شناسهٔ خبر: 29426149 - سرویس ورزشی
منبع: فارس | لینک خبر

نتایج قاتل مربیان هستند/کسی نمی‌تواند چیزی را به ما تحمیل کند

آذری: ۲ ماه پیش می‌دانستم در پلی‌آف حضور داریم!/به منصوریان ایمان دارم

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان گفت:‌ از ۲ ماه پیش می‌دانستم که تیم ما در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد.

صاحب‌خبر -

سعید آذری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اظهارات امید نمازی مبنی براینکه علیرضا منصوریان به او تحمیل شد و آذری مجبور شد که من را برکنار کند، گفت: مگر کسی می‌تواند به ما چیزی را تحمیل کند. واقعیت این است که ما یک مجموعه هستیم و سهامدارانی داریم و با توجه به حساسیت فوتبال در سطح جامعه نتایج تیم فوتبال به شدت پیگیری می‌شود. گاهی اوقات نتایج قاتل مربیان هستند، گاهی اوقات هم می‌توان تا آخرین لحظه ایستاد و گاهی این اتفاق نمی‌افتد. ما توضیحاتمان را ارایه کردیم که از توضیح های ما قانع نشدند.

وی افزود: چهار سال است که ما خلاف جریان آب شنا می‌کنیم و  موضوع حمایت از مربیان  نه تنها در رشته فوتبال بلکه در همه رشته‌ها تبدیل به یک فلسفه در این باشگاه شده است. حتی مهندس یزدی زاده مدیرعامل کارخانه ذوب آهن نیز تا آخرین لحظه از مواضع باشگاه دفاع کردند اما مدیریت اقتضائی بسته به شرایط زمان و مکان باعث تغییرات می‌شود. هیچکس نمی‌تواند به ما چیزی را تحمیل کند. 

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در مورد اینکه گفته می‌شود علیرضا منصوریان از سوی یکی دو عضو ارشد هیأت مدیره حمایت می‌شده است، گفت: همه با منصوریان موافق بودند این یک تصمیم‌گیری جمعی بود. همانطور روزی که امید نمازی به ذوب‌آهن آمد یک تصمیم جمعی بود  اکنون هم در مورد منصوریان همین اتفاق افتاده و اکثریت به منصوریان رأی دادند و او بهترین انتخاب بود.

آذری در مورد اینکه چقدر به موفقیت منصوریان در ذوب‌آهن امیدوار است، گفت: موفقیت تابعی از شرایط مختلف است. اما قطعاً منصوریان تمام توانش را به کار می‌گیرد تا ذوب‌آهن به موفقیت برسد ما به توانمندی او ایمان داریم. 

وی در مورد اینکه مصاحبه تندی علیه رشید مظاهری انجام داده و این برخلاف رویه مدیریت همیشگی اوست، عنوان کرد: به هر حال گاهی اوقات در فوتبال پیش می‌آید که همه در شرایط خوبی نباشیم. رشید مظاهری یکی از ستاره‌های تأثیرگذار ذوب‌آهن در پنج سال گذشته بوده است. بازیکنی که با تلاش خودش و حمایت باشگاه تبدیل به یکی از بهترین دروازبان‌های ایران شده است. خود رشید مظاهری می‌داند که چقدر به او علاقه‌مندم اما گاهی برای یک قهرمان پیش می‌آید که افت کند. منظور حرف من به رشید این بود که تمرکز او کم شده است. با خود او هم صحبت کردم او یکی از بهترین دروازه‌بان‌های ایران است.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: بعد از بازی با تراکتورسازی رشید مظاهری صحبت‌هایی را در رسانه‌ها مطرح کرد که جزو قراردادش نبود به  هر حال مظاهری یکی از بهترین‌ها است و محمدباقر صادقی هم یک رقیب شایسته برای او است و یکی از بزرگان تیم است. رشید مظاهری زمانی که دروازه‌بان چهارم فولاد بود را برای ذوب‌آهن انتخاب کردم. او نقش تأثیرگذاری در ذوب‌آهن در این چند ساله ایفا کرده است. من مطمئنم که در هفته‌های آینده او دوباره در میدان می‌درخشد. در این مدت هم فشار زیادی را تحمل کرده است.

آذری در مورد اینکه خیلی‌ها معتقدند او در نیم‌فصل به تیم پرسپولیس خواهد رفت، گفت: خیلی‌‌ها خیلی نظرهایی را بیان می‌کنند، خیلی‌ها خیلی مواقع در جریان خیلی از مسائل نیستند و ما این خیلی‌ها را خیلی موقع‌ها جدی نمی‌گیریم.

وی در مورد اینکه مظاهری در نیم‌فصل از ذوب‌آهن جدا خواهد شد یا نه، گفت: ذوب‌آهن خانه مظاهری است و او تا هر وقت که دلش بخواهد قدمش روی چشم ما است و من قدردان زحمات و تلاش او هستم و امیدوارم از این افت یکی دو هفته‌ای خارج شود. مظاهری تا پایان فصل ۹۸-۹۷ با ما قرارداد دارد. 

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در مورد اینکه گفته شد سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۱+۳ است اما اکنون شاهد آن هستیم که ذوب‌آهن در پلی‌آف لیگ قهرمانان حضور دارد و سهمیه ایران ۲+۲ شده است، گفت: من از دو ماه پیش می‌دانستم که ما در پلی‌آف حضور داریم و AFC برنامه‌ریزی‌هایش را در همان زمان مشخص کرده بود اما گفتم شاید اطلاعات مهدی تاج بیشتر از ما است و شاید ایشان امیدوار بود که شیخ سلیمان با حضورش در فینال قهرمانان آسیا ۱+۳ سهمیه را برای ایران تأیید کند که این اتفاق نیفتاد. 

وی در مورد حضور در دو پلی‌آف آسیایی گفت: ما اگر در ۱۰ پلی‌آف هم حضور داشته باشیم با تمام وجود می‌جنگیم.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در مورد قانون منع به کارگیری بازنشستگان در فوتبال گفت: در این مورد نقطه‌نظری ندارم و مراجع‌ ذی‌صلاح باید در مورد آن صحبت کنند.

انتهای پیام/