شناسهٔ خبر: 29248979 - سرویس فرهنگی
منبع: ایبنا | لینک خبر

افزایش فروش ۵۰ درصدی کتاب‌های سیاسی در بریتانیا

به دنبال جست‌وجوی جواب از سوی خوانندگان، فروش کتاب‌های سیاسی در سال ۲۰۱۸ در بریتانیا از سال‌های گذشته پیشی گرفته است.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین - واتراستونز، بزرگ‌ترین کتابفروشی بریتانیا، گزارش کرده که فروش کتاب‌های سیاسی امسال بسیار پیشرفت داشته. این شرکت این افزایش را ناشی از «نیاز مبرم خوانندگان و نویسندگان به فهم دنیای جدید ترسناک اطرافمان» دانسته است.

این کتابفروشی زنجیره‌ای که بیش از ۲۸۰ شعبه دارد امسال بیش از کل سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ کتاب سیاسی فروخته و تا کنون بیش از ۵۰ درصد افزایش فروش داشته است. به گزارش شرکت نیلسن بوک‌اسکن، فروش کتاب‌های سیاسی در سال ۲۰۱۸ تا همین حالا با ۱.۴۱ میلیون کتاب از ۱.۳۵ میلیون، رقم نهایی سال ۲۰۱۷ پیشی گرفته است.

بیشتر این افزایش به علت فروش مهارنشدنی «آتش و خشم» مایکل وولف است که در ژانویه منتشر شد و تنها در بریتانیا بیش از ۱۸۰ هزار نسخه به فروش رفت. واتراستونز همچنین به عناوین سیاسی پرفروش دیگری نظیر «افتادن» و «جنگ تمام عیار» تیم شیپمن اشاره کرد که رفراندوم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و انتخابات ۲۰۱۷ بریتانیا را ترسیم می‌کند. همچنین تعداد زیادی کتاب برای مقابله با بحران دموکراسی وجود دارد که شامل این عناوین است: «دموکراسی‌ها چطور می‌میرند» نوشته استیون لویتسکی و دنیل زیبلات، «فاشیسم» نوشته مدلین آلبرایت، «جاده‌ای به سمت ناآزادی» اثر تیموثی اسنایدر، «دموکراسی چطور پایان می‌یابد» از دیوید رانسیمن و «مرگ دموکراسی» از بنجامین کارتر هت.

افزایش انتشار آثار سیاسی ویژگی تعیین‌کننده چشم‌انداز کتاب‌های جدید در سال ۲۰۱۸ بوده است. بحران خروشان حال حاضر در اعتماد به وضعیت سیاست ما و دموکراسی ما و در واقع عاقبت نظام لیبرال پس از جنگ سرد سبب فوران کتاب‌هایی نه تنها درباره سیاست، بلکه درباره روانشناسی، نظریات سیاسی، تاریخ قرن بیست و یکم و بسیاری موضوعات دیگر شده است.