شناسهٔ خبر: 28910203 - سرویس استانی
منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

نماینده ولی فقیه استان سمنان:

تعامل تحسین برانگیز میان حوزه و آموزش و پرورش استان/رسالت معلمی انسان سازی وعالم سازی است

نماینده ولی فقیه استان سمنان گفت: تعامل و همکاری میان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در استان تحسین برانگیز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش استان سمنان،آیت الله سیدمحمد شاهچراغی درجلسه هماهنگی کمیته همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش استان که با محوریت برنامه ریزی برای برگزاری اجلاسیه سراسری نماز برگزار شد افزود:معلمی با هیچ شغلی قابل مقایسه نیست و جزو مقدس ترین شغل هاست.

وی با بیان اینکه شغل معلمی پیامبری است اظهارکرد: تعلیم یعنی عالم سازی وتربیت یعنی انسان سازی که هر دو مشکل است پس شما کارتان کارانبیاء الهی است و عالم ساز وانسان سازهستید.

امام جمعه سمنان تصریح کرد:معلمان باید توجه به تربیت وفضائل اخلاقی دانش آموزان را در اولویت فعالیتهای آموزشی و پرورشی خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان با تاکید براهمیت  اخلاق در آموزش وپرورش اذعان داشت:آموزش وپرورش باید درفرهنگ سازی و ترویج اخلاق ناب محمدی دربین معلمان ودانش آموزان سرآمد باشد.

آیت الله شاهچراغی بر تعامل و همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش برای تربیت نسل جوان تاکید کرد و افزود: ارتباط آموزش وپرورش با روحانیت درقالب طرح امین،مبلغان مذهبی ودینی  ارتباط موثری است.

نماینده ولی فقیه در استان در این جلسه همچنین با ابراز خرسندی از برگزاری اجلاسیه سراسری نماز درسمنان گفت: این اجلاسیه نیز باید با برنامه ریزی درست در شان استان سمنان برگزار شد.