شناسهٔ خبر: 30539794 - سرویس بین‌الملل
منبع: پارسینه | لینک خبر

برنامه موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل همخوانی ندارد؛

درخواست فرانسه از ایران برای توقف فعالیت موشک‌های بالستیک

خبرگزاری مهر

وزارت خارجه فرانسه از ایران خواست تا فعالیت‌های دفاعی موشک بالستیک خود را متوقف کند!

صاحب‌خبر -

درخواست فرانسه از ایران برای توقف فعالیت موشک‌های بالستیک

به گزارش «پارسینه»، وزارت خارجه فرانسه در اقدامی مداخله‌جویانه خواهان توقف فعالیت‌های موشکی ایران شد.

وزارت خارجه فرانسه بدون ارائه هیچ مستندی، از ایران خواسته است تا تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند را متوقف کند.

«اگنس ون‌درمول» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با ادعای اینکه برنامه موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل همخوانی ندارد، گفت: «از ایران می‌خواهیم که فوراً تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را که می‌توانند سلاح هسته‌ای حمل کنند متوقف نماید؛ که این شامل آزمایش‌های فناوری موشکی بالستیک نیز می‌شود.»

جمهوری اسلامی ایران به دفعات تصریح کرده که برنامه موشکی آن کاملا دفاعی بوده است.

همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان نهاد تخصصی سازمان ملل متحد که ناظر بر اجرای ابعاد فنی و هسته‌ای برجام است، در تمامی گزارش‌های خود از صلح‌آمیز بودن تمامی فعالیت‌های ایران و عدم انحراف آن‌ها به سوی اهداف غیرمسالمت‌آمیز تأکید کرده است.

اظهارات مداخله جویانه مقامات فرانسوی علیه ایران در شرایطی مطرح شده که امریکا نیز اظهارات مشابهی را علیه ایران تکرار کرده است و به نظر می‌رسد این گونه موضع‌گیری وزارت خارجه فرانسه بنا به درخواست و تحت فشار آمریکا صورت گرفته است.

ایران پیش از نیز این بارها اعلام کرده بود که فعالیت‌های موشکی‌اش جنبه تدافعی دارد و به مانند سایر کشورها از این حق برخوردار است که برای دفاع از خود در برابر دشمنان و تهدیدات احتمالی توان و قدرت موشکی خود را تقویت و توسعه دهد.