شناسهٔ خبر: 29814434 - سرویس ورزشی
منبع: طرفداری | لینک خبر

میسلینتات، مدیر سابق دورتموند: جدایی جنجالی عثمان دمبله؟ او در زمین حکم طلا را داشت!

مهدی آزادی

برخلاف بسیاری که دمبله را بابت پرخاشگری‌هایش در جریان جدایی از دورتموند سرزنش می‌کنند، میسلینتات می‌گوید باشگاه‌ها بیشتر باید روی عملکرد بازیکنان در زمین بازی حساس باشند. میسلینتات به دمبله این حق را داد تا با پیوستن به بارسلونا، یک پله دیگر جلو برود.

صاحب‌خبر -

طرفداری - اسون میسلینتات، مدیر نقل و انتقالاتی آرسنال به تمجید از عثمان دمبله پرداخت. 

دمبله 21 ساله در رن چهره شد و سپس در حالی که بارسلونا به او علاقه مند بود، برای پیدا کردن فرصت بازی بیشتر، راهی دورتموند شد. با این حال او و بارسا خیلی زود به هم رسیدند. تابستان سال گذشته و پس از جدایی نیمار، بارسا روی دمبله سرمایه گذاری کرد و با رقم 105 + 40 میلیون یورو این وینگر جوان و تکنیکی را به خدمت گرفت. گرچه جدایی او از دورتموند با حواشی و جنجال‌هایی نیز همراه بود چون دمبله برای مجبور کردن دورتموند به مذاکره با بارسلونا، حاضر نمی‌شد در تمرینات شرکت کند.

به گزارش گل، میسلینتات که اکنون در آرسنال کار می‌کند و در آن زمان کارمند دورتموند بود و از نزدیک در بطن ماجرای جدایی دمبله قرار داشت، درباره این بازیکن می‌گوید:

زمانی دمبله را دیدم که او حتی برای تیم اول رن هم بازی نمی‌کرد. شرط می‌بندم عثمان خودش هم نمی‌دانست روی برخی صحنه‌ها از کدام پایش استفاده کرده چون اصلا به این مسئله فکر نمی‌کرد! حس کردم او بازیکنی واقعا خاص است. شینجی کاگاوا هم یکی از این بازیکنان خاص بود. ده بار برای دیدن او به ژاپن رفتیم ولی در واقع من پس از 30 دقیقه تماشای او در خریدش مطمئن بودم. هیچ کس نمی‌توانست او را بگیرد. با یک حرکت، به کلی روند بازی را عوض می‌کرد. 

جدایی جنجالی دمبله از دورتموند؟ انتقال با امضای دو باشگاه انجام شد نه پرخاشگری بازیکن. به عنوان یک باشگاه ما باید نقاط ضعف و قوت بازیکنانمان را بدانیم و دست از گلایه کردن برداریم. عثمان در تمرینات شرکت نکرد؛ این درست است. ولی توانایی‌اش در پیاده کردن برنامه‌های مربی و استفاده از کوچک‌ترین فضاها در زمین حکم طلا را داشت. عثمان تصمیم گرفت چند بازی برای ما انجام بدهد و در جریان قهرمانی در کوپا 2017 بی اندازه مسئولیت پذیر بود و نقش داشت. خیلی از این بازیکنانی که تفاوت‌ها را در زمین رقم می‌زنند، از محیط‌هایی متفاوت آمده‌اند؛ جایی که در آن تشنه پیشرفت و موفقیت شدند. آنها انگیزه‌ای ذاتی دارند.