شناسهٔ خبر: 28945820 - سرویس علمی-فناوری
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نوشیدن آب بین غذا را به فراموشی بسپارید/ دم‌کرده‌ای برای درمان دردهای قاعدگی/ با مصرف این میوه در زمستان سرما نمی‌خورید/ گیاهی برای نسخه پیچ کردن سرطان

صاحب‌خبر -

کلسیم نقش موثری در لاغری دارد؛ همچنین به عنوان یک ماده بسیار مفید برای پیشگیری از سرطان کولون به شمار می‌رود و به کاهش دردهای پیش از قاعدگی و غیره کمک شایانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

علائم کمبود کلسیم

کلسیم نقش موثری در لاغری دارد، همچنین به عنوان یک ماده بسیار مفید برای پیشگیری از سرطان کولون به شمار می‌رود که به کاهش دردهای پیش از قاعدگی و غیره کمک شایانی می‌کند؛ کمبود کلسیم در بدن باعث کاهش رشد قدی، عدم استحکام دندان، پوکی و نرمی استخوان می‌شود؛ بهترین منبع برای تامین کلسیم شیر، ماست و اسنفاج است.

خوب است بدانید که کلسیم خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد و برای کسانی که قصد بارداری دارند بسیار لازم و ضروری است از این رو باید بدن به میزان کافی کلسیم دریافت کنند تا فعالیتی مناسب داشته باشد.

////

معجزه دم کرده پونه

پونه جزو دسته‌ای از گیاهان است که خواص فراوانی دارد از این رو محققان طب سنتی استفاده آن را بسیار مفید می‌دانند و توصیه می‌کنند که افراد حتما آن را در برنامه غذایی خود بگنجانند، خوب است بدانید که پونه به رفع سـردرد و بی‌خـوابی کمک می‌کند همچنین گلـودرد را تسکین می‌بخشد و نفخ شکم را از بین می‌برد، علاوه بر این حالت تهوع را از بین می‌برد و تـب خفیف را کم می‌کند؛ همچنین بانوانی که در دوران قاعدگی درد زیادی دارند می‌توانند از آن استفاده کنند چرا که برای کاهش دردهای قاعدگی بسیار  مفید است علاوه بر این  سرماخوردگی و زکام را درمان می‌کند.

////

موقع غذا خوردن آب ننوشید

بسیاری افراد عادت دارند که حین غذا خوردن آب مصرف کنند، غافل از اینکه این کار برای سلامتی مضر است؛ خوب است بدانید کسانی که هنگام غذا خوردن آب می‌نوشند با مشکل هضم غذا مواجهه خواهند شد چرا که این کار باعث می‌شود دستگاه هاضمه  از ابتدای کار، مختل شود و مشکلات زیادی برای او به وجود آید؛  این افراد به عارضه ضعف دستگاه گوارشی مبتلا خواهند شد؛ زیرا نوشیدن آب در ابتدای غذا،‌ معده را از هم باز می‌کند و عارضه گشادی معده می‌آورد.

////

فواید مصرف خیار در شب

خیار یکی از میوه‌هایی است که فواید زیادی دارد و محققان طب سنتی استفاده از آن را بسیار توصیه می‌کنند، خوب است بدانید مصرف این میوه خوشمزه در شب فواید زیادی دارد که از جمله آن می‌توان به کاهش وزن اشاره کرد؛ همچنین مصرف خیار در شب بیشتر می‌تواند از ابتلا به کبد چرب پیشگیری کند، چرا که اثرات منفی غذاهای مصرف شده در طول روز را کاهش می‌دهد، همچنین اگر روزانه یک خیار در زمستان بخورید سرما نخواهید خورد.

////

 زنجبیل چه خواصی دارد؟

زنجبیل در کنار خاصیت سرکنندگی، خاصیت گرمازدگی هم دارد، غذاهای گرمازا با افزایش دمای بدن به افزایش سوخت و ساز و کالری سوزی کمک می‌کند، زنجبیل هر 10 هزار بار قوی تر از داروهای شیمی درمانی در نابود کردن سلول های سرطانی موثر است، علاوه بر این زنجبیل برای کاهش حالت نفخ و تسکین درد بسیار مفید است؛ همچنین برای پیشگیری از خطر ابتلا به سرطان بسیار موثر است و باعث تسکین حالت تهوع می‌شود.

////

انتهای پیام/