شناسهٔ خبر: 29333647 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم | لینک خبر

رسیدگی مجدد به شکایت سازمان بازرسی پاکستان علیه «نواز شریف»

R36461/P36447/S8,87,91/CT12

دادگاه عالی پاکستان شکایت سازمان بازرسی این کشور علیه نواز شریف را قابل رسیدگی دانسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، دادگاه عالی پاکستان با بررسی دادخواست سازمان بازرسی این کشور علیه نواز شریف، این موضوع را قابل بررسی دانسته و شکایت جدیدی علیه نخست وزیر سابق پاکستان ثبت کرد.

گزارش‌ها حاکی است سازمان بازرسی پاکستان به آزاد شدن نواز شریف به همراه دختر و دامادش معترض است و صدور حکم لغو حبس آنان توسط دادگاه اسلام آباد را غلط می‌داند.

در بیانیه دادگاه عالی پاکستان آمده است: شکایت سازمان بازرسی پاکستان علیه نواز شریف و خانواده اش بررسی خواهد شد ولی تا زمان صدور حکم نهایی توسط دادگاه عالی، آنان زندانی یا بازداشت نخواهند شد.

اولین جلسه دادگاه در این مورد روز گذشته با حضور وکلای دو طرف برگزار شد و «ثاقب نثار» رئیس دادگاه عالی پاکستان که شخصا رسیدگی به این پرونده را به عهده دارد از طرفین خواست پاسخ‌های اولیه خود را به دادگاه ارائه کنند.

وی تصریح کرد: این پرونده اهمیت بسیاری دارد و با توجه به عارضه قلبی که برای من پیش آمده است پزشکان مرا از رسیدگی به این پرونده منع کرده‌اند ولی با توجه به حساسیت این پرونده حاضر نشدم بررسی آن را به شخص دیگری بسپارم.

ثاقب نثار افزود: با توجه به دلایل اولیه ای که از سوی دو طرف عنوان شده و همچنین اشرافی که بر پرونده داریم بعید است نواز شریف آزاد بماند و احتمالا مجازات او از سرگرفته خواهد شد.

گفتنی است سال گذشته قضات دادگاه عالی پاکستان نواز شریف را در پرونده فساد اقتصادی مجرم دانسته و او را به 10 سال زندان محکوم کرده بودند.

دو ماه پیش دادگاه عالی اسلام آباد با بررسی یک شکایت، حکم صادر شده قبلی را باطل کرده و دستور آزادی نواز شریف و خانواده‌اش را صادر کرد.

حال با شکایت سازمان بازرسی پاکستان بالاترین مرجع قضایی این کشور در حال رسیدگی به این پرونده سنگین است.

انتهای پیام/.