شناسهٔ خبر: 29328829 - سرویس بین‌الملل
منبع: مشرق | لینک خبر

اختصاصی مشرق /

آخرین تحولات میدانی الحدیده؛ ادامه درگیری های سنگین در محورهای شمال شرق، شرق و جنوب + نقشه میدانی و تصاویر

درگیری میان نیروهای مزدور ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی با نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در محورهای مختلف شهر الحدیده همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از تحولات میدانی غرب یمن حاکیست، درگیری میان نیروهای مزدور ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی با نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در محورهای مختلف شهر الحدیده همچنان ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، بیشترین درگیری ها در شهرک صنعتی «الصالح» و دانشگاه مهندسی در محور شمال شرق، محله الغراسی در محور شرق و دانشگاه الحدیده در محور غربی شهر الحدیده گزارش شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله با وجود حملات سنگین یگان های هوایی، دریایی، موشکی و توپخانه ای ائتلاف موفق شدند ابتکار عمل را در میدان نبرد در دست گیرند و وضعیت را به کنترل دربیاورند.

به گزارش مشرق، پیشروی نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف در محورهای شمال شرق و شرق شهر الحدیده متوقف شده و در وضعیت میدانی تغییری خاصی به وجود نیامده است و بخش کوچکی از مناطق میان طرفین دست به دست می شود.

همزمان با درگیری ها در محور شمال شرق و شرق شهر الحدیده، عملیات گسترده نیروهای یمنی در حومه جنوبی و نوار ساحلی شهر الحدیده برای قطع کامل خطوط امداد رسانی نیروهای مزدور ائتلاف ادامه دارد.

نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله درصدد هستند روند انتقال نیرو و تجهیزات به نیروهای مزدور در حومه شرقی و شمال شرقی شهر الحدیده را از سمت نوار ساحلی مسدود کنند تا خطر محاصره شهر الحدیده رفع می شود و دومین شکست بزرگ ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی برای قطع ارتباط یمن با دنیای خارج به ثبت برسد.

در حال حاضر، درگیری ها میان نیروهای یمنی و نیروهای مزدور در منطقه «الفازه» در نوار ساحلی به شدت در جریان است؛ اگر نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن موفق شوند این منطقه را به کنترل دربیاورند خطوط امدادرسانی به نیروهای مزدور از نوار ساحلی به حومه شرقی و شمال شرقی شهر الحدیده قطع می شود.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی دو روز قبل موفق شدند این منطقه را به سیطره درآورند اما شدت حملات و درگیری ها باعث شد تا مواضع آنان تثبیت نشود و نیروهای مزدور نیمی از این منطقه را دوباره اشغال کنند.

به گفته منابع میدانی، در جریان درگیری های سنگین، مناطق «جبلیه و سه راهی متینه» در حومه جنوبی منطقه «الفازه» به کنترل نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله درآمدند؛ ۱۷ خودروی نظامی و زرهی نیروهای مزدور در جریان پاکسازی این مناطق منهدم شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، حدود ۱۶۰ تن از نیروهای مزدور در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی شدند؛ سایر نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف هم پس از متحمل شدن ضربات سنگین از منطقه متواری شدند.

به گزارش مشرق، ۱۵ تن از نیروهای مزدور از جمله ۳ سودانی در جریان عملیات نیروهای یمنی اسیر شدند؛ ۱۳ تن از فرماندهان میدانی نیروهای مزدور در جریان درگیری های ۲ روز گذشته کشته و زخمی شدند.