شناسهٔ خبر: 30535334 - سرویس فرهنگی
منبع: گیمفا | لینک خبر

ویدئو گیمفا: وقتی گرافیک، کافی نیست… | ۱۰ بازی ناموفق با گرافیک چشم نواز

سلام خدمت تمامی کاربران عزیز و فهیم وبسایت گیمفا. امیدوار هستم که خوب و خوش و سلامت باشید و بتوانید هنوز هم از دنیای بازی های رایانه ای لذت ببرید و بازی های محبوبتان را خریداری نمایید! امروز قصد داریم تا با یک ویدئوی دیگر در خدمت شما باشیم و امید داریم که بتوانیم رضایت شما را جلب نماییم، زیرا همان طور که همیشه عرض کرده ام، لیاقت کاربران گیمفا فقط و فقط بهترین هاست. پس همه تلاش خود را می کنیم تا لااقل شاید شما عزیزان از ما راضی باشید و از مطالب ویدئویی گیمفا نیز لذت ببرید. ویدئوی امروز از سری ویدئوهای ۱۰ برتر گیمفاست که به موضوعی جذاب اختصاص داره. گرافیک و جلوه های بصری المانی است که از زمان آغاز به کار صنعت و هنر بازی های رایانه ای، هر چه زمان گذشته و به جلوتر آمده ایم، اهمیت و محوریت بیشتری پیدا کرده و تبدیل به یکی از ستون های اصلی و بسیار مهم در بازی ها شده است، به طوری که گاها دیده شده است برخی بازیبازان همه چیز را فراموش می کنند و تنها به ریسمان گرافیک چنگ می زنند! در واقع گاها می بینیم که برخی، کلا هدف اصلی یک بازی رایانه ای که سرگرم کردن است را از یاد می برند و گمان می کنند که یک بازی، آیتمی درون ویترین، برای به رخ کشیدن قدرت پلتفرمشان است. همان طور که قبلا نیز به این موضوع اشاره کرده ایم “چند سالی است که بازی برایمان تبدیل شده به یک نمره متای متحرک که در جیبمان می گذاریم تا در سایت ها با آن پز دهیم یا بقیه را آزار دهیم. بازی تبدیل شده به یک وسیله برای سنجیدن قدرت دستگاهمان و نه چیز دیگر. چند سالی است که بازی واقعا همه چیز هست غیر از بازی. با بازی همه کار می کنیم غیر از لذت بردن.” از زمانی که نقش گرافیک به طور مدام حیاتی تر و حیاتی تر شد، لذت بردن از بازی ها کمتر و کمتر شد و یک دیدگاه بسیار بدی بین بازیبازان به وجود آمد به طوری که اکنون بحث ها بر سر ۴K و رزولوشن و Native ۴K بودن یا نبودن و تعداد کمتر و بیشتر پیکسل و … شده است در حالی که هیچ کداممان از بین ۱۰ تا تصویر هم فرق آن ها را نمی توانیم تشخصی بدهیم و فقط حرف و ادایش را خوب بلدیم که “آقا این Native 4K داره تو نداری!!!”اما خوشبختانه می بینیم که هنوز بین منتقدان و خیلی از بازیبازان ارزش “گیم پلی” به عنوان ستون اصلی یک بازی حفظ شده است و خیلی از بازی ها با گرافیک بالا، امتیازات پایینی می گیرند. در واقع با و

صاحب‌خبر -
ویدئو گیمفا: وقتی گرافیک، کافی نیست… | ۱۰ بازی ناموفق با گرافیک چشم نواز

سلام خدمت تمامی کاربران عزیز و فهیم وبسایت گیمفا. امیدوار هستم که خوب و خوش و سلامت باشید و بتوانید هنوز هم از دنیای بازی های رایانه ای لذت ببرید و بازی های محبوبتان را خریداری نمایید! امروز قصد داریم تا با یک ویدئوی دیگر در خدمت شما باشیم و امید داریم که بتوانیم رضایت شما را جلب نماییم، زیرا همان طور که همیشه عرض کرده ام، لیاقت کاربران گیمفا فقط و فقط بهترین هاست. پس همه تلاش خود را می کنیم تا لااقل شاید شما عزیزان از ما راضی باشید و از مطالب ویدئویی گیمفا نیز لذت ببرید. ویدئوی امروز از سری ویدئوهای ۱۰ برتر گیمفاست که به موضوعی جذاب اختصاص داره. گرافیک و جلوه های بصری المانی است که از زمان آغاز به کار صنعت و هنر بازی های رایانه ای، هر چه زمان گذشته و به جلوتر آمده ایم، اهمیت و محوریت بیشتری پیدا کرده و تبدیل به یکی از ستون های اصلی و بسیار مهم در بازی ها شده است، به طوری که گاها دیده شده است برخی بازیبازان همه چیز را فراموش می کنند و تنها به ریسمان گرافیک چنگ می زنند! در واقع گاها می بینیم که برخی، کلا هدف اصلی یک بازی رایانه ای که سرگرم کردن است را از یاد می برند و گمان می کنند که یک بازی، آیتمی درون ویترین، برای به رخ کشیدن قدرت پلتفرمشان است. همان طور که قبلا نیز به این موضوع اشاره کرده ایم “چند سالی است که بازی برایمان تبدیل شده به یک نمره متای متحرک که در جیبمان می گذاریم تا در سایت ها با آن پز دهیم یا بقیه را آزار دهیم. بازی تبدیل شده به یک وسیله برای سنجیدن قدرت دستگاهمان و نه چیز دیگر. چند سالی است که بازی واقعا همه چیز هست غیر از بازی. با بازی همه کار می کنیم غیر از لذت بردن.” از زمانی که نقش گرافیک به طور مدام حیاتی تر و حیاتی تر شد، لذت بردن از بازی ها کمتر و کمتر شد و یک دیدگاه بسیار بدی بین بازیبازان به وجود آمد به طوری که اکنون بحث ها بر سر ۴K و رزولوشن و Native ۴K بودن یا نبودن و تعداد کمتر و بیشتر پیکسل و … شده است در حالی که هیچ کداممان از بین ۱۰ تا تصویر هم فرق آن ها را نمی توانیم تشخصی بدهیم و فقط حرف و ادایش را خوب بلدیم که “آقا این Native 4K داره تو نداری!!!”اما خوشبختانه می بینیم که هنوز بین منتقدان و خیلی از بازیبازان ارزش “گیم پلی” به عنوان ستون اصلی یک بازی حفظ شده است و خیلی از بازی ها با گرافیک بالا، امتیازات پایینی می گیرند. در واقع با وجود این که گرافیک اکنون یکی از ارکان کلیدی برای موفقیت بازی های بزرگ محسوب می شود، اما خوشبختانه باز هم می بینیم که لااقل در دید منتقدان و اکثر بازیبازان در دنیا، گرافیک زمانی نمود خیلی بالایی می یابد که بازی مورد نظر ما، اول یک عنوان خوب و جذاب از لحاظ گیم پلی باشد و سپس بگوییم که عجب گرافیکی هم دارد. یعنی در حقیقت هنوز گیم پلی در دید اکثریت حرف اول را می زند که البته کاملا نیز درست است و اصولا بازی یعنی گیم پلی که با دیگر المان ها شاخ و برگ داده شده است و اگر غیر از این بود اکنون شاهد موفقیت بسیار بالای خیلی از عناوین مستقل که گرافیک پایینی دارند ولی گیم پلی آن ها بی نظیر است، نبودیم.

۱۰ بازی ناموفق با گرافیک چشم نواز

مطلب امروز ما نیز در مورد همین بحث است و تاییدی است بر این موضوع که گرافیک بالا به تنهایی نمی تواند تضمینی بر موفقیت یک بازی باشد، مخصوصا زمانی که با ضعف در گیم پلی طرف باشیم و ساختار بازی دچار ایراد باشد. در حقیقت امروز قصد داریم تا بازی هایی را برشماریم که هر کدام در زمان خود گرافیک و جلوه های بصری خیلی عالی داشته اند ولی تقریبا همگی آنها شکست خورده اند و از آن ها به عنوان بازی هایی ناموفق یاد می شود. البته توجه داشته باشید که عناوین لیست این ویدئو ممکن است بازی های خیلی خوبی باشند و اصلا ضعیف نباشند ولی قطعا از لحاظ متا و فروش ناموفق و پایین تر از انتظاری که از آنها داشته ایم عمل کرده اند. در حقیقت در این ویدئو قصد داریم تا به ۱۰ عدد از عناوین ضعیف و ناموفق که گرافیک و جلوه های بصری بسیار زیبایی داشته اند اشاره کنیم و آن ها را همراه شما برشماریم. عناوینی که برای خیلی ها خاطرات زیاد جالبی را رقم نزده اند (البته شاید برخی از آن ها برای برخی از ما جذاب بوده باشند زیرا سلائق بسیار متفاوت است). به مانند همیشه و در ویدئوها و مقالات ۱۰ برتر و ۲۰ برتر و … قبل از شروع این ویدئو باید نکاتی را ذکر کنم که از شما عزیزان خواهشمندم آن ها را مطالعه نمایید تا شک و شبهه ای برای شما دوستان پیش نیاید. در ابتدا باید عرض کنم که قطعا جدا از این لیست که بنده تهیه کرده ام تعداد بسیار زیادی گزینه های دیگر وجود داشته اند که می توانستند در این ویدئو حاضر باشند اما به هر حال تعداد محدودیت دارد و بنده، انتخاب هایی را که از نظرم مناسب تر بوده اند در لیست جای داده ام. پس دقت کنید که این ویدئو، “نگاهی به ۱۰ بازی ناموفق با گرافیک عالی” به انتخاب بنده است، زیرا که اساس چنین ویدئوهایی این گونه است و سلیقه شخصی نیز بسیار اهمیت دارد. نکته بعدی این که تمامی گزینه های این لیست بر اساس داشته ها و اطلاعات بنده گرد آوری شده اند و در این ویدئو قرار گرفته اند. شاید شما عقیده داشته باشید که مثلا بازی دیگری می توند به جای فلان شماره از این لیست قرار بگیرد. در اینجا نیز معیار و میزان ثابتی نداریم و عقل و منطق در کنار احساس و خاطرات است که در ذهن هر شخص با هم ترکیب می شوند و اسم هایی مختلف را به عنوان خروجی بیرون می دهند. البته ما در این ویدئو سعی کرده ایم تا بازی هایی را قرار دهیم که یک وفاق جمعی بین بسیاری از بازیبازان دنیا در مورد ناموفق بودن آنها با وجود داشتن گرافیک بالا برقرار است. بدون شک عناوین قرار گرفته در این لیست در خیلی از ویدئوها و مطالب مربوط به این موضوع، با ویدئوی ما مشترک هستند. آخرین نکته نیز در مورد این ویدئو آن است که این ویدئو جزو  ۱۰ برترهایی است که رتبه بندی که برای آن انجام داده ام، اصلا اهمیت بالایی ندارد و واقعا باید بگویم که تنها برای جذابیت بیشتر است که اعداد ۱۰ تا ۱ را کنار نام بازی ها قرار داده ایم وگرنه در این ویدئو که حالتی هم منفی و هم مثبت دارد، رتبه ها و جایگاه ها تفاوت زیادی با هم ندارند و می توان جای آنها را هر جور که بخواهید عوض کرد.  پس بهتر است تا این ویدئو را به عنوان یک ویدئوی سرگرم کننده که به همراه آن برخی خاطراتتان را مرور خواهید کرد و شاید با چند بازی که آنها را تجربه نکرده اید آشنا خواهید شد، نگاه کنید. امیدوارم که از این ویدئو لذت ببرید و قطعا در آینده و در هر ویدئو شاهد پیشرفت آن ها خواهید بود. برای مشاهده و دانلود ویدئوی “نگاهی به ۱۰ بازی ناموفق با گرافیک عالی” با من و گیمفا در ادامه همراه باشید.

دانلود با کیفیت ۷۲۰P | دانلود با کیفیت ۴۸۰P