شناسهٔ خبر: 30539943 - سرویس سیاسی
منبع: ابنا | لینک خبر

روسیه: کنترل مناطق تخلیه شده از سوی آمریکا باید به دست ارتش سوریه قرار بگیرد

ابنا

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نخستین نشست هفتگی خود در سال 2019 اعلام کرد که روسیه خروج آمریکا از سوریه را یک گام در مسیر درست می داند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران گفت: اظهارات دونالد ترامپ در آخرین ماه سال 2018 مبنی بر خروج این کشور از سوریه، از نگاه روسیه اقدامی درست است.

وی ادامه داد: روسیه به توافق خود با ترکیه در خصوص ادلب متعهد است هر چند که از افزایش فزاینده نقض آتش بس در محدوده های تعیین شده نگرانیم .

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: کنترل مناطق تخلیه شده از سوی نیروهای آمریکایی باید به دست ارتش سوریه باشد.

زاخارووا تلاش های روسیه، ایران و ترکیه برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه را بسیار مهم خواند و گفت: این تلاش ها با توجه به دیدارهایی که بین دولت سوریه و معارضان انجام می گیرد، اهمیت فراوانی دارند.

به گفته وی، روسیه هیچ راه حل تحمیلی مغایر با این اقدامات را نمی پذیرد و بر پایبندی خود بر تلاش های نماینده جدید سازمان ملل در سوریه تاکید و برای بازگشت پناهندگان سوری به این کشور تلاش می کند.

وی با بیان اینکه همه پناهجویان سوری باید به کشورشان بازگردند، اظهار داشت: این موضع اصولی روسیه است ضمن اینکه تا امروز یک میلیون و 300 هزار نفر از سوری ها به خانه های خود باز گشته اند.
.................
پایان پیام/ ۲۱۸