شناسهٔ خبر: 31127385 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس تشکیلات خودگردان به ریاض سفر کرد

تهران – ایرنا- 'محمود عباس' رییس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (سه شنبه) در سفری رسمی برای بررسی آخرین تحولات وضعیت فلسطین وارد ریاض پایتخت عربستان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، عباس در فرودگاه بین المللی 'ملک خالد' مورد استقبال شاهزاده 'فیصل بن عبدالعزیز' امیر منطقه ریاض، 'مساعد العیبان' وزیر مشاور و 'باسم الآغا'، سفیر فلسطین در ریاض قرار گرفت.
قرار است رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در این سفر با ملک سلمان پادشاه عربستان دیدار کند.
در همین راستا سفیر فلسطین در ریاض گفته است که سفر دو روزه عباس در راستای ادامه ارتباط میان سران دو طرف با توجه به شرایط سخت بین‌المللی و برای پایان دادن به مسأله فلسطین صورت گرفته است.
وی افزود: ملک سلمان به محمود عباس گفته است که ما با شما هستیم، ما هر آنچه که شما قبول دارید را قبول می‌کنیم و هرچه را رد کنید، رد می کنیم ما با صلح و مشروعیت بین‌المللی هستیم و طرح صلح عربی درست همان چیزی که بوده، باقی مانده است.
طرح صلح عربی در سال 2002 طی نشست سران عرب در بیروت مطرح شد و هدف از آن به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای 1967، بازگشت آوارگان فلسطینی و خروج اشغالگران از بلندی های اشغالی جولان و به دنبال آن به رسمیت شناختن و نیز عادی سازی روابط بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی است.
پادشاه عربستان و سران آل سعود همواره در ظاهر خود را حامی فلسطنیان معرفی می کنند در حالی که سیاست عربستان در خصوص فلسطین و فلسطینیان در سال های اخیر در راستای منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است؛ اقدامی که همواره با اعتراض و خشم فلسطینیان نسبت به آل سعود همراه بوده است.
خاورم**3224*1275