شناسهٔ خبر: 31109444 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

چهل سالگی انقلاب

حماسه شور و شعور در سرزمین شهیدان رجایی و بابایی

قزوین – ایرنا – مردم ولایتمدار قزوین روز دوشنبه همزمان با سراسر کشور در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به میدان آمدند و باری دیگر حماسه شور و شعور را در سرزمین شهیدان رجایی و باهنر به نمایش گذاشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا دسته ها و اقشار مختلف مردم از پیر و جوان، زن و مرد،دانشجو، کارگر دانش آموز، کارمند و کشاورز و همچنین اصناف و بازاریان، فرهنگیان، ورزشکاران، نیروهای مسلح، جانبازان و خانواده های معظم شهدا به همراه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، استاندار قزوین،نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و مدیران و مسئولان استانی در صفوف به هم فشرده راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در قزوین حضور یافتند.
حضوری که سرشار از شور و شعور بوده و نمایانگر اتحاد،انسجام و وحدت و همدلی ملت ایران با دولت و نظام و گرامیداشت شهدای گلگون کفن انقلاب و ایران اسلامی از جمله شهیدان بابایی و رجایی است.
شهروندان قزوینی همزمان با سایر هموطنان ایران با حضور آگاهانه و حماسی خود به دشمنان ملت ایران پیام می دهند که تحریم ها، تهدیدها و گزینه های روی میز آنها در راه تحقق آرمان های بلند انقلاب و نظام نه تنها مانعی نخواهد بود بلکه پلی در راه رسیدن به آرمان ها و اهداف کشور است.
راهپیمایان قزوینی در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی و مسرت از برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب و تجدید پیمان با آرمان و ارزش های نظام، ایام فاطمیه و سالروز شهادت دخت مکرم نبی گرامی اسلام را نیز گرامی داشتند.

*** جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی با شادابی برگزار شد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود تمامی توطئه ها و دسیسه های دشمنان جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی با شادابی و طراوت بیشتر از سال های گذشته برگزار شد.
آیت الله عبدالکریم عابدینی افزود: امروز انقلاب اسلامی را در جشن چهلمین سالگرد پیروزی خود مشاهده می کنیم در حالیکه بسیاری از پیش بینی های دشمنان نظام و انقلاب این بود که انقلاب هیچگاه وارد این دهه نخواهد شد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پنجاهمین سالگرد پیروزی خود را نیز جشن خواهد گرفت، تاکید کرد: با وجود تمامی نقشه ها و توطئه های شوم دشمنان از قبیل راه اندازی جنگ خانمان سوز در منطقه، تحریم و ترور و ... امروز ملت هوشیار ایران با شکوه تر از سال های گذشته در صحنه حاضر شده و با شادابی و طراوات چهارمین دهه انقلاب را جشن گرفت.
آیت الله عابدینی اضافه کرد: دشمن باید بداند ریشه انقلاب اسلامی هرساله تنومندتر می شود و مردم نیز با حضور در صحنه پایبندی خود به نظام و آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی را به جهانیان ثابت می کنند.
امام جمعه قزوین تاکید کرد: دشمنان دسیسه ها و نقشه های زیادی را از سال های گذشته برای برگزار نشدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی طراحی کردند اما ملت هوشیار ایران بار دیگر تمامی نقشه ها و دسیسه های آنها را نقش بر آب ساختند.

*** انقلاب اسلامی ایران در جهان برجسته و ممتاز است
استاندار قزوین نیز گفت : دشمنان انقلاب اسلامی بارها پیش ازاین اذعان کرده بودند که انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نخواهد دید در حالیکه امروز وارد جشن چهل سالگی شده ایم و تمامی توطئه های دشمنان نقش برآب شد.
عبدالمحمد زاهدی افزود: بعد از این نیز دشمنان نظام و انقلاب از کارشکنی، توطئه و دسیسه های خود دست برنخواهند داشت و باید با هوشیاری و آگاهی و حفظ وحدت و انسجام برای تحقق آرمان های انقلاب پیش رویم.

*** حضور حداکثری مردم در صحنه
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز در این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور حداکثری و شادابی و طراوات خاصی میان مردم هستیم که نشان می دهد انقلاب با طی مسیر درست به چهل سالگی خود وارد شده است.
حجت الاسلام والمسلمین علی قابل افزود: حضور مردم در راهپیمایی امسال برخلاف میل و اراده دشمنان بسیار باشکوه تر و بیشتر از سال های گذشته است چون دشمنان بارها تاکید کرده بودند انقلاب ایران چهل سالگی خود را نخواهد دید.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی بعد از سالهای تحریم، جنگ تحمیلی، سختی و فشار به چهل سالگی خود که سن بلوغ و کمال است رسید و باید دشمنان بدانند این انقلاب در دهه های بعد نیز مسیر خود را با آرمان های و ارزش های الهی و اسلامی ادامه خواهد داد.
حجت الاسلام والمسلمین قابل با بیان اینکه دشمن تصورات باطلی نسبت به پیروزی 40 سالگی انقلاب داشت، افزود: دشمن امروز در مقابل این پیروزی بزرگ ناکام مانده و به برکت یوم الله 22 بهمن هرساله پایه‌های نظام نسبت به گذشته مستحکم تر می شود.

***مردم در راهپیمایی 22 بهمن اتحاد و همبستگی را به نمایش گذاشتند
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت:مردم با حضور حماسی خود در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند مشکلات معیشتی، اقتصادی و اشتغال نمی‌تواند میان انقلاب، نظام و مردم فاصله و جدایی بیندازد.
داود محمدی اضافه کرد: این حضور حماسی وظیفه مسئولان را در قبال مردم سنگین تر کرد تا تلاش کنند هرچه سریعتر مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کنند.
وی اضافه کرد: امروز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به چهل سالگی خود وارد شد که به معنای پختگی و بالندگی یک نظام است و به طو رقطع در ادامه مسیر با سرعت و شتاب بیشتری برای حل مشکلات و گره گشایی از امور مردم گام برداشته خواهد شد.
این نماینده افزود: دشمنان و معاندان نظام همواره تاکید می‌کردند که انقلاب، چهل سالگی خود را نخواهد دید، ولی امروز با حضور حماسی ملت ایران خط بطلانی بر سودای خام دشمنان کشیده شد.

*** راهپیمایی امسال باشکوه تر از سال های گذشته بود
دیگر نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن به خبرنگار ایرنا گفت: بسیاری از گروه ها و جریان های مخالف انقلاب از ماه ها قبل برای برگزار نشدن این راهپیمایی برنامه ریزی کرده بودند اما امروز شاهدیم که این راهپیمایی حتی از سال های گذشته نیز باشکوه تر برگزار شد.
سیده حمیده زرآبادی افزود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان می دهد که با وجود برخی مشکلات اقتصادی، اولویت مردم انسجام ، همدلی و حفاظت و پاسداری از ارزش های انقلابی است.

*** پایبندی مردم به نظام و انقلاب بار دیگر ثابت شد
نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت: مردم با وجود تحریم های ظالمانه، جنگ تحمیلی و مشکلات مختلف همواره وفاداری خود را به آرمان های انقلاب اسلامی ثابت کرده اند و بار دیگر آن را به جهانیان نشان دادند.
بهمن طاهرخانی افزود: مردم ایران با وجود تمامی کاستی ها و گلایه های به حق هیچگاه کشور، نظام و رهبری خود را در مقابل دشمنان خارجی و زیاده خواهی های آنها تنها نگذاشته اند و همواره با حضور پر شور خود در راهپیمایی ها پایبندی به آرمانهای اصیل انقلاب و شهدای مظلوم را نشان داده اند.
وی اضافه کرد: وظیفه مسئولان و مدیران در برابر این همه فداکاری، گذشت، وفاداری و پایبندی بیشتر شده و باید با پیگیری رهنمودهای رهبر انقلاب بیش از گذشته برای خدمت گزاری اقدام کنند.
راهپیمایی یوم الله 22 بهمن از صبح امروز با حضور گسترده مردم در 2 مسیر تعیین شده در شهر قزوین و 120 نقطه دیگر استان برگزار شد.
/6012/6101