شناسهٔ خبر: 31117907 - سرویس سیاسی
منبع: مشرق | لینک خبر

آقایان اشتباه نکنید، انقلاب اسلامی انقلاب فرانسه نیست

هر چند انقلاب چهلمین سالش را جشن می‌گیرد، اما انقلاب برای گام‌های بعدی هم نیاز به حضور مردم دارد و از این رو مردم می‌آیند تا انقلابشان را کامل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

راه پیمایی‌های امروز شهرها و روستاهای کشور در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی، خود "معجزه اسلام" است. اگر این انقلاب، "اسلامی" نبود، از بزرگداشت چهلمین سالش که خبری نبود، بماند از خودش هم خبری نبود!

انقلاب اسلامی نماد تحولی پایدار است نه نماد تحولی در تاریخ، تاریخ تحولات زیادی به چشم دیده است اما کمتر تحولی را ناظر بوده که هر سالش تحول زا باشد.

شعار مکرر مردم به عشق رهبر آمده‌اند، پرده از ماهیت این حضور پر رنگِ مداوم برمی‌دارد؛ مردم آرمان آیت الله خامنه‌ای را "شدنی" می‌دانند که هنوز در راه است. می‌آیند تا آن "آرمان" تحقق یابد، ایستاده اند تا آقا به هدفش برسد؛ " انقلاب ما چند مرحله دارد؛ نظام اسلامی، جامعه اسلامی، دولت اسلامی و تمدن اسلامی "و ما در گام دومیم هنوز.

هر چند انقلاب چهلمین سالش را جشن می‌گیرد، اما انقلاب برای گام‌های بعدی هم نیاز به حضور مردم دارد و از این رو مردم می‌آیند تا انقلابشان را کامل کنند پس تا صد سال دیگر هم این سؤال خطاست که مردم تا کی می‌آیند.

مردم می‌دانند که با آمدنشان راه سعادت خویش که تحقق کامل اسلام است را هموار می‌کنند. ناملایمات از نظر مردم نه تنها سنگی در راه نیست بلکه نشانه آن است که هنوز تا مقصد راه زیادی در پیش دارند و باید بروند و ناملایمات را که خیلی‌هایش هم می‌توانند نباشند اگر دست اندر کاران و به منصب رسیدگان نیز مانند مردم خود را در آغاز و نه انجام راه بدانند، به چیزی نگیرند.

چهلمین سالگرد انقلاب می‌گوید آقایان اشتباه نکنید، انقلاب اسلامی انقلاب فرانسه نیست که بعد از فقط چند سال در چنبره ناپلئون‌ها گیر افتاد و در حد یک شورش تقلیل یافت، انقلاب اسلامی انقلاب اکتبر روسیه نیست که بعد از چند سال در چنبره استالین‌ها افتاد و در حد یک تغییر رژیم تقلیل یافت.

بیشتر بخوانید:

انقلاب اسلامی ۵۷، آغاز یک راه بود و ادامه دارد چون تا صدها سال دیگر نیز مردم ایران خود را در تکمیل آن می‌دانند. انقلاب فرانسه فقط انقلاب علیه یک رژیم بود و انقلاب روسیه نیز فقط در کار تغییر رژیمی بود و چون این تغییر اتفاق افتاد کار تمام شد و در واقع کار این دو انقلاب تمام شد. در انقلاب اسلامی اما تغییر رژیم فقط به مثابه برداشتن یک مانع بود و آغاز راهی که باید تا مقصد نهایی طی شود و ما در آغاز این راهیم.

انقلاب اسلامی ایران البته در چهل سالگی‌اش در اوجی ایستاده که انقلاب‌های فرانسه و روسیه در چهل سال پس از تغییر رژیم در دامنه آن هم قرار نداشتند. انقلاب اسلامی در چهلمین سال خود، ایران را در ردیف دهم علمی دنیا قرار داده است در حالی که هنوز هم روسیه و فرانسه چنین جایگاهی را در فرادست خود می‌دانند.

آری شکوه چهلم را فقط انقلاب ما دید و دیگران در دهمین سال خویش نیز در غبطهٔ " شکوه" ماندند. باشد تا ما تا؛

آخرین نفس
آخرین توان
آخرین لحظه حیات
بر میثاق با انقلاب اسلامی بمانیم....