شناسهٔ خبر: 30681594 - سرویس سیاسی
منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور مطرح شد؛

FATF بازوی آمریکا در اعمال تحریم‌ها علیه ایران / حمایت از تولید داخلی موجب اشتغال می‌شود/قدرت آمریکا روز به روز در حال افول است/چهل سالگی انقلاب، دوران بلوغ و کمال است

آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته با حضور پرشور مردم انقلابی و متدین در سراسر کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماز جمعه امروز سراسر کشور در حالی برگزار شد که بیشتر امامان جمعه ضمن محکوم کردن دستگیری خبرنگار Press TV خواستار آزادی وی شدند. همچنین  با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور خواستار برخورد جدی مسئولان با فساد و مبارزه با تبعیض شدند. در ادامه گزیده‌ای از خطبه های نماز جمعه سراسر کشور را می خوانید:

 

استان تهران

آیت‌الله موحدی کرمانی در نماز جمعه تهران:

FATF بازوی آمریکا در اعمال تحریم‌ها علیه ایران و جبهه مقاومت است

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه همه باید مراقب رفتار خود باشند، زیرا در آن دنیا باید پاسخگوی اعمال خود باشند، اظهار داشت: من به خودم که خطیب جمعه هستم، می‌گویم «خطیب جمعه باید دردهای جامعه را بفهمد، او باید بداند جامعه به کدام دردهای معنوی و اقتصادی مبتلاست و سپس به دنبال درمان آنها باشد».

وی افزود: خطیب جمعه باید مردم و مسئولان را نصیحت کند و بداند که اگر در این مسئولیت کوتاهی ورزد، باید خود را آماده آتش جهنم کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیت‌المال را بسیار مهم دانست و گفت: غارت بیت‌المال چیز کمی نیست، اینکه یک نفر میلیاردها تومان بدزدد و فرار کند، فکر می‌کند کار تمام می‌شود؟ آیا او نمی‌داند خدا چه عذابی برای این گناه پیش‌بینی کرده و او باید در درگاه الهی پاسخگو باشد؟ آقایانی که هزاران میلیارد می‌دزدند، خود را برای هزاران سال عذاب آماده کنند.

موحدی کرمانی مسئولان را خطاب قرار داد و گفت: مسئولان محترم که بار امانت را بر دوش گرفته‌اید! مراقب باشید زیرا شما امانت نگه‌دار و امین مردم هستید؛ به امانت خیانت نکرده و به وظایف خود عمل کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما قضات پاکدست بسیاری داریم اما مبادا شیطان یک قاضی را فریب دهد زیرا قاضی جای پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) نشسته است، بنابراین باید عادل باشد؛ مبادا خدایی نکرده ظلمی کند و حکمی صادر شود که ناله‌ مظلوم را بلند کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به در پیش بودن ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در آستانه چهل‌سالگی پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم؛ انقلابی که تفکر جدیدی در عرصه حکومت با تکیه بر اسلام، معنویت و مردم‌سالاری به جهان عرضه کرد.

موحدی کرمانی‌ با اشاره به توطئه‌های استکبار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در طول این ۴۰ سال نظام سلطه به سرکردگی آمریکا تمام تلاش خود را برای نابودی انقلاب و یا حداقل مهار کردن آن به‌کار گرفت و در این مسیر از هیچ جنایتی دریغ نکرد اما با این وجود ایران اسلامی پس از ۴۰ سال، از یک کشور وابسته، ضعیف و برده‌ آمریکا به اذعان و اعتراف خودِ آمریکایی‌ها، جزو ۱۵ کشور قدرتمند جهان است.

وی ادامه داد: اخیراً دو مؤسسه آمریکایی بر اساس بررسی‌هایی که انجام داده‌اند، ایران را هفتمین قدرت برتر دنیا اعلام کرده‌اند البته در کشور مشکلات، ضعف‌ها و مسائلی وجود دارد که مهم‌ترین آنها، مسائل اقتصادی و وضعیت معیشت مردم است که بخشی از آن به دلیل تحریم‌ها است اما باید بدانیم هرگاه تکیه مسئولان به توان داخلی بوده و به جوانان اعتماد کرده‌اند، شاهد موفقیت‌های بسیاری بوده‌ایم و هر زمان چشم به بیرون از کشور داشته‌ایم، ضرر کرده‌ایم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران حرکت در چارچوب انقلاب اسلامی، تکیه بر توان داخلی، سعی بر استحکام داخلی نظام، میدان دادن به جوانان و تبعیت از رهبر معظم انقلاب را راه تداوم انقلاب و موفقیت دانست و گفت: هرگاه بر داشته‌های خود، تکیه و اصول انقلاب را رعایت کرده‌ایم، موفق بوده‌ایم.

موحدی کرمانی خطاب به مسئولان گفت: اینک که مقام معظم رهبری با تدبیر خود، دستور تشکیل جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا را داده‌اند و به این شورا اختیارات ویژه‌ای اعطا کرده‌اند، باید به این موارد توجه کنند؛ استفاده از نظرات و راه‌حل‌های اقتصاددانان، تقویت پول ملی، کاهش فشار بر طبقه‌ زحمتکش، حمایت از تولید داخلی، برطرف کردن موانع تولید و تأمین مواد اولیه کارخانجات و الزام بانک‌ها به دادن وام به تولیدکنندگان و اعطای وام برای ازدواج جوانان، برخورد با مفسدین اقتصادی و نظارت بر نحوه قیمت‌گذاری‌ها.

وی افزود: گرانی‌ها جان مردم را به لبشان رسانده، بنابراین مسئولان باید نظارت بیشتری بر قیمت‌گذاری‌ها داشته باشند و البته با قاچاق مبارزه کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: از وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی انتظار می‌رود در جهت ساماندهی فضای مجازی و ابتذال اخلاقی و مبارزه با جنگ روانی دشمن، چاره‌اندیشی کنند و برای بومی‌سازی، تقویت‌ شبکه ملی اطلاعات و مقابله با شبکه‌های معاند، گام اساسی بردارند. دولت باید از پیام‌رسان‌های داخلی همانند یک پروژه ملی حمایت کند.

موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود به کارگروه ویژه اقدام مالی FATF اشاره کرد و گفت: اگرچه کارگروه ویژه اقدام مالی(FATF) یک موضوع تخصصی است، اما مردم با آن آشنا هستند؛ این گروه ۳۰ سال قبل در پاریس توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه، ژاپن و آلمان تأسیس شد و هدف خود را مبارزه با پولشویی اعلام کرد و بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر، مبارزه با تأمین مالی تروریسم را نیز از وظایف خود دانست اما FATF سازوکاری برای اشراف اطلاعاتی بر منابع مالی و سیستم اقتصادی سایر کشورها و بازوی خزانه‌داری آمریکا برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران و محور مقاومت است.

وی ادامه داد: به اعتراف مسئولان خزانه‌داری آمریکا، آنها می‌گویند برای سخت‌تر کردن شرایط ایران، به تصویب FATF نیاز داریم. آنها اعتراف می‌کنند که این معاهده برای تسلط آمریکا بر جریان مالی کشورها است و مبارزه با تروریسم و پولشویی دروغ است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، آمریکا و اروپا را مرکز پولشویی جهان دانست و گفت: آمریکا، اروپا و اسرائیل، مرکز پولشویی جهان و مادر تروریسم هستند و بر اساس اعتراف ترامپ و کلینتون، خود آنها داعش را با هدف تقسیم خاورمیانه ایجاد کرده‌اند. طالبان را نیز آمریکایی‌ها به وجود آوردند و کلینتون به این موضوع اعتراف کرده است.

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: آمریکا، اروپا و دوستان منطقه‌ای آنها حامیان اصلی تروریسم هستند و حمایت آنها موجب شد داعش، جبهه‌النصره و دیگر گروه‌های تروریستی به شدیدترین جنایات وحشیانه علیه بشریت دست بزنند. آنها هزاران انسان بی‌گناه و کودک و زن را کشتند، شهرها را ویران و میراث فرهنگی و تاریخی آنها را به غارت بردند و این ایران بود که با تروریسم مقابله کرد.

موحدی کرمانی افزود: ما قانون مبارزه با پولشویی و تروریسم داریم و به سمت شفافیت حرکت می کنیم اما در مواجهه با نسخه های استعماری باید با تدبیر بیشتری حرکت کنیم. نقش وزارت خارجه در این مسئله بسیار مهم است و باید با دیپلماسی فعال و هوشیار، به تبیین مواضع به حق جمهوری اسلامی بپردازد.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز مقاومت مردم غزه در مقابل رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: مردم فلسطین از ابتدای امسال و در واکنش به انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف راهپیمایی های بازگشت را هر هفته برگزار می کنند و در این مدت ۲۷۰ شهید و ۲۷ هزار مجروح دادند اما همچنان هر جمعه برای دفاع از قدس و بازگشت به سرزمین های اشغالی تظاهرات می کنند. اما تاسف بار است جهان مدافع بشر و حاکمان عرب کور هستند و این مظلومان و فریاد آنها را نمی بینند و نمی شنوند، همان گونه که در یمن این جنایت ها توسط آمریکا و رژیم سعودی رخ می دهد و جهان سکوت کرده است.

وی تنها راه پیروزی ملت منطقه را مقاومت دانست و گفت: شکست داعش و گروه های تروریستی در سوریه و عراق و خروج آمریکا از سوریه تنها نتیجه مقاومت بود و همین مقاومت در غزه و فلسطین مردم را استوار نگه داشته و قطعا بدانید که پیروزی از آنِ مقاومت است.

موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد شهادت نواب صفوی اشاره کرد و گفت: متاسفانه نقش شهید نواب و تاثیر حرکت او بر انقلاب مورد غفلت قرار گرفته است. آرمان او، حکومت اسلامی بود و نقش بزرگی در بیداری اسلامی داشت و حرکت او زمینه را برای نهضت امام (ره) فراهم کرد. نواب اولین کسی بود که به موضوع حکومت اسلامی در کتابی پرداخت. او ویژگی های برجسته ای داشت و بسیاری از بزرگان را مجذوب خود کرده بود. آیت الله امینی، او را ذخیره امت اسلام می دانست.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: شجاعت و دلیری نواب لرزه بر بدن خائنان می انداخت و با هژیر و کسروی برخوردی انقلابی داشت. نواب می گفت هر کسی به بیگانه تکیه کند فرزند اسلام و ایران نیست. او ماهیت رژیم پهلوی را روشن ساخت و از هر فرصتی برای روشنگری استفاده می کرد. نواب منادی وحدت بود و برای این هدف تلاش بسیاری کرد.

 

استان آذربایجان غربی

حمایت از تولید داخلی موجب اشتغال نیروی کار بومی می‌شود/ مردم و مسئولان در بحث قاچاق دام دقت نظر داشته باشند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: باید از تولید داخلی و اشتغال کارگر ایرانی حمایت شود تا بیکاری و اقتصاد ساماندهی شده تا با این روش به سوی برخورد و مقابله با قاچاق برویم‌.

وی، با اشاره به لزوم حمایت مردم و مسئولین از تولید داخلی، اشتغال‌زایی در مناطق مختلف با این اقدام را یادآور شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، موضوع اشتغال در استان را مورد توجه قرار داده و حمایت از تولیدات داخلی را لازم و ضروری برشمرد.
وی، در بخش دیگری سخنان خود، بیان داشت: موضوع قاچاق دام در آذربایجان‌غربی جزو اصلی ترین مباحثی است که رخ می‌دهد و برخورد با این پدیده شوم نیازمند توجه مردم و شدت برخورد مسئولین است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، گفت: دستگیری خبرنگار پرس تی‌وی که برای عیادت برادرش به آمریکا رفته و نحوه برخورد با حجاب او، خیانت آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد که منطق و تعقل ندارند و به هرکس بتوانند اهانت خواهند کرد.
وی، تاکید کرد: اگر واقعا طلایه‌دار آزادی و دموکراسی هستند چرا حجاب یک خانم را برمی‌دارند؟ زندان بدون جرم آن هم توهین به حجاب زن چه مفهومی دارد؟
حجت الاسلام قریشی، ادامه داد: آمریکا که داعیه دار ابرقدرتی و مدیریت بر دنیا است، تمام مسئولانش در سخنرانی‌ها پُز قدرت‌مداری دارند و در داخل به سمت اضمحلال می‌روند.
وی، بیان داشت: آمریکایی‌ها خود را قدرتمند نشان می‌دهند اما توان مدیریت کشور خود را ندارند. این همان بیان الهی در قرآن است که قلوب دشمنان متفرق و اهل تعقل نبوده و درونشان سست و پوچ است.
امام جمعه ارومیه، شهادت جمعی از افسران و کارکنان ارتش در سانحه سقوط هواپیما را یادآور شده و عنوان کرد: این عزیزان در راه خدمت به مردم و به منظور انتقال مایحتاج مردم به شهادت رسیده‌اند و این فعالیتشان باارزش و مقدس است.
وی، با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه، گفت: هر ۲ نقل قول از شهادت ایشان معتبر و نزدیک به واقعیت است که از سوی علمای برجسته اسلام مطرح شده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: شیعه در این ایام به حرمت حضرت زهرا(س) به عزاداری می‌پردازد که قابل احترام است.
وی، در پایان گفت: مصادف شدن ایام شهادت با ایام دهه فجر باید مدنظر باشد و در مراسمات و جشن های پیروزی انقلاب اسلامی به این ایام توجه کافی شود.

 

استان زنجان

تسلط نامشروع رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین‌ فلسطین/ آمریکا دشمن همیشگی نظام اسلامی است

آیت ‌الله شیخ علی خاتمی امروز در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته شهر زنجان،اظهار داشت: با اشاره به اینکه روز غزه به عنوان یکی از روزهای حساس در مقابله با استکبار جهانی است، اظهار داشت: غزه مکانی با مساحت کوچک و با جمعیت حدود ۲ میلیون نفر است.

وی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی با زور و با حمایت استکبار جهانی بر سرزمین‌ های اسلامی و فلسطین به صورت نامشروع مسلط شده است و با حمایت کشورهای استکباری و مرتجع منطقه به حیات خود ادامه می‌ دهد.
خطیب جمعه زنجان با اشاره به شکست رژیم غاصب اسرائیل در جنگ‌ های متعدد با حزب الله لبنان، خاطرنشان کرد: در جنگ ۲۲ روزه رژیم صهیونیستی یک هزار و ۴۵۰ نفر را در این جنگ شهید کرد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تقدیم چنین شهدایی نشان می ‌دهد که مقاومت هزینه دارد،خاطرنشان کرد: مقاومت مردم فلسطین موجب عقب ‌نشینی و ایجاد آتش‌ بس شد.

وی با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری نیز تنها راه پیروی ایستادگی و مقاومت است، ادامه داد: مقاومت مردم موجب پایداری فلسطین می شود و در آینده نزدیک شاهد نابودی این رژیم منحوس خواهیم بود.

امام جمعه زنجان با تسلیم ایام سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)،برضرورت الگوی گیری از این بانوی اسلام از سوی بانوان جامعه تاکید کرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،بیان داشت: به کوری چشم دشمنان، نظام و انقلاب با صلابت به پیش خواهد رفت و دشمن آرزوهای خود را به گور خواهد برد.

وی برضرورت برگزاری باشکوه جشن ‌های انقلاب تاکید کرد و افزود:باید مراسم ایام فاطمیه به نحو مطلوبی برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به مقاومت ملت ایران در مقابل رژیم شاهنشاهی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه رژیم شاه در چهارم بهمن فرودگاه‌ها را بست تا هواپیمای امام وارد فرودگاه نشود اما با ایستادگی ملت این توطئه نیز شکست خورد.

امام جمعه زنجان شعار مرگ بر امریکا را برای مقابله با ظلم و ستم امریکا عنوان و اضافه کرد:آمریکا هرگز از دشمنی علیه کشور ما کوتاه نمی آید و نباید تصور کنیم که با اعتماد به آمریکا،این کشور دست از دشمنی برمی ‌دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان حمایت از صدام، برنامه‌ریزی کودتا، زدن هواپیمای مسافربری ایران و هدف قرار دادن نفتکش‌ های ایرانی را از توطئه های آمریکا عنوان کرد وگفت: از ۶۰ سال پیش توطئه های آمریکا همواره علیه نظام اسلامی وجود داشته است.

آیت الله خاتمی اقتدار و سلطه جویی را از خصلت‌ های آمریکا و استکبار جهانی عنوان کرد و گفت: آمریکا همیشه به دنبال منافع خود است و هرگز از دشمنی با ما کوتاه نخواهد آمد.

وی افزود:عدم تعهد آمریکا به برجام نیز نشان داد که باید در مقابل آمریکا ایستادگی کنیم.

 

استان سیستان وبلوچستان 

 

قدرت آمریکا روز به روز در حال افول است/ جشن چهل سالگی انقلاب خاری در چشم استکبار جهانی

امام جمعه زاهدان در خطبه های امروز نماز جمعه که در مصلای قدس زاهدان برگزار شد اظهار کرد: به گفته اساتید دانشگاهی در داخل آمریکا، این کشور در گذشته دارای قدرت بالایی بوده است اما به دلیل سیاست هایی که در پیش گرفته روز به روز در حال افول و تضعیف و نظم شرقی در حال پیشرفت است.


آیت الله سلیمانی افزود: در گذشته همه از آمریکا به عنوان ابرقدرت یاد می کردند اما امروز آن هیمنه قدیمی شکسته شده و کشور روسیه با ساخت هواپیماهای پیشرفته و ارتش منظمی که داشت موفق به شکست ناتو با آن همه توان و قدرت نظامی شد.

وی به سیاست های جنگ طلبانه و نژادپرستی آمریکا اشاره کرد و افزود: دولت مردان آمریکا با پیش رو گرفتن تدابیر اشتباه و غلط ضمن گوشه گیر کردن خود باعث افول کشور خود شده اند و کار به جایی رسیده است که دیگر تمام دنیا مخالف افکار و عقاید رئیس جمهور این کشور شده اند.

جشن چهل سالگی انقلاب خاری در چشم استکبار جهانی


 حجت الاسلام سید محمد موسوی نیز در خطبه های نماز جمعه چابهار اظهار کرد: یک زن مسلمان برای دیدن برادر مریضش به آمریکا سفر می کند برایش گوشت خوک می برید کشف حجاب می کنید و به پایش غل و زنجیر می بندید آیا این دموکراسی است که از آن دم می زنید و ما چنین اقداماتی را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی با اشاره به فروپاشی غرب افزود: مشکلات داخلی دولت آمریکا را ۳۰ روز تعطیل کرده است و مردم فرانسه که برای اعتراض به خیابان می آیند ۱۰ نفر کشته می شوند این همان آزادی خواهی مردم است و امیدوارم غرب گرایان به عقل بیایند.

خطیب نماز جمعه چابهار ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی یاد شهدای عزیز نیروهای هوایی که در هواپیمای باری به شهادت رسیدند را گرامی می داریم، انصافا بعد انقلاب تحولی عجیب در نیروهای مسلح و امنیتی ما به خصوص ارتش چه در دوران جنگ و بازسازی اسلام به وجود آمد.

وی بصیرت امام راحل را در بدو انقلاب ستودنی عنوان و تاکید کرد: بعضی ها اول انقلاب می گفتند ارتش باید منحل شود ولی امام فرمود انحلال هرگز؛ یادمان نمی رود بعد از انقلاب بسیاری از شرکت های خارجی کشور ما را ترک کردند و قرار دادهایشان را نقض کردند ولی قرارگاه خاتم الانبیا سپاه و قرارگاه ارتش الان پروژه های بزرگی همچون گاز رسانی، راه آهن و بزرگراه ها را اجرا کردند.

حجت الاسلام موسوی تشریح کرد: هزاران کیلومتر راه آهن و بزرگراه در این کشور توسط فرزندان انقلاب ساخته شده و سپاه محرومیت زدایی را شعار خودش قرار داده است، یادمان نمی رود سخنان پوک آمریکایی ها را که می گفتند ملت ایران ۴۰ سالگی خودش را نخواهد دید؛ ما دیدیم و شما به درک واصل خواهید شد.

وی قیام سال ۵۷ مردم را رهایی از ظلم و جور دانست و ادامه داد: هفته گذشته ۲۶ دی سالروز فرار جرثومه فساد شاه خائن بود و انقلاب بزرگ ملت ایران طاغوت را وادار کرد تا کشور را ترک کند و انقلاب اسلامی در این کشور توسط مردم به روی کار آمد.

وی با اشاره به مصادف بودن فاطمیه دوم در جشن چهل سالگی انقلاب عنوان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها همه هستی خود را فدای ولایت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم کرد و می توان در دهه فجر با حفظ حرمت مراسم فاطمیه چهل سالگی را جشن گرفت.

امام جمعه چابهار تصریح کرد: ایستادگی ما در مقابل کفر باعث به زانو درآندن استکبار جهانی شده است و اگر بخواهیم برکات انقلاب را بشمارید باید هزاران خطبه برایش خواند و می بینیم که قبل انقلاب ملت ما را تحقیر کرده و حق توحش می گرفتند و ما آنها را امروز از منطقه بیرون کردیم.

وی اشراف ایران در خاورمیانه را از برکات انقلاب دانست و بیان کرد: وزیر خارجه کشور ایران در عراق در روزهای گذشته در بازار قدم می زند و رئیس جمهور آمریکا در تاریکی شب دو ساعته به عراق می آید و سریعا باز می گردد و اینها از برکات انقلاب می باشد.

حجت الاسلام موسوی مطرح کرد: این روزهای خیلی ها در تضعیف ولایت تلاش می کنند و علت دشمنی آمریکا با انقلاب ما ماهیت استقلال طلبانه و ضد استکباری می باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مومن واقعی نرم خو است و مسئولین باید با این خصلت اسلامی همیشه در دسترس محروم ترین قشر جامعه قرار داشته باشند اینکه ژن خوب و خودبرتر بینی رواج پیدا کند جایگاهی در اسلام نخواهد داشت.

رویش جوانان انقلابی و یکپارچگی مردم منجر به شکست نقشه های دشمن شده است


حجت الاسلام مجتبی بامری با اشاره به قرار گرفتن در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، گفت: انتظار می رود به فضل و رحمت الهی، جشن های با شکوه با ساز و کار مناسب برای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برگزار شود چرا که سردمداران کاخ شیطانی آمریکا در حال انجام رفتارهای ناشایست و استرس زا هستند که مبادا به این رفتارها توجه شود.
 
امام جمعه سراوان با اشاره به چهل سال دشمنی سخت آمریکا که با تمام قوا علیه انقلاب اسلامی ایران انجام داده است، افزود: اشتباهات محاسباتی آمریکا در طول چهل سال که از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران می گذرد، منجر به شکوفایی  و پیشرفت انقلاب شده تا جایی که ایران به کشور پر نفوذ و قدرت اول منطقه تبدیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا با تحریک رژیم منحوس پهلوی به قتل و عام مردم در قیام هایی که انجام داده اند به دنبال ایجاد ترس و مانع از انقلاب گری مردم بود، اما مردم با شور، شعف و بالندگی بیشتر به مسیر خود ادامه دادند.
 
حجت الاسلام بامری عملیات پنجه عقاب، وضع شدید ترین تحریم ها، فتنه 78، فتنه 88، تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و رخنه فرهنگی را از دسیسه های دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی ایران و جدایی مردم از نظام عنوان کرد که همه با رویش جوانان انقلابی و یکپارچگی مردم در 9 دی، 22 بهمن و دیگر مناسبات و مراسمات ملی منجر به شکست شد.
 
وی با اشاره به تحریم تسلیحاتی که علیه ایران انجام شده است، خاطر نشان کرد: تحریم تسلیحاتی منجر به شکوفایی ایران شد که در حال حاضر موشک های نقطه زن کشور دشمن را افسرده کرده است.
 
امام جمعه شهرستان سراوان ادامه داد: دشمن در حال برنامه ریزی اجلاس ضد ایرانی در لهستان است تا هشت کشور عربی و اسرائیل را در یک مکان و زمان درو هم جمع کند تا علیه جمهوری اسلامی ایران کار کنند که اگر این افراد عقل داشتند می فهمیدند که دسیسه های  آنها منجر به رشد و شکوفایی کشور می شود.
 
وی بامری اضافه کرد: دشمن با به کارگیری تمامی فرمول هایی در بازدارندگی از انقلاب به کار برده به دنبال جدایی مردم از حاکمیت است اما تاکنون مباحث معنوی و مردم ایران را به خوبی نشناخته است تا متوجه شود که چنین تحرکاتی منجر به پیوستن بیشتر مردم به انقلاب می شود.
 
وی اظهار کرد: افراد زیادی با اخلاص و نیت پاک برای احیای انقلاب و ارزش ها انقلاب اسلامی ایران تلاش کرده اند لذا امید می رود با برنامه ریزی های ویژه ایام پر افتخار دهه فجر را با شور و شعف بسیار جشن بگیریم. 
 
 امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا (س) در ولایت مداری، عفت، پاک دامنی، عبادت، همسر داری و تربیت فرزند الگو است.
 
حجت الاسلام و المسلمین بامری یادآور شد: غزه دارای مردمی مظلوم، مقاوم، مجاهد است که از راه امام و شهدا برای مقابله با یهود معاند در دل و ذهن های خود الهام گرفته اند که امروز در مجاهدت و رشادت الگو هستند.
 
وی از قیمت بالای اجناس و کالاها در این شهرستان گلایمند بود و خواستار نظارت و رسیدگی مسئولین مربوطه و قطع دست مفسدین اقتصادی و مافیا در این منطقه مرزی شد.
 
امام جمعه سراوان تصریح کرد: اگر مسئولی توان رسیدگی و حل مشکلات مردم را ندارد، حق ندارد در این جایگاه بماند چرا که بی توجهی مسئولین مربوطه موجب پهن شدن بساط بی نظمی در قیمت کالاها شده است.

 

استان قم

دست خائنان به قم را قطع خواهیم کرد/ ارائه آمار از سوی دلتمردان دردی از مردم دوا نمی کند

آیت‌الله سید محمد سعیدی امام‌جمعه قم در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به نام های مختلف سوره توبه اظهار داشت: سوره توبه درباره زوایای مختلف اجتماع و جامعه اسلامی مطالبی را مطرح می کند که بسیار جای تأمل و تفکر دارد، این سوره از ابتدا تا انتها احکامی دارد که ناظر بر برخورد اسلام با گروه های مختلف است.


وی بیان داشت: هر دینی به طور طبیعی در مقابل کسانی که طرفدار آن دین نیستند موضع گیری هایی دارد در اسلام ه این موضع گیرها در برابر کفار و مشرکان ، در مقابل یهود و نسارا و در برابر منافقان که خطر منافقان از دو دسته قبلی بسیار خطرناک تر است.

سعیدی بیان داشت: همچنین متمایز و مشخص کردن قشرهای مختلف از یکدیگر در قلمرو اسلامی است زیرا مقام و منزلت همه افراد به یک اندازه نیست عده ای مجاهدانه قیام می کنند و عده ای هم از جهاد فرار می کنند خداوند می فرماید مجاهدان اجر عظیم دارند.

امام جمعه قم تصریح کرد: امام علی(ع) خطاب به همه مردم آنها را دعوت به تقوا می کند تقوا یعنی تخلف نکردن از فرمان الهی و داشتن نظم در کارها انسان ممکن است به درجه ای از تقوا برسد اما نظم نداشته باشد و یا اینکه نظم داشته باشد اما تقوا نداشته باشد.

وی با اشاره به دیدار مردم قم در سالروز حماسه 19 دی با رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: رهبر انقلاب در دیدار با هزاران نفر از مردم قم بابیان وظایف مردم و مسئولان روشنگری های مهم را اشاره کردند.

سعیدی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با تأکید بر این مسئله که قم پایگاه انقلاب است شهر مرکزی و مدال انقلاب را به قم دادند، منظور از این پایگاه، جهاد و اجتهاد و نقطه عطف انقلاب است که جرقه انقلاب از قم شروع شد و سپس اربعین‌های پشت سر هم در شهرهای مختلف برگزار شد تا به پیروزی انقلاب منتهی شد.

می خواهند حوزه را به حاشیه ببرند

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به تأکید رهبری در خصوص توطئه‌های دشمنان علیه قم گفت: دشمنان از دیرباز با مکر و فریب به دنبال این هستند که ایدئولوژی انسان‌ساز اسلام ناب محمدی که بر پایه آموزه‌های اهل‌بیت و هدایت مرجعیت و  روحانیت است این انقلاب را به حاشیه برده و آن را بی‌محتوا کند دشمنان به دنبال جدائی حوزه از انقلاب و حوزه از مردم است.

امام جمعه قم بیان داشت: رهبری فرمودند قم تز انقلاب است و دشمنان می خواهند قم را به آنتی تز تبدیل کنند و در 19 دی امسال به بزرگان و جوانان هشدار دادند که اجازه ندهند قم را از مرکزیت انقلاب خارج کنند.

وی تأکید کرد: از سوئی می‌خواهند حوزه را از انقلاب جدا کنند و تفکر سکولارسیم ترویج کنند از سوئی به فکر این هستند سبک زندگی مردم قم را به سبک زندگی غربی منحرف کنند که مطمئناً مردم غیرتمند قم اجازه نمی دهند که این دست‌های پلید به اهداف خود برسند.

سعیدی اظهار داشت: ما مردم قم همیشه درصحنه هستیم و با هدایت مراجع بزرگوار حوزه علمیه و حمایت مردان و زنان و جوانان قم به کمک خدا و هدایت امام زمان و با برنامه‌ریزی وتدبیر به ندای رهبر انقلاب لبیک می گوییم و افراد ناآگاه و غافل را ارشاد می کنیم و افرادی که آگاهانه و با برنامه ریزی قصد خیانت به قم را دارند بدانند دست خائنان را قطع خواهیم کرد.

اولویت اول مسئولان حل مشکلات معیشتی مردم باشد

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: رهبری در دیدار با مردم قم فرمودند اولویت اول مسئولان کشور حل مشکلات معیشتی مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه باشند ایشان به دولتمردان تأکید کردند که به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند، ما هم در پی مطالبه گری رهبر معظم انقلاب از دولتمردان می‌خواهیم به‌صورت ملموس حرکتی نشان دهند و به فکر مردم باشند بسنده کردن به ارائه آمار  سخن دردی از مردم دوا نمی کند.

وی گفت: باوجود تذکرات رهبری خائنان منابع کشور و بیت‌المال را می‌بلعند و مانع پیشرفت کشور می‌شوند این سؤال رهبری فوق‌العاده مهم است که باید پاسخ داده شود، از مسئولان قوه قضائیه می‌خواهیم این حرکت امید ساز برای قطع دستان مفسدان از منابع کشور را ادامه دهند و مراقب دست های مرموز و خطرناک باشند.


امام جمعه قم گفت: رهبری تأکید کردند دولتمردان مراقب حرف و رفتار خود باشند و از گرایش به اشرافی گری بپرهیزند دشمنان هم تلاش دارد با شایعه‌سازی مردم را ناامید  و مضطرب کند اما دشمنان در این راه شکست خواهند خورد، مردم با شگردهای دشمنان مقابله کنند مسئولان هم با حمایت از تولیدات داخلی به پیشرفت کشور کمک کنند و جوانان هم در راستای اهداف انقلاب و رهبری در فضای مجازی فعالیت اثرگذاری داشته باشند.

سعیدی با اشاره به تأکید رهبر در خصوص داشتن شجاعت و عقلانیت در برابر دشمنان خاطرنشان کرد: از یاوه‌گوئی اروپا و آمریکا نترسید و بدنید که امضا و تهدید این‌ها اعتبار ندارد این  سخن رهبر در راستای سخن امام خمینی است که فرمودند قدرت حقیقی قدرت خداوند است و قدرت‌های این‌ها دنیایی و پوشالی است و فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی گفت: مسئولان باید به استحکام تولیدات داخلی و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتدار و انسجام ملی و تدابیر رهبری بپردازند ، از برجام هم جسم بدون روح باقی ماند و سیاست های که دولت در خصوص برجام به مردم وعده می داد محقق نشد.

از برجام جسم بی روح مانده است

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: در زمان امضای برجام  وزیر امور خارجه اعلام کرد هدف برجام رفع تحریم است اما در سال 97 آشکارا اعلام می کند که هدف برجام رفع تحریم نبوده است این مواضع نشان می دهد که مذاکرات و برجام نتوانسته از بین ببرد از طرفی با نقض عهد آمریکا تحریم های بیشتری هم اعمال شد پس مسئولان با شجاعت و عقلانیت به منویات رهبری عمل کنند.

وی با گرامی داشت 29 دی روز غزه گفت: به خاطر شجاعت و دفاع مردم غزه از سرزمینشان این روز را به نان روز غزه نامگذاری کرده‌اند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تأکید کرد: یکشنبه 30 دی بنا بر روایت روز شهادت حضرت زهرا(س) است، حضرت زهرا الگویی برای همه مسلمانان در عرصه ولایتمداری و دفاع از اسلام و رهبری است ، رهبر انقلاب فرمودند حضرت زهرا رمز بقای اسلام است، زنان جامعه ما هم با تأسی به حضرت صدیقه طاهره در مبارزات انقلاب در دوران دفاع مقدس و بعدازآن با رعایت عفاف و حجاب شرکت کردند و این انقلاب را به ثمر رساندند.

 

استان کردستان

انقلاب اسلامی هویت اسلامی را به ایرانیان بازگرداند/ چهل سالگی انقلاب، دوران بلوغ و کمال است

ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت وفات ماموستا محمدکریم یوسفی از علمای برجسته اهل سنت منطقه به همه مسلمانان اظهار کرد: علما و روحانیون کردستانی از نگاه ویژه مردم متدین استان نسبت به جامعه روحانیت تقدیر و تشکر دارند.

وی در ادامه به سالگرد فرار شاه از کشور در روز 26 دی ماه اشاره کرد و گفت: محمدرضا پهلوی با سرسپردگی بیگانگان تیشه به ریشه باورهای اسلامی مردم مسلمان ایران زده بود و با فرار وی از کشور پرونده خیانت‌های رژیم خودفروخته آنها برچیده شد.

امام جمعه سنندج گفت:  پیروزی انقلاب اسلامی سرسپردگی کشور ما به مستکبران را پایان و هویت اسلامی را به ایرانیان بازگرداند.

ماموستا خدایی به توطئه‌های ضد حجاب و عفاف و باورهای دینی رژیم طاغوت اشاره کرد و گفت: باید هم اکنون قدردان نظام اسلامی باشیم.

وی به تاریخ 29 دی ماه سالگرد مقاومت مردم غزه اشاره کرد و گفت: مقاومت مردم غزه و تحمیل شکست‌های 33 روزه و 22 روزه به رژیم صهیونیستی نشان دهنده این امر است که مسلمانان با استفاده از سلاح ایمان و اتحاد می‌توانند در برابر هر دشمنی ایستادگی کنند.

وی در ادامه خطبه‌های این هفته بر تحصیل علم و دانش توسط مسلمانان و ترویج آموزه‌های قرآنی تاکید کرد و گفت: افرادی که دنبال علم و دانش نیستند مردگانی متحرک محسوب می‌شوند که در آموزه‌های اسلامی و سیره رسول الله شاهد نهی از کم کاری در امر علم آموزی هستیم.

امام جمعه سنندج به کسب روزی حلال و توجه به معروفات در جامعه تاکید کرد و گفت: همه مسلمانان در خصوص مهربانی و عطوفت نسبت به اقشار جامعه باید احساس مسوولیت نمایند و به نیازمندان یاری رسانند.

دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین شود

خطیب جمعه بیجار با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: حجت الاسلام علی مرادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر که با حضور نمازگزاران در حسینیه شهر برگزار شد، اظهار داشت: نماز جمعه یک فرضیه مهم دینی،سیاسی و اجتماعی است که بعنوان تریبونی برای بیان مشکلات مردم به حساب می آید

وی افزود: این نماز جمعه است که باید آگاهی بخش باشد و هشدار بدهد و روشنگری وانتقادات سازنده و پیشنهادات ارزنده برای حکومت داشته باشد.

امام جمعه بیجار با اشاره به فرا رسیدن دهه فاطمیه گفت: حضرت زهرا س بهترین الگو برای بانوان مسلمان جهان است. 

وی با تاکید بر اینکه دشمنان ما در جنگ نرم بنیان خانواده های ما را نشانه گرفته اند، بیان داشت : رعایت حجاب اسلامی همراه با تقوا موجب مایوس شدن دشمنان می شود.

خطیب جمعه بیجار در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن است ، گفت : مهترین خصوصیت بارز انقلاب اسلامی حرکت در مسیر ولایت فقیه و ایستادگی در برابر زورگویان جهان استکبار است.

وی تاکید کرد: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی باید دستاوردهای انقلاب به خوبی تبیین شود.

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: رهبری و مردم پشتوانه اصلی نظام هستند و مسئولان باید هر بیشتر از گذشته برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

 اجرای بدون کم و کاست دستورات الهی لازمه بقای جوامع اسلامی ست

امام جمعه موقت بانه گفت : دین اسلام با تمام سختی ها و مشقت های گذشتگان اکنون به دست ما رسیده و لازم است که پیشوایان دینی در ترقی و پیشرفت این دین از هیچ کوششی دریغ نکنند.

مامدستا عبدالله عبدالهی در خطبه های نماز جمعه امروز ۲۸ دی ماه  افزود : هر دینی که خداوند  فرستاده است بر اساس نشیت الهی پیامبرانی آن دین را باتمام وجود پاسداشت کرده  و دستورآ الهی را بدون کم و کاست انجام داده اند.

وی ادامه داد : نیاز است که عالمان و پیشوایان دینی برای حفط این رین وارد عرصه شوند ولی خود امام  نیز داری ویژگی های خاصی و ویژه ای باشد از جمله عادل ، زاهد و از خودگذشته که لازمه هر پیشوای دینیست.

ماموستا عبدالهی تصریح کرد : افتخار هر پیامبری اینست که بنده و عبد خداوند بوده  و همواره بر روی زمین دستورات و خط مشی های خداوند را تحت هر شرایطی اجرا کرده اند و عالمان دینی نیز باید این رویه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به بندگی خدا و ویژگی های آن تبیین کرد : عبد خدا کسی است که  به اندازه توانایی خود عبادت خدا را انجام داده و تابع دستورات و اوامر خداوند باشد

پیامبر می فرماید؛  زمانی خواهد رسید که بیشتر امت من دیگر حلال و حرام را مورد توجه قرار نمیدهد و بهترین راه برون رفت از این مساله وجود افرادی عادل و وارد به دستورات اسلامی که مردم را راهنمایی کند و دین مبین اسلام را آنگونه که هست برای مردم بیان کند

امام جمعه موقت بانه ضمن اشاره به افکار انحرافی که طبق سلیقه خود دین را تفسیر می کنند ، تشریح کرد : دین اسلام  با تفکر و تدبر و  تعقل به دست آمده است و اگر دینی بدون فکر و تعقل و تذکر باشد قطعا  دیگر دین نیست و جهالت است.

ماموستا عبدالهی تاکید کرد : دستوارت الهی در وهله اول برای اصلاح خانواده و در مرحله دوم جهت ایجاد عدالت و پیشرفت جامعه است و اگر کسی خلاف این دستوارت عمل کند و یا تعدادی را انجام داده و قسمتی را به فراموشی سپارد دیگر آنجا جامعه دینی نیست

وی خاطرنشان کرد : کسانی که احادیث نبوی را نقل کرده اند همواره داری فضایل و اخلاقیات حسنه ای بودند و ابتدا بیوگرافی آنها کاملا مورد بررسی قرار میگرفت بعد اجازه قرائت حدیث داده می شد پس در اینجا مشخص میشود که عالمان و پیشوایان دینی باید با خدا ، متقی ، زاهد ، عادل و جزو با اخلاصترین افراد باشند .

 

استان کهکیلویه و بویراحمد

محکومیت شدید دستگیری و شکنجه مرضیه هاشمی/قوه قضائیه با دانه درشت‌های خائن برخورد قاطع کند

حجت الاسلام سید جواد خاضع امام‌جمعه موقت یاسوج در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پارسایی در دین گفت: تقوا و پرهیزگاری و دوری از گناهان اساس تمام کمالات معنوی انسان است قرآن مجید تقوا را تنها معیار سنجش ارزش انسان ها می داند در آیه ای تقوا را بهترین زاد و توشه معرفی می کند که بهترین توشه برای سفر قیامت و ابدی است و در آیه ای دیگر بهترین لباس برای انسان را تقوا معرفی می کند .


وی افزود: تقوا، ایمان، عمل صالح، حیا و ترس از خدا تفسیر شده است لباس بدن انسان را از سرما و گرما محافظت می کند و عیوب و زشتی های بدن زا می پوشاند لباس سپری در مقابل آسیب ها است تقوا نیز سپری است که انسان را از آتش جهنم حفظ می کند.


حجت الاسلام سید جواد خاضع بیان کرد: تقوا قلعه ای مستحکم و شکست ناپذیر است و فجور و گناه قلعه ای سست و بی دفاع است تنها به وسیله تقوا است که انسان می تواند از گزند گناه محفوظ بماند اگر می خواهیم در بحران ها و فتنه ها دچار خطا و اشتباه نشویم و حق را از باطل به درستی تشخیص دهیم راهش کسب تقوا است اگر بخواهیم از وسوسه های نفسانی و گرفتاری های این دنیا رها یابیم راهش کسب تقوا است.


وی گفت: اگر می خواهیم از رزق و روزی خداوند بهره مند شویم پایه آن تقوا است چرا امروز غالبا جوامع بشری در زندگی شان گرفتار هستند و در تنگنا هستند خداوند می فرماید کسی که از یاد من روی بگرداند و دل بگرداند زندگی سخت و معیشت تنگی خواهد داشت خیلی ها شاید گرفتاری مالی نداشته باشند اما آرامش و اسایش ندارند.


حجت الاسلام خاضع عنوان کرد: خدا منحصرا اعمال افراد متقی را می پذیرد اکر می خواهیم عاقبت به خیر شویم راهش تقوا است و زیر بنای سعادت استان تقوا و ذکر خدا و دوری از گناه و معاصی است.


امام‌جمعه موقت یاسوج در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته نیز ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و نظم در امور زندگی گفت: شنبه پایان جنگ ۲۲ روزه در غزه است که روز تجلیل از مقاومت مردم غزه و روز غزه نامگذاری شده است این منطقه دو میلیون جمعیت دارد و جزو متراکم ترین مناطق جهان است که رژیم صهیونیستی به تعبیر خودش آن را به بزرگترین زندان تبدیل کرده است و  راه ارتباطی این منطقه یک گذرگاه است که گاهی بسته است و گاهی تحت کنترل رژیم صیونیست قرار میگیرد چهار بار به این منطقه حمله کرده است اما با مقاومت آن مردم هر بار شکست خورده است‌.


وی افزود: رژیم صهیونیستی که قبل از انقلاب به هر کجا می خواست حمله می کرد و اشغال می کرد به برکت انقلاب اسلامی و نوح بیداری که در کشورهای اسلامی ایجاد شده است شاهد شکست روز افزون این رژیم جعلی هستیم اگر روزی شعار نیل تا فرات سر می داد امروز مجبور است دور خودش دیوار بکشد، آخرین جنگلی که بر علیه مردم غزه انجام داد دو روز طول کشید این نشان دهنده افول و سقوط رژیم جعلی صهیونیستی است که آن شالله محقق خواهد شد یک زمانی رژیم صهیونیستی به کشورهای عرب حمله کرد و سرزمین های تحت اشغال را سه برابر افزایش داده بود اما امروز برای حفظ خودش دیوار می کشد.


حجت الاسلام خاضع بیان کرد: از فرودین امسال هر هفته مردم فلسطین تظاهرات بازگشت را کلید زدند و چهل و سومین هفته تظاهرات است تا کنون بیش از ۲۲۰ نفر به شهادت رسیدند، رهبر انقلاب گفتند که پیروزی ملت فلسطین محقق خواهد شد.


وی در ادامه بیان کرد: یکشنبه ۳۰ دی ما مصادف با شهادت حضرت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (س) است وجود مبارک امام عصر فرمودند دختر حضرت محمد برای من اسوه و الگو است، شاید فکر می کنید ایشان تنها برای زنان الگو است در حالی که ایشان برای همه بشریت بهترین اسوه و الگو است و ایشان اینه تمام نمای پیامبر است و الگوی کامل برای جامعه اسلامی است، حضرت زهرا (س) در پاکی و کمالات معنوی در دفاع از حق و عدالت در عفاف حیا پاکدامی همسرداری و تربیت فرزند بهترین اسوه برای جامعه بشری است.


امام جمعه موقت یاسوج اظهار کرد: ببینیم چقدر در مسیر زندگی ائمه اطهار قرار داریم زندگی ایشان باید یک خانواده الگو برای همه خانواده ها باشد در دنیای امروز در میان این همه تهاجم فرهنگی اگر از این زندگی الگو برداری کنیم چنین گرفتاری هایی را نخواهیم داشت.


وی بیان کرد: در دنیای امروز که نظام غرب به دنبال فروپاشی کانون خانواده است و با ارائه محتواهای غیر اخلاقی می خواهد برای زنان اسلام چنین الگوهایی را نشان دهند بر ما لازم است چنین الگوهایی را سر مشق خود قرار دهیم.


خاضع افزود: دوشنبه سالروز شهادت حاج شیخ عباس قمی است که شاگردان زیادی را پرورش داد و هم کتب ارزشمندی را تألیف کردند رحمت و  رضوان الهی بر روح پاک ایشان باد.


وی گفت: اعدام انقلابی حسن علی منصور بود که توسط شهید بخارایی انجام شد از دیگر مناسبت های هفته است، منصور از مهره های وابسته به غرب و به تعبیر امام  خود فروخته بود کسی بود که حکم تبعید امام را به ترکیه صادر کرده بود و از طراحان لایحه کاپیتولاسیون بود اول بهمن سال ۴۳ وقتی داشت از خودرو پیاده می شد مورد اصابت گلوله های شهید بخارایی قرار گرفت و چند روز بعد به هلاکت رسید.


امام جمعه موقت یاسوج اظهار کرد: برخی می گویند در جامعه فساد هست بله هست اما اگر جمهوری اسلامی ایران نبود می دیدیم که در چه فاسدی غرق شده بود، کم کم در حال نزدیک شدن به روزهای تاریخی انقلاب اسلامی هستیم نظام مردم سالار جمهوری اسلامی پیروز شد و نظام شاهنشاهی سقوط کرد، در ۲۹ دی ماه ۵۷ به مناسبت اربعین در کشور مردم در راهپیمایی شرکت کردند و خواهان استقرار جمهوری اسلامی ایران شدند .

 

وی افزود: در ۳۰ دی ماه ۵۷ امام از ترکیه پیامی صادر کرد و ضمن تشکر از مردم اعلام کردند یه مردم ملحق می شوند در دوم بهمن ماه ۵۷ یعنی دو روز بعد از پیام امام ایشان پیامی را به ایت الله ملک حسینی صادر کردند که مردم طوایف و بویراحمد از عواطف شما تشکر می کنم و تقاضا دارم در حفظ نظم و امنیت منطقه خودشان مراقبت کند و نگذارند افراد ماجرا جو به بدخواهان دین بهانه دهند.


حجت الاسلام خاضع به بازداشت و شکنجه مرضیه هاشمی خبرنگار امریکایی الاصل اشاره کرد و گفت: او متولد آمریکا است و بعد ها به اسلام روی آورد و شیعه شد و به کشور مهاجرت کرد برای دیدار با برادر بیمارش به آمریکا سفر می کند که دستگیر شد و به وی اهانت کردند و دست و پایش را زنجیر زدند و به زندان بردند گویا یک مجرم را گرفته باشند اما آمریکایی ها مجرم ترین انسان ها هستند، تنها غذایی که به این خانم می دادند گوشت خوک بود و لباس نا مناسبی در اختیارش قرار می دادند .


وی ادامه داد: برخی افراد خود فروخته در کشور قبله خود را آمریکا می دانند، این اقدام امریکا هم نقض حقوق شهروندی و هم نقض حقوق بشری است که این اقدام را محکوم می کنیم و از نهادهای مرتبط درخواست می کنیم این اقدام را محکوم کنند و همه تلاششان را برای آزادی این خبرنگار متعهد به کار ببرند.


امام جمعه موقت یاسوج در پایان گفت: از ۲۹ دی تا ۶ بهمن هوای پاک نامگذاری شده است استان ما دارای هوای پاک است باید قدردان این طبیعت باشیم و آن را آلوده نکنیم گاهی مصرف مواد پلاستیکی، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را انجام دهیم .

 

نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.


امام جمعه شهر لیکک ابتدا با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی،گفت:حضور در مجالس معنوی به خصوص نماز جمعه منجر به تقویت ایمان و تقوا می شود.


وی با تسلیت بمناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری فاطمیه، گفت:خداوند متعال نه در تعداد،نه در قدرت و ایجاد هزاران مناره و مسجد در جهان بلکه فرزندان صالحی چون امام زمان(عج)به ایشان عطا کرد که هر کدام از آنها منشأ هزاران خیر و برکت است.


حجت الاسلام افروغی با تأسی از سیره فاطمی، تصریح کرد:حضرت فاطمه(س)خواستگاران زیادی داشت اما ایشان با قرار دادن ملاک تقوا، همسرشان را انتخاب کرد.


وی با اشاره به حیای مثال زدنی زهرای مرضیه، افزود:هنگامی که امام علی (ع) به خواستگاری ایشان آمدند،به خاطر حیای بالا سکوت اختیار کرد که پیامبر(ص) این سکوت را نشانه رضایت عنوان کرد.


افروغی با تاکید بر لزوم الگوپذیری از زندگی حضرت زهرا(س)،گفت:مهریه آنحضرت کم و جهیزیه ایشان هم ساده بود.


خطیب نماز جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با اشاره به آسیب های فضای مجازی،گفت: در حال حاضر قربانیان زیادی در این فضا داریم، باید خانواده ها در کنار تقویت و حفظ تقوا،سواد رسانه ای خود را افزایش دهند.


حجت الاسلام افروغی با تبیین دستاوردهای 40ساله نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران تولید قایق رادار گریز با سرعت 851کیلومتر،جزو 5ارتش برتر سایبری جهان،دومین تولید کننده پهپاد جهان که همه به برکت وجود انقلاب است.


وی گفت:بزرگترین برکات انقلاب،دستاوردهای معنوی و تولید و نشر اندیشه های ناب اسلامی در جهان است.
حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:خبرنگار شبکه پرس تی وی،تنها به دلیل مسلمان بودن،بازداشت و مورد اهانت قرار گرفت که باید در فضای مجازی و حقیقی از این خبرنگار مسلمان حمایت کنیم.

 

حجت الاسلام مجتبی فرهمند ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته چرام با بیان اینکه امروزه یکی از واجبات و ضروریات زندگی،انتخابی است که ما انجام می دهیم؛انتخاب رشته،اسم،شغل،دوست،دین،الگو و..اظهار کرد: همه این انتخابها در زندگی انسان تاثیراتی دارند چه مثبت و چه منفی،یکی از مهمترین انتخابها،انتخاب الگو هست که موثرترین نقش را ایفا می کند و قرآن کریم،پیامبر اسلام را به عنوان بهترین الگو و روش معرفی می کند.


امام جمعه موقت چرام عنوان کرد: نه فقط پیامبر اکرم که خاندان اهل بیت بهترین الگو و سیره عملی و رفتاری برای بشریت هستند و بالاتر از آنها مادر سادات حضرت زهرا را می توان عصاره کاملترین الگو و سیره معرفی کرد،پس بشر،امروز مخصوصا ما شیعیان و موالیان حضرت راهی جز الگوبرداری از حضرت نداریم چون مسیری نزدیکتر برای رسیدن به هدف که همان خشنودی و رضایت حق است وجود ندارد.


وی افزود: حضرت زهرا متعلق به ۱۴ قرن پیش است و معنای الگوبرداری این نیست که در کوزه گلی آب بخوریم و از حصیر استفاده کنیم بلکه سبک زندگی حضرت یعنی استفاده از اصول حاکم بر زندگی حضرت در زندگی روزمره خود.



حجت الاسلام فرهمند به برخی اصول حاکم بر زندگی حضرت زهرا اشاره داشت و با بیان اینکه ساده زیستی یکی از این اصول بود،گفت: ساده زیستی با سختگیری و سخت زیستی در تضاد است،یکی از مهمترین دلایل تاخیر در ازدواج جوانان همین سخت گیری های خانواده هاست،هزینه های بی جا و مخارج اضافی که کمر جوانان در شرف ازدواج را زیر فشار خم می کند.


وی به عفت در گفتار و رفتار و عفت جنسی حضرت اشاره داشت و تصریح کرد: حضرت وقتی نامحرم نابینا به خانه می آمد،حجاب خود را تمام و‌کمال رعایت میکرد اما چرا امروز این همه فساد اخلاقی جوامع بشری را فرا گرفته است.



خطیب جمعه موقت چرام در خطبه های نماز سیاسی،عبادی این هفته با اشاره به ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی،ابراز کرد: انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته نشان داده در کنار ارزش های الهی و انسانی که رسالت انقلاب و حرکت امام خمینی بوده در حوزه های پیشرفت کشور و دانشی که در زمان پهلوی همیشه دست نیافتنی تصور می شد در تراز اولین ها بروز و ظهور یافته است.


وی افزود: نگاهی به آمار پیشرفتها و توانمندی های جمهوری اسلامی که ایران اسلامی را در حوزه های پزشکی،علوم پیشرفته،تکنولوژی،فن آوری های هسته ای جدید،نظامی و صنعتی،در زمره رتبه های نخست دنیا نشان می دهد،بیانگر تحول عظیم و پیشرفت خیره کننده ایران بعد از انقلاب اسلامی است.


حجت الاسلام فرهمند،ادامه داد: این در حالی است که دشمنان ملت ایران با ایجاد موانع متعدد،سرعت پیشرفت ایران را مهار کرده و با ابزار رسانه ای خود سعی در پوشاندن واقعیت های انقلاب داشته و دارند.



امام جمعه موقت چرام،خاطرنشان کرد: آنچه انقلاب اسلامی را ۴۰ سال ساخته،وابستگی روزافزون امت با ولی امر است،آن عاملی که انقلاب اسلامی را از گردنه های سخت و فتنه های بزرگ به سلتمت عبور داد و تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد همیین ولایت محوری برخواسته از بصیرت و استقامت امت انقلابی و مومن است و در ادامه همین ولایت محوری،ضامن بقا انقلاب و شکست دشمنان قسم خورده در راس آمریکا و اسرائیل خواهد شد.


وی با بیان اینکه آنچه امروز باعث یاس و ناامیدی دشمن در ۴۰ سالگی نظام شده،حضور مردم در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی است،گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در ۱۹ دی فرمود؛ از جمله کارهایی که مردم کی توانند به بهترین وجه در خدمت کشور انجام دهند حضور در عرصه های مختلف انقلاب است.


حجت الاسلام فرهمند در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به برجام و با بیان اینکه سه سال از روز آغاز تعهدات ۵+۱ برجام گذشت،گفت: در دی ماه ۹۴ رئیس جمهور محترم در برنامه زنده تلویزیونی گفته بود امروز با اعلام رسمی اجرای برجام،پرونده هسته ای ایران امنیت زدایی شد،قطعنامه های ظالمانه علیه ایران لغو شد،طومار تحریم ها در هم پیچیده شد،اما امروز بعد از سه سال علاوه بر بی دستاوردی برجام،در حال حاضر دو هفته از سال میلادی جدید سپری شده است و‌ جز وعده های پوچ‌چیزی از بسته اروپایی موسوم به spv نصیب ایران نشده است.


وی متذکر شد: تجربه نشان داده که وعده های اروپا و هم پیمانان آمریکا هم مثل برجام بی نتیجه و پوچ هست و تمام تلاش آنها این است که وضعیت ایران و برجام و تعهداتشان در همین بلاتکلیفی معلق کنند تا راه گفتگوهای جدید موسوم به برجام ۲ و ۳ باز شود،امروز تمام توافقات ما،طرف غربی یکجانبه است و‌ تنها ایران است که به تعهدات خود عمل می کند.


وی،اضافه کرد: این مطلب را باید شفاف گفت که طرف غربی به خوبی دریافته و خاطرجمع شده که چنانچه تعهدات برجامی خود را زیر پا بگذارد یا انجام آن را به تعویق بیندازد واکنش جدی ایران از جمله خروج از برجام برا برنخواهد انگیخت بنابراین دلیلی نمی بیند عمل کند،مطالبه جدی مردم شریف از دولت این است.

 

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز و اجتناب از گناهان گفت: تقوا راه رسیدن به خداوند است.

امام جمعه گچساران با اشاره به مناسبت های هفته پیشرو و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: رهبری فرموده است، به دولتمران عرض می‌کنم که قدر مسوولیت خود را بدانند و مواظبت کنید که گرایش به اسلام گرایی و رفتار طاغوتی نداشته باشید.

 وی با بیان اینکه رهبری فرموده است که در مقابل یاوه‌گویی‌هایی آمریکا، شجاعت و عقلانیت داشته باشید، عنوان کرد: رسما در مقابل دشمن ایستادگی کنیدچرا که نه تهدیدشان و نه قولشان و نه امضایشان اعتباری ندارد.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبری خطاب به مردم بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده است، به شما مردم توصیه می‌کنم که در اداره مکشور به مسوولان کمک کنند و بخش مهمی از تولید داخلی بر عهده مردم است چرا که تولید کننده و مصرف کننده و فروشنده تولید داخلی مردم هستند.

حجازی تصریح کرد: از دیگر وظایف مردم مقابله با شایعه سازی دشمن و جلوگیری از یاس و ناامیدی در کشور است که مردم می‌توانند کمک کنند.

خطیب جمعه گچساران ابراز کرد: رهبری فرموده است، امروز جوانان در فضای مجازی فعال هستند و این فضای مجازی می‌تواند ابزاری باشد برای زدن بر دهان دشمن.

حجازی با اشاره به فرمایشات رهبری به دانشجویان گفت: اکنون خیل عظیمی از دانشجویان دیروز در کشور به کارهای بزرگ سرگرم هستند و امروز دانشجویان در هر جای دنیا این فرصت را خواهند داشت که به این مجموعه مهمل و خدوم به بپیوندند و کشور را از بیگانگان کاملا بی نیاز کنند متحمد و منسجم و صادقانه تلاش کنند.

وی با اشاره به روز یک شنبه سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: سوم بهمن لغو انحصارخرید و فروش تنباکو به دستور و فتوای فقید مجهاد ایت الله عظمی میرزاری شیرازی صادر شد.

وی ابراز کرد: هرگاه مردم از مقام مجرعیت و فقها اطاعت کرد در هر میدانی که ا بگذارند پیروز خواهند شد و لو در مقابل همه دنی کفر و شرک ایستادگی کرده باشند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس ملت با التماس و خواهش و گاهی بچه های کم سن و سال با دست بردن در شناسنامه به جهبه می رفتند که این امر موجب شکست دشمن شد.

حجازی گفت: اکنون هم در جنگ اتصادی و فرهنگی اگر ملت متحمد و مطیع رهبر ولایت باشند و عمل کنند دشمن ناکام خواهد شد چرا که رمز پیروزی اطاعت از رهبری است.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که این یاوه گوه ابله رئیس جمهور آمریکا گفت که ملت ایران نمی تواننند چهلمین سال پیروزی انقلاب را ببینند انها کور خواندند چرا که این انقلاب به رهبری جانشین امام عصرو رهنمودهای ایشان و اطاعت مردم ولایت مدار و بصیر رهبری می شود.

وی گفت: ستاد برگزاری جشن های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که شروع به کار کرده و جشن های امسال در دهه فجر متفاوت تر و باشکوه تر از سالهای گذشته برگزار می شود.

حجازی ادامه داد: هر متخلفی طبق دستور اسلام و احکام و قانونا و شرعا باید مجازات شود به فراخور تخلفات از دستگاه قضایی تشکر داریم که اخیرا در سطح کشور خیز خوبی برداشته و برخوردهای خوبی صورت گرفته است لیکن دانه درشت ها که به این مملکت خیانت کرده و توقع داریم که این در مورد دقت نظر و در معرفی افرا دقت نظر داشته باشند به گونه ای عمل شود به کسانی که تابع نظام هستند و مطیع نظام هستند نباید برنجند ضمن اینکه هر تخلفی به تمام اکمل بررسی و قانون اجرا شود.

 امام جمعه با بیان اینکه اگر به چهار اصل توجه نشود اظهار کرد: اصول دین، مرجعیت و مقلد و تاثیر ناظر که باید توجه شود تا خدای ناکرده به کشور آسیب نرسد سبب تضعیف دولت و ملت می شود و دشمن چشم طمع آن باز خواهد شد.

وی با بیان اینکه رهبری فرموده است خطر بزرگ خطر نفوذ است و تلاش کنیم به فرمایشات ائمه معصومان و از اسرار اسمان و زمین کاملا آکاهی دارند گوش کنیم مسوولیت ها را به اهل تقوا واگذار کنیم و به اصوال بپردازیم سرگرمی به راه نندازیم .

حجازی افزود:نگذاریم که به این مملکت و 80 میلیون جمعیت خیانت شود و دستورات امیر المومنین (ع) را به احسن ومجوه عمل کنیم تا آسیبی به مملکت ننرسد.

 

استان مازندران

خوی حیوانی آمریکا و ایادی آنها برای دنیا به اثبات رسیده است

آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان مازندران، اظهار کرد: زندگی حضرت زهرا(س) مجعزه الهی است به همین دلیل الگو همه بانوان آزاده جهان است.


وی با اعلام اینکه فرهنگ فاطمی و علوی در جهان رو به رشد و گسترش است، تصریح کرد: فرهنگ ناب اسلامی در حال حاضر توسط دو سید بزرگوار رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایران، سید حسین نصرالله در لبنان در حال گسترش است.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: 40 سال از عمر انقلاب گذشته و به این آسانی به دست نیامده است، مشکلات زیادی برای انقلاب اسلامی ایران ایجاد شده ولی با قدرت حضور مردم و هدایت ولایت فقیه انقلاب اسلامی از این چالش‌ها به خوبی عبور کرده است.

این مسؤول با اعلام اینکه آمریکا در عراق به دنبال فتنه جدید است، افزود: وحدت و غیرت دینی مردم ایران و علاقه‌مندی مردم به امام حسین(ع) زمینه حفظ انقلاب اسلامی شده و روند حمایتی مردم همچنان تداوم دارد.

طبرسی ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد جنگ اقتصادی در کشور است، گزینه نظامی دشمن از روی میز برداشته شده است چون به این نتیجه رسیدند که توان مقابله نظامی با ما را ندارند.

وی با اعلام اینکه ایران اسلامی امروز به اقتدار کامل نظامی، فرهنگی و سیاسی در جهان رسیده است، گفت: قدرت نظامی ما برای جهانیان به اثبات رسیده است.

امام جمعه ساری در ادامه با انتقاد از پیگیری درباره برجام گفت: برجام مذاکره بی‌حاصل بوده است، آمریکا از برجام خارج شده و اروپا هم به دنبال بهانه است.

این مسؤول با انتقاد از دستگیری یکی از خبرنگاران آمریکایی مقیم ایران، گفت: آمریکا و ایادی آنها توان دیدن چادر بر روی یک خانم خبرنگار را ندارید، با چه استدلالی شما دم از انسانیت و آزادی می‌زنید، حیوان بودن آمریکا و ایادی آنها به اثبات رسیده است.

طبرسی گفت: عده‌ای در ایران به دنبال حمایت از آمریکا هستند این افراد به اصطلاح خودشان را روشنفکر می‌دانند، اما سعی می‌کنند از دشمنی‌ها و قساوت‌های آمریکا به راحتی بگذرند.

 

استان هرمزگان

موانع دشمن جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را نگرفت/تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران از گناهان است

ائمه جمعه استان هرمزگان با اشاره به اقدامات و موانع دشمنان در طی چهل سال برای بین بردن انقلاب اسلامی اظهار کردند: کوتاه شدن دست استعمارگران از منافع منطقه و شکست در مقابل نظام جمهوری اسلامی علت اصلی دشمنی آمریکا با ایران است.

تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران از گناهان است

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس در خطبه های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته با تاکید بر اینکه قرآن کریم همان کتابی است که در زمان پیامبر اکرم(ص) توسط ایشان جمع آوری شده است، اظهار کرد: قرآن کریم اسامی مختلفی دارد که تعبیر "ذکر" یکی از آن اسم هاست و در برخی از آیات به این تعبیر اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن بر اساس مناسبت ها نازل می شد، افزود: یکی از مهم ترین علل حفظ قرآن این است که در طول 23سال بتدریج نازل شده و هزاران نفر آن را حفظ کرده اند  لذا کسی جرات نمی کرد کوچکترین تغییری ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه ریشه غیبت بزدلی است ، بیان کرد: غیبت از مردانگی و صراحت لهجه نیست چرا که آدم های بزدل و ترسو هیچگاه در مقابل افراد صحبت نمی کنند.

نعیم آبادی با اشاره به اینکه هیچ کس از غیبت و تهمت در امان نبوده است، افزود: با توجه به اینکه غیبت همیشه سلاح بی سلاحان و قدرت زور بی قدرتات است بنابراین  مردان غیبت نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران از گناهان است، اظهار کرد: نظامی را که با ایثار، فداکاری، خون شهیدان و زندانی شدن افراد جامعه به دست آمده را نباید تضعیف کرد.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: وقتی مسئولی غلطی می کند  چرا آن را بزرگ کرده و نظام را تضعیف می کنید، هیچ نظامی بدون تخلف نبوده اما باید به شدت برخورد شود.

نعیم آبادی با بیان اینکه  تصور نکنید فقط زنا حرام است و غیبت گناه محسوب می شود، تصریح کرد: تضعیف نظام و جنگ با دستاوردهای خون شهدا و دادن سوژه دست دشمنان اگر گناه نیست پس ثواب است.

وی با اشاره به اینکه اطعام دادن به مسلمانان به اندازه آزاد کردن بردگان ثواب دارد،  بیان کرد:یکی از راه هایی که می توان جایگاه مومنان را بدست بیاوریم اهمیت خدماتی است که به مومنان داده می شود.

نماینده وبی فقیه در هرمزگان با اشاره به بیست و نهم دی ماه مصادف با روز غزه گفت: حاکمان در جهان اسلام روز تخریب غزه را دارند در حالی که ما روز کمک به غزه را داریم.

نعیم آبادی تاکید کرد: چرا مسلمانان آگاه نمی شوند و تکلیف خود را نمی دانند اگر همانطوری که ما به غزه توجه داریم جهان اسلام یک دهم آن را داشت قضیه فلسطین تمام شده بود.

وی افزود:علی رغم اینکه غزه در حصر مواد غذایی است و دارو ندارد اما برخی با نخست وزیر اسرائیل شام و ناهار می خورند و کشور مصر که از قوی تررین و فدرتمند ترین کشورها در حوزه نظامی است هیچ کاری انجام نمی دهد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه چشمی که نگاهش به واشنگتن باشد نسبت به غزه کور است، گفت:شیوخ فاسد منطقه  که یمن قهرمان را نابود کردید چرا به غزه نگاهی نمی کنید؟ چشمتان کور است.

نعیم آبادی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران، مردم و در رأس همه، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  حامیان جدی غزه، فلسطین و تمام مظلومان جهان در هر مکان جغرافیایی هستند.

وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) خاطرنشان کرد: زهرای مرضیه(س)اولین زن در تاریخ بشر و والاترین بانویی است که غیر از ایشان کسی وجود نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

 

موانع دشمن جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را نگرفته است

حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه، با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) در فاطمیه اول گفت: در تاریخ مظلومیت شیعه شاید واقعه ای جانگداز تر از شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) نباشد.

میرزایی، ادامه داد: شهادت حضرت زهرا در واقع علاوه بر جایگاه والا و بی نظیری که آن حضرت نزد خداوند و پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت علیهم السلام دارد ، نقش ایشان در دفاع از جایگاه ولایت و شهادت در این راه به عنوان اول شهیده راه ولایت قابل توجه و بررسی است.

وی، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به انجمن های اسلامی اروپا که فرمودند، پیوستن دانشجویان ایرانی در هر نقطه از جهان به حرکت پیشرفت و بی نیاز کردن کشور از بیگانگان، جهاد در راه خداست، تصریح کرد: این پیام زمینه ای برای پیشرفت علمی کشور است و آن را رسالتی در چهار چوب جهاد فی سبیل الله مورد توجه قرار داد.

وی افزود: مقام معظم رهبری از طرف مختلف از جمله ارتباط با جوانان اروپایی به صورت ارسال پیام در صدد از بین بردن تارهای شبکه ذهنی جوانان غربی است که در سیطره جریان غالب رسانه ای، اسلام را با تروریسم مترادف کرده و نشان می دهند که اسلام دین ترور نیست بلکه دین صلح و دوستی است و بانیان اصلی ترور را که همان دول غربی هستند را به ملت ها معرفی می کنند.

میرزایی، به دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: از همان ابتدای انقلاب برخی از افراد کم بصیرت می گفتند چون شعار مرگ بر آمریکا می گویید آمریکا با شما دشمنی دارد.

وی، با طرح این سوال که؛ اگر مواضع انقلابی باعث دشمنی است پس علت دشمنی آمریکا در قبل از انقلاب چه بوده است؟ ویا مردم ویتنام و سایر کشور ها که زیر چنگال آمریکایی ها بودند و هستند چه موضعی گرفتند؟

امام جمعه پارسیان، علت اصلی دشمنی آمریکا را کوتاه شدن دست آنها از منافع استعماری منطقه و شکست در مقابل تمدن اسلامی دانست و عنوان کرد:هویت اسلام انقلابی و ضد استکباری و حرکت به سمت قله های عزت و استقلال خوار چشم آمریکا شده است.

میرزایی، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، اظهار کرد:استقرار حاکمیت خدا و نفی حاکمیت دروغین و طاغوتی و تحقق نظام ولایی از جمله مهم ترین دستاورد های انقلاب بوده است.

وی، با اشاره به عوامل پیشرفت انقلاب اسلامی، بین کرد: آنچه نظام اسلامی را چهل ساله ساخته ارتباط روز افزون فکری و عملی امت با ولایت بوده است، عاملی که انقلاب را از گردنه های سخت و فتنه های بزرگ به سلامت عبور داد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و در آینده هم ولایت محوری ضامن بقای انقلاب و شکست دشمنان می باشد.

امام جمعه پارسیان با توصیه به سنگرنشینان انقلاب اسلامی مبنی بر شناخت عمیق از مهندسی حکومت دینی با محوریت نظام ولایی، عنوان کرد: به الزامات ولایت محوری پایبند و موانع ولایت محوری را شناسایی و از آن تبری کنید.

وی، پیشرفت های نظام اسلامی در حوزه های پزشکی ، تکنولوژی ، فن آوری هسته ای، نظامی و … که در رتبه های نخست دنیا قرار گرفته بیان گر تحول عظیم ایران بعد از انقلاب اسلامی است، البته با تمام موانعی که دشمنان در سر راه نظام ایجاد کردند.

میرزایی، بازداشت مجری شبکه پرس تی وی، آن هم با شکل نامطلوب را نشان از دروغگویی مدعیان آزادی بیان دانست و از دستگاه دیپلماسی و سازمانهای مردم نهاد برای آزادی خانم هاشمی درخواست کرد.

امام جمعه شهرستان، ۲۹ دی ماه مصادف با پایان جنگ ۲۲ روزه در نوار غزه را روز مقاومت دانست و بر آینده روشن در فلسطین و غزه با ادامه مقاومت تاکید کرد.

میرزایی، ضمن تسلیت حادثه سقوط هواپیما باربری ارتش جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری برای همه شهدای این واقعه طلب رحمت الهی کرد .

 

استان خراسان جنوبی

ضعف‌ها مربوط به ذات انقلاب اسلامی نیست/ نظام سلطنتی ایران را به کشوری کوچک و مستعمره آمریکا تبدیل کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دو نوع تفکر در خصوص انقلاب اسلامی وجود دارد.

 

وی افزود: اولین تفکر این است که تمام اقدامات انجام‌شده در گذشته را سیاه و و دستاوردهای انقلاب اسلامی را ناچیز می‌داند و به مردم القای پشیمانی می‌کند و مردم را برای براندازی و شورش تحریک می‌کند که پشت این تفکر، مثلث شوم آمریکا، صهیونیست و ارتجاع عرب منطقه است که با دلار آمریکا و ریال عربستان و با زور و تزویر و غول رسانه‌ای تلاش می‌کند خورشید انقلاب اسلامی را پنهان کنند و نشان دهد تلاش‌های انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته به جایی نخواهد رسید.

 

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برای مردم دستاوردهای فراوانی داشته است و به منطقه، امید و بیداری و به جهان بشریت مردم‌سالاری دینی تزریق کرده است.

 

بشریت زخم‌خورده استکبار است

حجت‌الاسلام مختاری تصریح کرد: دنیای استکبار و صهیونیست برای مردم کشورهای جهان فقط قتل، غارت و تجاوز داشته است که می‌توان به بمیاران اتمی ژاپن، کشتار مردم میانمار، بحرین، سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورها اشاره کرد.

 

وی با بیان این‌که جای‌جای جهان بشریت زخم خورده استکبار است گفت: مستکبران از جمله آمریکا و صهیونیست، چون منطق ندارند، افراد منتقد و مخالف را تکه‌تکه می‌کنند، خانم محجبه آمریکایی‌الاصل را به جرم اینکه در شبکه ایرانی کار می‌کند و هیچ جرم دیگری ندارد، دستگیر و با او بدرفتاری می‌کنند.

 

امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: ما به انقلاب شکوهمند بهمن ۱۳۵۷ افتخار می‌کنیم و با افتخار به گذشته و امید به آینده، راه امام خمینی رحمه‌الله‌علیه را تا انقلاب حضرت مهدی موعود عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ادامه خواهیم داد.

 

حجت‌الاسلام مختاری گفت: تفکر دوم در خصوص انقلاب اسلامی که برای کشور و اسلام مفید است این است که در ۴۰ سال گذشته دستاوردهای بزرگ و افتخارآمیز فراوانی داشته‌ایم البته ضعف‌هایی داشته است که باید برطرف کنیم.

 

وی با بیان این‌که باید نقاط قوت و ضعف در کنار هم بگذاریم افزود: خدمات انقلاب اسلامی بسیار بیشتر از ضعف‌های آن است.

 

اگر انقلاب اسلامی نبود امروز نوکر استکبار بودیم

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که با بررسی منشأ خدمات و ضعف‌ها می‌توان نظامی را منصفانه تأیید یا رد کرد گفت: اگر انقلاب اسلامی نبود امروز فاجعه بود و نوکر ۱۰۰ صددرصد دنیای استکبار بودیم و دین‌مان را از دست داده بودیم.

 

حجت‌الاسلام مختاری اظهار کرد: صدمات انقلاب اسلامی مربوط به ذات نظام و اسلام نیست بلکه سه منشأ تحمیلی دارد که شامل فتنه‌های استکبار، قصور و تصمیمات دوستان داخلی اعم از مسئولان و دیگران و علل و عوامل طبیعی است.

 

وی با بیان این‌که به فرموده امام خمینی رحمه‌الله‌علیه حفظ انقلاب اسلامی از اوجب واجبات است گفت: صدماتی که پهلوی‌ها به مردم رساندند ریشه در ذات فاسد آن‌ها دارد.

 

امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران همان نظام پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم است.

 

حجت‌الاسلام مختاری افزود: نظام پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم مؤفق‌ترین نظام است اما صدماتی داشته اشت، فاطمیه، کربلا و جنایت‌های بنی‌عباس و بنی‌امیه را داشته است و این صدمات مربوط به فتنه‌های افراد دنیاطلب و غفلت توده‌های مردم بوده است.

 

تبدیل‌کردن ایران به کشوری کوچک و مستعمره آمریکا توسط پهلوی

وی گفت: کشور ایران دارای تمدن بزرگ و کشوری پهناور بود اما شاهان آن را تبدیل به کشوری کوچک و مستعمره آمریکا کردند.

 

امام جمعه موقت بیرجند افزود: نظام سلطنتی ایران را به کشوری مستعمره آمریکا و محلی برای تاخت‌وتاز بیگانگان تبدیل کرد.

 

حجت‌الاسلام مختاری تصریح کرد: صدمات نظام سلطنتی ریشه در ذات فاسد آن داشت و در آن نظام، شخص اول مملکت از سه روش ارث، قلدری و روز و دست‌نشانده استعمار تعیین می‌شد.

 

وی تأکید کرد: این ملت هرگز اجازه نخواهند داد سلطنت‌طلب‌های راحت‌طلب، لیبرال‌ها و سکولارهای مزدور، مرعوب و غرب‌زده بر این کشور مسلط شوند و بدانند آرزوی براندازی این نظام را به گور خواهند برد.

 

قدر فاطمیه را بدانید

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و آغاز دهه اول فاطمیه گفت: قدر فرصت طلایی ایام فاطمیه را بدانید و از این فرصت استفاده کرده و مردم را به حقایق فرهنگ فاطمی و حقایق دین خداوند به خوبی آشنا کنید تا مردم به خصوص جوانان گرفتار شیاطین انس و جن و فتنه‌های امروز نشوند.

 

حجت‌الاسلام مختاری تصریح کرد: از بهترین اقدامات برای نجات جوانان از فرقه‌های انحرافی امروزی، مجالس حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و فرزندان ایشان است.

 

اختیار و الزامی‌بودن ایمان/ ترجمه‌ای غلط از آیه قرآن

وی گفت: قرآن‌کریم می‌فرماید حق از ناحیه پروردگار است و هر کس بخواهد ایمان می‌آورد و هر کس بخواهد کفر می‌ورزد.

 

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: خداوند متعال ایمان و کفر را تزریق و از کسی سلب اختیار نمی‌کند بلکه از طریق انبیا و اولیا راه حق و باطل را نشان می‌دهد که عده‌ای ایمان می‌آورند و عده‌ای راه کفر را انتخاب می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام مختاری افزود: برخی از افراد آیه قرآن را به غلط ترجمه کرده‌اند و گفته‌اند که در دین الزامی نیست و برای دین‌دار شدن مردم سخت نگیرید و مردم را به حال خود واگذار کنید و برخی این جملات را به کار می‌برند که عیسی به دین خودش و موسی به دین خودش یا اینکه می‌گویند من را در گور خودم می‌گذارند و شما را در گور خودتان می‌گذارند.

 

وی با بیان این‌که از این جملات استفاده باطل و نابه‌جا می‌شود تصریح کرد: این ترجمه غلط است بلکه در این الزام تشریعی و وظیفه‌مداری است و وظیفه عقلی و شرعی همه ما است که ایمان بیاوریم اما اگر ایمان نیاوریم به زور وادار نمی‌کنند بلکه عقلی و شرعی بر ما لازم است چراکه آن‌چه باعث نجات انسان از تنگناهای عالم ماده است، ایمان است.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که ایمان جهت رسیدن مردم به اوج است گفت: اخلاق برای زندگی بشر الزامی است اما اجباری نیست و دارو برای بهبودی مریض لازم است.

 

حجت‌الاسلام مختاری افزود: خداوند 124 هزار پیامبر و کتاب‌های آسمانی فرستاده و پاداش و کیفر قرار داده است یعنی ایمان لازم است و همه باید ایمان بیاورند.

 

وی اضافه کرد: اگر ایمان الزامی نبود و مباح بود، خداوند پیامبران را نمی‌فرستاد و قرآن را نازل نمی‌کرد.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که ایمان الزام قانونی است اما اجبار تکوینی نیست اظهار کرد: دو نوع مواجهه می‌توان با افراد داشت که دو روش غلط و یکی درست است.

 

حجت‌الاسلام مختاری گفت: اولین مواجه این است که به اجبار باید افراد ایمان بیاورند و همه انسان‌ها را مؤمن کنید که این امکان‌پذیر نیست و غلط است.

 

وی افزود: خداوند می‌تواند انسان‌ها را مؤمن بیافریند اما حکمتش این است اختیار داده است.

 

سکوت در برابر کفر پسندیده نیست

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: مواجهه دوم، تزامح و تسامح است که در این نوع مواجهه، می‌گویند دعوت و تبلیغ نباشد، استدلال و مباحثه وجود ندارد و مردم را به حال خودشان رها کنید یعنی کفر و شرک مردم را با سکوتمان تأیید کنیم که این، همان سازشکاری است.

 

حجت‌الاسلام مختاری گفت: اگر ببینیم انسان‌ها در چاه می‌افتند و گرفتار مشکل می‌شوند، نباید ساکت بنشینیم و پیامبران ساکت ننشستند و با فرعون‌ها و قریش‌ها در افتادند تا بندگان خدا را نجات دهند.

 

وی افزود: پیامبران با معجزه سعی کردند انسان‌ها را از بندگی غیر خدا رها کنند و مجازات برای این بود که می‌خواستند به انتخاب درست مردم کمک کنند.

 

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: قرآن به پیامبر دستور می‌دهد مردم را با موعظه، حکمت و گفتمان به سوی پروردگار دعوت کن نگذار بیراهه بروند.

 

حجت‌الاسلام مختاری تصریح کرد: اینکه در برابر ایمان و کفر مردم ساکت باشیم، پسندیده نیست.

 

با دعوت‌کردن به حق حجت را تمام کنید

وی گفت: سومین نوع مواجهه این است که دعوت و ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که بالاترین معروف ایمان و بالاترین منکر، کفر و شرک است افزود: ما باید وظیفه‌مان را انجام دهیم و امر به معروف و نهی از منکر کنیم و اگر نپذیرفتند با آن‌ها مدارا کنیم، بداخلاقی نکنیم و با منطق رفتار کنیم و اینگونه حجت را بر آن‌ها تمام کنیم.

 

حجت‌الاسلام مختاری اظهار کرد: گاهی برخی از افراد، آیات سوره کافرون را به معنای تسامح می‌دانند که غلط است و در این سوره بیان شده بعد از ارشاد اگر نپذیرفتند، مدارا کنید چراکه حجت را تمام کرده‌اید.

 

استان اصفهان

اجناس با وجود ارزانی دلار همچنان گران به دست مردم می رسند/ دستگاه دیپلماسی برای آزادی خبرنگار شبکه پرس تی وی فعال شود

حجت السلام سید مجتبی میردامادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: همه افراد از جمله رییس جمهور و وزیران و همه مردم عادی امتحان می شوند پس باید قیامت را در نظر بگیرند زیرا در عالم برزخ هم مو را از ماست می کشند که فریاد می زنیم این چه کارنامه ای است؟

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه تمامی اعمال خود را در روز قیامت مجسم شده مشاهده می کنیم، افزود: هرچه انجام داده ایم به نمایش گذاشته می شود و حتی به اندازه ذرات معلق هوا نسبت به اعمال خوب و بد ما کیفر و پاداش داده می شود.

وی افزود: دنیا جای شهوت و ریاست و ماندن نیست؛ وقتی فرشتگان به سراغ افراد بی دین می روند مثل مجرمان در دنیا می گویند ما کاری نکرده ایم و از در تسلیم در مقابل ملائکه وارد می شوند.

حجت السلام میردامادی به فرا رسیدن شهادت حضرت زهرا(س) اشاره و اضافه کرد: آن حضرت اولین مدافع حریم ولایت و امامت بودند که سوم جمادی الثانی تعطیل رسمی اعلام شده است و مقام معظم رهبری هم روضه خوانی برگزار می کنند و در جایی فرموده اند من رزق این امت را در این روضه خوانی تأمین می کنم.

وی با تاکید بر اینکه اگر حضرت زهرا(س) نبود ریشه ولایت می سوخت، تصریح کرد: آن حضرت بودند که به مسجد آمدند و از مردم برای ولایت حضرت علی(ع) تاییدیه گرفتند و به آنها گفتند شما از عدل علی ترسیدید که رشوه خواری نمی کرد و اهل جناح بندی سیاسی نبود و در نهایت حضرت زهرا با شهادت خود حافظ خط پیامبر که همان راه حضرت علی(ع) بود شدند.

امام جمعه موقت اصفهان با اعلام اینکه ریشه بدبختی های امروز جهان اسلام به صدر اسلام و ثقیفه بر می گردد، افزود: روح اسلام را در این روز از آن گرفتند که امروز هم می بنیم که منافقینی در افغانستان و یمن به دستور آمریکا به جان مسلمانان افتاده اند که البته نقشه شومی هم برای ایران داشتند.

وی قم را شهر انقلاب دانست و گفت: انگیزه هایی وجود دارد که روحیه انقلابی را در قم کم رنگ می کند و افراد وجود دارند که می خواهند در برابر جمهوری اسلامی و رهبری بایستند که مردم قم باید نسیت به این موضوع هوشیار باشند چراکه بدن های بسیاری بوده که خوراک کرم و مور و مار شده است اما جمهوری اسلامی همچنان پایدار است.

حجت السلام میردامادی در ادامه یادآور شد: می شنویم که گله گله گوسفند از مرز ها خارج می شوند اما خانواده هایی هستند که چند ماه است گوشت نخورده اند چه کسی در مقابل این قاچاق ها مسئول است؟

وی اظهار کرد: مملکت ما هیچ چیز کم ندارد از نفت و گاز و ... تا مغزهای متفکر که مقام معظم رهبری فرمودند از آن ها حمایت می کنم اما چرا این دانشمندان ایران را ترک می کنند و مهاجرت می کنند البته منکر تحریم ها نیستیم اما همه چیز هم تقصیر تحریم ها نیست چرا دلار ارزان می شود اما اجناس گران می ماند؟کسبه باید از خدا و قیامت بترسند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: 40 سال است که آمریکا هرچه مکر و نقشه داشته است به کار بردند پس بهتر است ایمان بیاوریم ایران حق است که در مقابل این اژدهای هفت سر ایستادگی کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن برای 22 بهمن امسال هم برنامه ریزی کرده است، گفت: راهپیمایی مردم در این روز نشان خواهد داد که آمریکا به طور قطع نابود می شود و پرچم اسلام در جهان برافراشته می شود.

حجت السلام میردامادی خاطرنشان کرد: به مسئولان توصیه می کنم ضابطه را زیرپا نگذارید و بدانید قیامتی هست و به طور حتم به حساب شما رسیدگی خواهد شد.

حرمت ایام فاطمیه بایدحفظ شود

حجت الاسلام و المسلمین سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سیدعلی(ع) با قدردانی از مردم شهرستان نایین در برگزاری خوب و گسترده عزاداری ایام فاطمیه و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: امید است فرهنگ فاطمی که دفاع از ارزش های دینی و ولایت است بر جامعه ما حاکم باشد و ائمه اطهار (ع) هم برای استمرار اسلام با نفاق و کفر مبارزه می کردند و حرکتشان سیاسی بود.

وی اظهار کرد: دخت نبی اکرم اسلام هم در دفاع از ولایت و امامت کار سیاسی انجام دادند و ما هم پیرو ائمه اطهار در دفاع از دین اسلام و مبارزه با کفر و نفاق هستیم.
خطیب جمعه نایین با ذکر القاب مختلف حضرت زهرا (س) در خصوص ام ابیها گفت: این لقب به معنای اصل و منشاء نبوت و ولایت است.
 
امام جمعه در بخش دیگری توطئه های آمریکا علیه نظام اسلامی را همیشگی و از دشمنی آنها با اسلام دانست و اظهار کرد: سازمان سیا اخیرا راهکارهای متعددی را برای مقابله با ثبات ایران اسلامی طراحی کرده که تبلیغات گسترده علیه جمهوری اسلامی، هجمه علیه نیروی مقتدر سپاه، بهانه جویی و ترفند تبلیغاتی نقض حقوق بشر در ایران و ایجاد تقرقه بین علماء از جمله این توطئه هاست و ملت ایران با هوشیاری کامل استقامت و ایستادگی کنند تا این دشمنان مستکبر همانند گذشته شکست خورده باشند.
وی پایان پدیده شوم داعش و تروریست ها در منطقه و عراق را یک پیروزی بزرگ برای اسلام ناب محمدی و روسیاهی سردمداران عربستان و حامیان تروریست عنوان کرد و گفت: وزیر خارجه عربستان به سفر منطقه ای خود روی آورده و به عراق آمده تا بتواند خود را تطهیر کند از این همه جنایاتی که در عراق داعش انجام داده است  جنایاتی که  عربستان با حمایت دشمنان انقلاب انجام شده و هیچگاه جرم و جنایات حامیان داعش فراموش مردم عراق و سوریه و حتی منطقه نخواهد شد.
 
امام جمعه نایین اظهار داشت: دشمن تمام تلاش خود را به کار برد تا جلوی برپایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در 22 بهمن امسال بگیرد اما این توطئه‌ها با وحدت و برادری مردم مانند سال‌های گذشته شکست خواهد خورد.
 
وی با بیان اینکه جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در شرایط کنونی با وحدت مردم در کشور با شکوه تر از سال‌های قبل برگزار خواهد شد تصریح کرد: بدون شک ایران اسلامی در این دوره با صلابت بیشتری برخورد خواهد کرد و مانند سالیان گذشته خوش خواهد درخشید.
 
دستگاه دیپلماسی برای آزادی خبرنگار شبکه پرس تی وی فعال شود
حجت الاسلام مسعود سرافراز ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: در تاریخ مظلومیت شیعه، شاید واقعه ای جانگدازتر و جانسوزتر از شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) نباشد.

امام جمعه فولادشهر با بیان اینکه حضرت زهرا(س) معتقد بودند کسانى ‏که امام على(ع) را از صحنه بیرون کرده‏ اند، از شدت عمل او در برابر مخالفان دین و قاطعیتش در مقابل دشمنان اسلام و زیاده ‏خواهان و افزون‏ طلبان بیم دارند، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) بهترین راه برای مبارزه با برنامه تخطئه و فریب دشمن را آگاهی رساندن و بصیرت افزایی درباره تبیین شخصیت ولی زمان امیرمؤمنان و ویژگی های متمایزکننده ایشان قرار داده بودند.

وی تاکید کرد: شاید آن‏ روزها بسیارى از اصحاب و تابعین و کسانى‏ که تازه مسلمان شده بودند نمى‏ توانستند باور کنند دست‏ هایى که على(ع) را کنار زده ‏اند از سر هواپرستى چنین ظلمى را مرتکب شده باشند، چون آن‏ ها نیز ظاهرا سال‏ ها در رکاب نبى اکرم(ص) شمشیر زده و به اسلام گرویده بودند، به ‏علاوه برخى از آن‏ها جزء دانشمندان جامعه به‏ حساب مى ‏آمده ‏اند، لذا کسى جرأت نمى ‏کرد به آنان گمان بد برده و آن‏ ها را به خیانت متهم کند.

حجت الاسلام سرافراز تشریح کرد: حضرت فاطمه(س) وصیت کرد که احدى از کسانى‏ که به او ستم کرده ‏اند در تشییع جنازه ‏شان حاضر نشوند و شبانه او را دفن کنند، در حقیقت، با این وصیت‏ نامه، حربه سیاسى از دست حاکمان وقت گرفته شد چراکه آنان مى ‏خواستند در مرگ آن‏ حضرت با مرثیه ‏سرایى و اشک و ماتم و ارادت به آن‏ حضرت و تأسف از رحلت او، مخالفت‏ ها و مبارزات حضرت زهرا(س) را در دفاع از حریم ولایت تحت ‏الشعاع قرار دهند و خلافت غاصبانه خود را در اذهان جامعه برحق جلوه ‏گر سازند اما دفن شبانه ایشان و نامشخص بودن مکان دفن ایشان، این سؤال را در میان امّت اسلامى ایجاد کرد که چرا دخت گرامى پیامبر اکرم(ص) و یگانه گوهر گران‏قدر او چنین وصیّتى کرده است؟!

وی با اشاره به عدم اجرای تعهدات آمریکا و اروپا در خصوص برجام یادآور شد: اتحادیه اروپا پس از خروج آمریکا از برجام وعده ایجاد کانال مالى با ایران را داد که با وجود گذشت ۹ ماه، این مسأله هنوز اجرایى نشده است.

خطب نماز جمعه فولادشهر تصریح کرد: در واقع اتحادیه اروپا از ۹ ماه پیش سعى داشت که در زمینه خروج آمریکا از برجام خود را پلیس خوب نشان دهد و به نوعى ایران را تشویق به ماندن در برجام کند، به‏ همین ‏دلیل، وعده ایجاد کانال مالى جدید با ایران را داد اما در این مدت در سه مرحله‏ اى که قرار بوده این کانال راه اندازى شود، همواره کشورهاى اروپایى نقض عهد کرده ‏اند.

وی با توجه به دستگیری مرضیه هاشمی خبرنگار کشورمان در خاک آمریکا متذکر شد: این حادثه علاوه بر اینکه نقض آشکار حقوق بین الملل می باشد، به دلیل اینکه نامبرده شهروند آمریکا نیز محسوب می شود، نقض آشکار آزادی بیان و فعالیتهای رسانه ای در کشوری است که مدعی دفاع از حقوق بشر بوده و به خود اجازه می دهد به همین بهانه سایر کشورها را تحت فشار قرار دهد.

حجت الاسلام سرافراز با تاکید براینکه دستگاه دیپلماسی باید برای آزادی خبرنگار ایرانی فعال شود، اظهار کرد: ضروری است تا علاوه بر دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، سازمان های مردم نهاد برای آزادی ایشان حداکثر ظرفیت خود را به کار انداخته و با محکوم نمودن این اقدام غیرقانونی، آزادی این خبرنگار و روزنامه نگار متعهد را خواستار شوند.

وی افزود: طرز برخورد با این خانم مومنه شیعه آنقدر وخیم است که در مکانی که زندانی است، تنها لباسی که به ایشان داده شده، تی‏شرت آستین کوتاه بوده که وی با یک تی شرت اضافه سرخود را پوشانده است و تنها غذایی که در اختیار وی گذاشته شده، گوشت خوک بوده که ایشان از خوردن آن امتناع کرده و درخواست نان خالی کرده است و در ادامه مأموران آمریکایی با بدرفتاری و اهانت به ‏اجبار حجاب را از سرش برداشته و عکس بدون حجاب از ایشان گرفته اند، همچنین دست و پا‏های او را با زنجیر بسته و با وی همانند یک مجرم رفتار کرده‏ ‏اند.

 

استان همدان

مسؤولا‌ن به جوان‌های انقلابی اعتماد کنند

حجت‌الاسلام حمیدرضا طالقانی در خطبه‌های اول این هفته نماز جمعه همدان با دعوت همگان به تقوای الهی با توجه به نزدیک شدن به ایام فاطمیه به بیان فضایلی از سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و گفت:  حضرت فاطمه زهرا (س) در محیط خانه یک معلم اخلاق بود و حضرت در این محیط برای تک تک همسایه‌ها دعا می‌کند و اینجاست که امام حسین (ع) درس ایثار را از مادر یاد می‌گیرد.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) در حال مریضی هم نماز شبش را ترک نمی‌کرد و حضرت زینب کبری (س)در این محیط رشد می‌‌کند تا جایی که امام سجاد (ع) می‌گوید هیچ وقت نماز شب حضرت زینب (س) در ایام اسارت هم قضا نشد و این بخاطر آن هست که نماز شب مادر را دیده است.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه خود پدر و مادر باید تربیت فرزندان را با رفتار خود انجام دهند، گفت: اولین مربیان فرزندان پدرها و مادرها هستند و در محیط خانواده باید با رفتارشان یک معلم اخلاق باشند.

‌وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه همدان با توصیه به تقوای و سفارش به رعایت حلال و حرام خدا با بیان اینکه تنها چیزی که از انسان باقی می‌ماند اعمال او است، افزود: وقتی انسان را در قبر قرار می‌دهند سه چیز برای انسان مجسم می‌شود یکی مال، دوم ورثه و دیگری اعمالش است.

طالقانی ادامه داد: خوش به حال آن کسی که اهل تقوا است و امیدوارم خدا ما را در زمره متقین قرار بدهد.

وی در ادامه با بیان اینکه  نماز جمعه پیامش وحدت است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه متعلق به آحاد مردم است و تعلق به هیچ جریان سیاسی خاصی ندارد و در نماز جمعه همه جریان‌های سیاسی دوشادوش هم برای فریضه جمعه صف می‌بندند.

امام جمعه موقت همدان افزود: نماز جمعه محل وحدت است و در عین اینکه خطیب باید روشنگری کند باید نقش وحدت‌آفرینی هم ایفا کند و درب‌های نماز جمعه به روی تمام جریان‌های سیاسی باز است.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سانحه هواپیمایی ارتش با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده  گفت: 29 دی ماه یادآور رشادت‌های مردم مظلوم عزه در سال 2008 است که بعد از 22 روز مقاومت رژیم صهیونیستی را به زانو درآوردند.

طالقانی در ادامه ضمن اشاره به نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دعوت از حضور با شکوه مردم در مراسمات افزود: مسؤولان محترم باید در خدمت به ولی‌نعمتان اهتمام بیشتری داشته و مردم ولی نعمت‌های ما هستند.

وی ادامه داد: درست است که مجلس و دولت در حال خدمت به مردم هستند اما  باید اهتمام بیشتری خصوصاً در عرصه عدالت اجتماعی داشته باشند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره بر اینکه در این چندسال اخیر مقام معظم رهبری بر بحث عدالت اجتماعی خیلی تأکید داشته‌اند، بیان کرد: اگر عدالت اجتماعی نباشد مردم ممکن است این شرایط را تحمل نکنند.

وی خواستار استفاده از نیروهای جوان در مسولیت‌های کشوری شده و گفت: ما چهار دهه را پیش رو گذاشتیم اگر از شما سوال کنم موفق‌ترین دوران انقلاب کدام دوره بوده بی‌تردید دهه 60 هست چون در آن دهه به جوان‌ها اعتماد کردیم.

طالقانی در پایان خاطر نشان کرد: مسؤولا‌ن باید به جوان‌ها مخصوصا جوان‌های انقلابی اعتماد کنند و به بهانه‌‌های واهی به دنبال حذف نیروهای انقلابی نباشند.

 

امام جمعه شهر اسدآباد:

مسؤولان کنترل بازار را در دست بگیرند

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: دل‌ها را با توبه و استغفار پاکیز کنید.

وی با اشاره به ایام فاطمیه و فضایل و خصوصیات بارز فاطمه زهرا (س) اشاره و اضافه کرد: خداوند همه خوبی‌ها، عصمت، علم، تقوای محدثی و طوبا بودن را به ایشان عطا کرده است.

امام جمعه شهر اسدآباد به ولایت‌پذیری حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: مادران و زنان قدر خود را بدانند و از ایشان الگو بگیرند.

وی ادامه داد: مسئولان و مردم دست در دست هم برای ایام دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب جشن بگیرند.

حسینی‌مجد ماه بهمن را ماه حیات اسلام دانست و گفت: خاطرات شیرین ماه بهمن تلخی‌های سال‌های حکومت رژیم پهلوی را از یاد مردم برد.

وی با بیان اینکه مردم نمی‌پذیرند که همه مشکلات از تحریم است، بیان کرد: خیلی از این مشکلات از جمله کنترل و نظارت بر بازار و قیمت اجناس توسط خود مسؤولان قابل حل بوده و مسؤولان بدانند که مردم فهمیمند و این مسائل را می‌فهمند.

 

امام جمعه تویسرکان:

اتاق بازرگانی زمینه‌ساز برندسازی صادرات کالا شود

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: محبت و خدمت به محبین حضرت زهرا (س) عاملی قدرتمند برای سعادت ابدی است، از این رو فاطمیه فرصت مناسب مهرورزی و سعادت ابدی محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: در فاطمیه اول و دوم سزاوار است برای هر کدام سه روز احترام و تعظیم و سوگواری داشته باشیم.

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه بهمن نویدگر نابودی شاهان فاسد است، افزود: در ماه بهمن صلابت و عزت از راه می‌رسد و در این ماه خدای متعال به جای شاهان فاسد و ب‌ی‌عرضه به ایران عزیز حضرت امام(ره) را عنایت کرد، امامی که آیت‌الله‌بهاءالدینی درباره ایشان فرمود: « امام خمینی دارای ولایت تکوینی جزئی بود و می‌توانست در عالم تصرف کند».

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی شهرستان فرصت مناسبی برای سامان و هدایت کسب و کار شهرستان در عرصه‌های کشاورزی، باغداری و صنعت  و حتی زمینه‌ساز برای برندسازی صادرات کالا است.

موحدی گفت: بازار سیاه مسکن شهرستان می‌طلبد مسئولان ورود جدی برای سامان دادن قیمت مسکن داشته باشند.

 

امام جمعه شهر مهاجران:

کار ارتش تأمین گوشت و اقلام خوراکی مردم نیست!

حجت‌الاسلام مهدی مینایی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به سقوط هواپیمای بویینگ ۷۰۷ ارتش گفت: متأسفانه کوتاهی برخی از مسؤولان باعث شهادت جمعی از غیور مردان ارتش شد.

وی با تسلیت به خانواده این شهدا، با اشاره به محموله این هواپیما گفت: کار ارتش تأمین گوشت و اقلام خوراکی برای مردم نیست!

امام جمعه شهر مهاجران در ادامه با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با درایت و هدایت مقام معظم رهبری به عظمت و عزت رسیده و در منطقه حرف اول را می‌زند.

 

امام جمعه شهر بهار

تنها راه عبور از مشکلات کشور شعار «ما می‌توانیم» است

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب حاتم‌نیا در خطبه‌های نماز گفت: حضرت زهرا (س) الگوی به تمام معنا است که باید بانوان آن حضرت را الگوی خود قرار دهند تا هم در دنیا و هم در آخرت به سعادت و کمال برسند.

وی ادامه داد: سانحه هوایی دلخراش که منجر به شهادت هموطنان به ویژه دو نفر از همشهریان عزیز شهرستان بهار شد دل ملت را به درد آورد و حضور مردم شهرستان در مراسم تشییع و تدفین ستودنی بود.

امام جمعه شهر بهار افزود: از صدا و سیمای استان بدلیل پخش مطلوب خبر این مراسم از شبکه سراسری و استانی تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی تصریح کرد:همین شهادت‌ها ترامپ را در جهان خوار و ذلیل کرده و ایران اسلامی را به اقتدار رسانده است.

حاتم‌نیا خاطر نشان کرد: در آستانه جشن ۴۰ سالگی انقلاب قرار داریم که باید این جشن با شکوه خاصی در ایران اسلامی برگزار شود تا بتوانیم امید دشمنان را به یأس تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: تنها راه عبور از مشکلات کشور شعار «ما می‌توانیم» است که باید همه دست به دست هم دهیم و با اتحاد و وحدت در مقابل توطئه‌های دشمنان بایستیم زیرا هزینه  مقاومت کمتر از هزینه سازش است و باید در تمام زمینه‌ها مقاومت کنیم تا به عزت و اقتدار جهانی برسیم.

 

امام جمعه شهرستان ملایر:

دستگیری مجری شبکه پرس تی. وی روی دیگر حقوق بشر آمریکایی است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی- سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر با اشاره به آشنایی ملت ایران با آمریکا و فریبکاری آن‌ها اظهار داشت: ملت ایران به خوبی فریبکاری این کشور را در پیش از انقلاب دیده و با آن آشنایی دارد.

 وی ادامه داد: آمریکا امروز به دنبال تأمین بودجه برای  دیوارکشی بین کشور خود و دیگر کشورها است و این نشان از عقب ماندگی دارد.

امام جمعه شهرستان ملایر  با اشاره به دستگیری مجری پرس تی. وی در آمریکا بیان کرد: با این اقدام حقیقت آمریکا برای نسل جوان ما مشخص شد و آنان مجری شبکه پرس تی. وی را بدون هیچ جرمی دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه این مجری که آمریکایی‌الاصل بوده و  پس از شیعه شدن نام خود را به مرضیه هاشمی تغییر داد برای عیادت از برادر بیمارش به آمریکا رفته که در فرودگاه  دستگیرش کردند و او را به غل و زنجیر کشیده، گفت: آنهای که ادعای حقوق بشر دارند او را بدون علت شکنجه می‌دهند و این همان نمونه‌ای دیگر از حقوق بشر آمریکایی است.

برقراری تاکید کرد: جنایت آمریکا نسبت به خانم هاشمی کمتر از جنایت خاشقچی کشور عربستان نیست.

وی با بیان اینکه این همان حقوق بشری است که آمریکا از آن دم می‌زند، افزود: این کار آنها جنایتی بیش نیست و امید است آمریکا حماقت درجه یک خود را کنار بزند و این زن بی گناه را آزاد کند.

خطیب جمعه ملایر با اشاره به سقوط هواپیمای ارتش اظهار کرد: پنج تن از این شهدا اهل همدان بودند و یکی از آنها ملایری بوده که به همه خانواده‌های شهدا تسلیت می‌گویم.

وی با اشاره به سالروز ترور حسنعلی منصور اشاره و خاطرنشان کرد: منصور یکی از دست‌نشانده‌های آمریکا‌یی‌ها با تفکرات غربی بود که خیانت‌های فراوانی از جمله کاپیتولاسیون را در زمان پهلوی انجام داد که توسط جوانان مؤمن ترور شد.

 

امام جمعه شهرستان نهاوند:

تحریم‌ها و تهدیدها نمی‌تواند مانع پیشرفت انقلاب باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی گفت: انقلاب اسلامی علی رغم همه دشمنی‌ها پیشرفت‌های بسیار زیادی کرده است

وی افزود: چهل سال است دشمنان برای نابودی انقلاب به هر دری زدند و نقشه کشیدند ولی ‌موفق شدند.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(ع) است بنابراین باید با مقاومت و بصیرت و آگاهی این انقلاب را حفظ کنیم، گفت: شعار دهه فجر امسال افتخار به گذشته و امید به آینده است که باید همه قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشیم.

وی بیان کرد: در گذشته این پیشرفت‌های مختلف در همه عرصه‌ها نبود ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت‌های زیادی کردیم که باید این پیشرفت ها را ادامه دهیم.

مغیثی گفت: دشمنان می‌دانند که انقلاب اسلامی چه پیشرفت‌هایی کرده و به همین خاطر به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی و محور مقاومت هستند.

وی ادامه داد: خود مقامات آمریکایی اعلام کردند که در منطقه ۷ تریلیون دلار هزینه کردند تا جلوی انقلاب اسلامی را بگیرند ولی شکست خوردند.

امام جمعه نهاوند خاطرنشان کرد: به برکت حضور و مقاومت مردم و هدایت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد و تحریم‌ها، تهدیدها و ایجاد مشکلات هم نمی‌تواند جلوی انقلاب اسلامی را بگیرد.

 

استان قزوین

مسلمانان هر روز قوی‌تر و دشمنان شکست‌پذیرتر می‌شوند/ ضمن بیان گلایه‌ها وحدتمان را به رخ دشمنان می‌کشیم

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت حضرت صدیقه کبری (س) ضمن تسلیت این ایام، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) فرمودند لبخندی که یک مؤمن به برادر مؤمن خود می زند، زمینه رسیدن به بهشت را برای خود فراهم می کند. 


وی تصریح کرد: حضرت در ادامه می فرمایند اگر در مقابل دشمن هم لبخند بزنید موجب می شود از عذاب جهنم در امان باشد؛ یعنی در مقابل معاندین هم باید لبخند داشته باشیم و نشان دهیم هر چقدر عناد و دشمنی علیه ما می کنید، ذره ای بر مقاومت ما اثر منفی ندارید. 

امام جمعه قزوین ادامه داد: ما هم بین خودمان باید رضایت و خوشنودی، اخلاق خوب و امیدواری را تقویت کنیم و هم در مقابل دشمنانی که خداوند فرمود «اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ» محکم و استوار باشیم تا آنها هم از دور ببینند که چهره ما شاداب و رضایتمندانه است. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اگر گاهی مشکلاتی در زندگی داریم و از کسی گلایه‌مند هستیم، گلایه خود را به زبان امر به معروف و نهی از منکر، از طریق رسانه ها و نماز جمعه ها مطرح می کنیم، فریاد خود را بر سر کسانی که حق مردم را ضایع می کنند بلند می کنیم اما در مقابل وحدت، انسجام، یکپارچگی و حمایت از نظام را به رخ دشمنان می کشیم. 

مردم مقاوم غزه رژیم منحوس صهیونیستی را به خاک ذلت کشاندند 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مناسبت روز غزه اذعان کرد: به دلیل مقاومت مردم مظلوم فلسطین روز غزه در تقویم ما نامگذاری شده است، اما شاهدیم که همین مردم که از لحاظ جغرافیایی در باریکه غزه زندگی می کنند و از لحاظ تسلیحات و نیروی انسانی ضعیف هستند اما به لطف خدا در مقابل رژیم منحوس صهیونیستی که قوی ترین سلاح ها و تجهیزات را دارد، آنان را به خاک ذلت کشاندند. 

امام جمعه قزوین ابراز کرد: مردم مقاوم غزه با استقامت خود مسیر مبارزه با رژیم خونخوار اسرائیل به سمتی بردند که سران این کشور مجبور به آتش بست شدند، این شکست رژیم جعلی اسرائیل به دلیل مقاومت مردم غزه و حمایت ایران اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب ایجاد شد، خداوند فرموده است هرکس در راه او مبارزه و مقاومت کند او را یاری می کند و این حمایت خدا بستگی به سلاح و جمعیت ما ندارد. 

وی عنوان کرد: حمایت خدا از بندگانش به گونه ای است که یک ابراهیم بر یک قوم پیروز می شود، حضرت موسی در نوزادی در رودی رها می شود اما با رسیدن به پیامبری فرعون را شکست می دهد و امام راحل بر استکبار شرق و غرب پیروز می شود، برای مردم مبارز غزه، فلسطین، سوریه، عراق، یمن و ملت های مبارز آرزوی پیروزی بر مستکبران را داریم. 

عابدینی گفت: مناسبت دیگر رحلت مرحوم محدث کبیر است. شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح الجنان، شخصیت بزرگی که همه ما بر سفره معنویت ایشان نشسته و بهره برده ایم، ایشان ۳۱عنوان کتاب نوشته است و برخی کتب وی چندین جلد است اما منازل الاخره و مفاتیح الجنان بیشتر شناخته شده است. 

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: شیخ عباس قمی صاحب اخلاص بود، وی عنوان می کند که پدرم به من گفت شیخ عبدالرزاقی که در حرم حضرت معصومه(س) امام جماعت بود پس از نماز مطالبی از کتابی قرائت کرد که مورد استقبال نمازگزاران قرارگرفت، پسرم کاش توهم مثل این امام جماعت منبر می رفتی و مردم را موعظه می کردی، شیخ عباس می گوید چندبار خواستم به پدرم بگویم آن کتاب، کتاب منازل الاخرة من است اما کلامی بر زبان نیاوردم. بخش سوم 

وی تأکید کرد: حسینعلی منصور توسط شهید بخارایی از بین رفت و این ترور توسط شهید بخارایی شد و آن مزدور اجانب را از میان برداشت. الان آن ترور شکل دیگری گرفته است و مقاومت اسلامی و قیام همه مسلمان ها در دنیا نمونه هایی از حرکت امروز مسلمانان علیه مستکبران است. سلاح مردم سلاح ایمان، مقاومت و موشک هایی است که دشمنان را از میان بر می دارد و باید سپاسگزار خدای متعال باشیم. 

عابدینی اظهار کرد: در این ایام که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر هستیم، تشکیل کمیته استقبال از حضرت امام راحل (ره) را فراموش نکرده ایم که چندین هزار جمعیت مهیا شده بودند که مراسم استقبال از امام خمینی (ره) را مدیریت کنند. 

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: در این ایام بودیم که بین نظامیانی که طرفدار انقلاب اسلامی بودند و تعداد کمی دیگر از نظامیان که اصرار داشتند تا برای رژیم شاه وفادار بمانند، در برخی از پادگان ها درگیری هایی بود. 

شهر قم آغازگر حرکت انقلاب اسلامی بود 


وی اضافه کرد: در همین روزها شاهد تصرف شهر قم توسط روحانیون و مردم انقلابی بودیم چرا که همواره شهر قم آغازگر حرکت انقلاب اسلامی بود. امام خمینی (ره) از آنجا قیام را آغاز کردند، از قم اعلامیه های امام راحل (ره) انتشار پیدا می کرد، سخنرانی های امام از قم تکثیر می شد و به شهرهای دیگر می رسید و در روایات هم قم موقعیت ویژه ای دارد. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در قم نسبت به شهرهای دیگر قیام زودتر شکل گرفت و شهر در اختیار مردم درآمد تا دیگر شهرها نیز مانند این شهر انقلاب را به نتیجه برسانند. 

وی اذعان کرد: فرودگاه مهرآباد یک هفته قبل از تشریف فرمایی امام راحل به دستور بختیار نخست وزیر وقت شاه بسته شد تا مانع برگشت امام خمینی(ره) به ایران شود، اما عوامل شاه نتوانستند در مقابل خواسته مردم مقاومت کنند و سرانجام رهبر انقلاب ایران در ۱۲بهمن ماه به ایران اسلامی بازگشتند. 

امام جمعه قزوین ابراز کرد: بختیار در آن دوران لایحه ای برای انحلال ساواک تقدیم مجلس کرد و هدفش این بود به مردم نشان دهد من هم انقلابی ام و با شما همراه هستم، اما این موضوع هم توطئه ای از سوی همان بنیانگذاران ساواک بود اما مردم ایران بابصیرت تر از این بودند که فریب امثال بختیار را بخورند. 

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب اسلامی تحفه ای است که خدای تبارک و تعالی از عالم بالا برای ملت ما هدیه فرستاد، ملت ایران در دریافت این تحفه الهی از خود لیاقت نشان داد، زمانی که امام راحل را چندین بار تبعید کردند هنوز ما لیاقت کافی از خود نشان نداده بودیم اما در سال ۵۷ به خوبی از خود لیاقت نشان دادیم. 

عابدینی گفت: پیش از انقلاب ما با نشان دادن لیاقت از خود باعث شدیم خدای متعال امام راحل را به ما بازگرداند اگر لیاقت خود را بیشتر کنیم خدای متعال پیروزی های بزرگتری به ما عنایت خواهد کرد، زمانی ایران قیام کرد امام آمد اگر جهان قیام کند حضرت صاحب(عج) خواهد آمد، باید لیاقت خود را بالا ببریم تا هدیه بزرگتری از خدا دریافت کنیم. 

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: امیرمومنان(ع) فرمودند، زمانی که پیامبر اسلام آمد جنگ میان حق و باطل جدی شد زمانی که خدا صداقت و درستی ما را دید ذلت و خواری را بر دشمن نازل کرد و پیروزی را برای ما خدا نازل کرد، ملت ایران هم پیروزی انقلاب را هدیه خدایی می داند. 

وی تصریح کرد: وزیر امور خارجه امریکا که از جنایتکارترین سران مستکبر جهان است، می گوید رژیم ایران جسورتر از گذشته شده و نفوذ خود را در یمن، سوریه و عراق بیشتر کرده است و اکنون حزب الله در زرادخانه های خود بیش از ۱۰۰ هزار فروند موشک دارد که به سمت متحد ما اسرائیل هدف گرفته است. 

امام جمعه قزوین اظهار کرد: پمپئو درست گفته است که بیش از صد هزار موشک را هدف گرفته است اما صد هزار برای خیلی سال پیش است. آقای پمپئو آمار خود را به روز کن چرا که آن زمان فقط حزب الله بود که صد هزار موشک داشت و باید بیشتر حواس خود را جمع کنید و ببینید که امروز موشک های خیلی بیشتری علیه متحد شما و خودتان مهیا است. 

وی تصریح کرد: آمادگی مسلمان ها اصلاً قابل قیاس با آن زمانی نیست که شما فکر می کنید و چه بخواهید و چه نخواهید مثل شاه که مزدور و دست نشانده شما بود، باید فرار کنید. شما از سوریه فرار کردید، از عراق اخراج شدید و از یمن هم چیزی جز خواری و شکست نصیبتان نشده است و آینده مسلمانان از وضعیت فعلی قدرتمندتر و آینده شما شکست پذیرتر خواهد بود. 

مسئولان مبارزه با فساد و تبعیض را جدی بگیرند 


عابدینی در ادامه خطاب به مسئولان تأکید کرد: مبارزه با فساد را جدی بگیرید، مبارزه با تبعیض را جدی بگیرید تا مردم ببینند همه با هم هستیم و سفره کسی از دیگری جدا نیست، امید را که وجود دارد به مردم نشان دهید و یأس و ناامیدی را به مردم نشان ندهید که وجود ندارد. 

خطیب نمازجمعه قزوین با بیان اینکه یأس و ناامیدی جنود ابلیس است، بیان کرد: ما ناامیدی نداریم، ما مردم خوبی داریم، دانشمندان فرهیخته داریم، دین و ایمان و تدین مردم را داریم، توانمندی های عظیمی به برکت انقلاب، مردم و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی به دست آورده ایم و باید ببینیم کجا بوده ایم و به کجا رسیده ایم و باید این پیشرفت ها را به مردم بازگو کنیم. 

وی گفت: نظارت را در زمینه های مختلف مخصوصاً در بازار، اقتصاد و ادارات مختلف بیشتر داشته باشیم و ایجاد اشتغال را جدی بگیریم و اینها تحکیم پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی را به همراه خواهد داشت.

 

استان چهار محال و بختیاری

نفوذ دشمن در داخل کشور، فتنه ای خطرناک /تلاش دشمن برای آلوده کردن جامعه اسلامی

ائمه جمعه این هفته در خطبه های نماز جمعه به ترفندهای دشمن برای از بین بردن نظام مجمهوری اسلامی اشاره کردند و گفتند : دشمن در طی ۴۰ سال پیروزی انقلاب همواره به دنبال از بین بردن نظام اسلامی ما بودند که به لطف الهی تا کنون نتوانسته اند کاری را از پیش ببرند .


دشمن تاکنون هر کاری از دستش برآمده علیه ما انجام داده است/ هدف از ایراد خطبه‌های نماز جمعه تربیت قرآنی همه ماست

امام‌جمعه فارسان گفت: دشمن تاکنون هر کاری از دستش برآمده علیه ما انجام داده است و اگر کاری نکرده است، در حقیقت قدرت انجام آن را نداشته است و اگر قدرت آن را داشت، هرگز از انجام آن ابایی نداشت.

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم ‏ مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقرار حاکمیت تشریعى خدا، ولایت الله، نفى حاکمیت‏ هاى دروغین و طاغوتى و تحقق نظام ولایى است.

وی افزود: آنچه نظام ولایی ایران را ۴۰ ساله ساخته، وابستگى فکرى و عملى روزافزون امت با ولى امر است آن عاملى که انقلاب اسلامى را از گردنه ‏هاى سخت و فتنه‏ هاى بزرگى به‌سلامت عبور داد و تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده، همین ولایت محورى برخاسته از بصیرت و استقامت امت انقلابى و مؤمن است و در آینده هم همین ولایت محورى ضامن بقاء انقلاب و شکست دشمنان آن مى‏باشد.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامى‏ و موفقیت ‏هاى جمهورى اسلامى ایران اشاره داشت و تصریح کرد: انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته نشان داده در کنار ارزش‏هاى الهى و انسانى که رسالت اصلى انقلاب و حرکت امام خمینى (ره) بوده، در حوزه‏ هاى پیشرفت کشور و دانشى که در زمان طاغوت براى همیشه دست‌نیافتنی تصور مى‏شد، در تراز اولین‏ ها ظهور و بروز یافته است.

وی اظهار داشت: نگاهی به آمار پیشرفت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی که ایران اسلامی را در حوزه‌های پزشکی، علوم پیشرفته، تکنولوژی، فن‌آوری‌های جدید هسته‌ای، نظامی و صنعتی در زمره رتبه‌های نخست دنیا نشان می‌دهد بیانگر تحول عظیم و پیشرفت خیره‏کننده ایران، بعد از پیروزى انقلاب اسلامى است. این در حالی است که دشمنان ملت ایران با ایجاد موانع متعدد، سرعت پیشرفت ایران را مهار کرده و با ابزار رسانه‌ای خود سعى در پوشاندن واقعیت‏هاى انقلاب و ایران اسلامى داشته و دارند.

وی بیان داشت: اوایل انقلاب برای اینکه نظام را تغییر دهند به فکر کودتا بودند و هرازگاهی مانند کودتای نوژه، ماجرای طبس و جنگ تحمیلی، علیه نظام و مردم توطئه‌چینی می‌کردند.

حجت والسلام والمسلمین ملک پور افزود: در اوایل انقلاب دشمن در فازهای نظامی متمرکزشده بود و هر چه نیرو، اسلحه و نوکر منطقه‌ای و منافقین داخلی داشت را به کار گرفت تا با جنگ سخت، کودتا و امثال آن مردم را از پای دربیاورد و انقلاب را به شکست بکشاند اما کاری از پیش نبرد و با سرافکندگی و سرشکستگی ناامید بازگشت و ملت ما سربلند، پیروز و سرافراز شدند.

وی گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند دشمن تاکنون هر کاری از دستش برآمده علیه ما انجام داده است و اگر کاری نکرده است، در حقیقت قدرت انجام آن را نداشته است و اگر قدرت آن را داشت، هرگز از انجام آن ابایی نداشت.

وی تصریح کرد: دشمن از هر سلاحی استفاده کرده است و در جنگ تحمیلی شاهد بودیم که از بمب‌های شیمیایی نیز استفاده کرد اما جز شکست، خفت، عقب‌نشینی، یأس و ناامیدی چیزی نصیبشان نشد و این‌ها بخشی از رفتار اوایل انقلاب دشمنان بود. اسلحه امروز دشمن تزریق ناامیدی و ناتوانی بین ملت ایران است، دشمن امروز با شایعه‌پراکنی به دنبال تخریب نظام ولایی است تا اعتماد مردم نسبت به‌نظام مسئولان خدوم کمرنگ شود و امیدمان به کدخدا گری امریکا جلب شود.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس همه مردم شاهد نوع حمله دشمن به‌وسیله موشک‌ها، تانک و مسلسل‌های آن‌ها بودند؛ اما امروز در جنگ نرم که دشمن تا منازل ما و در اتاق‌های ما به‌وسیله شبکه‌های اجتماعی و اینترنت نفوذ کرده است باید خطر این حمله نرم را با بصیرت و آگاهی متوجه شویم.
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از ما انتظار دارند که در جنگ نرم نیز مانند جنگ سخت مهیا و مجهز باشیم تا طعم تلخ شکست در این عرصه را نیز به دشمنان استکباری بچشانیم.

امام‌جمعه فارسان گفت: گاهی شاهد هستیم عده‌ای از روی ناآگاهی زمانی که جمله‌ای در نماز جمعه مطرح می‌شود، می‌گویند این جمله در طرفداری یا کوبیدن فلان کس گفته شد؛ درصورتی‌که در نماز جمعه هدف، تخریب یا حمایت از شخص خاصی نیست.

وی اظهار داشت: زمانی که ما در خطبه‌های نماز جمعه اقدام غلط عده‌ای را مثلاً در زمین‌خواری رانت و حقوق نجومی و یا بحث گرانی اجناس- یا زد و بندهای سیاسی- و یا انتصابات کیلویی را طرح می‌کنیم این بیان کوبیدن کسی نیست؛ بلکه وظیفه امام‌جمعه است که این اقدام غلط را مطرح کند؛ و این رویه غلط را مطرح کند و مسئولان به فکر نظارت بر بازار بیفتند

وی بیان کرد: وظیفه دارد شرح‌حال منافق و بیان عاقبت کار نفاق، بیان عاقبت اعتماد به دشمن و تکیه‌بر اجانب و ذلت پذیری این‌ها از مسائلی است که باید در نماز جمعه روشنگری شود و غرض‌ورزی با شخص خاصی نیست و کسانی که برداشت شخصی از این صحبت‌ها می‌کنند، رفتارشان پسندیده نیست.

وی افزود: امام‌جمعه وظیفه دارد که آیات الهی با ذکر آدرس آن در قرآن را برای مردم شرح و تفسیر کند و تذکرات لازم را مطرح کند؛ زمانی که ما می‌گوییم خداوند فرموده نباید به دشمن اعتماد کرد، طبیعتاً عده‌ای که زمان مردم و زمان خدمت به مردم را برای مذاکره تلف کردند و فرصت‌ها و سرمایه‌های علمی را از دست دادند، شرمنده و ناراحت می‌شوند -که این اشکالی ندارد؛ چون ما نمی‌توانیم آیات الهی را تعطیل کنیم.

وی در پایان گفت: همه ما وظیفه‌داریم زندگی خود را قرآنی تنظیم کنیم نه اینکه قرآن و دستورات الهی را مطابق خواسته‌های خود تفسیر و تشریح کنیم؛ هدف از ایراد خطبه‌های نماز جمعه هم تربیت قرآنی همه ماست.

تمام مشکلات نظام جمهوری اسلامی از عمل نکردن به احکام اسلامی است

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: دزدی و اختلاس ها در جامعه به خاطر عمل نکردن به احکام اسلامی است.

حجت الاسلام سیدابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: طی ۴۰ سال گذشته دشمنان ترفندهای زیادی مانند جنگ و فتنه برای نابودی نظام جمهوری اسلامی به کار بردند و آخرین ترفند دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی، نفوذ است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به عنوان دیده‌بان اصلی نظام، بارها نفوذ دشمن را هشدار داده است.

حجت السلام فاطمی افزود: مسؤولان و متولیان جامعه باید در مقابل تحرکات غیردینی سریع واکنش نشان دهند.

فاطمی با بیان اینکه در حال حاضر در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، ادامه داد: ۴۰ سال از حیات و سرافرازی نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد، حکومتی که دشمنان از روزهای ابتدایی تأسیس به دنبال نابودی آن بودند.

وی گفت: بسیاری از دشمنان نظام در آرزوی نابودی جمهوری اسلامی مردند و تعدادی نیز تحقق این هدف ناامید شدند.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه مقایسه نظام جمهوری اسلامی با زمان طاغوت امکان پذیر نیست، افزود: در زمان طاغوت ایران به عنوان کشوری اغماری جایی در پازل سیاست جهانی نداشت، رضا شاه به دستور کشورهای غربی برکنار شد و محمد رضا شاه هم برای تصمیمات کوچک کشور از سفارت آمریکا کسب اجازه می‌کرد.

فاطمی با بیان اینکه ایران در حال حاضر نقش مؤثری در سیاست جهانی دارد، اضافه کرد: طی ۴۰ سال گذشته پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف صنعت، عمران و پزشکی در کشور صورت گرفته که بر کسی پوشیده نیست، البته مشکلاتی نیز در این مدت خصوصا طی یک سال اخیر وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه در هر برهه از تاریخ و در هر موقعیتی باید بر ارزش‌های اسلامی تاکید شود، ادامه داد: تمام مشکلات از عمل نکردن به احکام اسلامی ایجاد می‌شوند، دزدی و اختلاس از بی‌تقوایی سرچشمه می‌گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه، گفت: حیات انقلاب و جامعه ما وابسته به نظر اهل بیت است، باید با پریایی مجالس بزرگداشت مقام معصومین ولایت و تشیع، جامعه اسلامی را ثابت کنیم.

امروز روز امتحان مسئولان است/آمریکایی ها دوره گردی ضد ایرانی به راه انداختند

امام جمعه شهر اردل با بیان اینکه امروز روز امتحان مسئولان است افزود:مسئولین با تکیه برملت شجاع وامکانات کشور نگذارند کشور دچار مشکلات بیشتری بشود.

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقوای الهی با اشاره به امر ازدواج جوانان و با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه امروز مسئله ازدواج است گفت: توجه به امر ازدواج جوانانی که توانایی ازدواج ندارند از دیگر وظایف مؤمنان شیعه است گاهی این وظیفه پدر و مادر است اما اگر پدر یا مادری توان این امر را نداشتند وظیفه عمومی مردم است تا مقدمات ازدواج جوان نیازمند را فراهم کنند این وظیفه دینی و ایمانی است.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به حدیثی از امیرمؤمنان(ع) گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند :هیچ واسطه‌گری بهتر از تلاش برای ازدواج دختر و پسری نیست، در این مسیر برای هر قدم یا هر کلامی که بر زبان رانده باشد اجر معنوی بسیار زیادی برای او نوشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیامبران، جانشین پیامبران و کسی که زمینه ازدواج دختر و پسری را فراهم کند از جمله کسانی هستند که در روز قیامت زیر سایه عرش الهی قرار دارند.

امروز روز امتحان مسئولان است/آمریکایی ها دوره گردی ضد ایرانی به راه انداختند

امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردل با اشاره به نشست های ضد ایرانی توسط دولت جنایتکار آمریکا گفت: این روزها آمریکا و اروپا وبرخی کشورها دوره گردی های ضد ایرانی به راه انداختند.

حجت الاسلام بهرامی افزود:چرا بعداز این همه سال وتعامل ومذاکره ونشست وانجام تعهدات مختلف هنوز جلسات آنها ضدایرانی است جواب آن معلوم به خاطر اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی در تمام عرصه ها.

وی با بیان اینکه امروز روز امتحان مسئولان است افزود: مسئولین با تکیه برملت شجاع وامکانات کشور نگذارند کشور دچار مشکلات بیشتری بشود.

حجت الا سلام بیان کرد: دربرجام که ماهمراهی کردیم حالا میگویند نه این کافی نیست اگرمی خواهید اوضاع شما بهتربشود بایدfatf راکامل بپذیرید بعداز آن چه خواهدشدمعلوم نیست.

وی بیان کرد: دولت جنایتکار آمریکا و هم پیمانانشان گفتند بعداز برجام همه ی تحریمها برداشته می شود که به تحریم اضافه هم شد و چه تضمینی هست که بعداز فلان لایحه اتفاق مثبتی بیفتد.

خطیب جمعه شهر اردل با اشاره به ۲۹ دی سالروز جنگ ۲۲ روزه غزه و شکست رژیم صهیونیستی در این جنگ، اظهار داشت: این روز به نام روز غزه نامگذاری شده است.

بهرامی بیان کرد:دهها سال است یک ملت آواره وسرگردان ومورد ظلم واقع شده است فقط بخاطر اینکه می خواهد مستقل باشد زیر سلطه نباشد.

وی گفت:جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رهنمود‌های اسلامی همواره پیگیر صلح عادلانه و دفاع از مظلومان در برابر ستم و زیاده خواهی‌های زورگویان از جمله حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

امام جمعه شهر اردل به نشست اخیر خودشان به همراه فرماندار رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد اشاره کردو افزود:در این نشست مشکلات ونیازهای حوزه ی بهداشت ودرمان تا حدودی مطرح شد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد قول دادند که در آینده نزدیک جهت بررسی وضعیت این حوزه در شهرستان جلسه ای برگزار شود و مشکلات این حوزه برطرف شود.

وی در پایان از تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان اردل در خدمت رسانی به مسافرین و مردم در جاده ها و مناطق برف گیر تشکر و قدردانی کرد.
 
استان مرکزی
 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:
کشور با تولید و توزیع عادلانه منابع آباد می‌شود/ بازداشت خبرنگار پرس تی وی نقض آشکار آزادی بیان است
 
 آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به ایام فاطمیه بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) آمدند خدمت پدرشان که از بعضی نارسایی‌های زندگی شکایت کنند، پیامبر نوشته‌ای را به ایشان دادند و گفتند به آن عمل کن. در آن نوشته مبارک سه توصیه بسیار مهم از جانب خداوند بود. اول اینکه هر کسی ایمان به خدا و روز قیامت دارد همسایگان خود را آزار ندهد، دوم اینکه هر کس به خدا و روز قیامت ایمان دارد مهمانش را گرامی بدارد و سومین توصیه اینکه کسی که ایمان به خدا و روز قیامت دارد سخنش را نیکو بگوید یا سکوت کند.

وی افزود: البته این سخنان به صورت غیر مستقیم به مسلمانان زمان پیامبر(ص) هم بر می گشت که پیامبر(ص) و خاندانش را اذیت و آزار نرسانید، او و خاندانش را که میهمان شما هستند گرامی بدارید و به آن ها یا سخن حق بگویید یا سکوت کنید و سخن ناحق نگویید.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) برای همه انسان ها اسوه حسنه است اظهار کرد: پیامبر(ص) فرمود از مرد ها عده زیادی به کمال رسیدند اما از خانم ها ۴ نفر قله های بلند معرفت را فتح کردند که دو نفرشان یعنی حضرت مریم و حضرت آسیه قبل از اسلام و دو نفرشان یعنی حضرت خدیجه و حضرت فاطمه(س) از زنان دوران اسلام هستند. بعد پیامبر فرمود زهرای مرضیه(س) سرور زنان عالم است.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه دلخراش سقوط هواپیمای ۷۰۷ ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: به خانواده قربانیان، ارتش جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی شهادت این ۱۵ عزیز ارتشی را تسلیت می گوییم.

وی افزود: افسر عزیز بازمانده این حادثه حرف بسیار زیبایی زد و گفت ما خدمتگزار مردم هستیم، ما وفادار به نظام هستیم و این لباس را پوشیدیم تا خدمت کنیم و چه افتخاری بالاتر از شهادت در راه خداست.

چهلمین سالگرد انقلاب را با انسجام جشن می گیریم

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ضمن تاکید بر آمادگی مردم و مسئولین برای جشن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: انشا الله مردم شریف ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با انسجام و یکپارچگی جشن می گیرند. باید با چشمان باز خدماتی که انقلاب اسلامی برای مردم داشته را ببینیم.

وی تاکید کرد: کشور از پرتگاه خطرناکی که در دوران طاغوت بود نجات یافت. باید خدا را بابت داشتن چنین رهبری شکر کرد چرا که هیچ جای دنیا این چنین رهبری ندارد و این به برکت اسلام است.

راه ۴۰ ساله را ۴۰۰ سال دیگر ادامه می دهیم

دری نجف آبادی با بیان اینکه کشور این راه را در امواج خروشان منطقه طی کرده است تصریح کرد: در این بین منافقین و دشمنان از ابزار هایی جهت کارشکنی استفاده می کنند ولی ما راهمان را ۴۰ سال ادامه دادیم و انشا الله ۴۰۰ سال دیگر هم با قدرت ادامه خواهیم داد.

وحدت کلمه رمز پیروزی ماست

وی ادامه داد: رمز موفقیت ما وحدت کلمه، حضور درصحنه ها، پایبندی به اسلام و نظام و رهبری و حرکت در راستای آرمان های بزرگ شهدا و انقلاب اسلامی است و هر جا این رمز باشد پیروز هستیم.

زندانی کردن خبرنگار پرس تی وی آزادی بیان آمریکایی را نشان داد

امام جمعه اراک با بیان خباثت دولت آمریکا در دستگیری خبرنگار زن خبرگزاری پرس تی وی تصریح کرد: این خبرنگار که به دیدار برادر سرطانی خود رفته بود با شکنجه او را کشف حجاب کرده، برای او گوشت خوک آورده و او را با اذیت به زندان انداخته اند.

وی تاکید کرد: این دموکراسی، لیبرالیسم و آزادی بیان آمریکایی است. بعد از آن طرف آمریکایی ها به ایران هراسی، اسلام هراسی و شیعه هراسی دامن می زنند و منافقین کور دل و صهیونیست ها هم از آن ها حمایت می کنند. ولی کور خواندند چرا که ملت های دنیا بیدارند و فریب دغل کاری آمریکایی ها را نمی خورند.

کشور با تولید و توزیع عادلانه منابع آباد می شود

دری نجف آبادی با اشاره به بودجه سال ۹۸ بیان کرد: انشا الله نمایندگان تلاش کنند تا مصالح و منافع کشور را حفظ و به تولید داخلی کشور توجه کنند. همه باید از تولید ملی حمایت کنیم چرا که کشور با تولید و توزیع عادلانه آباد می شود. در توزیع عادلانه هم باید دولت و دستگاه های نظارتی دقت کنند تا اجازه ندهیم عده ای فرصت طلب و خائن با تجاوز به بیت المال حقوق ملت را تضییع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ضمن تاکید بر ایجاد اشتغال و کیفی سازی آموزش اظهار کرد: انقلاب اسلامی خدمت بسیاری به کشور کرده اما هنوز هم جای کار هست. برای نمونه سرانه آموزشی برای هر دانش آموز قبل از انقلاب ۱.۵ متر مربع بوده اما امروز به ۵.۲ متر مربع رسیده است که بسیار جای افتخار دارد. این قبیل پیشرفت ها در نظام سلامت، خطوط ریلی و آموزش عالی هم وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: این فرودگاه پتانسیل آن را دارد تا بهترین فرودگاه بین المللی خاورمیانه باشد و این کارها به برکت انقلاب اسلامی انجام شده است.

 

استان خراسان رضوی

اروپا سر ما را کلاه گذاشت و مسئولان توجیه‌گر آنان نباشند/ برخی نمی خواهند کالاهای اساسی ارزان به دست مردم برسد

ظهر امروز نماز سیاسی عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و در خطبه های نماز جمعه این هفته بر حل مشکلات معیشتی مردم و روشنگری مسئولان در خصوص وعده های اروپایی ها اشاره شد.

 

آیت الله علم الهدی:

اروپا سر ما را کلاه گذاشت و مسئولان توجیه‌گر آنان نباشند

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: مسئله رهبری و حاکمیت در اسلام باید در ادامه وحی قرار گیرد و حاکمیت و رهبری امت و جامعه اسلامی فقط در خط امامت و ولایت امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به ایستادگی‌ها و جان‌فشانی‌های حضرت زهرا(س) در برابر ظلم خاطرنشان کرد: امروز ما نیز باید در همه مسائل نظام که طی این 40 سال بر انقلاب گذشته، به همین طریق عمل کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: بررسی دستاوردهای انقلاب اقدام بسیار خوبی است اما مهم‌تر از آن این است که بدانیم در کجای قضیه قرار داریم.

امام جمعه مشهد با اشاره به وجود دو دید در کشور، اظهار کرد: یکی دید انقلابی و رهبری به معنای انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است به این شکل که تا حاک شدن اسلام و قرآن بر دنیا به صورت جهادی در مسیر استکبارستیزی قرار گرفته، رگه‌های توقع از دشمن را قطع کرده و توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کنیم تا پرچم به دست صاحب اصلی‌اش برسد.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه دید مقابل دید رهبری، دید لیبرال اسلامی است، تشریح کرد: ما مسلمان هستیم و باید مسلمان زندگی کنیم، دنیا یک کدخدایی برای خود شناخته و آزاد هستند، اما ما باید نسبت به مقابله با دشمن، استکبارستیزی، اسرائیل‌ستیزی و مبارزه با منکرات بی‌توجه باشیم؟

وی تأکید کرد: اینکه بخواهیم با دشمن دست دهیم و آب و نان خود را در دست او ببینیم دشمنی با حضرت زهرا(س) است، آیا این صحیح است که چشمشان به سوی اروپا و آمریکا باشد؟

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: دغدغه آمریکا موشک‌های اتمی کره شمالی است که دغدغه ما را نیز در همین خصوص داشت اما با قیمتی ارزان که آن‌ها تحریم‌ها را بردارند و در مقابل ما از توسعه فناوری هسته‌ای دست بکشیم، تمام شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه ثروت اصلی و قدرت تکامل هسته‌ای را از دست دادیم، یادآور شد: گفتند در صورت دست برداشتن ما از این‌ها، آنان نیز از تحریم دست برمی‌دارند اما دشمنان متوجه شدند که دست برداشتن از تحریم به معنی توسعه ما است، بنابراین یکی را جلو فرستادند و با خارج شدن از برجام تحریم‌ها شدت یافت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی متذکر شد: اقدام دشمن این بود اما بیداری در این خصوص باید برای شما پس از دو سال به وجود آید، اروپا نیز روباهی است برای فشار بیشتر آمریکا بر روی ما بر سر ما کلاه گذاشت تا به دنبال توسعه فناوری هسته‌ای نباشیم.

وی با اشاره به اینکه اروپا سر ما را کلاه گذاشت و مسئولان توجیه‌گر آنان نباشند تصریح کرد: در حال حاضر آنچه که خلاف واقع است این بوده که این کلاهبرداری را توجیه کرده و می‌گویند هدف از برجام، رفع تحریم‌ها نبوده بلکه هدفی امنیتی بوده است اما اگر نگفتید که از دو روز دیگر تحریمی وجود ندارد؟ اگر روزنامه‌های افراد را نمی‌پذیرید اما روزنامه خودتان را که قبول دارید؟

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: مگر شعار روزنامه‌های شما «روز نخست زندگی بدون تحریم» نبود، اکنون می‌گویید که هدف رفع تحریم نبود بلکه برای امنیت بوده است؟ به کدام دلیل امنیتی؟

امام جمعه مشهد با بیان اینکه حدود 30 سال است که آمریکا مانند سگ پارس می‌کند، گفت: آمریکا به خاطر وجود بسیجیان جرأت نزدیک شدن به ما را ندارد اما شما در آب آسنگین بتون ریختید تا آمریکا نجنگد؟ زیرا آمریکا اگر بتواند جنگ کند آن را به تأخیر نمی‌اندازد و مردم قدرت فهم این موضوع را دارند و با بیان این حرف‌ها از سوی شما گمان همدست بودنتان با آنان پیش می‌آید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: روزی که پا به مذاکره گذاشتید دلار 3 هزار تومان بود اما امروز 10 هزار تومان است، بنابراین با صداقت به مردم بگویید مشکلات رفع نشد تا آنان در پی راه دیگر یعنی همان راهی که رهبری 5 سال با خون دل خوردن آن را مطرح می‌کنند، باشند اما در این مسیر یعنی اقتصاد مقاومتی قدمی برداشته نمی‎‌شود.

 

خطیب جمعه کاشمر:

استقلال کشور مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است

حجت الاسلام سید محمدکاظم طباطبایی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه کاشمر با بیان اینکه برخی از افراد حرف های سوء دشمن را آگاهانه یا ناآگاهانه تکرار می کنند، اذعان کرد: خیلی ها برای این انقلاب هزینه، جان و فرزند خود را داده اند تا این انقلاب شکل گیرد و به هیچ عنوان از انقلاب خود پشیمان نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال نا امیدی کردن مردم از نظام و انقلاب هستند، عنوان کرد: استقلال کشور یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

خطیب جمعه کاشمر همچنین تشریح کرد:دستاورد های زیادی علیرغم مشکلات زیادی که دشمن بر سر راه انقلاب ایجاد کردند به دست آمده است که باید برای جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف مردم بازگو شود.

 

شهر و زندگی در ایام شهادت حضرت زهرا باید چهره فاطمیه داشته باشد

وی در ادامه ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: چهره شهر و زندگی ما در ایام شهادت حضرت زهرا باید چهره فاطمیه و عزای شهادت حضرت فاطمه (س) باشد.

طباطبایی با بیان اینکه باید خود همسو و هم جهت با این ایام باشیم تا بتوانیم روزهای سختی که بر امیرالمومنین (ع) گذشته را درک کنیم، خاطرنشان کرد: نسبت به ایام فاطمیه بی تفاوت نباشیم و در این مراسم شرکت کنیم.

وی همچنین در پایان تصریح کرد: خانم ها در حیا و حجاب و عفت خود غافل نباشند تا شفاعت حضرت  (س) را بدنبال داشته باشند

 

امام جمعه رشتخوار:

آمریکا همواره دنبال برتری طلبی و برده کردن مردم جهان است

 حجت‌الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه شهرستان رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی بن ابی طالب شهر رشتخوار ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) با اشاره به مشکلات پیش آمده برای مجموعه شهرداری و کارکنان این مرکز در شهر رشتخوار گفت: هزینه‌های بالای شهرداری و مشکلات مالی کارگران در این نهاد، این نهاد و کارکنان زحمتکش این مجموعه را با مشکلاتی مواجه کرده است، که نیازمند حمایت‌های جدی از سوی مسئولین است.

 

حجت الاسلام جهانشیری با توجه به خصومت‌های آمریکا علیه ایران با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در این رابطه، گفت: برخی با کم بصیرتی مطرح می کنند که علت دشمنی آمریکا، دادن شعار مرگ بر آمریکا و کمک به جبهه مقاومت و ... است، اما دشمنی آمریکا به این مسائل ربطی ندارد، با رجوع و بررسی تاریخ گذشته می توان به وضوح مشاهده کرد که آمریکا قبل از انقلاب اسلامی نیز با ایران دشمنی داشته است.

 

وی در ادامه همین مطلب با اشاره به اینکه آمریکا تنها به دنبال منافع خود در هر کشوری است، افزود: آمریکا رفتار خود در قبال کشورهایی که دم از حمایت آنها را میزنند نیز نشان داده است، آنها با رفتار ناجوانمردانه برخی اوقات علیه همان دست نشانده های خود نیز اقداماتی را انجام می دهند.

 

 

امام جمعه رشتخوار با تاکید بر اینکه آمریکا همواره دنبال برتری طلبی و برده کردن دیگر مردم در جهان است، اظهار داشت: تجربه نشان داده هر کشوری مقابل آمریکا ایستاد آمریکا عقب نشینی کرد، که الحمدالله با رهبری مقام معظم رهبری، درایت و بصیرت مردم، و قرار گرفتن در زیر سایه انقلاب اسلامی ایران امروز با اذن الهی قدرت منطقه‌ای و جهانی دارد.

 

امام جمعه رشتخواد با تاکید بر اینکه ریشه‌های دشمنی آمریکا به دلایل متعددی وابسته است، در رابطه با این دلایل گفت: کوتاه شدن آمریکا از منافع استعماری این کشور همانند نفت گاز و غیره، همچنین روحیه استکبارستیزی و خوی برتر طلبانه آمریکا، تقابل حق و باطل، شکست‌های پی در پی در مقابل تمدن های اسلامی و خروج نیرو‌های این کشور از سوریه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، از دست دادن لقمه چرب ایران، پیشرفت و بالندگی انقلاب اسلامی که به برکت انقلاب در خیلی از برنامه‌ها مستقل شدیم، ترس از حق طلبی و حق خواهی انقلاب اسلامی، که در کنار این برنامه‌ها حضور مردم در تحقق آرمان های انقلاب، مقابله با جنگ های روانی، تصمیم گیری های به موقع مردم، حضور مردم در صحنه های مختلف و اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی که مردم همکاری می کنند، اینها از جمله دلایل دشمنی آمریکا با انقلاب و کشور جمهوری اسلامی ایران است.

 

امام جمعه سرخس:

برخی نمی خواهند کالاهای اساسی ارزان به دست مردم برسد

حجت الاسلام محمد بختیاری در خطبه های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه شهرستان سرخس به زودی میزبان یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس اش است، اظهار کرد: در روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها شهیدی بعد از ۳۲ سال به وطن باز می گردد تا به ما بگوید که راهمان را گم نکنید و در صراط مستقیم باشید.

 

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه مردم شهرستان برای میزبانی از شهیدشان باید سنگ تمام بگذارند، افزود: کشور ما و نظام ما هر سعادت و عزت و عظمتی دارد به برکت خون شهدا است.

 

وی در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: تحقق نظام ولایی مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام بختیاری بیان داشت: علاوه بر تحقق نظام ولایی یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی این است که امروز زیر پرچم اسلام ناب هستیم.

 

خطیب نماز جمعه سرخس خاطرنشان کرد: آنچه در این چهل سال نظام اسلامی را از تهدیدات دشمن نجات داده، وابستگی فکری و عملی روز افزون امت با ولی امر است.

 

امام جمعه سرخس با اشاره به اینکه دشمنان در این چهل سال تلاش کردند تا ملت ایران را نسبت به آینده ناامید کنند، عنوان کرد: امروز در عرصه علم سرعت پیشرفت ایران اسلامی ۱۱ برابر دنیا است.

 

وی به برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و اظهار داشت: امروز ایران اسلامی دومین کشور دارای فناوری بیودیزل، هشتمین کشور در تولید اورانیوم ۲۰ درصد، احداث کننده بزرگ ترین سد بتنی در جهان، دومین کشور تولید کننده هواپیمای استراتژیک خورشیدی و تولیدکننده پرینتر سه بعدی میکروسکوپی در جهان است.

 

حجت الاسلام بختیاری با بیان اینکه در دوران پهلوی عقب ماندگی کشورمان به اوج خودش رسید، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، کشورمان در اوج شکوه، عظمت و عزتش خودش قرار دارد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با تاکید بر اینکه برخی نمی خواهند کالاهای اساسی ارزان به دست مردم برسد، افزود: دستگاه های نظارتی دست این خیانت کاران را باید قطع کنند.

 

امام جمعه سرخس در پایان با محکومیت اقدام آمریکا در بازداشت و برخورد وحشیانه او با خبرنگار پرس تی وی تصریح کرد: این اقدام آمریکا خوی وحشی گری آن ها را دوباره به مردم دنیا نشان داد.

 

خطیب جمعه خلیل آباد:

دستاوردهای انقلاب اسلامی باید برای همه اقشار تبیین شود

حجت الاسلام علی ناهیدی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و موفقیت های جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: در طول عمر چهل ساله بر خلاف آن چه که بنگاه های خبری و رسانه های دشمن بیان می کنند تا انقلاب اسلامی را عامل مشکلات معرفی کنند دستاوردهای بیشماری و بی نظیری حاصل شده است.

وی با بیان اینکه ملت ایران باید بدانند در بستر جمهوری اسلامی در کدام نقطه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران باید برای تمام اقشار جامعه در عرصه های مختلف تبیین شود.

خطیب جمعه خلیل آباد در ادامه با اشاره به بازداشت مجری شبکه پرس تی وی، تصریح کرد: بازداشت مجری شبکه پرس تی وی یک تناقض آشکار آزادی بیان مطبوعات و رسانه توسط آمریکا است.

وی با تاکید بر اینکه نمازگزاران خلیل آباد، بازداشت بی دلیل مجری زن پرس تی وی را محکوم می کنند، اذعان کرد: آمریکا در عمل نشان داد که هیچ اعتقادی به اصل آزادی بیان ندارد و مطرح کردن آزادی بیان توسط آمریکا تنها شعاری بیش نیست.

ناهیدی همچنین در ادامه با اشاره به رحلت حاج عباس قمی گردآوردنده مفاتیح الجناح، عنوان کرد: اول بهمن سالروز رحلت حاج عباس قمی است، این عالم بزرگ شیعه با جمع آوری مفاتیح الجناح، درب های بهشت را بر روی شیعیان باز کرد.

 

نفاق سیاسی خطرناکترین نوع نفاق است

وی ضمن شهادت حضرت زهرا (س)، تشریح کرد: باید به دنبال این باشیم که تاریخ صدر اسلام تکرار نشود و پیشوایان حکومت اسلامی تنها نمانند.

امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه حضرت زهرا (س) نفاق را از دلایل انحراف می دانند، که اقسام مختلفی نظیر نفاق اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و ... دارد، ابراز کرد: نفاق سیاسی بسیار زشت و خطرناک است و نفاقی که بعد از رحلت پیامبر (ص) آن وضعیت را به وجود آورد نفاق سیاسی بود.

 

امام جمعه درگز:

حضرت زهرا (س) به همه آموخت که در راه حفظ ولایت، باید جان را فدا کرد

 حجت الاسلام محمدحسین ایروانی، امام جمعه درگز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: انسانهای بی تقوا دارای 4 ویژگی اصلی هستند که آنها را از سایرین متمایز می سازد؛ این ویژگی ها عبارتند از حشر و نشر با انسانهای غافل از خدا، عدم حرکت در صراط مستقیم، نداشتن الگوی شایسته در زندگی و مراوده با گناهکاران.

وی افزود: از سوی دیگر اگر کسی ویژگی های زیر را داشته باشد به پیامبر اکرم (ص) شبیه بوده و در روز قیامت به ایشان نزدیک تر است؛ خوش اخلاقی با خانواده و مردم، صبر و بردباری، نیکی و خیر رساندن به بستگان و داشتن محبت نسبت به برادران دینی از جمله این ویژگی ها هستند.

امام جمعه درگز با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س) به روایت 75 روز عنوان کرد: او که اولین شهیده راه دفاع از امامت بود، به همه شیعیان آموخت که باید در راه دین و حفظ ولایت، همه چیز حتی جان خود که بالاترین نعمت الهی است را فدا کرد.

حجت الاسلام ایروانی تشریح کرد: رژیم جعلی صهیونیستی سالهاست که مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین را با محاصره تحت فشار قرار داده تا بتواند مقاومت آنها را در هم شکند، اما این رژیم هر بار زودتر از بار قبلی شکست را پذیرفته است؛ جوانان فلسطینی نشان دادند که می توان با دست خالی و سنگ اما با ایمانی قوی و اراده ای الهی در برابر یک ارتش تا بن دندان مسلح ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

وی تصریح کرد: یکی از توطئه های جدید آمریکا علیه ایران تقویت منافقین برای نفوذ آنهاست، چرا که آمریکا نه به شیوه جنگ مستقیم و نه به صورت نیابتی نتوانست در مقابل ملت ایران ایستادگی کند؛ لذاست که تلاش می کنند با ترساندن بعضی از مدیران ضعیف و ترسو، باور مردم را نسبت به نظام تغییر دهد.

امام جمعه درگز افزود: این نفوذ حالت دیگری هم دارد و آن آموزش منافقین در کشورهای اطراف برای ضربه زدن به ایران است؛ البته این انقلاب متعلق به حضرت مهدی (عج) بوده و تمام دسیسه های آمریکای جنایت کار با هوشیاری مقام معظم رهبری و بصیرت مردم و مسئولین خنثی خواهد شد.

حجت الاسلام ایروانی پروژه ایران هراسی را توطئه دیگر آمریکا دانست و گفت: هدف وزیر خارجه آمریکا از سفر به هشت کشور عربی منطقه چیزی جز تشکیل ناتو عربی و دنبال کردن پروژه ایران هراسی نیست؛ در این میان بین قطر و آل سعود اختلافاتی وجود دارد که مایه نگرانی آمریکاست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا به دنبال این است که با متحد کردن کشورهای عربی علیه ایران، امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کرده و از سوی دیگر به هم پیمامانان شکست خورده خود امید تزریق کند، اما عزت و سرافرازی برای جبهه مقاومت روز به روز بیشتر می شود و ذلت و شکست برای جبهه استکباری و مزدوران منطقه ای آنها بیش از پیش خواهد شد.

 

امام جمعه تربت حیدریه:

نظام الهی با ولایت مشروعیت پیدا می کند

 امام جمعه تربت حیدریه در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه به سوال متداولی که در جامعه مبنی بر تاریخ دقیق شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و افزود: اراده خدا بر این بود تا مظلومیت جریان امامت و ولایت به یک نماد آشکار در تاریخ باقی بماند تا با ظهور آخرین ذخیره الهی حضرت بقیه الله عجل الله همه آنچه که مخفی مانده آشکار شود.

وی اظهار کرد: حضرت زهرا سلام الله بعد از رحلت پیامبر اسلام صلوات الله مبارزه خود علیه طاغوت و استکبار را شروع کرد و مبارزات استکباری را در مجلس خلفای جور با اعتراض و سخنرانی و در بین عامه مردم با تبیین و روشنگری و تبلیغ جریان امامت ادامه داد‌.

امام جمعه تربت حیدریه با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها الگوی ولایتمداری و ولایت پذیری است، افزود: حضرت زهرا سلام الله تلاش کرد تا مردم با نظام  ولایی آشنا شوند چرا که نظام الهی فقط با ولایت مشروعیت دارد.

عصمتی گفت: آنهایی که امروز چشم به بیگانگان دوخته اند و رهبری و امامت جامعه اسلامی را برای رفع حل مشکلات فصل الخطاب قرار نمی دهند نمیتوان گفت ولایت مدار و ولایت پذیر هستند.

 

استان سمنان

برخی از مدیران اهل پرهیز از اشرافیگری نیستند/ انقلاب ایران به قدرتی بزرگ در جهان تبدیل شده است

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان با حضور جمعی از مردم، به امامت آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در مسجد امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد.

شاهچراغی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان این که نعمتی بزرگ‌تر از امامت، ولایت و رهبری وجود ندارد اظهار داشت: چنان‌که در قرآن آمده است خداوند در روز قیامت از نعمت‌ها سوال می‌کند و در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که مراد از نعمت در این آیه، نعمت ولایت است.

وی با اشاره به زندگی کوتاه و ساده اما درس‌آموز حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حمایت و دفاع از ولایت یکی از درس‌های زندگی حضرت صدیقه شهیده است که باید آن را بارها تکرار کنیم و بشنویم و بیاموزیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر ضرورت نگاه داشتن حرمت دو ماه جمادی‌الاولی و جمادی‌الثانی گفت: این دو ماه فرصت مناسبی برای آشنا شدن بیشتر با شفیعه روز قیامت است.

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود صدمه زدن به جان، مال و آبروی مردم و نیز گمان بد بردن به مردم را از جمله بدترین محرمات الهی توصیف کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم که حق‌الناس بر گردنمان باقی نماند و باید درنظر داشته باشیم که رد مظالم صرفا در حوزه خطاهای مالی است و نمی‌توان با پول آبروی رفته دیگران را جبران کرد.

وی همچنین در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اسلام‌ستیزی، اخلاق‌ستیزی، مردم‌ستیزی، استقلال‌ستیزی و دشمنی با اسلام و بزرگان اسلام را از جمله رویکردهای رژیم طاغوت توصیف کرد و گفت: پس از انقلاب همه این رویکردها کنار رفت و قرآن، اخلاق و اسلام به میدان آمدند و حرکت به سمت استقلال آغاز شد و امروز ایران به جایی رسیده است که هیچ کشوری جرأت نگاه چپ به ایران را ندارد.

امام جمعه سمنان با بیان این که آمریکایی‌ها می‌خواستند که جمهوری اسلامی نباشد اما امروز انقلاب ایران به قدرت بزرگی تبدیل شده است گفت: طبیعی است که با عدم توفیق آمریکایی‌ها در دستیابی به این هدف، آن‌ها با ایران دشمنی کنند، تحریم‌ها را تشدید کنند و به کشور فشار بیاورند؛ چراکه آن‌ها نمی‌توانند انقلاب را تحمل کنند؛ ما هم در مقابل سخن شهید بهشتی را تکرار می‌کنیم که آمریکا از ما عصبانی باش و از عصبانیت بمیر.

شاهچراغی در ادامه با اشاره به اهمیت برپایی جلسات حلقه‌های صالحین گفت: رهبر انقلاب در این باره فرموده‌اند که دغدغه‌های آینده کشور را  یک چیز برطرف می‌کند و آن حلقات صالحین است.

وی در ادامه با تأکید بر این که نیروهای جوان و متعهد می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند گفت: بعضی از مدیران به درد نمی‌خورند و اهل تعهد، ولایت، جدیت، مردم‌دوستی، ساده‌زیستی و پرهیز از اشرافیگری نیستند اما اگر جوانان متعهد به میدان بیایند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

 

استان گیلان

امام جمعه رشت:

سرعت پیشرفت علم در ایران ۱۱ برابر دنیا است

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار کرد: ۳۰ دی ماه به نقلی سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) است و در عزای  بی‌بی دوعالم حضرت صدیقه طاهره (س) خواهیم نشست.

وی به تحمل سختی های بسیار در ۱۸ سال عمر حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و افزود: فاطمه(س) با سینه ای شکسته و محسن سقط شده از دنیا رفت.

امام جمعه رشت با بیان اینکه میتینگ ما یک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در لهستان کوبیدن آب در هاون است، تصریح کرد: مردم لهستان مهربانی ملت ایران در جنگ جهانی دوم را مشاهده کردند و آن را فراموش نمی کنند.

آیت الله فلاحتی، تحریک اعتراض های جمعی در داخل ایران را از راهبردهای جدید پشت پرده آمریکا علیه ملت ایران خواند و بیان کرد: آمریکایی ها شیاطین انسی هستند و رژیم صهیونیستی و آل سعود یدک کش آنها محسوب می شوند.

وی، استفاده از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی برای ایجاد آشوب ها در کشور را از راهبردهای جدید آمریکا علیه مردم ایران عنوان کرد و افزود: سازمان دهی گروه های اپوزیسیون در داخل و خارج از کشور از جمله برنامه های آمریکا علیه نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه کسانی که مشکلات را در کشور ایجاد کردند به جای مردم نسبت به گرانی ها اعتراض می کنند، خاطرنشان کرد: زمانی که از کنترل گرانی مرغ و تخم مرغ بر نمی آیند چگونه می خواهند کشور را اداره کنند.

آیت الله فلاحتی به تلاش و اقدام های ضد امنیتی آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و یادآور شد: سیاه نمایی و ناامید کردن مردم نسبت به انقلاب از راهبردهای دشمن است.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی توسط هیچ قدرت و معادله سیاسی دنیایی شکست نمی خورد و آمریکایی ها بدانند ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همچنان پای آرمان های نظام اسلامی ایستاده است.

امام جمعه رشت به رویش جوانان در طول انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: رویش روزبه روز جوانان سبب ایجاد کینه در دشمن و خودفروختگان داخلی شده است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مردم ایران می دانند چگونه انقلاب و نظام اسلامی را نگه دارند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با شگفتی هایی که آفریده، دنیا شگفت زده شده ضمن اینکه به اقتداری رسیده که حمله نظامی دشمن به ایران اسلامی به زیر صفر رسیده است.

وی از کسب رتبه نخست علمی کشور در منطقه خبر داد و بیان کرد: سرعت پیشرفت علم در ایران ۱۱ برابر دنیاست ضمن اینکه هشتمین کشور در تولید اورانیوم ۲۰ درصد در دنیا هستیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ایران را دومین کشور تولیدکننده پهپادهای رادارگریز در جهان ذکر کرد و گفت: ایران از جمله کشورهای خودکفا در تولید کیک زرد است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه دشمن کینه توز سرافرازی ملت ایران را نمی تواند تحمل کند، اظهار کرد: خاک بر سر افراد بی سواد و کم سواد داخلی که می خواهند رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند در صورتی که مراجع بزرگ و تمام افراد فرهیخته این رژیم را جنایتکار می دانند.

وی ادامه داد: جای تعجب است بعضی جریان ها از افراد کم سواد مذکور در میتینگ های خصوصی و عمومی استفاده می کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه گرانی های موجود در جامعه سخت اما قابل تحمل است، خاطرنشان کرد: ملت ایران در مکتب علی(ع) رشد پیدا کرده و هیچگاه دین و رهبر خود را رها نمی کند.

آیت الله فلاحتی همچنین با اشاره به پیرامون اهداف تربیت از نگاه اسلام، بیان کرد: نخستین هدف اسلام در تربیت انسان به ویژه در دوران کودکی و نوجوانی، ابعاد وجودی شخصیت انسان است.

وی، آگاه سازی انسان از جایگاه خود در نظام هستی را دومین هدف اسلام در تربیت افراد عنوان کرد و گفت: انسان باید به این باور برسد به جهان دیگر تعلق دارد و نباید در این مورد غفلت کند.

 

استان البرز

امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه:

آمریکا با بازداشت "مرضیه هاشمی" حقوق بشر را در کشور خود نیز نقض کرد/ بررسی FATF در مجلس به اشراف اطلاعاتی دشمن به اقتصاد کشور ختم نشود

امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، تدابیر رهبر معظم انقلاب را عامل ناکامی دشمن دانست و با تاکید بر اینکه دشمن با هجمه علیه رهبری به دنبال رسیدن به اهداف خود است، گفت: خائنان نظام باید بدانند که مردم ایران همانند کوفه علی زمان خود را تنها نمی گذارند. 

حجت الاسلام حسینی همدانی با اشاره به اینکه جنبه معنوی حرکت مردم در انقلاب پر رنگ تر از سایر جنبه ها است، افزود: دشمن به دنبال ترویج افکار انگلیسی در مجالس و از کار انداختن هیئت های مذهبی است.
 
خطیب جمعه کرج به لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه همزمان با دهه مبارک فجر اشاره کرد و اظهار داشت: هدف آمریکا ندیدن جشن 40 سالگی انقلاب توسط مردم است اما باید بداند که این خیال باطل بوده و کاری از پیش نمی برد. 
 
حجت الاسلام حسینی همدانی با اشاره به دستگیری خبرنگار شبکه پرس تی وی در آمریکا، تصریح کرد: آمریکا با دستگیری مرضیه هاشمی ثابت کرد که حقوق بشر را در کشور خود نیز نقض می کند. 
 
وی به ادعای آزادی در آمریکا را دروغ دانست و با اشاره به اینکه این کشور از خبرنگار شبکه پرس تی وی خوف دارد، گفت: باید دستاوردهای انقلاب را بدون بزرگنمایی و غلو و با بیان واقعیت ها با مردم در میان بگذاریم، همچنین حوزه بانوان با توجه به بمباران خبری علیه بانوان ایرانی نیازمند تحول است.
 
امام جمعه کرج شهادت کارکنان نیروی هوایی ارتش در حادثه هواپیمای بوئینگ را در راستای کمک به اقتصاد کشور و مردم دانست و افزود: همواره ارتش، سپاه و نیروهای مسلح در شرایط سخت به کمک مردم و کشور می شتابند. 
 
حجت الاسلام حسینی همدانی در خاتمه درباره بررسی الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم طی هفته آینده در مجلس، اظهار داشت: امیدواریم نتیجه این کنوانسیون در مجلس، اشراف اطلاعاتی دشمن به شریان های اقتصادی کشور نباشد و نمایندگان به وظیفه ذاتی خود عمل کنند.  
 
 
استان کرمانشاه
 
امام جمعه کرمانشاه:
 
ایران حرف اول را در دنیا می‌زند/لزوم قیاس اوضاع قبل و بعد انقلاب
 
آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه، ضمن دعوت و توصیه همه خواهران و برادران ایمانی به تقوا، پرهیزگاری و دوری از معصیت گفت: در آستانه فرا رسیدن ایام فاطمیه قرار داریم.

وی با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم(ص) در خصوص حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: ایشان نکات بسیار مهمی درباره حضرت صدیقه بیان کرده اند که همه این نکات دلالت بر عظمت حضرت زهرا (س) دارد.

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: تعریفاتی که پیامبر اکرم (ص) از حضرت زهرا(س) دارد، منهای این است که ایشان دختر پیغمبر بوده‌اند.

وی ادامه داد: فرمایشات پیامبر اکرم(ص)  بر عظمت حضرت زهرا(س) و شخصیت معنوی صدیقه کبری و قربی که او پیش خداوند تبارک و تعالی دارد، دلالت می کند.

آیت الله علما تاکید کرد: مادر ۱۱ امام بودن کار ساده و آسانی نیست و معنای آن این است که صدیقه کبری یک منزلتی داشته که ۱۱ امام معصوم از نسل ایشان بوده اند.

وی گفت: حضرت زهرا (س) مادر همه سادات عالم است و اکثر کشورهایی چون اردن سادات هستند و معنای آن این است که یک کشور چون اردن از نسل صدیقه کبری (س) است.

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: حضرت زهرا (س) کسی است که سوره کوثر در شأن و منزلت او نازل شده است و اگر شخصیت حضرت زهرا (س) برای امیرالمومنین(ع) نبود هیچ شخصیتی همسنگی برای حضرت امیرالمومنین (ع) تصور نمی شد.

وی افزود: حضرت صدیقه کبری کسی بود که با اینکه سن کمی داشت همه ائمه معصومین به حال او و موقعیت او در محضر خداوند تبارک و تعالی غبطه می‌خوردند.

آیت الله علما اشاره ای نیز به بصیرت حضرت زهرا (س) داشت و گفت: ایشان حداکثر ۹۳ روز پس از پیامبر عمر داشتند اما در این مدت خدمات و برکات زیاد و خط دهی های سیاسی بصیرت و آگاهی خوب و زیادی از خود به جای گذاشت و صدیقه کبری شخصیتی است که کسی نمی تواند او را بیان کند.

کسی قادر به درک شخصیت حضرت زهرا(س) نیست

وی اشاره ای نیز به آثار علامه مجلسی در خصوص شخصیت حضرت زهرا فاطمه (س) داشت و گفت: به این دلیل حضرت زهرا را فاطمه می گویند که همه از درک شخصیت موقعیت او عاجز هستند و کسی نمی تواند او را تفسیر کند.

امام جمعه کرمانشاه  گفت: رسول خدا(ص) حضرت فاطمه زهرا (س) را پاره تن و نور چشم خود می داند و ما که به اندازه سعه وجودی خودمان شخصیت و ویژگی رسول خدا(ص) را درک می‌کنیم و قادر به درک حقیقت ولایت امامت و نبوت نیستیم قادر به درک کامل شخصیت حضرت زهرا(س) نیز نخواهیم بود.

وی تاکید و خاطرنشان کرد: همانطور که در آثار علامه مجلسی آمده است کسی قادر به درک شخصیت وجودی صدیقه کبری که پاره تن پیامبر است نخواهد بود.

نماینده ولی فقه در استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از اسماء حضرت زهرا (س) طاهره بوده است، گفت: به معنای آن است که ایشان از تمام نقیصه ها عاری هستند وهیچ نقصانی ظاهری و باطنی در فاطمه زهرا (س) وجود ندارد.

وی افزود: در جوهره حضرت فاطمه زهرا (س) چیزی جز توحید و بندگی تام نیست و همانطور که علامه مجلسی در آثارش اشاره کرده همه در درک شخصیت حضرت زهرا (س) متحیر هستند.

آیت الله علما تصریح کرد: حضرت زهرا (س) را صدیقه می‌گویند چون مقام، اساس و ریشه  عصمت برگشت به صدیقه کبری (س) دارد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) را مبارکه  می‌گویند، به این معنا که منشأ تمام برکات تمام خیرات حضرت فاطمه زهرا (س) است.

منشا انقلاب اسلامی ایران حضرت زهرا(س) است

خطیب جمعه کرمانشاه، امام خمینی(ره) را فرزند حضرت فاطمه (س) دانست و گفت: ایشان منشا انقلابی بود که محاسبات و موازنه قدرت تمام عالم را به هم ریخت.

آیت الله علما مسئله هدایت را بالاترین برکت برشمرد و افزود: این مسئله در تمام شئون از اولاد فاطمه زهرا (س) است و تمام هدف ائمه معصومین مسئله هدایت بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه انقلاب اسلامی ایران را نیز از برکات حضرت زهرا (س) و فرزند خلف ایشان یعنی امام راحل دانست.

وی از جوانان خواست که اسماء ائمه معصومین و حضرت فاطمه زهرا (س) را بر فرزندانشان بگذارد چرا که این نامه ها همه پیام دارد و این در حالی است که نام های دیگر این پیامها را ندارد.

خطیب جمعه کرمانشاه سرمایه همه انسان‌ها را تقوا دانست و گفت: امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند خوش به حال کسی که تمام وجودش را تقوا پر کرده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: همه چیز به پایان می رسد  و تنها چیزی که حتی پس از مرگ نیز همراه ما خواهد بود همین تقواست.

وی اشاره‌ای به مناسبت های پیش رو داشت و گفت: ۲۹ دی ماه روز غزه است که غزه نماد مقاومت و پیروزی است. همچنین این روز مصادف با شهادت حضرت صدیقه کبری (س) و مصادف با با شهادت شیخ عباس قمی  است که اخلاص این مرد مورد اجماع همه است و باعث شده که امروز هر جا که می‌رویم مفاتیح الجنان وجود داشته باشد.

آیت الله علما افزود: همچنین این روز مصادف با ترور «حسنعلی منصور» نخست وزیر شاه، توسط شهید بخارایی عضو هیئت موتلفه اسلامی و فدائیان اسلام است و آن روز که این اتفاق افتاد کمر شاه و دستگاه پهلوی شکسته شد.

وی سوم بهمن را مصادف با تشکیل کمیته استقبال از امام دانست و گفت: مرحوم شهید مطهری و سایر بزرگان در دانشگاه تهران در حال انجام کارهای استقبال از امام بودند که بختیار جلوی کار را گرفت.

برپایی باشکوه نماز جمعه از برکات انقلاب است

خطیب جمعه کرمانشاه اشاره‌ای نیز به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران داشت و گفت: یکی از برکات انقلاب همین نماز جمعه است و اینکه امروز به این صورت باشکوه در سراسر کشور برگزار می شود، از برکات انقلاب است.

وی افزود: نماز جمعه خدمتگزار مردم است و به مردم امید می‌دهد و این امام جمعه ها بودند که جبهه ها را و پشت جبهه ها را مدیریت می‌کردند و خواسته ها و مطالبات مردم در همین نماز جمعه بیان و انجام می شود.

آیت الله علما یادآور شد: امام راحل می‌فرمایند «انقلاب اسلامی یک تحفه الهی بود که خداوند تبارک و تعالی از عالم بالا به ما هدیه فرستاد»، لذا انقلاب اسلامی ما در دنیا نظیر ندارد.

 وی افزود: گاهی تورم، گرانی، فشارها و سختی ها، مزاحمت ها و تحریم ها ممکن است آن لذت انقلاب را از انسان بگیرد اما توجه داشته باشید همانطور که امام راحل فرمود این انقلاب از عالم بالا به ما هدیه شده است.

ابرقدرت‌ها از کلمه ایران هراس دارند

آیت الله علما ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند انقلاب اسلامی نه یک حادثه منطقه ای یا حادثه تاریخی است بلکه یک حادثه عظیم دنیایی است و امروز تمام دنیا را فرا گرفته و ابرقدرت ها از کلمه اسلام هراس دارند.

وی با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری به انجمن های اسلامی در اروپا گفت: ایشان خطاب به دانشجویان عزیز این انجمنها می‌فرمایند «خدمت به پیشرفت دانش و فناوری جهان فی سبیل الله است».

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری دانشجویان اروپا و دانشجویان مسلمان دنیا را مورد خطاب قرار می دهد و پیوستن دانشجویان ایرانی در هر نقطه از جهان به حرکت پیشرفت و بی نیاز کردن کشور از بیگانگان جهاد فی سبیل الله است.

وی با تاکید بر اینکه امروز مسیر انقلاب و نظام مسیر ترقی و تعالی و شکوفایی اسلام است، گفت: توجه داشته باشید که مقام معظم رهبری همواره دنیا دانشجویان و دانشگاهیان را به انجام کار علمی و پیشرفت کشور توجه می دهد و آن جهاد فی سبیل الله است.

ایران ۹۰ حوزه علمی در دنیا را تسخیر کرده است

آیت الله علما با بیان اینکه ایران اسلامی بیش از ۹۰ حوزه علمی در دنیا را تسخیر کرده و در دنیا بی‌نظیر است، افزود: علیرغم تمام مشکلاتی که ما داشتیم هم اکنون غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصد را در کشور داریم و از این نظر جزو چند کشور اول دنیا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تورم گرانی و فشار نمی گذارد ما خیلی از مسائل را متوجه شویم اما ما احداث کننده بزرگترین و بلندترین سد بتنی در دنیا هستیم. همچنین امروزایران اولین تولید کننده داروی ام اس در دنیا است و در پیوند های پزشکی نیز در دنیا رتبه اول را دارد و امروز ما در دنیا حرف اول را می‌زنیم.

خطیب جمعه کرمانشاه اشاره ای نیز به بازداشت فاطمه هاشمی مجری شبکه پرس تی وی داشت و گفت: آمریکایی که دم از حقوق بشر می زند بی دلیل اقدام به بازداشت مجری شبکه پرس تی وی کرده و او را وادار به خوردن گوشت خوک و برداشتن حجابش می کند.

وی افزود: امروز ایران یک کشور مقتدر و توانمند و ایستاده در مقابل دشمن است و این موج اسلام هراسی که توسط دشمن راه افتاده برای مقابله با ایران است که ما باید به این موضوعات توجه داشته باشیم.

آیت الله علما اشاره به فرارسیدن دهه فجر نیز داشت و گفت: در این دهه مبارک آنها هایی که تریبونی در اختیار دارند باید یک مقایسه‌ای از وضعیت قبل از انقلاب و پس از انقلاب داشته باشند.

 

استان مازندران
 
دل بستن به اروپا در برجام یک امید واهی است/آمریکا فقط شعار دموکراسی را می‌دهد
 
در خطبه‌های نماز دشمن شکن جمعه شهرهای مازندران با اشاره به مشکلات مختلف جامعه اسلامی از مسئولان خواستند برای رفع این مشکلات و مقاومت در مقابل دشمنان ایستادگی و تلاش بیشتری صرف کنند.
 امروز آدینه ۲۸ دی ماه مردم شهرهای مازندران با وجود سرمای شدید هوا و بارش باران ممتد ضمن حضور در صفوف به‌هم فشرده نماز دشمن‌شکن جمعه بر ضرورت حمایت از آرمان‌های امام‌و شهدا در آستانه ۴۰سالگی انقلاب تاکیدو پای سخنرانی ائمه‌جمعه شهرستان‌ها نشستند.
       

تاکید پیامبر بر معرفت نسبت به زهرا(س)


حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه بابل اظهار کرد: بر اساس روایتی از پیامبر اسلام(ص) اهل بهشت کسانی هستند که گرما و سرما مانع از حضور دائم آن‌ها در نمازجمعه نمی‌شود و شما عزیزانی که در این هوای سرد و بارانی حضوری فعال در نمازجمعه دارید ان‌شاالله در زمره اهل بهشت هستید.
    
وی افزود: یکی از تاکیدات پیامبر گرامی اسلام(ص) معرفت امت اسلام نسبت به گوهر وجودی زهرای مرضیه بود، پیامبر(ص) فاطمه‌زهرا(س) را روح و قلب خود معرفی کرد.
   
امام‌جمعه بابل ضمن تسلیت شهادت زهرای مرضیه ادامه داد: کسی از درگاه زهرا(س) دست خالی بر نمی‌گردد، برپایی ایام عزای فاطمیه از افتخارات شیعه است که دیگران از آن برخوردار نیستند و ما باید از این ظرفیت بهره ببریم، همه مساجد، تکایا و حسینیه‌ها به هر نحو ممکن به ساحت زهرا(س) در ایام ۲۰ روزه دهه فاطمیه عرض ارادت کنند زیرا زهرای مرضیه به عزاداری ما نیاز ندارد ما نیازمندیم، استدعا دارم عموم جامعه نسبت به ایام فاطمیه حرمت نگه دارند.


این مسئول تصریح کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم، دشمن از مدت‌ها قبل با برنامه‌ریزی سعی داشت تا انقلاب ما به چهلمین سال خود نرسدو سال‌ها برنامه‌های متعددی را برای براندازی نظام ما طرح‌ریزی کرد.
   
روحانی گفت: اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا خود اذعان کرد که سنگین‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران برای سرنگونی نظام اسلامی ایجاد کرد و ترامپ هم اعتراف کرد که سخت‌ترین تحریم‌ها را اعمال کردند اما به لطف و عنایت خدا، مقاومت ملت و رهبری امام خامنه‌ای کمترین نتیجه را از این کارهای خود گرفتند.
    
پیوستگی مردم با ولایت رمز موفقیت انقلاب اسلامی ایران


وی اذعان کرد: یکی از عواملی که زمینه استمرار این موفقیت را برای انقلاب اسلامی فراهم کرد، پیوستگی مردم با ولایت بود و هست، باید عوامل استحکام و استمرار انقلاب اسلامی مورد بازخوانی قرار بگیرد، دولت خبیث آمریکا دور جدید فشار بر جمهوری اسلامی را کلید زد و این‌ها به دلیل شکست‌های متعدد خودشان در منطقه بود که انقلاب اسلامی را علت اصلی آن می‌دانستند.
  
وی ادامه داد: دو مساله امروز موجب نگرانی ما است و آن نفوذ دشمن، حضور عناصر نفوذی دشمن در داخل کشور و دیگری فراهم شده زمینه برای ترویج شایعات دشمن در کشور است.
   
خطیب‌‌جمعه بابل تاکید کرد: این روزها برخی در صدد تطهیر فضای مجازی هستند، بله فضای مجازی باید در خط مقدم نیروهای انقلاب باشد اما باید در این امر مراقبت کنیم، ایجاد شایعات مختلف مثل ورشکستگی فلان موسسه، فرار کردن فلانی و مسائلی از این دست موجب درگیر شدن افکار عمومی می‌شود، جنگ روانی از نظر دشمن بسیار اهمیت دارد زیرا به عقیده آن‌ها، هرچه دروغ عمیق‌تر باشد بهتر اثر می‌کند.
   
روحانی یادآور شد: سه شنبه گذشته بابت مرکز کشاورزی گاودشت توفیقی شد دیداری با نماینده ولی‌فقیه در وزارت کشاورزی داشتیم که شهرستان ما مرکز آن در حال فعالیت است، بر اساس اطلاعات افراد فعال در این مرکز در یک فصل زراعی ۳۰۰ تن از این زمین برداشت می‌شود.
   
وی افزود: اگر فردی نیت ساخت فرودگاه را دارد برود در جای دیگر این کار را انجام دهد در حالی که ما مناطق دیگر و زمین‌هایی داریم مثل فرودگاه احمدکلا، چرا تلاش‌ها برای احیای این فرودگاه انجام نمی‌شود، حضور ما در این مرکز و پیگیری‌ها موجب تماس و پیگیری نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی شد.
  
امام‌جمعه بابل در خصوص دیدار با وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در دیداری که با اسلامی وزیر راه و شهرسازی داشتیم در خصوص راه‌های پرخطر شهرستان، بابت کمربندی‌های بابل، جاده منطقه فیروزجاه به گلیا پیگیری‌های لازم انجام شد و صمیمانه از ایشان برای دستورات و نامه‌هایی که به مسؤولان ذی‌ربط زیر مجموعه برای تسریع در حل این مشکلات دادند، تقدیر می‌کنم.
   
روحانی گفت: در این ایام در روزهایی نزدیک به هم باران این رحمت‌الهی نازل شد و از خداوند می‌خواهیم که توفیق قدرشناسی از این نعمت الهی را به ما بدهد.
    

انقلاب اسلامی هدیه خداوند به مردم ایران


در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر امیرکلا حجت‌الاسلام عباس بابائیان با اشاره به ارزش و جایگاه بانوی نمونه اسلام زهرای مطهر اظهار کرد: فاطمه(س) تربیت‌یافته دست غیب‌و قدرت‌الهی، تربیت یافته‌رسول‌الله(ص) افتخار عالم وجود، افتخارخاندان وحی، اسوه تهذیب اخلاق، معجزه تاریخ بشریت، اسوه فقرا، زهد، عفاف و حقیقت باطن لیله‌القدر, همچون خورشیدی درخشنده بر تارک اسلام است.
   
وی افزود: انقلاب اسلامی نه یک حادثه منطقه‌ای که یک حادثه تاریخی، تحفه و هدیه از جانب خدای تبارک و تعالی به ملت ایران بود.
      
امام‌جمعه امیرکلا ادامه داد: مقاومت، وحدت و همبستگی بین اقشار جامعه، اتکای به اسلام و قرآن، ایمان، عشق و شهادت، تحقق استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، رمز تحقق، پیروزی و استواری شجره طیبه انقلاب اسلامی است.
                                                   

این مسئول یادآور شد: حضور مردم برای تحقق آرمان‌هاو سازندگی کشور، کمک به مسئولین در میدان مقابله با جنگ روانی دشمن، در تصمیم‌گیری‌های سیاسی، اقتصاد و پویایی اقتصاد مقاومتی، حضور در عرصه فرهنگ و حمایت علنی از نظام اسلامی، عرصه‌های زیبای خدمت مردم به انقلاب و صیانت از آرمان‌های انقلاب شناخته می‌شود.
    
حجت‌الاسلام بابائیان با بررسی هویت انقلاب اسلامی ایران گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران هویت انقلابی با مواردی همچون استکبارستیزی، استقلال طلبی، مقاومت و پیشرفت علمی به جهان معرفی شده و امروز شاهد هستیم ایران اسلامی اولین کشور پیوند دهنده نای و زیست مصنوعی، نخستین کشور تولید کننده داروهای گیاهی درمان روماتیسم، دومین کشور تولیدکننده بیودیزل، اولین تولیدکننده پودر استخوان، رتبه نخست پژوهش‌های هسته‌ای، دومین کشور در تولید داروی انعقاد خون، دومین کشور سازنده دریچه قلب و دومین کشور تولیدکننده داروی تزریقی ضدسرطان در جهان می‌باشد.
     
وی تاکید کرد: آنچه نگذاشت نظام ولایی ما همانند نظام ولایی پیامبر اکرم(ص) و نظام ولایی علی(ع) عمر کوتاهی داشته باشد و آن را چهل ساله ساخته است همین وابستگی فکری و عملی روزافزون ملت با ولی‌امر و محور نظام ولایی است که انقلاب را از گردنه‌های سخت و فتنه‌های بزرگ مانند(فتنه حزب خلق مسلمان)فتنه ملی‌گراهای بیگانه از اسلام, فتنه قائم مقام رهبری, فتنه سکولار های مستقل و فتنه ۷۸ و ۸۸ به سلامت عبور داد.
     
خطیب‌جمعه امیرکلا ضمن تحلیل عمرچهل ساله انقلاب اسلامی ایران راز موفقیت کشور در عبور از بحران‌ها و تحریم‌ها را برشمرد و اذعان داشت: راز موفقیت ملت ایران در شکست سناریوی تحریم دشمن در عواملی چون نقش رهبری معظم انقلاب در هدایت مسئولان، توکل به خدا و اتکا به عنایت الهی، باور به شعار «ما می‌توانیم»، بهره‌مندی منطقه از توان داخلی، جوان‌گرایی، کار جهادی و مدیریت انقلابی دانست.
     

در اوضاع نابسامان اقتصادی دولت تفرجگاه‌های خود را محدود کند


بابائیان با انتقاد از عملکرد دولت در اوضاع کنونی ادامه داد: دولت محترم به‌جای کاهش بودجه‌های فرهنگی، حقوق‌های نجومی، هتل و تفریحگاه‌های اقتصادی سازمان‌ها و ادارات دولتی را محدود کند و مبنای این کاهش نیز نگرشی است که معتقد است، حکومت چه کار به فرهنگ دارد، حکومت چه کار به بهشت رفتن مردم دارد؟
   
وی یادآور شد: در خصوص مسائلی مانند بلعیده‌شدن منابع کشور توسط شرکت‌های دولتی، عدم شفاف‌سازی یارانه‌های پنهان، عدم برخورد با حلقه مفسدان و رانت‌خواران، عدم برخورد با حقوق‌های نجومی، عدم برخورد جدی با ابر بدهکاران بانکی، امید بستن به تضمین جان کری، حفظ برجام به هر قیمتی، تعهددادن به fatf و سند ۲۰۳۰ و دیگر قضایا مسئولین محترم انقلابی عمل نکردند.
   
این مسئول اذعان کرد: به اذعان تحلیلگران غربی، روند تضعیف آمریکا آغاز گردیده و هرگز متوقف نخواهد شد، با رشد و بلوغ بیداری اسلامی الهام‌یافته از انقلاب اسلامی، دیگر آمریکا و غرب اجازه بازسازی چهره و جایگاه نامشروعشان را نخواهند یافت، انقلاب اسلامی با استقلال کامل، محوریت ثبات و حاکمیت کشورها در حال ترسیم منطقه بدون حضور شیطان بزرگ و غربی‌هاست.
   
حجت‌الاسلام بابائیان با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس، ضد مشارکت عمومی‌و مغایر با سیاست‌های کلی نظام، موجب کاهش مشارکت همگانی ، باعث تنش قومی،مذهبی و تبدیل مجلس آینده به مجلس قبیله‌ای و باعث تبدیل خانه ملت به خانه احزاب اشرافی خواهد شد.
    
وی با اشاره به تحرکات سیاسی مسئولان آمریکایی در منطقه اظهار کرد: اهداف سفر منطقه‌ای وزیرخارجه آمریکا برای فشار مضاعف به ایران جهت تغییر رفتار در منطقه، تهدید و محدود کردن فعالیت‌های نیروی قدس سپاه، تلاش برای تشویق آشوب‌و اعتراضات در داخل ایران و تاکید بر ادعای هزینه کردن پول در خارج از کشور به‌جای سرمایه‌گذاری در داخل است.
   
امام‌جمعه امیرکلا در پایان افزود: هدف از پروژه مشترک آمریکاو اروپا برای برگزاری همایش ضدایرانی در لهستان، تشدید سیاست ایرانی هراسی بود، نه آمریکا قابل اعتماد است نه اروپا و ایران هراسی به شاه بیت فعالیت‌های مشترک اروپا و آمریکا علیه ایران تبدیل شد.

 

دل بستن به اروپا در برجام یک امید واهی است

امام‌جمعه شهرستان جویبار نیز گفت: بارها رهبر معظم انقلاب به لبخند شیطانی آمریکا توصیه کرد ولی مسئولان ما هنوز دل به این برجام و اروپا بسته‌اند در حالی که دل بستن به اروپا یک امید واهی است.
 
حجت‌الاسلام محمدتقی نادعلیزاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان جویبار اظهار کرد: هر جا فتنه و جنگی در جهان رخ می‌دهد یک سر آن به آمریکا بر می‌گردد و به‌صورت یک ام الفساد درآمده است.


وی به بازداشت خبرنگار شبک پرس تی وی اشاره و عنوان کرد: خبرنگار تازه مسلمان شده این شبکه که برای عیادت برادر بیمار خود به آمریکا سفر کرد به جرم کار درایران و حمایت از مدافعان حرم وی را بازداشت می‌کنند و او را مورد بی‌احترامی و شکنجه قرار می‌دهند.

امام‌جمعه جویبار خاطرنشان کرد: آمریکا فقط یک بلندگوی حقوق بشر است درحالی که پشت این بلندگو جنایت کارترین و نقض کننده‌ترین افراد به این حقوق قرار دارند.

نادعلیزاده با اشاره به بدعهدی آمریکا و خروج آن از برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا از ابتدا با مکر و شیطنت بر روی میز مذاکره نشست و بارها رهبر معظم انقلاب به لبخند شیطانی آمریکا توصیه کرد ولی مسئولین ما هنوز دل به این برجام و اروپا بسته‌اند در حالی که دل بستن به اروپا یک امید واهی است.

وی افزود: باید به داشته‌ها و توانایی‌های داخلی امید داشته باشیم.

 

آمریکا فقط شعار دموکراسی را می‌دهد

امام جمعه میاندورود نیز گفت: شعار دموکراسی امریکا بلند است و مردم ایران می‌خواهند خودشان با رای خودشان سرنوشتشان را انتخاب کنند ولی می‌خواهند مانع اجرای آن شوند.
 
حجت‌الاسلام رضا محمدنسب با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با تسلیت این ایام، اظهار کرد: درسی که باید از ایام فاطمیه بگیرم این است که باید از حریم ولایت و امامت حمایت کنیم و مدافع آن باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دفاع از ولایت زن و مرد نمی‌شناسد، بیان کرد: اولین شهیده امامت و ولایت آن حضرت بودند.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه امروز یک عده در فضای مجازی برای جوانان شبه افکنی می‌کنند و ژست روشنفکری می‌گیرند و می‌گویند نباید سفارت امریکا را تسخیر می‌کردیم یا اینکه نباید مرگ بر امریکا بگوییم، خاطرنشان کرد: دشمنی با ایران اسلامی به‌دلیل گفتن این چیزها نیست.

محمدنسب تاکید کرد: ده‌ها کشور وجود دارند که نه دینی دارند نه مرگ بر امریکا می‌گویند ولی امریکا با آنها دشمنی دارد.

وی با بیان اینکه امریکا با کدام کشور دوستی خود را ادامه داده است که بخواهد با ایران اسلامی دوستی داشته باشد، تصریح کرد: افرادی که فضا را غبارآلود می‌کنند بدانند که در نهایت خودشان ضرر می‌کنند چون عصر ارتباطات است و مردم خیلی زود می‌فهمند.

محمدنسب گفت: کسانی که ایرانی هستند ولی در ایران زندگی نمی‌کنند، نه انقلابی و نه طرفدار انقلاب هستند می‌گویند که نقدهای این روشنفکرنماها درست و منطقی نیست.

خطیب جمعه میاندورود درباره علت دشمنی آمریکا، اظهار کرد: ماهیت استقلال طلبانه و ضد استکباری و پایبندی ملت ایران، پیشرفت و بالندگی انقلاب اسلامی و از دست دادن لقمه چرب و نرم از دلایل دشمنی امریکا است.

محمدنسب در پایان گفت: شعار دموکراسی امریکا بلند است و مردم ایران می‌خواهند خودشان با رای خودشان سرنوشتشان را انتخاب کنند ولی می‌خواهند مانع اجرای آن شوند.

 

استان خراسان شمالی

بازداشت مجری شبکه پرس تی وی تناقض آشکار در رفتار مدعیان آزادی بیان است/نسل امروز باید به افتخارات ۴۰ ساله انقلاب وصل شود

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در نماز عبادی و سیاسی جمعه در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد اظهار کرد: انقلاب اسلامی هدیه ای آسمانی و تحولی خدایی است و جان مایه آن معنویت است که با هیچ معیاری قابل مقایسه نیست فهم غربی ها در حد درک انقلاب اسلامی نیست.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: هدف مردم ایران از انقلاب اسلامی حاکمیت قرآن بر جامعه بود که می توان گفت مهمترین دست آورد این انقلاب نیز مورد مذکور بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تاکید کرد: چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را با افتخار به گذشته و امید به آینده، جشن خواهیم گرفت.

 ویدر ادامه با اشاره به قرار گرفتن در ایام فاطمیه و آغاز مراسم های فاطمه اول در استان، گفت: انقلاب اسلامی محمدی، علوی و فاطمی است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی به ویژگی های بسیار حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و افزود: این بانوی بزرگ مدافعی تمام قد از حرم و حریم ولایت و اهل بیت بود که در خط مقدم مبارزه کرد و با فریادهای رسا جامعه خواب آلود زمان را بیداری بخشید و بصیرت داد.

وی به نشست 11 تن از استانداران که روز گذشته انجام شد نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد: این اتفاق تجربه خوبی برای استان باشد و توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر استان را رقم بزند.

 

بازداشت مجری شبکه پرس تی وی تناقض آشکار در رفتار مدعیان آزادی بیان است

 

به گزارش عصر اترک از شیروان، حجت الاسلام کوثری امام جمعه شیروان در خطبه این هفته نماز جمعه شیروان نظم و انظباط را نشانه جامعه ایمانی و تکامل یافتگی آن برشمرد.

وی با ذکر آیات و روایات گفت: تقوا و نظم دو توصیه مهم حضرت علی (ع) به همگان است و خداوند سخت ترین مجازات را برای برهم زنندگان نظم اجتماعی مقرر نموده اند.

امام جمعه شیروان در ادامه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهارکرد: ایشان الگوی معنویت ، حجاب و عفاف ، سخاوت و ایثار و مبارزه سیاسی در دفاع از حریم ولایت و گرمابخش کانون خانواده و در همسرداری و تربیت فرزندان و مردم دوستی و عبادت است.

حجت الاسلام کوثری تاکید کرد: جامعه امروز اگر از این الگوی الهی که تمام خوبی ها در او جمع است پیروی نماید سعادت دنیا و آخرت شامل حالش خواهد شد.

وی با گرامیداشت روز غزه پیروزی مردم فلسطین در جنگ ها را نماد مقاومت برشمرد و در پایان بازداشت مجری شبکه پرس تی وی را تناقض آشکار مدعیان دروغین آزادی بیان و آنرا نشانه افول و ضعف آمریکا برشمرد.

 

دشمن به دنبال خدشه زدن به جایگاه ولایت است
 

به گزارش عصراترک،امام جمعه جاجرم در خطبه های این هفته ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) ابراز داشت: مهمترین دغدغه حضرت فاطمه این بود که مبادا امت و ولایت را تنها بگذارند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که جایگاه ولایت را خدشه دار کند گفت: این ملت فاطمی به تمام مستکبران اعلام می کند که تا زمانی که زنده ایم پشتیبان ولایت خواهیم بود و مستکبرین عالم را شکست خواهیم داد.

 حجت الاسلام موسوی با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی افزود: دشمن بارها اعلام کرد که نخواهیم گذاشت ملت ایران چهلمین سالگرد را جشن بگیرد اما کور خوانده است.

 وی دستاورد انقلاب اسلامی را برشمرد و گفت: الحمدالله پیشرفت های بسیار خوبی داشتیم مسئولین باید تلاششان را بیشتر کنند تا باقی مشکلات کشور حل شود.

 

استان یزد

نخبگان جامعه چهره واقعی ضدانقلاب را به مردم بشناسانند/ایران؛ ابرقدرت خلاق و تمدن جهانی

ائمه جمعه استان یزد  معرفی دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی، برخورد با گران فروشی، لزوم مقابله با چه هرهای ضد انقلاب را مهم ترین محور خطبه های نماز جمعه این هفته خود قرار دادند.

امام چمعه یزد:برخی به‌جای کمک به مردم همچنان به گرانی‌ها دامن می‌زنند

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه اطاعت خداوند و دوری از گناه درگرو تقوای الهی است، اظهار داشت: ضایع کردن نعمت الهی کفران نعمت است و انسان بایستی در برابر نعمت‌های الهی شکر زبانی، شکر قلبی و شکر عملی به عمل آورد؛ چنانچه شکر زبانی به این معناست که شکر خداوند به زبان آورده شود و شکر قلبی به معنای این است که محبت انسان نسبت به خداوند بیشتر شود و همچنین شکر عملی به این معناست که مطیع امر خداوند باشیم و اطاعت ما نسبت به خداوند بیشتر شود و عملکرد ما مورد رضایت خداوند قرار گیرد.

آیت الله ناصری‌یزدی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، تصریح کرد: دشمن در این شرایط کنونی تمام قوای خود را به کار گرفته تا ملت ایران را از پای دربیاورد و درصدد است تا مردم کشورمان را ازلحاظ معیشتی مورد آزار قرار دهد تا مردم را از دین زده کند؛ لذا درصورتی‌که هر یک از ما به فکر دیگری باشیم، قطعاً دشمنان هیچ کاری نمی‌توانند از پیش ببرند.

امام‌جمعه یزد با تأکید بر اینکه متأسفانه در این شرایط اقتصادی برخی به‌جای کمک به مردم، به گرانی‌ها دامن می‌زنند، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی متأسفانه برخی در جامعه ما اقدام به گران‌فروشی و احتکار می‌کنند و ضروری است که مسئولان هرچه بیشتر نسبت به برخورد با این اقدامات تلاش کنند و از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

وی بیان داشت: دشمن در طول ۴۰ سال انقلاب تمام همت خود را برای دور کردن مردم از عزت و انقلاب به کار بسته است؛ اما خوشبختانه ملت ما در این برهه از زمان این عزت را کسب کرده که دشمنان با تمام توان برای نابودی آن تلاش کنند.

 

امام‌جمعه مهریز: نخبگان جامعه چهره واقعی ضدانقلاب را به مردم بشناسانند

امام‌جمعه مهریز بابیان این‌که مردم زمانه حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) دودسته بودند تأکید کرد: عده‌ای نمی‌دانستند حق با کیست وعده‌ای می‌دانستند اما شهامت بازگو کردن آن را نداشتند؛ اما حضرت زهرا (س) با خطبه‌ای کوبنده و رسا و با شجاعتی که از پیغمبر به ارث برده بود؛ ماهیت کینه‌توزانه آنان را افشا کرد و ریشه‌های فاسد علیه حضرت علی (ع) که جز به‌حق حرف نمی‌زد و عمل نمی‌کرد را به مردم شناساند.

محی‌الدینی اشاره به وضعیت سیاسی امروز کشور کرد و گفت: امروز نیز عده‌ای می‌گویند ما پیرو امام و انقلابی هستیم و در زمان گذشته با امام بوده‌ایم؛ اما رفتار و نطق‌های آنان نشان می‌دهد که از روز اول نیز با امام هم‌عقیده نبودند و با آرمان‌های انقلاب دشمنی داشتند و نمی‌خواستند این انقلاب به شکوفایی برسد و در طول چند دهه گذشته هر جا که قدرت و نفوذ داشته‌اند، ضربه‌هایی به پیکر این انقلاب و نظام وارد کرده‌اند.

وی افزود: نخبگان باید بصیرت افزایی کنند. اگر حضرت زهرا (س) ماجرای پشت پرده قیفه را برای مردم برملا نمی‌کرد و غربت مظلومیت امام زمان خود، حضرت علی (ع) را فریاد نمی‌زد یا حضرت زینب (س) که از سلاله پاک او بود اگر چهره واقعی و خوی جنایتکار و فاسد یزید را در مورد واقعه کربلا برای تاریخ افشا نمی‌کرد، امروز کسی به حقانیت وجود مبارک امیرالمؤمنین (ع) و حضرت سید الشهداء (ع) ایمان نداشت. باید در جامعه، مرز حق و باطل، انقلابی و ضدانقلاب مشخص شود و چهره نفاق و فساد در نظر مردم رسوا و بی اعتبار گردد.

امام‌جمعه مهریز با انتقاد از اهمال برخی از مسئولین و حل نشدن موضوع گرانی ها خاطرنشان کرد: هیچ نظارتی بر کار اصناف انجام نمی‌شود. اجناس در شهر نه باقیمتی واحد که باقیمت‌های مختلف به فروش می‌رسد. مسئولین مسئولیت دارند باید بر خریدوفروش و بازار نظارت داشته باشند.

امام جمعه ابرکوه:ایران ابرقدرت و پرچم‌دار اخلاق و تمدن جهانی است

حجت‌الاسلام حسینی گفت: خروجی این پیام که زمینه‌ساز پیشرفت علمی کشور است، این است که باید تلاش کرد تا شبکه ذهنی جوانان غربی که تحت نفوذ و سیطره جریان رسانه‌ای غرب هستند، با بافته‌های اسلام هراسانه تبلیغات شیاطین آمریکایی- عربی عجین نشود و اسلام را مترادف با تروریست ندانند.

وی افزود : معنای دیگر این پیام این است که در چشم‌انداز ۵۰ ساله ایران اسلامی به‌عنوان یک ابرقدرت معنوی و پرچم‌دار اخلاق و تمدن جهانی بال‌وپر خواهد گشود، که نه‌فقط نوید آزادی و رهایی از سلطه ظلم و غول‌های سرمایه‌داری جهان، برای ملت‌های مسلمان بلکه ملت‌های غربی دارد.
حسینی، به فرارسیدن ماه بهمن‌ماه قیام، آتش، خون و چهل‌سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : انقلابی که تجلی‌بخش توحید ربوبی شد و رهبری نظام ولایی و حاکمیت تشریعی الهی را با نابودی رژیم ۲۵۰۰ ساله ستم‌شاهی و طاغوتی محقق ساخت.


وی بیان کرد : انقلابی که جامعه مرده و سلطه‌پذیر را به نفخه قیام روح‌الله، روح داد و حضور بصیرانه و آگاهانه مردم به رهبری رهبر فرزانه درصحنه‌های مختلف رمز ماندگاری و شکوفایی آن شد. امروز ایران و ایرانی به خود می‌بالد که به برکت انقلاب؛ دستاوردها و پیشرفت‌هایی به دست آورد که در منطقه خاورمیانه و جهان مطرح شد.

امام‌جمعه ابرکوه، برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی را به شرح زیر عنوان کرد: سرعت پیشرفت علم در کشورش ۱۱ برابر دنیا؛ دومین کشور دارنده تکنولوژی بیودیزل، هشتمین تولیدکننده اورانیوم ۲۰ درصدی و قدرت هسته‌ای، دومین تولیدکننده هواپیماهای استراتژیک خورشیدی، تنها تولیدکننده پرینتر سه‌بعدی میکروسکوپی، تنها تولیدکننده اینترنت چشمی ایمپلنت چشمی، نخستین تولیدکننده پودر استخوان، سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق، سومین دارنده فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی، اولین تولیدکننده داروی گیاهی برای روماتیسم، اولین دارنده دانش ساخت پروتز عصبی، نخستین پیونددهنده و زیست مصنوعی، دومین درمان تالاسمی با پیوند مغز استخوان، چهارمین تولیدکننده داروهای بیوتکنولوژیک و یکی از هشت کشور فضایی جهان است.

 

استان کرمان 

انقلاب ایران مبتنی بر مکتب زهرایی و حسینی به پیروزی رسیده است/صبوری مردم مهمترین دستاورد انقلاب است

آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

امام جمعه کرمان:انقلاب ایران مبتنی بر مکتب زهرایی و حسینی به پیروزی رسیده/دشمنی آمریکا عمیق و ریشه دار است

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام گفت:خداوند صفات بزرگی دارد و یکی از آنها قدرت مطلق خداوندی است که در قیامت شاهد آن هستیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه اعمال و رفتار ما میزان سنجش اعمال ما در قیامت است، عنوان کرد: هر چه رفتار و اعمال ما به رفتار و اعمال پیامبر اسلام(ص) نزدیک‌تر شود در قیامت کار بر ما ساده‌تر می شود.

امام جمعه شهر کرمان با بیان اینکه از اسلام باید با تمامیت دفاع کرد، گفت:باید از استکبار و استعمار بیزاری بجوییم.

وی با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) قرار داریم،بیان کرد: زندگی ایشان الگوی هر مرد و زن مسلمانی است؛ حضرت زهرا(س) از ترور شخصیت امام علی علیه السلام جلوگیری کرد که این مسئله نشانه صداقت انجام ماموریت حضرت زهرا(س)، شهادت آن حضرت در مسیر ولایت است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) سیاست دینی به معنای واقعی کلمه را اجرا کرد، ادامه داد:انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر مکتب زهرایی و حسینی به پیروزی رسیده است.

این مقام مسئول افزود:چهل سال قبل در این روزها تشکیل کمیته استقبال از امام(ره) را داشتیم و امامی به کشور آمد که دست طاغوت و استکبار را از کشور برای همیشه قطع کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد:برخی گمان می کنند با مذاکره دشمنی آمریکا با ما تمام می‌شود اما باید بدانند که دشمنی آمریکا یک دشمنی عمیق و ریشه‌دار است.

امام جمعه شهر کرمان با بیان اینکه آمریکا حتی به کشورهایی که تابع آن هستند ظلم می‌کند، ابراز کرد:آمریکا صرفا به دنبال منافع خودش است و با این نگاه با هر چه که بر سر راه آنها باشد مخالفت می‌کنند گفت: آمریکا خوی برتری جویی و استکباری دارد و همه را تحت سلطه خودش می‌خواهد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در پایان خاطر نشان کرد:دشمنی آمریکا در جبهه حق و باطل است و با ما وارد یک جنگ ترکیبی اقتصادی، نرم و روانی تمام عیار شده است و سفر وزیر خارجه آمریکا به اروپا برای ایران هراسی است و در دنیا سیاست ایران هراسی را دنبال می‌کند.

امام جمعه موقت ریگان:لزومی ندارد در معدن ظفتک افراد بازنشته بکار گرفته شوند/طلب صلح از گرگ کردن اشتباه و خطا است

حجت الاسلام مسلم طالبی فرد امروز در خطبه های نماز جمعه ریگان اظهار داشت:عزاداری ها و سوگواری ها در ایام فاطمیه به نحو احسنت انجام شود و حفظ حرمت صورت بگیرد،در ایام فاطمیه بزرگان و ریش سفیدان هر طایفه توجه داشته باشند در این ایام مراسم جشن و شادی برگزار نشود.

امام جمعه موقت ریگان ادامه داد:شایسته نیست که مراسم عروسی و آغاز یک زندگی مشترک از زمان عزای اهل بیت شروع شود.جشنی که با آغاز عزای اهل بیت شروع شود خیری در آن نیست.

وی اشاره داشت به راه اندازی معدن ظفتک ریگان و تصریح داشت: سعی شود در استخدام نیرو در این معدن از مردم خود ظفتک و  ریگان مورد استفاده قرار بگیرد نه اینکه نیرو از شهرهای دیگر آورده شود.افرادی که بازنشست شده اند لزومی ندارد در معدن ظفتک بکار گرفته شوند و باید از جوان های بیکار و مستعد که میگویند ما کار نداریم استفاده شود و به آنها میدان داد تا خودشان را نشان دهند.

طالبی فرد بیان داشت:ایام باشکوه دهه فجر و پیروزی انقلاب را باید گرامی داشت و باید دشمن بداند این مردم هنوز پای انقلاب هستند.در این ایام توجه بیشتری به محرومین بشود تا مردم به کمال رسیدن انقلابشان را حس کنند و بفهمند انقلاب به کمال رسیده است.

این مقام مسئول تصریح داشت:معنا ندارد که برخی وزرای دولت اسلامی فاصله  طبقاتی بین خود و مردم را چنان زیاد کرده اند که برخی با یارانه زندگی خود را سپری می کنند و اما آنها ۵۰میلیون حقوق می گیرند،این در شان نظام جمهوری اسلامی نیست،معناندارد برخی ها چنین خرج های گزافی را داشته باشند.

وی در ادامه عنوان کرد:زیبنده انقلاب اسلامی نیست که برخی مدیران با حقوق نجومی زندگی می کنند اما یک خانواده شرمنده ۵ هزارتومن پول برای بچه اش باشد،چه فرقی است بین فرزندان این مردم با برخی فرزندان بی خاصیت مسولئین که باید در آمریکا و اروپا در رفاه کامل زندگی کنند.

امام جمعه موقت ریگان در ادامه افزود:برخی ها عمدا کار نمی کنند و بودجه را کم می کنند تا صدای مردم در بیاید.رهبری چندین سال است که شعار سال را اقتصاد مقاومتی قرار میدهند زشت است برای مسولین که رهبر این نظام بگوید من از مشکلات معیشتی مردم و آن جوانی که دست خالی به خانه اش میرود و شرمنده است من بیشتر شرمنده ام، مردم باید بصیرت داشته باشند باید کم کاری ها و مسببین کم کاری ها را بشناسند.

طالبی افزود:در چهل سالگی انقلاب باید با افرادی که کم کاری می کنند و کارنمی کنند باید بازخواست شوند و سوال کرد که چه کردید با این انقلاب و نظام و خون شهدا.مگر شهدا رفتند کشته شدند تا برخی مسئولین بنشینند حکومت کنند و پاسخگوی ملت و مردم نباشند؟ آمریکا قابل صحبت کردن نیست،طلب صلح از گرگ کردن اشتباه و خطا است،میخواهد برجام باشد یا fatf هیچ فرقی نمیکند.

وی ادامه داد:آمریکایی که یک خانم خبرنگار مسلمان را بازداشت کند که چرا حرف زدی معلوم است که نمی شود با آن صحبت کرد،باید به جوانان خودمان اعتماد کنیم و به آنها بها بدهیم و چشم امیدمان را از غرب برداریم.

امام جمعه موقت ریگان افزود:بعضی ها می گویند چرا انتقاد می کنید ما احتیاج به وحدت داریم من در جواب آنها می گویم بله وحدت لازم است و باید باشد اما وحدتی که همه سکوت کنند و حرف نزنند تا حقوق نجومی بگیران بیشتر شود و آنها گستاخ تر شوند و مستضعفین فقیرتر شوند این اسمش وحدت نیست خیانت است، خیانت است به این نظام و انقلاب و خون شهدا.

امام جمعه رفسنجان:صبوری مردم مهمترین دستاورد انقلاب است

حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و اصلاح ذات البین با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: برپایی جلسات عزای ایشان بسیار قیمت دارد و دل اهل بیت عصمت و طهارت خشنود می شود ، شایسته است از منبرهای این ایام نهایت استفاده صورت گیرد.

رمضانی پور با اشاره به حوادث بهمن سال 57 و زمینه سازی برای پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: کشور در سال 57 غرق در تظاهرات و اعتراض بود آمریکایی ها و انگلیسی ها مرتب دست و پا می زدند که رژیم شاه خائن را حفظ کنند اما کاری نتوانستند از پیش ببرند، چون اراده خداوند اینطور بود که شما مردم پیروزی شوید و نظام و انقلاب اسلامی به چهل سالگی رسیده است .

خطیب جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: مسئولان عزیزمان در دولت، مجلس، دستگاه قضا ،نیروهای نظامی و انتظامی و ارتش همه بدانند مهمترین دستاورد این انقلاب و نظام صبوری مردم است ، این معنا را رهبر انقلاب باور دارند و یک روزی ممکن است کاسه صبر آنان لبریز کند هرچند این مردم موقعیت شناس و قدرشناس هستند .

رمضانی پور تصریح کرد: آنطور که کشاورزان مطرح می کنند از وضع موجود ناراحت هستند ، مسئولان وعده می دهند اما به وعده هایشان عمل نمی کنند، نماینده محترم تلاش کردند برای استمهال و تسهیلات دادن اما برخی سیستم ها عمل نمی کنند کشاورزان ما ناراحت است اما موقعیت شناس هستند که در این وضعیت تجمع نکنند این صبوری مردم را می رساند.

وی خاطر نشان کرد: صبر مردم دلیل بر این نیست که نسبت به عملکرد مسئولان ما ناراضی نباشند ، من خواهش می کنم هر زمانی که می دانید می توانید و عمل کنید، قول دهید و حرف بزنید.

رمضانی پور ادامه داد: حتی در لوایح بودجه که دولت به مجلس تقدیم می کند انچه را اجرایی هست بفرمایید، 40 هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش برای کارخانجات و تولید کنندگان برای کی و چه زمانی است شش ماه دیگر، یک سال دیگر پس از مرگ سهراب ؟

وی ادامه داد: کارفرماها الان دست و پا می زنند کارگرشان را نمی توانند اداره کنند و انها را به تعطیلی اجباری میفرستند بعد شما می گویید برای سال آینده درنظر گرفتید چرا امسال در نظر نگرفتید ؛چرا دولت از حقوق های خودش نمی زند تا لااقل این مردم که با 800 هزار تومان زندگی می کنند از یک لقمه نان نیافتند؟

خطیب جمعه رفسنجان گفت: شما می خواهید یک عده ولو 5 درصد باشند را در کشور راضی نگه دارید شما درصد بالایی از جامعه را رها می کنید هیچ کس بدخواه شما نیست همه ما دلمان می خواهد این دولت موفق شود این مجلس بتواند کارساز و به موقع عمل کند.

رمضانی پور بیان داشت: این انقلاب چهل سالگی اش را خواهد دید، انشالله با همت همین مردم و نسل های آینده این انقلاب را به صاحب اصلی اش خواهیم رساند اما عملکرد شما در تاریخ ثبت می شود که شما چه اقدامی را نسبت به مردم داشتید.

خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به برگزاری کنگره 6500 شهید استان کرمان در اسفندماه بیان داشت: یک هفتم شهدای استان در رفسنجان و انار است ، یادواره 950 شهید در 11 بهمن ماه جاری برگزار می شود، خاطرات 950 شهید شهرستان رفسنجان در قالب 6 جلد کتاب تذکره الشهدا به چاپ می رسد همه کمک کنند به ویژه خانواده های معزز شهدادر ثبت خاطره ها که مسئولان هم قدم گذاشتند برای این اقدام.

رمضانی پور در ادامه به تصویب لایحه استانی شدن انتخابات در مجلس اشاره کرد و گفت: استانی شدن انتخابات مجلس ضررهایی زیادی دارد هم برای کشور ، هم مردم و هم نمایندگان اما برخی مجلسی ها کلیات این طرح تصویب کردند ، چه منافعی نصیب شما می شود ، با اجرایی شدن این طرح برخی شهرها بدون وکیل می شوند و از طرفی نماینده ای که قدرت مالی زیادی نداشته باشد نمی تواند رای بیاورد.

وی خاطر نشان کرد: مجلس کاری نکند که بعدا پشیمان شود ، مجلس پخته عمل کند برای لوایح وقت بگذارند بعد تصویب کنند، نه ظرف 20 دقیقه برجام را تصویب کنند و به ان افتخار هم بکنند و یا لوایح چهارگانه اف ای تی اف و امثال اینها . چرا می خواهید همه اینها را بفروشید مجلس به کجا می رود ، مجلسی ها هوشمندانه عمل کنید ، به قوانین بپردازند و برای آنها وقت بگذارید و بعد عمل کنید.

رمضانی پور گفت: این دولت مامور است که لوایح چهارگانه FATF را به هر شکل شده مصوبه اش را بگیرد و اقدام کند؛ اینقدر خوش خدمتی به اروپایی ها و کشورهای غربی نمی خواهد بکنید به فکر نجات کشور خودتان باشید.

امام جمعه رفسنجان ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه موقت شهرستان و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: ایشان عمر خودشان را در کارهای تبلیغی، فرهنگی و موعظه صرف نمودند و ادامه می دهند و امروز به مقام بازنشستگی نائل شدند ایشان عضو موثر فرهنگی و تبلیغی در شهر خواهند ماند.

وی همچنین از تلاش های حسین صفری رئیس سابق دفتر شورای نگهبان در رفسنجان تقدیر کرد و گفت: ایشان بیش از 20 سال تلاش کردند و این مقام را سپردند به آزاده جانباز و فرهنگی فرهیخته آقای حسینی نسب که تنها 22 سال خدمت کردند ، این جایگاه ولایت و امامت است باید در صحنه باشیم و به نظام و انقلاب کمک کنیم.

استان اردبیل

تاکید بر رساندن انتخابات به طراز انقلاب اسلامی/  طرح اموری مثل استانی بودن انتخابات به جای مطالب مهم جای تاسف دارد

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل اظهار کرد: دولت محترم اعلام کرده که لایحه جامع انتخابات تا دو هفته آینده به مجلس ارائه خواهد شد و به همین مناسبت شایسته است همه نخبگان و کارشناسان در آسیب‌شناسی انتخابات و رساندن آن به طراز انقلاب اسلامی تلاش نمایند.

وی افزود: به همین جهت لازم است در خطبه‌ها مطالبی از سر خیرخواهی در خصوص انتخابات بیان شود؛ در وهله اول باید توجه داشت یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی، حضور مردم در عرصه‌های حساس تصمیم‌گیری برای مدیریت کشور از طریق انتخابات است. تمام رده‌های مدیریتی کشور یا با واسطه و یا بدون واسطه توسط مردم انتخاب می‌شوند.

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: بزرگترین اکرام برای یک ملت این است که زمینه‌ای فراهم شود که خود ملت برای خود و برای کشور خود و سرنوشت خود تصمیم بگیرد و هیچ اهانتی برای یک ملت بالاتر از این نیست که به آنها گفته شود شما عُرضه تصمیم‌گیری برای کشور و سرنوشت خود ندارید و باید دیگران برای شما تصمیم بگیرند یعنی احتیاج به قیّم دارید. تمام کشورهای فاقد انتخابات، عملاً همین سخن را به ملت خود دارند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، بیان داشت: قبل از انقلاب اسلامی، دربار، ساواک و اشرف اقدام به انتخاب نماینده می‌کردند. اشرف سه چیز داشت: وکالت فروشی، سفارت فروشی و وزارت فروشی و این سرشکستگی بزرگی برای ما بود که تعیین سرنوشت ما به دست رذل‌ترین انسان‌ها افتاده بود.

وی ادامه داد: از طرفی انتخابات کشور ما بر خلاف بسیاری از کشورها مهندسی شده نیست، انتخابات ما جدا و به معنای واقعی انتخابات است؛ یعنی نتیجه واقعا و کاملا پیش‌بینی شده نیست. گاهی می‌بینیم که با انتخابات رئیس مجلس خبرگان کنار گذاشته می‌شود.

عربستان کشوری بی قانون است

خطیب جمعه اردبیل گفت: در بعضی از کشورها اصلا انتخاباتی وجود ندارد مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس. از وزیر خارجه عربستان پرسیدند شما می‌گویید برای برقراری دموکراسی و دفاع از دموکراسی به سوریه آمده‌اید پس چرا این دموکراسی را برای کشور خودتان نمی‌خواهید؟ جواب داد: خاندان آل سعود خاندان برگزیده است و انتخابات درباره آنها معنی ندارد!

وی افزود: عربستان قانون اساسی هم ندارد و کشوری بی‌قانون است و می‌گوید قانون اساسی ما قرآن است. در حالی‌که قرآن اولا به کلیات وارد شده است و ثانیا نوع قرائت از قرآن باید مشخص باشد، ثالثا این دولت نامیمون امهات آیات قرآن را زیرپای خود گذاشته است.

اراده و تشخیص ملت ایران اسلامی فصل الخطاب است

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: در بعضی دیگر از کشورها انتخابات وجود دارد ولی کاملا مهندسی شده است و لذا در پارلمان آنها حتی یک نماینده مخالف دولت هم وجود ندارد!و بعضی از دولت‌ها با اینکه انتخابات ظاهری دارد با این حال قانون اساسی را تغییر می‌دهند و خود را رئیس مادام‌العمر می‌کنند در عین حال از انتخابات هم صحبت می‌کنند.

وی افزود: در کشور ما بر خلاف آنها فصل‌الخطاب اراده و تشخیص مردم است و این از برکات بزرگ انقلاب اسلامی است.

انتخابات باید بتواند نخبه‌ها را در راس قرار دهد

وی ادامه داد: ما به برکت انقلاب اسلامی از مرحله نداشتن انتخابات گذشته‌ایم و حالا وظیفه بزرگ ما این است که کاری کنیم که نخبگان از طریق انتخابات بالا بیایند و الا دموکراسی ما با دموکراسی غربی‌ها هیچ تفاوتی نخواهد داشت. لازم است تدبیری اندیشیده شود که علاوه بر سلامتی انتخابات، مجلس واقعا عصاره فضائل ملت باشد، در این خصوص پنج مطلب مهم باید در طرح جامع انتخابات لحاظ شود و الا انتخابات در طراز انقلاب اسلامی نخواهد بود و جای تاسف است که به جای مطالب مهم و خطیر، اموری مثل استانی بودن انتخابات مطرح می‌گردد.

لایحه انتخابات باید حق دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران را ممنوع کند

مطلب اول و اساسی این است که در لایحه باید آورده شود که نماینده حق عزل و نصب و حق دخالت در عزل و نصب مدیران را نداشته باشد، علت این اشتراط این است که؛ اولا مدیریت، حساس‌ترین موضوع در شکست و عقب ماندگی و پیشرفت کشور است. هر کشوری به جایی رسیده با مدیریت موفق رسیده است و هر کشوری نفله و تباه شده قطعا با مدیران نالایق به آنجا رسیده است.

وی ادامه داد: ثانیا با امکان دخالت نماینده در عزل و نصب‌ها جریان عظیم چاپلوسی و تملق و بردگی به راه می‌افتد. متملقین به ستاد می‌آیند تا شاید در آینده به نوایی برسند و ثالثا معاملات بزرگی صورت می‌گیرد. از حالا فرماندار، بخشدار، رئیس دانشگاه و ... تعیین می‌شود. در یکی از شهرها از کاندیدایی سؤال شد که چگونه با این رقبا امید به پیروزی دارید؟ اظهار داشت؛ به هریک از آنها سمتی داده‌ام!

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، تصریح کرد: نماینده باید از هرگونه دخالت در عزل و نصب مدیران محروم و صرفا به کار قانون‌گذاری و نظارت مشغول شود. بازبودن دست نماینده در عزل و نصب مدیران هم شایسته سالاری را به هم می‌زند، هم انگیزه برای تلاش صحیح جهت ارتقا را از بین می‌برد، هم باعث پرورش انسان‌های متملق و چاپلوس و دو رو و بلکه چند رو می‌گردد، هم بیت المال در مسیر شخصی مصرف می‌گردد، نماینده دین خود را از جیب مردم ادا می‌کند و هم ظلم بزرگی در حق مردم صورت می‌گیرد.

عاملی بیان داشت:حق دخالت در عزل و نصب یک نوع قدرت است و قدرت همیشه فساد می‌آورد مگر اینکه انسان، ساخته و پرداخته باشد و آن فقط در اوحدی من الناس محقق می‌گردد.

لزوم تلاش نمایندگان و مسؤولان استانی در خصوص شهرستان شدن برخی شهرها

وی در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: سخنگوی وزارت کشور اعلام کرده لایحه تقسیمات کشوری تقدیم دولت شد و در آن بیست پیشنهاد برای تاسیس شهر، بخش و شهرستان جدید به هیات دولت ارائه شده است. من از نمایندگان و از مدیریت ارشد استان می خواهم از حق استان در این خصوص دفاع کنند تعدادی از شهرهای ما قطعا قابلیت تبدیل شدن به شهرستان را دارند مانند اصلاندوز، هشجین، جعفرآباد، انگوت، رضی، هیر و آبی بیگلو.

19ژانویه نقطع عطفی در تاریخ ایران و جمهوری آذربایجان است

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه‌ها به مناسبت روز جهانی مسلمانان آذری اظهار داشت:19 ژانویه نقطه عطفی در تاریخ ایران و جمهوری آذربایجان است در چنین روزی اهالی مسلمان آذربایجان با اظهار تعلق به وطن مادری و تاریخی و به هویت دینی خود سیم خاردارها را شکسته و با اشک شوق پا به خاک پاک ایران اسلامی گذاشتند و ثابت کردند حتی تبلیغات دویست ساله ابرقدرت‌ها در اصل و اساس آنها تاثیرگذار نیست.

 امام جمعه بیله سوار : معصومیت حضرت زهرا (س) در تاریخ جهان اسلام بی نظیر است / مشکلات گل آلود بودن خیابان های بیله سوار برطرف شود

حجت الاسلام اصغر جدائی امام جمعه بیله سوار در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) عنوان کرد: یک شنبه سالروز شهادت سیده نساء عالمیان ، بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) است که ان شاءالله در عصر روز شنبه که شب شهادت حضرتش می باشد مجلس عزای عظیمی برگزار خواهد شد، حضرت زهرا در عظمت و بزرگی نسب خانوادگی شهره جهانی دارد، خانواده ای نمیتوان یافت که ماننده حضرت زهرا(س) که پدر معصوم ، همسر معصوم، فرزندان ذکور معصوم و خود خانم نیز معصومه باشد.

وی با اشاره به بزرگواری حضرت زهرا گفت: حضرت آن قدر بزرگوار است که پیامبر(ص) در توصیف شان فرمودند: اگر خوبی ها و زیبایی ها به صورت انسانی درآید ، او فاطمه خواهد بود،بلکه او برتر از آن است . براستی که دخترم فاطمه (س) برترین انسان روی زمین از نظر عنصر و ذات از نظر شرافت و بزرگواری است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی بیله سوار ضمن گرامیداشت هفته تشکیل شوراهای آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، پتانسیل خوبی برای استفاده کردن از نقطه نظرات و اندیشه های متفاوت در مدیریت آموزش و پرورش است .امیدواریم در بیله سوار هم بتوانیم‌ از نگاه های آموزشی و تربیتی اندیشمندان ، فرهیختگان و صاحب نظران بهره مند گردیم . یکی از بزرگترین آسیب های شوراهای آموزش و پرورش ، حضور کسانی است که به صورت فرمایشی در جلسات حضور دارند و هیچ‌گاه نگاه نو و نظر جدیدی برای ارائه ندارند .

وی گفت: بالندگی و شکوفایی با تعارف ایجاد نمی شود، باید در این جلسات نخبگان و اندیشمندان حضور فعال داشته باشند .از آفات آزار دهنده ی دیگر در این گونه جلسات این ‌است که نوعا در اکثر جلسات، افراد معدودی که در صدر نشسته اند سخنرانی می کنند ما بقی حضار کلا سخنی نمی گویند .

خطیب جمعه بیله سوار اصلی ترین عامل پیشرفت این شهرستان را همت مردم دانسته و تاکید کرد: امروز باید مهم ترین دغدغه مردم بیله سوار عمران ، آبادانی و زیبایی شهرشان باشد ، اگر مردم فهیم در ایجاد آبادانی مشارکت فعال نداشته باشند ، دیگر نباید انتظاری برای تغییر داشت . همگی باید به کمک شهرداری و مسئولین شتافته و نباید کسی خود را کنار کشیده و جدای از کار بداند.

جدائی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین مشکلات ظاهری شهرستان، گل آلود بودن آن است که یکی از علت های اصلی آن، خاکی است که توسط ماشین آلات کشاورزی وارد شهر می شود، افزود: برای حل این معظل یا باید کارواش هایی در ورودی شهر باشند که ماشین آلات در حین ورود به شهر در آنجا شسته شوند و یا اینکه در ورودی شهر پارکینگ هایی تعبیه شود که این ماشین آلات در آنجا پارک شوند و کشاورزان با اتومبیل های شخصی شان به منزل برگردند ‌. در هر حال باید برای خارج کردن شهرستان از حالت روستایی همگی دست به دست هم بدهیم.

وی با اشاره به توجه خاص رسانه های استانی و کشوری به بیله سوار اذعان کرد: در چند ماه گذشته شهرستان بیله سوار در تیتر خبرگزاری های رسمی کشوری و استانی قرار گرفته است و صدها کانال، سایت و رسانه ها از بیله سوار سخن می گویند ، علی رغم اینکه در بحث خبرنگار کوتاهی نابخشودنی صورت گرفته است اما باز بیله سوار از قافله عقب نمانده است . ظرفیت رسانه ها یک فرصت طلایی برای شهر ایجاد کرده است و با احساس مسئولیت در مردم خواهیم توانست شهر را دگرگون کنیم .

جدائی گفت: یکی از بهترین راه های نجات بیله سوار و از زیباترین عمل ها این است که برای حل مشکلات شهرستان ،هزینه هایی که در مراسمات عزا می شود به امور خیریه پرداخت گردد . دیروز یکی از عزیزان مبلغ ۱۵ میلیون تومان از هزینه احسان پدرش را به مجمع خیرین سلامت شهرستان که مسئولیت اش با بنده است تقدیم نمود .این عمل یک کار بسیار بزرگ و ارزشمند است .

وی در خاتمه به تبیین آثار نیک اهدای ملزومات زندگی به نیازمندان اشاره کرد و افزود: یکی از آداب و روش های غلط زندگی ،انبارهایی است که تقرییا در هر خانه ای موجود است .وسایلی نظیر بخاری،سماور، آبگرمکن و... که گاها به دلیل خرید جدید در منزل مورد نیاز نیستند چرا باید به انبارها بروند؟ خانه ها و خانواده های زیادی هستند که بخاری ندارند، رسم مسلمانی نیست که وسایل در انبارهای منازل نگه داری شود ،در حالیکه شاید بسیاری از همشهریان شدیدا به آنها نیازمند باشند.

امام جمعه جعفرآباد:ترویج شایعه موجب ناهنجاری های اخلاقی و سیاسی در جامعه می شود

حجت الاسلام محمد حسین طالبی امام جمعه جعفرآباد در خطبه های این‌ هفته نماز جمعه به بیان پیامدهای منفی شایعات پرداخت و عنوان کرد: یکی از علل سقوط جامعه توجه به سخنان بی پایه و اساس و شایعات است.

وی بیان کرد: ترویج شایعات ضررهای اخلاقی، سیاسی و امنیتی داشته، اهرم های شیاطین و معاندین می باشد .لذا برای داشتن جامعه ای سالم باید افراد آن همواره با شایعات و عوامل آن برخورد کرد.

طالبی به شایستگی جعفرآباد از حیث تبدیل شدن به شهرستان اشاره کرده و افزود: جعفرآباد از هر حیث شایستگی ارتقا و تبدیل به شهرستان را دارد و ما در سفر به تهران آن را با نماینده محترم پیگیری کردیم، از این جهت اقدامات مسئولان استانی و بخش را قابل تقدیر دانسته و انتظار داریم در روند آن تسریع شود.

امام جمعه جعفرآباد ضمن گرامیداشت قرار گرفتن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: ملت ایران با انقلاب خود کرامت انسانی را به خویش بازگردانده، همچنین امور کشور و سرنوشت خود را در دست گرفتند.

طالبی در خاتمه تصریح کرد: تاسیس کارخانه صنایع تکمیلی و تبدیلی که استاندار محترم نیز در سفر خود به بخش به آن اشاره کردند نیاز واقعی بخش بوده و رمز جلوگیری از بیکاری می باشد . توسعه مراکز فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ از ضرورت های مهم بوده و نگاه تجارمنشانه اداره ارشاد به اماکن فرهنگی امری ناصواب است.

 

استان فارس

۴۲ عامل برای بالا رفتن سن ازدواج در ایران وجود دارد/ تقوای علوی و فاطمی لازمه زندگی اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن مرادی بیست و هشتم دی ماه در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه ایام فاطمیه را پیش رو داریم به بیان نکاتی درخصوص رفتار فاطمی و علوی پرداخت.

امام جمعه موقت شیراز تقوا، اخلاص در نیت و عمل، عفاف، پاکدامنی، ایثار و انفاق را از جمله ویژگی های حضرت زهرا سلام الله علیها عنوان کرد و گفت: هر کس عمل خالصش را به طرف خداوند متعال بفرستد خدا هم بهترین و بالاترین سرنوشت و مصلحت را برایش مقدر می کند.
 
وی خاطرنشان کرد: بانوان اثرگذار زیادی چون همسر حضرت ابراهیم، مادر حضرت موسی، همسر حضرت ایوب در طول تاریخ بودند که علیرغم تمامی مشکلات و سختی ها تقوا پیشه کرده و همواره بخاطر رضایت خدا تلاش می کردند.
 
مرادی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا حلقه وصلی بین نبوت، امامت و ولایت است، اذعان داشت: مبارزات سیاسی و غیره (حتی امید به اینده) همگی به یمن برکت ایشان است.
 
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به ایام دفاع مقدس، گفت: در آن ایام 196 عملیات داشتیم که بزرگترین و موفق ترین عملیات ها با رمز حضرت زهرا (س) بود و بقیه نیز به نام فرزندان این بانوی گرانقدر بود.
 
وی اظهار داشت: حضرت زهرا علاوه بر عفاف و پاکدامنی، در کارهای خانه، تربیت فرزندان، همسرداری، جهیزیه، مهریه، جشن عروسی ساده، ایثار و انفاق و درواقع تمامی ابعاد زندگی الگو بودند.
 
مرادی به بیان نکاتی درخصوص اینکه چه کنیم تا زندگی علوی داشته باشیم پرداخت و با تاکید بر اینکه چند اصل مهم و لازم را بایستی رعایت و اجرا کرد، گفت: زن باید در خانه مایه سکون و آرامش باشد چنانکه خداوند متعال در قرآن کریم به آن اشاره کرده و فرموده که ما برای شما همسرانی آفریدیم تا در کنار هم با آرامش زندگی کنید.
 
وی با ابراز تاسف از اینکه عده ای اینگونه نیستند و تشکیل خانواده و ازدواج برایشان کابوس شده است، تصریح کرد: متاسفانه برخی از دخترها دنبال سه تا جیم (جمال، جلال و جهاز) هستند، خوشتیپی، شغل و ثروت و جهیزیه برایشان در ارجحیت است به بهانه اینکه می خواهند زندگی را با سختی شروع نکنند.
 
امام جمعه موقت شیراز افزود: بالا رفتن سن ازدواج طبق تحقیق و بررسی های که انجام گرفته حدود 42 عامل دارد که مهریه های بالا، جهیزیه های نامتعارف، برگزاری جشن های عروسی سنگین از جمله این ها است.
 
مرادی نکاتی درخصوص نوع رفتار زن و شوهر با یکدیگر بیان کرد و گفت: زن و شوهر باید در زندگی به یکدیگر اعتماد داشته باشند، کمک حال هم باشند نه مایه ناراحتی و سختی، به شخصیت و سلایق یکدیگر احترام بگذارند، به سلامت هم توجه کنند، در خانه هم نفس باشند نه هم قفس، عشق و علاقه هایشان را به همدیگر ابراز کنند و احساساتشان را بیان کنند، قدردان زحمات هم باشند، عذرخواهی کردن از همدیگر را سخت و مشکل تصور نکنند.
 
وی با تاکید بر اینکه وقتی مشکلی پیش می اید به فکر حل آن باشند نه اینکه به دنبال مقصر باشند، افزود: توقعات نامتعارف و خارج از توان زوجین از یکدیگر موجب سخت و تلخ شدن زندگی می شود دو طرف باید یاد بگیرند در تمام امور با همسر خود همکاری داشته باشند.
 
امام جمعه موقت شیراز در انتهای سخنان خود در خطبه اول نماز جمعه اذعان داشت: تقوای علوی و فاطمیِ بای مردها و زن ها لازمه زندگی اسلامی  است.
 
انتهای پیام/