شناسهٔ خبر: 30535566 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

مخالفان برنامه ریاضت اقتصادی دولت آرژانتین به خیابان ها آمدند

تهران – ایرنا – به گزارش امروز خبرگزاری رویترز، در نخستین دور از اعتراضات برنامه ریزی شده علیه برنامه ریاضت اقتصادی دولت و افزایش هزینه خدمات عمومی، ده ها هزار آرژانتینی در خیابانهای بوئنس آیرس تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به نوشته رویترز، مائوریسیو مکری رئیس جمهوری آرژانتین یارانه خدمات عمومی را برای جبران کسری بودجه کاهش داده که این امر منجر به افزایش 200 برابری قیمت برق و سوخت از آغاز دوران ریاست جمهوری وی شده و پیش بینی می شود که این افزایش قیمت ها در سال 2019 نیز ادامه یابد.
معترضان قصد دارند هر هفته و تا یک ماه آینده به اعتراضات خود ادامه دهند. این اقدام در آستانه انتخابات ریاست جمهوری که اواخر سال 2019 انجام می شود فشار بر مکری برای حل بحران اقتصادی این کشور را افزایش می دهد.
در سال 2018 که اقتصاد آرژانیتن دچار رشد منفی شد و تورم به نزدیک 50 درصد رسید و پزو نزدیک به نیمی از ارزش خود را از دست داد، مکری با صندوق بین المللی پول توافق کرد تا در ازای کاهش کسری بودجه، 57 میلیارد دلار کمک اضطراری دریافت نماید.
تظاهرکنندگان دیروز که تعدادشان به گفته شاهدان به 20 هزار نفر می رسید، ضمن حرکت به سوی کنگره آدمک های مکری را حمل می کردند و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته بود: برنامه ریاضت اقتصادی مکری / صندوق بین المللی پول بس است.
سندیکای رانندگان کامیون و فدراسیون سندیکاهای کارگری این اعتراضات را ترتیب داده بودند و اعضای احزاب سیاسی چپ گرا و آرژانتینی های مستقل نیز در این تظاهرات حضور داشتنند.
اروپام**3092**1908