شناسهٔ خبر: 28931554 - سرویس سیاسی
منبع: مهر | لینک خبر

صالحی:

بدون شک ما از این گردنه پیروزمندانه بیرون می آییم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اگر اصول هوشمندی، هوشیاری، درایت، وحدت و استقامت را رعایت کنیم بدون شک ما از این گردنه، پیروزمندانه بیرون می آییم و با عزت و سلامتی از آن عبور می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به ضرورت اعتماد به جوانان و توانمندی های داخلی کشور اظهار داشت: وزارت صنایع می توانست نیازمندی های خود را اعلام کند تا دانشجویان و دانشگاهیان این نیازها را برطرف کنند چراکه جوانان ایرانی همانگونه که توانستند پهباد دشمن را بر زمین بنشانند، قادر هستند مشکلات صنایع را برطرف کنند.

وی با اشاره به لزوم کاهش وابستگی های کشور به خارج افزود: این گمان وجود دارد که برخی از مسئولین با وارد کردن برخی از کالاها به دنبال منفعت شخصی هستند چراکه مشابه این کالاها در داخل کشور و با کیفیت بالا وجود دارد؛ باید مراقب بود با انجام چنین اقداماتی نظر خداوند متعال از انسان بر نگردد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اهمیت بازاریابی تولیدات داخلی در کشورهای همسایه عنوان کرد: متأسفانه با بی تدبیری برخی مسئولان، بازارهای خارجی کشورهای همسایه به مرور زمان از دست می رود چراکه افراد متخصص و زبان دان برای این کار انتخاب نشده است.

وی با اشاره به آیه «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی کَبَدٍ» گفت: خداوند متعال در این آیه می فرماید که «ما انسان را در رنج و مشقّت آفریدیم» و این سختی ها، مفید است چراکه رشد انسان در سختی است.

در ابتدای این دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به آیه «إِنْ تَمْسَسْکُمْ حَسَنَهٌ تَسُؤْهُمْ وَإِنْ تُصِبْکُمْ سَیِّئَهٌ یَفْرَحُوا بِهَا وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا لَا یَضُرُّکُمْ کَیْدُهُمْ شَیْئًا …» اظهار داشت: کلمه «تَصِبرُوا» یعنی درایت، عقلانیت و استقامت، یعنی انسان با درایت و هوشمندی و استقامت می تواند از سختی ها عبور کند و صبر به این معنا نیست که انسان یک گوشه بنشیند و دست روی دست بگذارد و صبر کند.

علی اکبر صالحی شرایط فعلی را شرایط خطیر دانست و افزود: رهبر انقلاب فرمودند که نگویید بن بست، بلکه شرایط را شرایط خطیری دانستند؛ ما نیز امیدوار هستیم با تدبیر و هوشیاری عمل شود، اگر اصول هوشمندی، هوشیاری، درایت، وحدت و استقامت را رعایت کنیم بدون شک ما از این گردنه، پیروزمندانه بیرون می آییم و با عزت و سلامتی از آن عبور می کنیم.

وی گفت: تا زمانی که انسان هایی برای خدا خالصانه زندگی و عمل می کنند و در میان ما هستند، خداوند بر این مملکت نظر می کند.