شناسهٔ خبر: 31110486 - سرویس سیاسی
منبع: ایکنا | لینک خبر

نوبخت بیان کرد:

ایدئولوژی انقلاب اسلامی متفاوت از سایر نهضت‌های جهانی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ما براساس معیار‌های اسلامی و ارزشی خود در این سال‌ها توانسته‌ایم در مسیر توسعه قرار گیریم، افزود: قطعاً ایدئولوژی و تفکر انقلاب اسلامی متفاوت از سایر نهضت‌های جهانی بوده است.

صاحب‌خبر -

سرعت رشد علمی در کشور ما بی‌نظیر استبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، امروز، ۲۲ بهمن ماه در جمع راهپیمایی‌کنندگان در اردبیل اظهار کرد: ۶۶ میلیون نفر از جمعیت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رشد و بالندگی رسیدند و امروز شاهد ثمره و نتیجه نهضت بزرگ امام خمینی با همراهی مردم هستند که در عرصه‌های مختلف توانسته کشور ما به نقطه استقلال، آزادی و عزت کامل برساند.
وی با بیان اینکه این ۶۶ میلیون جمعیت باید در مورد این پیشرفت‌ها و توسعه‌ها قضاوت کنند، خاطرنشان کرد: ما براساس معیار‌های اسلامی و ارزشی خود در این سال‌ها توانسته‌ایم در مسیر توسعه قرار گیریم و قطعاً ایدئولوژی و تفکر انقلاب اسلامی متفاوت از سایر نهضت‌های جهانی بوده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حساس‌ترین شرایط که دو بلوک غرب و شرق و با تفکر سوسیالیسم و کاپیتالیسم در حال جنگ و جدل بودند ظهور یافت و امروز به‌رغم افول این دو قدرت جمهوری اسلامی ایران توانسته است در عرصه جهانی و بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.
نوبخت بیان کرد: ملت ایران به ویژه جوانان و نوجوانان دهه سوم و چهارم انقلاب به عینه شاهد هستند که تفکر غیردینی نتوانسته ملت‌های جهان را از سخت‌ترین و دشوارترین برهه‌های تاریخی عبور دهد در حالی که جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر سه عنصر مردم، رهبری و همچنین اسلام توانسته است به یک حکومت ایده‌آل در دنیا تبدیل شود که الگوی بسیاری از کشور‌ها قرار گرفته است.
وی افزود: با گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی این ۶۶ میلیون جمعیت مولود انقلاب در حقیقت دستاورد‌های این نظام را به نظاره نشسته‌اند و به خوبی می‌دانند که در این سال‌ها ملت ما چه سختی‌ها و مشکلاتی را از جنگ تحمیلی گرفته تا ترور‌ها و مصایب مختلف پشت سر گذاشته است.
نوبخت به مجاهدت ملت ایران در جنگ ۸ ساله اشاره و تصریح کرد: دشمنان این ملت با تمام توان جنگ ۸ ساله‌ای را برای جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند، اما نتیجه آن جز اضمحلال سران استکباری به ویژه صدام ملعون نبود.
وی اظهار کرد: قطعاً در تحریم‌های اقتصادی نیز دشمنان ما همچون جنگ ۸ ساله شکست سختی را خواهند خورد و امروز مردم اردبیل در این شرایط سرما و شرایط جوی به همه ثابت کردند که همچنان در میدان دفاع از انقلاب حضور دارند و ما مسئولان باید نسبت به این مردم ادای دین بیشتری بکنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه به جایگاه هیجدهم ایران در توسعه اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: صندوق بین‌المللی پول به صراحت اعلام کرد که ایران جزو ۱۸ اقتصاد برتر جهان است و در کنار آن این کشور توانسته است جزو ۱۵ کشور برتر علمی جهان قرار گیرد.
نوبخت ادامه داد: سرعت رشد علمی در کشور ما بی‌نظیر است به طوری که در این زمینه نیز جمهوری اسلامی ایران همچنان رتبه اول دنیا را دارد.
وی به برخی از کاستی‌ها و مشکلات اقتصادی در کشور و نارسائی‌های معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: ما باید بیشتر و قوی‌تر از این در عرصه‌های مدیریتی عمل کنیم تا رضایت مردم که همان تقویت نظام و مإلفه‌های جمهوری اسلامی ایران است به شایستگی به دست آید.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ما همچنان به لطف و نصرت الهی امیدواریم و بر این باوریم در داخل کشور با وحدت و همگرایی بیش از این می‌توانیم کار‌ها را به سمت عزت و عظمت روزافزون و به ثمر نشستن مطلوب سوق دهیم تا همه اهداف نظام اسلامی عینیت پیدا کند.
انتهای پیام