شناسهٔ خبر: 29814464 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سنای ایتالیا خواستار تلاش دولت این کشور برای حفظ برجام شد

سناتور‌های ایتالیایی تلاش دولت این کشور در مجامع بین‌المللی برای حفظ برجام و یافتن راهکاری به‌منظور برقراری ارتباطات بانکی با ایران را خواستار شدند.

صاحب‌خبر -

سنای ایتالیا خواستار تلاش دولت این کشور برای حفظ برجام شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، 16 سناتور ایتالیایی از جمله رئیس کمیسیون خارجی سنای این کشور، با ارائه طرحی در نشست عمومی این مجلس، از دولت ایتالیا خواستند که در مجامع بین المللی تلاش کند تا همه اقدامات دیپلماتیک لازم برای حفظ برجام به اجرا گذاشته شود.

یک منبع آگاه در سنای ایتالیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: در طرح سناتورهای ایتالیایی آمده است ما از دولت می خواهیم که در مجامع اروپایی بانی و حامی هرگونه ابتکار عمل مفید از جمله به هنگام سازی دستورالعمل شماره 2271 مورخ 1996 موسوم به تدابیر مسدود کننده باشد تا بتوان از شرکت های اروپایی که در ایران کار می کنند در برابر تحریم های آمریکا حداکثر محافظت را به اجرا گذارند.

این منبع افزود: دولت بررسی کند کدامیک از معدود راه حل های عملی ممکن می تواند در حمایت از عملیات مالی و اقتصادی و تجاری شرکت های ایتالیایی فعال در ایران مورد استفاده قرار بگیرد و یک یا چند بانک ایتالیایی را که با دلار کار نمی کنند و کمتر در معرض اقدامات تلافی جویانه مالی قرار دارند را شناسایی و با آنها در همین زمینه به توافق برسد.

انتهای پیام/