شناسهٔ خبر: 29499322 - سرویس بین‌الملل
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلاش ایران برای محکوم کردن آمریکا در سازمان بین المللی دریانوردی

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از لندن، در یکصد و بیست و یکمین اجلاس شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی (International Maritime Organization) که با حضور هیاتی از جمهوری اسلامی ایران در مقر این سازمان در لندن گشایش یافت، کشورمان تلاش خواهد کرد تا تحریم های ستمگرانه آمریکا را محکوم کند.
در نشست چهار روزه سازمان بین المللی دریانوردی،(IMO) محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران در راس هیات اعزامی به این اجلاس، سندی را که درباره محکومیت تحریم‌های امریکا علیه کشتیرانی ایران است، به اعضای شورا ارائه کرد.
برایان هوک‌، نماینده رژیم آمریکا در امور ایران، طی هفته های اخیر، بارها از کشورهای جهان خواسته است تا از پهلوگرفتن کشتی های ایرانی در بنادر خود جلوگیری کنند.
وی گفته است: ما اجازه نمی دهیم کشتی های ایرانی بیمه شوند و در صورتی که کشتی های ایرانی موجب حوادث دریایی شوند، کشورها نخواهند توانست خسارت های خود را از شرکت های بیمه دریافت کنند.
پیش از این سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن که نماینده دائم ایران در سازمان بین المللی دریانوردی است، با ارسال نامه ای به دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی، ضمن محکومیت این اقدام آمریکا، آن را نقض معاهدات بین المللی دریانوردی به ویژه پیرامون ایمنی دریا خوانده و ‌ بررسی موضوع را در اجلاس شورای سازمان بین المللی دریانوردی خواستار شده بود.
در نشست شورای آی ام او همچنین انتظار می رود که ۴۰ عضو این شورا ضمن مروری بر فعالیت‌های این سازمان، راهبردها و سیاست‌های اجرایی آن را مورد بررسی قرار دهند. اعضای شورای آی ام او را همه اعضای این سازمان، به مدت دو سال بر می گزینند.