شناسهٔ خبر: 29336382 - سرویس اجتماعی
منبع: مشرق | لینک خبر

پیروز حناچی شهردار جدید تهران کیست؟ +عکس

اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز پیروز حناچی را به عنوان شهردار جدید پایتخت انتخاب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورا از میان دو گزینه پیروز حناچی و عباس آخوندی، حناچی را با 11 رای به عنوان شهردار جدید انتخاب کردند.

پیروز حناچی کیست؟

پیروز حناچی، متولد سال 1343 و دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران و دکترای تخصصی معماری - مرمت شهری و باز زنده سازی شهرهای تاریخی از دانشگاه تهران است.

 حناچی در دوران جنگ ایران و عراق در برخی عملیات برای طراحی و ساخت پل، بیمارستان‌های صحرایی و ساختمان‌های اورژانس حاضر بوده؛ از جمله عملیات والفجر مقدماتی و خیبر.

 او در دهه هفتاد، قائم‌مقام ریاست دانشکده هنرهای زیبا و بعدتر معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران و مدتی هم مدیر گروه مرمت ابنیه و بافت دانشکده‌ معماری دانشگاه تهران بوده‌است.

حناچی در حال حاضر معاون شهرسازی شهرداری تهران است و پیش از این هم برای شهردار شدن کاندیدا شده بود، ولی موفق نشد.

عباس آخوندی و پیروز حناچی

وی پیش از این و در دوره کوتاه شهرداری محمدعلی نجفی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بود که با روی کارآمدن افشانی در شهرداری تهران، ایرج معزی سکان دار معاونت فنی شد و حناچی به معاونت شهرسازی کوچ داده شد.

از سوابق اجرایی حناچی می ‌توان به‌ معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی، دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری کشور، عضو شورای عالی ترافیک، رئیس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی، معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورایعالی معماری و شهرسازی ایران اشاره کرد.

وی با حکم روحانی، به عنوان یکی از چهار عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی کشور منصوب شده است.