شناسهٔ خبر: 30543347 - سرویس سیاسی
منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کیهان و خوانندگان

صاحب‌خبر -



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* آلن کروز، مشاور عالی اسبق وزیر دفاع فرانسه می‌گوید، آمریکا قطعا از خاورمیانه(غرب آسیا) خارج خواهد شد. روند تضعیف آمریکا شروع شده و هرگز متوقف نخواهد شد. ایران برنده اصلی تحولات منطقه است. اظهارات این تحلیلگر سیاسی غرب به خوبی ثابت می‌کند با رشد و بلوغ بیداری اسلامی الهام یافته از انقلاب اسلامی، دیگر آمریکا و غرب اجازه بازسازی چهره و جایگاه نامشروعشان را نخواهند یافت. انقلاب اسلامی با استقلال کامل و با محوریت حفظ ثبات و امنیت منطقه و حاکمیت کشورها در حال ترسیم منطقه‌ای بدون حضور شیطان بزرگ و غربی‌هاست.
0291---0918
* حمله وحشیانه ارتش سفاک و بزدل آل سعود به مناطق شیعه‌نشین شرق عربستان که به شهادت 5 تن منجر شد، نشانه چهره سفاک رو به زوال سیاست‌های تکفیری شیاطین سعودی است! به اذن الهی خون این شهدا زمینه شعله‌ور شدن گسترده‌ترین قیام مردمی علیه حکومت طاغوت و متزلزل این رژیم سفاک را رقم خواهد زد.
7482---0918
* این روزنامه‌های زنجیره‌ای که درباره ادعای اثبات نشده یک کارگر هفت تپه که به گفته وزیر اطلاعات با ضد انقلاب مرتبط بوده مطلب می‌نویسند، چرا از جنایت‌هایی که آمریکایی‌ها در مورد زندانی‌ها مرتکب می‌شدند و یا رفتار سبعانه اشرار با بعضی از آمران به معروف که به شهادت آنان منجر شد خفقان گرفتند و دم برنیاوردند تا انسان باور کند دلسوز مردمند و بخشی از دستگاه تبلیغات دشمنان مردم ایران نیستند.
8717---0936
* طرح استانی شدن انتخابات مجلس یعنی خصوصی‌سازی خانه ملت برای صاحبان ثروت و قدرت.
3152---021
* وقتی شبکه خبر در تاریخ 97/10/18 برنامه‌ای را برای آگاه‌سازی ملت از چند و چون خصوصی‌سازی در کشور پخش کرد امیدم ده چندان شد! ما منتظر پیگیری انقلابی و گرفتن بیت‌المال از سارقان دولتی یا شبه دولتی برای نگهبانی از حاصل خون هزاران شهید گرامی و عزیز هستیم.
8631---0918
* فقدان سامانه‌ای کارآمد برای ارتباط مستقیم مردم با مدیران دستگاه‌های مختلف در سطوح گوناگون، منشأ بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه است! متاسفانه بیشتر سایت‌ها و ایمیل‌های سازمان‌ها هم اغلب جنبه تزیینی و تشریفاتی پیدا کرده‌اند! اگر الزام شود که همه مدیران یک شماره سازمانی برای دریافت پیامک داشته باشند این معضل دیرینه به سادگی مرتفع خواهد شد!
همدانی
* کپی‌سازی می‌تواند تبدیل به صنعت شود، کشور چین ابتدا از همین آغاز کرد و رفته رفته توانست به فن‌آوری دست یابد. کشورهایی همانند چین و هند ابتدا با فساد اقتصادی مبارزه کردند، همزمان کپی‌سازی را با جدیت دنبال کردند. شرکت‌های دانش بنیان هم به تولیدکنندگان کمک کردند تا به فن‌آوری روز مجهز شوند.
2914---0912
* سال‌هاست کشورهای توسعه یافته، بارورسازی ابرها را انجام می‌دهند و همچنان به این کار ادامه می‌دهند و اثبات شده است 10 تا 15 درصد تاثیر در افزایش بارندگی داشته است. آقای رئیس‌جمهور روی چه حسابی این کار را بی‌اهمیت جلوه می‌دهند؟
0883---031
* چرا طرح اعلام اموال مسئولین اجرا نشد و هیچ رسانه‌ای خبر اعلام اموال مسئولین را دریافت و اعلام نکرد؟ مردم پیگیر اجرای این امر قانونی هستند و مسئولین موظفند نسبت به آن پاسخگو باشند.
3885---021
* ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان تا حالا به اجرا درنیامده است در همین سازمان تأمین اجتماعی همچنان بسیاری از بازنشستگان از رده مدیریت گرفته تا مشاغل پایین‌تر هنوز مشغول کارند و هرماه حقوق می‌گیرند!
حسینی
* از مسئولان امر درخواست می‌شود افراد مستحقی که از ثبت‌نام سهام عدالت جا مانده‌اند را ثبت‌نام کنند. به ویژه خانواده‌هایی که رنج پرستاری فرزندان صعب‌العلاج را تحمل می‌کنند و سالهاست تلاششان برای ثبت‌نام به جایی نرسیده است!
8961---0930
پاسخ روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
در پاسخ به پیام مردمی مندرج در روزنامه در تاریخ 97/9/8 با عنوان «روستای رازمیان در استان قزوین آسفالت و روشنایی مناسب ندارد»، به آگاهی می‌رساند محور قزوین- بهرام‌آباد با مشخصات راه فرعی آسفالته شهر رازمیان را با عبور از رشته کوه البرز به طول 65 کیلومتر به مرکز استان متصل می‌نماید. در این محور مطابق با استانداردهای موجود دو لاین عبوری هر کدام با عرض 3/50 متر برای تردد وسائط نقلیه متناسب با نوع راه تأمین شده است. 12 کیلومتر از مسیر حدفاصل پل بهرام‌آباد تا روستای فلار درسال 1394 روکش آسفالت مجدد گردیده که برای تکمیل ادامه این عملیات مطابق با برآوردهای انجام شده اعتباری بالغ بر 100000 میلیون ریال مورد نیاز می‌باشد که مراتب به مراجع ذیصلاح اعلام گردیده است.
شایان ذکر است در بازه زمانی سال‌های 95 و 96 در اغلب پیچ‌های موجود در محور حفاظ کناری از نوع گاردریل دو موج و به میزان 8 کیلومتر نصب شده که مجموع طول گاردریل‌های موجود نصب شده در محور به 15 کیلومتر رسیده است، از سوی دیگر برای تکمیل عملیات نصب گاردریل در محور نیازمند تأمین اعتباری بالغ بر 15000 میلیون ریال می‌باشد. با این حال تکمیل تدریجی عملیات نصب در محور در دستور کار این سازمان قرار دارد.
مزید استحضار در سال 1396 تعداد 250 عدد تابلوی مسیرنما، 150 عدد گروهبانی و 50 متر مربع انواع تابلوهای اطلاعاتی در محور نصب شده است و در سال جاری در محور یادشده 35 کیلومتر خط‌کشی با فام زرد و همچنین شیار لرزاننده طولی اجرا شده که مطابق با گزارش‌های موجود تصادفات رخ به رخ محور را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش داده است.
لازم به ذکر است با عنایت به استانداردها، آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های موجود اجرای روشنایی طولی در راه‌ها در زمره الزامات ایمنی راه‌ها قرار نداشته و تنها در مواقع ضروری و با مدنظر قرار دادن اولویت‌ راه‌ها به ترتیب نوع و میزان ترافیک اجرا می‌شود که این محور با توجه به مشخصات هندسی و تعداد تردد نیازمند اجرای روشنایی طولی نمی‌باشد.
همچنین به آگاهی می‌رساند راهداری جاری در مسیر قزوین- رازمیان با انجام عملیات ریزش‌برداری، شانه‌سازی، ترانشه برداری جهت افزایش دید، نصب تابلو و علائم ایمنی، خط‌کشی، چاله‌پرکنی، برف‌روبی و نمک‌پاشی و انجام فعالیت‌های مرتبط با راهداری زمستانی به صورت مستمر و با صرف هزینه‌ای بالغ بر 30000 میلیون ریال توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین انجام می‌شود.