شناسهٔ خبر: 29390710 - سرویس اقتصادی
منبع: ایرنا | لینک خبر

محصولات دامی و مرغ ایران به ویتنام صادر می شود

بوشهر-ایرنا- معاون دفتر کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: زمینه صادرات محصولات دامی و مرغ به ویتنام پس از طی مراحل مورد نیاز در سازمان دامپزشکی تا دو ماه آینده فراهم می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پیام ناصر قدسی پنجشنبه شب در نشست بررسی مشکلات صادرکنندگان استان بوشهر افزود: پیش از این در ارتباط با محصولاتی مانند میوه و خشکبار که منشا گواهی دارند نام ایران در لیست کشورهای مجاز صادرات به ویتنام قرار گرفته است.
وی بیان کرد: 90درصد مسائل مربوط به حوزه دامپزشکی برای صادرات محصولات دامی و مرغ نیز انجام شده که با تحقق این موضوع در این حوزه نیز ایران در لیست کشورهای مجاز به صادرات به ویتنام قرار می گیرد.
ناصر قدسی در ارتباط با تعهدات ارزی صادرکنندگان نیز اظهارداشت: در این زمینه برداشتن تعهد ارزی برای بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط در دستور کار قرار دارد که انتظار داریم بزودی لایحه مربوط به آن تصویب شود.
وی بیان کرد: با وجود تعهدات ارزی بسیاری از تجار حرفه ای از این چرخه کنار رفته و فعالیت های این حوزه توسط افرادی با کارت های ناشناخته صورت می گیرد.
ناصر قدسی اظهارداشت:اکنون شمار تجار دارندگان کارت های بازرگانی بسیار زیاد و نسبت به حجم صادرات بسیار تعدادی غیرمنطقی است.
معاون دفتر کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران یادآور شد: در شرایط سیاست های جدید ارزی و پیمان سپاری ها تجار حرفه ای رفتاری درست داشتند که مطابقت رشد ارزی و وزنی حوزه صادرات خود گواهی بر این ادعا ست.
وی افزود: شمار کارت های بازرگانی یکبار مصرف به اندازه ای زیاد است که باعث شده با یک سری افراد غیر حرفه ای و دلال در عرصه تجارت مواجه شویم که مشکلاتی را در پی داشته است.
ناصر قدسی تاکید کرد: تصمیم گیری ها در حوزه صادرات پشت درهای بسته باعث تعدد بخشنامه ها و سردرگمی تجار می شود.
7212/6045