شناسهٔ خبر: 3065233 - سرویس فرهنگی
منبع: جمهوریت-قدیمی | لینک خبر

ایجاد خطای دید با استفاده از خطوط ساده

یک هنرمند جوان ساکن لس آنجلس، خطوط ساده را آن‌چنان ماهرانه در هم می‌آمیزد که سبب ایجاد خطای دید در بیننده می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ;

یک هنرمند جوان ساکن لس آنجلس، خطوط ساده را آن‌چنان ماهرانه در هم می‌آمیزد که سبب ایجاد خطای دید در بیننده می‌شوند. او دانش‌آموخته رشته ریاضیات است؛ بنابراین حدس زدن منبع الهام او برای خلق این آثار زیبا، چندان هم کار سختی نیست.

«کیتی آن گیلمور» از زمان فراغت از تحصیل در سال ۲۰۱۴، آثار هنری خود را در بسیاری از گالری‌های امریکا به نمایش گذاشت. کارهای این هنرمند از بالاترین جزئیات، وزن و تقارن بهره می‌برند و قابل تشبیه به یک معادله بی‌عیب و نقص هستند. کیتی می‌گوید از نقشه‌کشی و نحوه پیاده‌سازی نقشه‌های خطی دو بُعدی در فضای سه‌بعدی، تاثیر بسیاری پذیرفته است. خود او نیز در تبدیل خطوط ساده دو بعدی به آثار هنری دینامیک و ایجاد خطای دید از این طریق، استعداد زیادی نشان می‌دهد.

آثار او ترکیبی بکر از هنر و ریاضی هستند و باید روی تمام زوایا و محاسبات آن‌ها، به دقت کار شود. همین موضوع گاهی اوقات سبب می‌شود که کیتی، خود را بیشتر در نقش یک مهندس ببیند تا هنرمند؛ اما با مشاهده این کارهای دیواری فریبنده‌ و خطای دید ناشی از آن‌ها، می‌توان گفت که او یک هنرمند واقعی است.

کیتی از مفاهیم پایه هندسه برای وزن دادن به کارهای خود کمک می‌گیرد و با استفاده از خطوط صاف و اشکال منحنی، الگوهایی را برای مبهوت کردن چشم بینندگان خلق می‌کند. ترسیم تک تک این خطوط با خودکار، نیازمند داشتن مهارتی خاص و صرف زمانی بسیار است.

جلوه‌هایی از خطای دید در آثار Katy Ann Gilmore

این هنرمند حتی اتومبیلش را نیز به سبک خود، شخصی‌سازی کرده است. او در این خصوص می‌گوید.

نیسان ماکسیمای ۲۰۰۲ اولین خودروی من بود و هنگامی که یک وسیله نقلیه جدید خریدم، از آن یک پروژه برای خود ساختم. رنگ کاپوت و سقف ماشین تقریبا رفته بود و همین امر، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای نقاشی تبدیل می‌کرد. این نیسان ماکسیما در اصل بژ بود؛ اما من ابتدا آن را به رنگ مشکی درآوردم و سپس با ترسیم خطوط سفید، چهره متفاوتی به آن دادم.

ایجاد خطای دید با خطوط ساده