شناسهٔ خبر: 31127403 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

چهل سالگی انقلاب

سفیر ایران در اروگوئه کنشگران جهانی را به محافظت از معاهدات بین المللی فراخواند

تهران- ایرنا- سفیر ایران در اروگوئه با اشاره به عهدشکنی آمریکا و خروج این کشور از برجام، کنشگران بین المللی را به محافظت از معاهدات و ترتیبات بین المللی فراخواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، شامگاه روز ٢٢ بهمن با استقبال گسترده شخصیت های بلندپایه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، رسانه ای، نظامی، فعالان اقتصادی، اصحاب رسانه‌، نمایندگان احزاب سیاسی و سازمان‌های مردم ‌نهاد اروگوئه در ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در مونته ویدئو برگزار شد.
در این مراسم که سفراء و رؤسای نمایندگی‌های سیاسی مقیم مونته ویدئو نیز در آن حضور داشتند، پس از نواختن سرود ملی دو کشور، ابوالفضل پسندیده سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی، پیشرفت‌های علمی، صنعتی و فن آوری چهل سال گذشته کشورمان به رغم فشارهای دولت آمریکا و تحریم های بین المللی تشریح کرد.
وی با اشاره به قدمت 117 ساله روابط دو کشور، روند رو به رشد روابط تهران - مونته ویدئو و صلح طلب بودن مردم دو کشور، گفت: امروز برجام به عنوان یکی از مهمترین دستاوردها در تاریخ روابط بین الملل، تحت تأثیر رفتارهای یکجانبه، غیر قانونی و مغایر با حقوق بین الملل دولت حاکم بر ایالات متحده قرار گرفته است. از این رو جمهوری اسلامی ایران دست همه کنشگران منطقی نظام بین الملل از جمله اروگوئه را برای محافظت از معاهدات و ترتیبات بین المللی به گرمی می فشارد.
پسندیده با اشاره به سفرهای انجام شده در سال جاری بویژه سفر وزیر امور خارجه به اروگوئه و دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران از مونته ویدئو، ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در زمینه های مختلف گسترش یابد.
لازم به ذکر است در حاشیه مراسم دیشب نمایشگاهی از دستاوردهای علمی چهل سال گذشته و آثار هنری، صنایع دستی و جاذبه های گردشگری ایران نیز برپا شد که با استقبال حاضرین مواجه گردید.
اروپام**3092**1485