شناسهٔ خبر: 3100335 - سرویس سیاسی
منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

معاون توسعه مدیریت و امور پشتیابی خبر داد: تصویب اساسنامه شرکت فناوری اطلاعات در دولت

اساسنامه شرکت فناوری اطلاعات به تصویب هیات دولت رسید و برای شورای نگهبان ارسال شد.

صاحب‌خبر -

مهندس محمد خواجه‌پور، معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی در گفت‌وگو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: شورای نگهبان پس از بررسی اساسنامه تنظیم شده برای ایجاد سازمان فناوری اطلاعات، خواستار حذف عنوان "سازمان" و در نظر گرفتن عنوان "شرکت" برای مجموعه فناوری اطلاعات شده بود.
وی افزود: بر این اساس، اساسنامه مجدداً در هیات دولت مورد بررسی قرار گرفت و به منظور تأمین نظر شورای نگهبان عنوان "شرکت" برای شرکت فناوری اطلاعات، به تصویب رسید.
وی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه دولت، عنوان زیر ساخت نیز، "شرکت ارتباطات زیر ساخت" باقی خواهد ماند.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس اساسنامه تدوین شده، شرکت فناوری اطلاعات و معاونت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات با هم ادغام و وظایف حاکمیتی این بخش را انجام خواهند داد.
مهندس محمد خواجه‌پور گفت: هفته گذشته، بخش اجرایی و ارایه خدمات شرکت فناوری اطلاعات به شرکت مخابرات ایران منتقل شد.
وی تأکید کرد: با توجه به این امر، کلیه قراردادها املاک و اموال این شرکت به صورت یکجا به شرکت مخابرات ایران منتقل شده است.
وی افزود: بر این اساس و از این به بعد، مسوولیت ارائه اجرای پروژه‌ها و طرح‌های شرکت فناوری اطلاعات بر عهده شرکت مخابرات ایران است.
معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی در خصوص مباحث مالی نیز اظهار داشت: بررسی کلیه مسائل مالی میان شرکت مخابرات ایران و شرکت فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیر ساخت در حال انجام است تا با هماهنگی معاونت حقوقی ریاست جمهوری، نقل و انتقالات قانونی دراین حوزه انجام شود.

انتهای پیام