شناسهٔ خبر: 28910267 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست شبکه بهداشت دیر تاکید کرد؛

لزوم جلوگیری از عرضه قلیان در پارک‌های ساحلی دیر

بوشهر - سرپرست شبکه بهداشت شهرستان دیر گفت: در برخی از پارک های شهر دیر بویژه خیابان ساحلی عرضه قلیان به صورت علنی انجام می شود که انتظار داریم متولیان امر با این افراد برخورد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آخوندی عصر یکشنبه در دومین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیر اظهار داشت:با اجرای طرح تحول نظام سلامت بیمارهای واگیر کاهش یافته اما با پدیده شیوع بیماری های غیر واگیر دار قلبی و عروقی، فشارخون و دیابت مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهرستان دیر دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند، افزود: از این تعداد ۹۰ درصد آنها حداقل یکبار از خدمات ما استفاده کرده اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر ادامه داد: طرح شناسایی افراد دارای بیماری فشار خون، اختلال چربی خون،دیابت و غربالگری سرطان روده بزرگ از برنامه های مهمی است که در حال انجام است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طرح  دهان و دندان عاری از پوسیدگی بین هزار و ۲۲ نفر از دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان دیر اجرا می شود.

وی با اشاره به تأثیر مصرف دخانیات در بیماری های قلبی و عروقی گفت: متأسفانه امروزه شاهد کاهش سن مصرف کنندگان دخانیات در جامعه هستیم.

آخوندی بیان کرد: طبق گزارشات مردمی در برخی از پارک های شهر دیر بویژه خیابان ساحلی عرضه قلیان به صورت علنی انجام می شود که انتظار داریم متولیان امر با این افراد برخورد کنند.

وی یاد آور شد: در راستای اجتماعی شدن سلامت کانون های محلات از هفته آینده راه اندازی می شود.

سرپرست شبکه بهداشت دیر با بیان اینکه بازارچه فعلی دیر از نظر بهداشتی مشکلات فراوانی دارد،تصریح کرد: بازارچه جدید در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید اما همچنان درب آن بسته است.

وی در پایان خواستار ساماندهی بازار روز (پنجشنبه بازار) و دکه های فاقد مجوز شد.