شناسهٔ خبر: 29247874 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایسنا | لینک خبر

انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا؛ تکلیف کدام ایالت‌ها هنوز مشخص نشده است؟

با پایان رأی‌گیری در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، نتایج اعلام شده نشان می‌دهد، دموکرات‌ها پس از هشت سال کنترل مجلس نمایندگان را به دست آوردند و جمهوری‌خواهان نیز همچنان اکثریت را در سنا در اختیار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، با این حال، با گذشت دو روز از زمان برگزاری این انتخابات و اعلام نتایج، هنوز تکلیف نمایندگان و سناتورهای برخی ایالت‌ها مشخص نشده که علت عمده آن وقوع وضعیتی موسوم به Tossup است. در چنین وضعیتی برای تعیین کاندیدای پیروز باید تا پایان شمارش دقیق تمامی آرا منتظر ماند؛ چرا که رقابت بسیار تنگاتنگ و آرای به دست آمده نزدیک به هم است.

در سنای آمریکا آخرین نتایج نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان ۵۱ کرسی و دموکرات‌ها ۴۶ کرسی را برای خود به ارمغان آورده‌اند. با این حال تکلیف سه سناتور هنوز مشخص نشده است.

در ایالت می‌سی‌سی‌پی، با توجه به رقابت چهار کاندیدا برای تصدی کرسی سنای این ایالت، هیچ یک از نامزدها موفق به کسب آرای مورد نیاز نشده‌ است و به این ترتیب، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد. با این حال با توجه به وضعیت فعلی آرا، به نظر می‌رسد جمهوری‌خواهان شانس بیشتری برای پیروزی در می‌سی‌سی‌پی داشته باشند.

همچنین در دو ایالت آریزونا و فلوریدا بیش از ۹۹ درصد آرا شمارش شده که نتایج به دست آمده حاکی از رقابت بسیار نزدیک نامزدهای دو جناح است. بدین ترتیب، در این دو ایالت باید تا زمان پایان شمارش دقیق آرا منتظر ماند تا تکلیف سناتورهای منتخب مشخص شود.

در فلوریدا، ریک اسکات جمهوری‌خواه و بیل نلسون دموکرات با یکدیگر رقابت‌ می‌کنند و آریزونا عرصه رقابت مارتا مک‌سالی از حزب جمهوری‌خواه و کرستن سینما از حزب دموکرات برای تصدی کرسی سنا است.

در مجلس نمایندگان آمریکا نیز تکلیف ۱۲ کرسی هنوز مشخص نشده که البته این وضعیت، در قرار گرفتن دموکرات‌ها به عنوان حزب اکثریت در این مجلس تأثیری نمی‌گذارد. دموکرات‌ها تا اینجای کار ۲۲۶ کرسی از ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان را به دست آورده‌اند که این تعداد از ۲۱۸ کرسی مورد نیاز برای داشتن اکثریت مشخصاً بیشتر است.

آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات مجلس نمایندگان نشان می‌دهد رقابت بسیار نزدیکی میان کاندیداها در پنج حوزه کالیفرنیا، یک حوزه مین، یک حوزه کارولینای شمالی، یک حوزه نیوجرسی، یک حوزه نیویورک و یک منطقه یوتا جریان دارد و مشخص نیست نامزد کدام جناح به پیروزی خواهد رسید. همچنین رقابت تنگاتنگی در حوزه ۲۷ ایالت نیویورک و حوزه ۲۳ ایالت تگزاس در جریان است که انتظار می‌رود جمهوری‌خواهان در آن به پیروزی دست یابند.

همچنین در انتخابات فرمانداری‌ها، ایالت جورجیا شاهد رقابت بسیار نزدیکی میان برایان کمپ از جناح جمهوری‌خواه و ایستیسی آبرامز از جناح دموکرات است؛ به طوری که نتیجه نهایی این رقابت تاکنون مشخص نشده است.

انتهای پیام