شناسهٔ خبر: 29465675 - سرویس سیاسی
منبع: قدسنا | لینک خبر

رفع موقت بحران سیاسی اسرائیل و طرح بحران‎های جدی تر پیشرو/ نتانیاهو: در اوج نبردی قرار داریم که هنوز به پایان نرسیده/ نفتالی بنت: مشکل اسرائیل دشمنان نیست بلکه خودمان هستیم!

نفتالی بنت در نشست کنست پس از تحولات اخیر عنوان کرد: اسرائیل در یک بحران امنیتی به سر می‌برد و مشکل با دشمنان نیست بلکه خودمان هستیم!

صاحب‌خبر -


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا)،  پایگاه خبری رای الیوم امروز در گزارشی نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی اعلام سرپرستی خود بر وزارت جنگ تاکید کرده که اسرائیل در اوج معرکه ای قرار دارد که همچنان به پایان نرسیده است.


 بنابراین گزارش بنیامین نتانیاهو در نشست کمیته خارجی و امنیتی کنست که امروز دوشنبه برگزار شد گفته است:  من از روز گذشته به عنوان وزیر دفاع مأموریت خود را آغاز کرده‌ام و با برخی از فرماندهان ارتش دیدار کردم، ما برای مواجهه با چالش‌های متعددی آماده می‌شویم.


 البته نتانیاهو در سخنان خود اشاره ای به تحرک اسرائیل در جبهه های مختلف از جمله غزه لبنان سوریه یا ایران نکرد.


 وی افزود: همانگونه که دیروز گفتم ما در اوج نبردی قرار داریم که هنوز به پایان نرسیده است، در شرایط بسیار حساس امنیتی که سرنگونی دولت اقدامی غیرمسئولانه است.


 وی افزود: جدای از اینکه شرکای ما تصمیم به سرنگونی دولت داشته باشند یا خیر، ما به فعالیت جهت تضمین امنیت اسرائیل و شهروندانش ادامه می‌دهیم و به نحوی رفتار خواهیم کرد که مسئولانه و صحیح باشد.


 نتانیاهو در ادامه گفت: من به ارتش اسرائیل و سرویس‌های امنیتی و شهروندان اسرائیلی اعتماد دارم، ما با هم می توانیم با هر تهدیدی از هر طرفی که باشد مواجهه کنیم و امنیت اسرائیل را تضمین نماییم.


سخنان اخیر نتانیاهو در شرایطی عنوان شده است که وی پس از توافق آتش‌بس با گروههای فلسطینی در غزه در هفته گذشته مورد انتقادات شدید رسانه‌ها و شخصیت های اسرائیلی قرار گرفته است.


این در شرایطی رخ داد که نفتالی بنت وزیر آموزش و رهبر حزب خانه یهودی از تهدید خود مبنی بر خروج از ائتلاف دولتی عقب‌نشینی کرد تا برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل به تأخیر بیافتد.


 بنت در یک کنفرانس خبری که با حضور ایلت شاکد وزیر دادگستری برگزار می شد تأکید کرد:  توپ حالا در زمین نخست وزیر است.


 وی در این سخنان که در برابر کنست مطرح می شد افزود: اگر نخست وزیر درباره اجرای تصمیمات خود صادق و جدی باشند ما از مطالبات سیاسی خود دست بر می داریم.


 پیش از این نفتالی بنت تهدید کرده بود که در صورت عدم انتخاب به عنوان وزیر جنگ از ائتلاف دولتی خارج و باعث سقوط آن می شود.


 بنت در سخنانش تاکید کرد: من و حزبم عملکرد حکومت را در هفته های آینده زیر نظر خواهیم داشت.

 

گزارش رای الیوم از رفع موقت بحران سیاسی در اسرائیل

 نتانیاهو: در اوج نبردی قرار داریم که هنوز به پایان نرسیده اس نفتالی بنت: مشکل اسرائیل دشمنان نیست بلکه خودمان هستیم! 2


 وی تاکید کرد: اسرائیل در یک بحران  امنیتی به سر می‌برد و مشکل با دشمنان نیست بلکه خودمان هستیم! دشمنان قوی ما جدید نیستند و حالا نیز شرایط از زمانی که نتانیاهو می خواست دولت را به خاطر دلایل سیاسی و شراکتی ساقط کند خطرناک‌تر نیست.


 وی افزود: یک اتفاقی در داخل اسرائیل طی سال های اخیر رخ داده است و آن این است که اسرائیل از تحقق پیروزی ناکام است.  پس از اینکه حماس ۵۳۰ موشک به شهرهای اسرائیلی و موشک کورنیت را به اتوبوس ارتش زد، ناگهان می گوییم که اوضاع خوب شده و در برابر حماس بازدارندگی ایجاد شده است.


وی در ادامه مدعی شد: حماس و حزب الله هر روز وقیح تر از قبل می شوند چون معتقدند ما در مواجهه با آنها ترسیده ایم. آقایان! کشتی امنیتی اسرائیل طی دهه گذشته در جایگاه بدی قرار گرفته است، خطرناک ترین مساله  این است که به این اعتقاد برسیم که برای تروریسم و موشک‌ها راه حلی وجود ندارد و کاری نمی‌شود کرد. اما باید تاکید کنم که ما می توانیم اقداماتی انجام دهیم و برای پیروزی اسرائیل باید دست به اقدام بزنیم.


 به گزارش قدسنا، نتایج درگیری اخیر میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در غزه بحران بزرگی را برای کابینه اسرائیل ایجاد کرد که منجر به استعفای آویگدور لیبرمن از مقام وزارت جنگ شد.


 در همین راستا نفتالی بنت وزیر آموزش و رهبر حزب خانه یهودی تلاش کرد از وضعیت پیش آمده استفاده کرده و نتانیاهو را مجبور به انتخاب وی به عنوان وزیر جنگ کند.


حزب خانه یهودی به ریاست نفتالی بنت  در شرایط کنونی ۸ کرسی از پارلمان را برعهده دارد، حزب خانه یهودی و از از احزاب دینی راستگرا محسوب می شود که حامی شدید ایده شهرک‌سازی و یهودی سازی است. وی و حزبش  با تشکیل کشور فلسطینی مطلقاً مخالف هستند.


 حزب خانه یهودی نیز به جا مانده از حزب متدینین دینی تحت عنوان مفدال است که در سال ۱۹۵۶ تاسیس شد و قدرت آن به تدریج کاسته شد تا اینکه در سال ۲۰۰۳ به آخر راه رسید.


 حزب خانه یهودی نیز به شکل فعلی اش پس از انتخابات هفدهمین دوره کنست در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد. این حزب  در آن زمان سه کرسی داشت. «خانه یهودی» هم اکنون دو وزارتخانه را برعهده دارد که نفتالی بنت در منصب وزارت آموزش و ایلت شاکد در منصب وزارت دادگستری قرار دارند.


انتهای پیام/م.ت/22