شناسهٔ خبر: 28973267 - سرویس فرهنگی
منبع: تقریب | لینک خبر

رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانیِ اسلامی صدرا:

رئیس‌جمهور جلسه‌ای هم با استادان علوم اجتماعی اسلامی برگزار کند

رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانیِ اسلامی صدرادر پی نادیده گرفتن اساتید علوم اجتماعی اسلامی در نشست با رئیس جمهور گفت: اگر ایشان به دنبال جلسات تشریفاتی نیستند، جا دارد خود را از نظرات استادان علوم انسانی اسلامی محروم نکنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش  خبرگزاری تقریب، رضا غلامی رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانیِ اسلامی صدرا در واکنش به جلسه اخیر رئیس جمهور با جمعی از اساتید علوم اجتماعی گفت: برداشت های ناقص، سطحی و سیاست زده از جامعه ایران و به تبع آن، پیچیدن نسخه های بی ثمر برای کشور به رویه ای مأیوس کننده در بین اساتید علوم اجتماعی تبدیل شده است.

وی افزود : اگر رئیس جمهور به دنبال جلسات تشریفاتی و بی فایده با استادان دانشگاه نیستند، جا دارد نه فقط استادان را طبقه بندی جناحی نکنند، بلکه خودشان را از نظرات استادان زبده علوم اجتماعی اسلامی در حوزه و دانشگاه محروم نکنند.

رئیس مرکز پژوهشهای صدرا در ادامه تاکید کرد: در جلسه با اساتید علوم اجتماعی، باید از قبل مسأله جدی داشت و ضمن طرح عالمانه این مسائل و پرسش ها با اساتید، سعه صدر شنیدن پاسخ هایی بر خلاف انتظار، اما راهگشا را داشت.

غلامی در ادامه افزود : بسیاری از نابسامانی های اجتماعی محصول هدایتگری های غلط اساتید علوم اجتماعیِ سکولار است و وقت آن رسیده تا این واقعیت مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت : طرح موضوع فروپاشی اجتماعی از جمله برداشت های نادرستی است که از دستگاه محاسباتی معیوب جامعه شناسی غربگرا خارج شده و بدتر از آن نسخه های سیاسی ـ جناحی ای است که برخی به بهانه مقابله با فروپاشی، اما در جهت نجات دوستانشان از ورشکستگی سیاسی مطرح می کنند.

رئیس مرکز پژوهش های صدرا پیشنهاد داد با ابتکار رئیس جمهور جلسه ای هم با استادان برجسته علوم اجتماعی اسلامی برگزار شود.