره باشگاه ذوب‌آهن و از ارکان تیم است، اما وقتی فوتبالش تمام می‌شود چنین رفتاری با او انجام می‌دهیم، درست نیست. ناراحتی من از این نبود که مرا از ذوب‌آهن کنار گذاشتند بلکه از رفتارشان ناراحت شدم، چون مسئولان باشگاه مرا به عنوان مربی کنار تیم آوردند و گفتند از فوتبال خداحافظی کن و ما می‌خواهیم روی تو سرمایه‌گذاری کنیم و هر مربی بیاید یکی، دو سال در کنار او کار کنی و تجربه به‌دست بیاوری تا در آینده نیرویی داشته باشیم که به عنوان سرمربی از او استفاده کنیم و این توانایی را از نظر شخصیتی، اخلاقی و فنی در تو می‌بینیم.

نمازی اصرار داشت هم بازی کنم و هم مربیگری
رجب‌زاده گفت: دو سه جلسه با مسئولان باشگاه صحبت کردم تا تصمیم گرفتم فوتبال را کنار بگذارم و حتی آقای نمازی خیلی اصرار داشت که هم بازی کنم و هم مربیگری، اما به‌هرحال موقعیتی بود که باید تصمیم مهمی می‌گرفتم و اعتماد کردم و پذیرفتم از فوتبال خداحافظی کنم و در کنار تیم باشم و در کنار تیم بودم، اما خیلی برایم عجیب بود که مسئولان باشگاه که خودشان مرا در کنار تیم قرار دادند، خودشان هم مرا برکنار کردند.

وی افزود: نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاد و چیزهایی هم از این طرف و آن طرف شنیدم، اما هرچه که بود، برخورد درستی با من صورت نگرفت و از این موضوع ناراحت شدم که مسئولان باشگاه خودشان گفتند هر مربی بیاید در کنار تیم هستی و من هم داشتم تجربه به‌دست می‌آوردم و باانگیزه و عشق و علاقه کار می‌کردم ولی وقتی آقای نمازی را برکنار کردند، من را هم کنار گذاشتند و پای حرف خود نایستادند.

بازیکن و مربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن ادامه داد: نمی‌دانم درست بود یا نه، ولی حتی تصمیم داشتم در تلویزیون صحبت کنم تا مردم بدانند چه اتفاقی افتاد، چون بحث‌هایی مانند خیانت مطرح شده بود. رجب‌زاده چطور می‌توانست به باشگاه خود خیانت کند؟ من با باشگاه ذوب‌آهن اشک ریختم، خوشحال بودم، غصه خوردم و از آن حمایت کردم در حالی که حتی به ضررم بوده است، اما شجاعت به خرج دادم و حرف‌هایی زدم و از کسانی حمایت کردم که حق داشتند و چطور می‌توانم به باشگاه ذوب‌آهن خیانت کنم؟

رجب‌زاده اضافه کرد: مدام از گوشه و کنار می‌شنیدم که هر کسی چیزی گفته و حرف‌هایی پشت سر من زده شد و برنامه‌هایی پشت سرم چیده شد که خودم هم نفهمیدم چرا با من چنین رفتاری کردند. به‌هرحال در بازی با الکویت به ورزشگاه فولادشهر رفتم که بگویم با وجود تمام این رفتارها تیمم را دوست دارم و دوست ندارم موفق نباشد و هر کس به ذوب‌آهن بیاید و برود، این باشگاه همیشه می‌ماند و من هم یک روز بودم و یک روز هم رفتم، اما دوست دارم انتخاب‌هایی که صورت می‌گیرد و صحبت‌هایی که مطرح می‌شود اصولی و به‌حق باشد و از روی رابطه نباشد و این‌طور نباشد که از بالا و پایین و این طرف و آن طرف فشار بیاورند که چه کسی بیاید و چه کسی برود. اگر حق رجب‌زاده نیست اشکالی ندارد، ولی آن کسی که حقش است در ذوب‌آهن باشد و از روی دوستی و ارتباط، افراد را انتخاب نکنند.

منتی بر باشگاه ذوب‌آهن ندارم
وی اظهار داشت: ذوب‌آهن بدون رجب‌زاده و هر کس دیگری که در این باشگاه کار کرده، می‌ماند. روزهایی در ذوب‌آهن بودم که داشت نابود می‌شد و برای بقا در لیگ به پلی‌آف لیگ دسته یک رفتیم. منتی نیست و هر کاری کردم وظیفه‌ام بوده است و به آقای آذری هم گفتم که مهدی رجب‌زاده هیچ منتی بر ذوب‌آهن ندارد و پول گرفته و وظیفه خود را انجام داده است، اما شاید بر اساس تعهدات و عشق خود نسبت به خیلی از افراد دیگر که هیچ کاری نکردند و منت زیادی هم بر سر باشگاه گذاشتند، این کارها را نکردم و تا روزی که بودم به نفع باشگاه و بازیکنان کار کردم و بازیکنان می‌دانند هیچ وقت کاری نکردم که به ضرر باشگاه باشد.

بازیکن و مربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن تصریح کرد: خدا را شاکرم که با وجود حرف‌هایی که برخی پشت سر من می‌زدند و دوست نداشتند رجب‌زاده که با صداقت کار می‌کرد اسطوره باشگاه ذوب‌آهن شود، ولی خواست خدا بود و شد و در ۱۳، ۱۴ سالی که در ذوب‌آهن بودم هیچ نقطه تاریکی در پرونده من نیست. هیچ وقت زیرآب کسی را نزدم، پشت سر کسی حرف نزدم و برای منافع خودم کاری نکردم. تلاش کردم و خدا هم به من برکت و عزت داده است. هر زمان هم که با مسئولان باشگاه صحبت کردم، برای منافع تیم بوده و هیچ وقت منافع خودم را در نظر نگرفتم و تلاش کردم چیزی که به نفع تیم و باشگاه است را انجام دهم.

آینده مربیگری مرا خیلی راحت نابود کردند
رجب‌زاده ادامه داد: خیلی وقت‌ها می‌توانستم از خیلی موارد به نفع خودم استفاده کنم، اما آدمی نبودم که این کار را انجام دهم. تنها چیزی که من را رنج می‌دهد این است که چرا چنینی رفتاری با من شد. صادقانه می‌گفتند به تو نیازی نداریم. چرا اتفاقاتی می‌افتاد که از آنها خبر نداشتم؟ هیچ وقت فکرش را نمی‌کردم که این‌طور کنارم بگذارند و حداقل از چند روز قبل به من می‌گفتند به این دلیل تو را نمی‌خواهیم، اما وقتی صد جور حرف می‌زنند و هر روز یک بهانه می‌آورند، این من را آزار داد. ناراحت شدم و هیچ وقت از کسی که این کارها را پشت سر من انجام داد، نمی‌گذرم چون در ابتدای راه مربیگری و جایی که می‌خواستم برای آینده خود کار فنی را آغاز کنم و به پیشنهاد خودشان این کار را کردم، آینده مربیگری مرا خیلی راحت نابود کردند. البته خدا اگر بخواهد هر کاری امکان‌پذیر است و این اتفاقات را به حساب حکمت خداوند می‌گذارم. من باید این سختی را تحمل می‌کردم و شاید انتخاب اشتباهی بود و شاید باید بیشتر فکر می‌کردم.

فهمیدم چقدر دنیای فوتبال ما کثیف است
وی گفت: البته الان اینها را می‌گویم و آن زمان به این چیزها فکر نکرده نبودم. همیشه معتقدم اگر خداوند دری را می‌بندد، در دیگری را به روی انسان باز می‌کند و منتظر هستم تا ببینم در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد و چه پیشنهادی برای مربیگری دریافت می‌کنم. البته این اتفاق برای من دردآور بود و برخی اوقات با خودم فکر می‌کنم شاید آینده مربیگری‌ام خراب شده باشد چون از زمانی که از مستطیل سبز پا به دنیای مربیگری گذاشتم، فهمیدم که چقدر دنیای فوتبال ما کثیف است و چقدر ارتباطات در آن نقش دارد.

بازیکن و مربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن اضافه کرد: خدا بالای سر ما هست و ان‌شاءالله از جایی شروع می‌کنم و سطح فنی و مربیگری رجب‌زاده روزی در فوتبال ایران به همه ثابت می‌شود، چون آنقدر به خودم اطمینان دارم که می‌دانم این کار از من برمی‌آید و خدا هم کمک می‌کند و می‌توانم پیشرفت کنم. همان‌طور که خودم را در عرصه بازیگری ثابت کردم، در مربیگری هم موفق خواهم بود.